Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuposlanciipaníministryni.PanposlanecPetrBendlbudeinterpelovatdálenepřítomnéhoministrazemědělstvívevěcikauzyNajmr.Prosím,paneposlanče.Poslanec Petr BendlDěkujizaslovo.Panenepřítomnýministřezemědělství,protoženemám,jakjinakvásupozornitnafakt,ženejenomženechodítedoPoslaneckésněmovnyamáte,jakjsemzjistil,ihoršíúčastnahlasování,nežmásámpremiér,takéneodpovídátenaústní,zejménanapísemnéinterpelace.JájsemvámprostřednictvímpředsedyPoslaneckésněmovnyposlalpísemnouinterpelaci,ato21.12.2015vevěcikauzypanaNajmra.Nechcijitadypodrobněuvádět,neboťjetoopravdunadelšíčasnežnadvěminuty,kterémámvymezeny,avyjstemidoposudnatutointerpelacineodpověděl.Protovásinterpelujivtétozáležitostiažádám,abystedodržovaljednacířádPoslaneckésněmovny.Doufám,žetentokrátužseodpovědidočkám.Místopředseda PSP Petr GazdíkSnad,paneposlanče.34.interpelacipanposlanecKučerastahuje,takže35.interpelacipřednesepanposlanecRadimHoleček,kterýbudeinterpelovatpaníministrynipráceasociálníchvěcívevěcinakládánísbyty.Nebude,tudížjiškrtám.PosledníopětpanposlanecPetrBendl,kterýbudeinterpelovatpanaministradopravyvevěciprovinění...Poslanec Petr BendlDěkuji.Obrátilsenaměobčan,kterýužsipoměrnědlouhoudobudopisujesodborem150Ministerstvadopravyvevelmitechnickézáležitosti,kterásetýkávypracovanéhoaschválenéhoprojektučíslo803,kterýmělpřílohučíslo3.Jájsempředinterpelacídalpanuministrovivšechnypodkladydůležitékodpovědinatutointerpelaci.Chtěljsemsezeptat,zdavtomtoprojektutatopřílohabylaplatnávletech2008až2014.Pokudne,čímbylazrušena.Zároveňbychserádzeptal,pokudbylprojektplatný-odbor150Ministerstvadopravyvesvýchpísemnýchinformacíchzdopisuz8.12.2008aze-mailuznačky67200815STK3/2přílohučíslo3popíráauvádínepravdivéinformace-pročtedyodbor150Ministerstvadopravynepodávalopřílozečíslo3relevantníinformace,anavodiltímmožnostpoškozeníSTKikontrolovanéhoautomobilu.Azároveňodbor150Ministerstvadopravybylopakovaněpožádán,abyspřílohoučíslo3tohotoprojektuseznámildotyčnéSTK,azřejměsetaknestalo.Prosím,paneministře,ovašereakci.Děkuji.Místopředseda PSP Petr GazdíkProsím,paneministře,máteslovo.Ministr dopravy ČR Dan ŤokVáženýpanemístopředsedo,váženépaníposlankyně,váženípániposlanci,váženýpaneposlančeBendleprostřednictvímpanapředsedajícího,vúvodumusímzmínit,žeproSTKplatíjednotnámetodikazkoušeníbrzdschválenáMinisterstvemdopravy.Tatometodikajeuniverzálníatýkáseplněizkoušeníbrzdzvozidelsvícepoháněnýminápravami.Kolovébrzdyiovládacísoustavabrzdnapříkladuvozidel4x4seodjinýchvozidelpodstatněneliší,alespodmínkou,žekonstrukčnířešenípohonukoljejíaplikaciumožňuje.Vpřípadě,žejejípoužitíkonstrukcevozidlaneumožňuje,provedesejízdnízkouška.Vzhledemktomu,žeupohonu4x4existujemnohovariantřešení,některápoužitíkonvenčníválcovézkušebnybrzd,dálejenVZB,umožňujíajináne.Univerzálnířešeníopravduneexistuje.OmožnostivyužitíválcovézkušebnybrzdvSTKprokonkrétnívozidlospohonem4x4rozhodujekontrolnítechnikprovádějícítechnickouprohlídkuvozidlanazákladěsvýchznalostíodanémtypuvozidla,informacíprovozovatelevozidlanebopokusu.Kpokusujenutnododat,ževálcovájednotkajepoháněnáelektromotoremspříkonem2,5až3kilowatty.Obvodovárychlostválcůje4až5kilometrůzahodinu.Jednásetedyoparametry,kteréjsouvporovnánísvýkonypřenášenýminakolavozidlajehomotoremvřádověnižší.Krátkodobýpokus,napříkladzapnutíjednépohonnéjednotky,ukáže,zdavozidlomůžebýtvyzkoušenonaválcovézkušebněbrzd,nebone.Snahavyjetívozidlazválcůvelkýpasivníodporkolaatd.Provozidlotentopokusnepředstavuježádnénebezpečípoškození.VminulostizadaloMinisterstvodopravyzmiňovanývýzkumnýprojektkproblematicezkoušeníbrzdvozidelspohonem4x4,jednaloseosoučástprojektuvědyavýzkumurealizovanýchvletechcca2001až2005.ProMinisterstvodopravyzpracovatelembylaspolečnostDekraAutomobil,resp.Ústavsilničníaměstskédopravy.Výsledekstudiashrnujícípoznatkyzezahraničíbylten,ženeexistujeuniverzálnířešení.Jsoukonstrukcevozidel,kterézkouškunakonvenčnízařízeníbrzdnémumožňují,jinéne.Zmiňovanápřílohačíslo3,stejnětakjakozmiňovanýprojektneníanikdynebylzávaznýmpročinnostSTK,alesloužíjakopodkladprodalšíčinnostivoblastikontrolybrzd.Rovněžmusímuvést,žeutébrzdnéstolicevjejichschvalovánípropoužitívSTKnedošlokžádnézměněodobdobíodlet2008až2014.Veškerástanoviska,kterábylavminulostivtétoproblematicevydána,bylavytvořenanazákladědostupnýchrelevantníchinformací.Apokudsetýkátézmiňovanépřílohyčíslo3,pokudjstejinedostali,nebojinedostalaSTK,takjsempřipravenvámjiposkytnout.Děkuji.