|

2013-044-09-113

113. Návrh poslanců Petra Fialy, Zbyňka Stanjury, Ivana Adamce, Adolfa Beznosky a dalších na vydání zákona, kterým se zrušuje zákon č. 16/1993 Sb., o dani silniční, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 557/ - prvé čtení

Date2016-05-03
Meeting2013/044
Agenda Item2013/044/113
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/044schuz/bqbs/b31711301.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   004 < Page 005 > 006

Místopředseda PSP Petr Gazdík prosím sněmovnu o klid! Poslanec Zbyněk Stanjura Vydržte, devadesát minut opozičního okénka není tolik. My jsme vydrželi tři a půl hodiny. Místopředseda PSP Petr Gazdík A dvě minuty do konce také není tolik. Poslanec Zbyněk Stanjura A dvě minuty do konce dnešního dne také není tolik. To je pravda. To znamená, nářky nad tím, že by na to přišel SFDI, nejsou oprávněné. Tohle umí řešit vláda velmi jednoduše. budete navrhovat - zítra budeme mluvit o pravomoci vlády zvyšovat důchody, tam ty miliardy nepočítáte, když říkáte, že ne. Ale uvažujte, co všechno by za to mohli ti podnikatelé mít. Mohli by obnovovat vozový park, velmi často si stěžujeme, že průměrné stáří vozového parku je příliš vysoké. Mohli by zvyšovat mzdy, mohli by nakupovat jiné věci. Maximálně kdyby jim to zůstalo, tak ty peníze zdaní a nějaké procento se vrátí ve zdanění. Když vezmu teoretický příklad, že jenom nebudou mít výdaj, ty peníze nijak nepoužijí, no tak bude vyšší základ daně, a tím pádem bude vyšší daň. Nevím, jestli jste si všichni - jsem to chtěl vzít s sebou, ale pak jsem si říkal, že někdy oprávněně kritizuji, když tady někdo ukazuje nějaké transparenty nebo nějaké plakáty. Doporučuji všem, protože dneska o tom hlasovat nebudeme, abyste si mezitím - a pokud to nemáte, tak my vám to rozdáme z našich skromných zdrojů - vzali přiznání k silniční dani. Jak je to složité... (Poznámka z pléna.)No, je a není. myslím, že to je administrativně zbytečně náročné. A nedej bože, aby váš zaměstnanec dostal souhlas k použití soukromého vozidla ke služebním účelům. To je další povinnost. vím, že pro finanční úřad je to velmi pohodlná daň. Myslím, že 15. dubna se platila teď zrovna čtvrtletní záloha, opravdu se to platí čtyřikrát ročně. Tak se prosím nebojte 5,5 miliardy, budete zase mluvit o výdajích. Podívejte se na výdajové rámce, které vláda tak těžce diskutuje, jak se pořád zvedají. Kde je ten váš cíl v roce 2017 mít vyrovnaný rozpočet? V nedohlednu. Vlastně každý rok říkáte - za tři roky to bude. Jen tím, že to říkáte každý rok, tak to neustále odkládáte. Přece cíl ministra financí byl vyrovnaný rozpočet v roce 2017. vím, že to v roce 2014 vypadalo za dlouho, máme dost času. A teď říká 60 miliard minus. Ale to není nula. Takže těch 5 miliard si můžeme dovolit odpustit. Podnikatelé to budou investovat buď do mezd, do strojů, automobilů, jiného potřebného vybavení, do softwaru a ke všemu podstatnému, co ke svému podnikání potřebují. Pane místopředsedo, v přesvědčování svých kolegů budu pokračovat příště, i když s tím, jak často máme opoziční mini- a mikrookénka, tak nevím, jestli to bude ještě letos, ale pokusím se vás přesvědčit, že zamítnutí v prvém čtení není rozumné. A poslední věta. Pan předseda Votava částečně pravdu a to se upravit. Zas nám ten Brusel říká, že tu silniční daň sice mít musíme, ale jenom pro vozy nad 12 tun. Takže to se vyřešit. A těch osm zákonů, kam bychom to museli promítnout... nevím. Vláda cituje jeden. Těch sedm nám zamlčela. A je to docela hezké. Kdybychom zrušili silniční daň, tak milé kolegyně, milí kolegové, musíme novelizovat zákon 310 o pobytu ozbrojených sil jiných států na území České republiky. To se omlouvám. To skutečně nenapadlo. Děkuji za pozornost. (Potlesk poslanců ODS.)

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name