|

Text view

113. Návrh poslanců Petra Fialy, Zbyňka Stanjury, Ivana Adamce, Adolfa Beznosky a dalších na vydání zákona, kterým se zrušuje zákon č. 16/1993 Sb., o dani silniční, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 557/ - prvé čtení

Date2016-05-03
Meeting2013/044
Agenda Item2013/044/113
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/044schuz/bqbs/b31711301.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

index   002 < Page 003 > 004

Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji panu poslanci. Eviduji návrh na zamítnutí předloženého návrhu. Dalším řádně přihlášeným do obecné rozpravy je pan poslanec - Pardon. Nejprve pan navrhovatel byl přihlášen. Omlouvám se. Dobře. Nechce využít své přednostní právo, tudíž pan poslanec Kolovratník je řádně přihlášen. Prosím, pane poslanče. Poslanec Martin Kolovratník Pane předsedající, děkuji. Kolegyně, kolegové dobrý podvečer. se ve svém vystoupení přikloním k názoru a k návrhu pana zpravodaje, zároveň kolegy předřečníka, tedy k návrhu na zamítnutí. ve vší úctě a v kolegialitě ke Zbyňku Stanjurovi, o kterém vždy říkám, a vy to víte, že si ho vážím jako představitele opozice, a v názoru se často shodneme, tak teď upřímně říkám, že v tom zdůvodnění nevycházím z údivu a upřímně jsem velmi překvapen. Myslím si, že navrhnout výpadek pěti šesti miliard z příjmů SFDI, to považuji za skutečně rizikové a velmi nepromyšlené. Vůbec nevím, proč takový výpadek pan předkladatel navrhuje. A jenom připomenu relativně nedávnou debatu, kterou jsme tu měli při novele zákona o SFDI, o Státním fondu dopravní infrastruktury. Byli to právě někteří kolegové z ODS, kteří navrhovali, rozšíříme možnosti, které SFDI financuje. se podíváme na města, na obce, na místní komunikace a podobně. Pak jsme hledali nějaký kompromis. Takže když si to skládám, tak zástupci jedné strany v jeden moment říkají, SFDI financuje víc akcí, a o něco později přijdou s tím, menší zisky. Promiňte, kolegové, tomu opravdu nerozumím. Padly tu i argumenty o tom, že ten výběr je administrativně náročný, složitý, že jsou náklady na výběr daně. Tak prosím, pane kolego, jsme v 21. století, tak přece pokud je výběr nějaké daně, jakékoliv daně, neefektivní, tak se bavme a hledejme cesty, jak výběr elektronizovat, jak ho automatizovat, jak hledat cesty k tomu, aby ten výběr byl lepší. To přece i vy, kolegové z opozice, v tom se mnou musíte souhlasit a věřím, že na nebudete pokřikovat podobně jako na hospodářském výboru. s těmi argumenty, s těmi návrhy, jednoznačně nemohu souhlasit. Napadá možná další podpůrné vyjádření, proč to nepřijímat. Přece každý, kdo si pořizuje vozidlo za účelem podnikání, tak je to jiný režim než režim soukromý. Vy, kteří se zabýváte účtařinou a daňařinou, tak budete vědět, to vozidlo si můžete odepsat z nákladů, pracuje se s odpočtem DPH atd. atd., takže to vozidlo je prostě v jiném režimu. A i z toho titulu, také z toho titulu, se poté provozovatel toho vozidla podílí na rozpočtu formou této daně, tedy daně z motorového vozidla nepřímo. Jestli je to částka - tuším, že v důvodové zprávě to je 1200 2500 za rok, mně osobně to jako částka velká nepřijde u toho jednotlivce. Ale vrátím se k původnímu argumentu. Pět šest miliard výpadek z příjmu SFDI je pro určitě nepřijatelný a i tady procedurálně navrhuji zamítnutí tohoto zákona v prvním čtení. Děkuji za pozornost.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name