Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkuji,paneposlanče.Prosím,paneministře,ovašiodpověď.Ministr dopravy ČR Dan ŤokVáženýpanemístopředsedo,váženépaníposlankyně,váženípániposlanci,váženýpaneposlančeprostřednictvímpanamístopředsedy,vsoučasnédoběprobíhávýběrovéřízenínazpracovatelestudieproveditelnostikanáluDunaj-Odra-Labe.Úkolvyplývázčásti7schválenépolitikyúzemníhorozvojevezněníaktualizacečíslo1,článek180,kterýzní:PrověřitúčelnostareálnostprůplavníhospojeníDOLscílemposouditvúplnýchevropskýchsouvislostechproblematikujehomožnérealizacevčetněenviromentálníchaspektů,přepravníúčinnostiainvestičnínáročnostijednotlivýchvětví.ZodpovídáMinisterstvodopravyvespoluprácisMinisterstvemzemědělství.Nejednásetedyopřípravustaveb,aleovariantníprověřenírealizovatelnostiprojektu,cožjedůležitépředevšímjakopodkladprorozhodnutíodalšímpokračováníúzemníochranytohotoprojektu.Nazákladěvýsledkůstudiebudenásledněrozhodnutoopřípadnépřípravěprojektuneboněkterýchjehočástí,napříkladnapojeníOstravynaoderskouvodnícestu.VýslednástudieproveditelnostibuderovněžpodrobenastrategickémuposouzenívlivůnaživotníprostředíSEA.Jábychještědodal,žemětroškutendotazpřekvapil.Překvapilměproto,protoževprogramovémprohlášeníavkoaličnísmlouvěsekoaličnístranyzavázaly,žetotoposouzeníudělají.Váženýpaneposlančeprostřednictvímpanapředsedajícího,vyjakokoaličníposlanecbysteotom,cosepíševkoaličnísmlouvěavprogramovémprohlášenívlády,aotom,žejsemtěmitodokumentyvázánvesvéčinnosti,mohlvědět.Děkuji.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkuji.Panposlanecmádoplňujícíotázku.Prosím,paneposlanče.Poslanec Jiří JunekDěkuji.Přečtusipozorněprogramovéprohlášení.Jásimyslím,žeúplněpřímokonkrétněokanáluDunaj-Odra-Labesetamnehovoří.Nicménějsemsenedozvědělještějednučástméhodotazu,atokoliktapřípadnástudiebudestát,nakoliknástovyjde.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkuji.Paneministře,prosím,koliknástovyjde?Ministr dopravy ČR Dan ŤokVáženýpanemístopředsedo,váženéposlankyně,váženíposlanci,jáseomlouvám,tuhlečástjsemneodpověděl.Soutěžprobíhá.Vsoučasnédoběbyljedenzúčastníkůvyloučen.Čekásenajehoodvoláníčineodvolání.Mysamozřejměcenyznáme.Maximálníhodnotaje25milionů.Nicméněnabídnutécenyjsouasio30procentnižší,nežjetatohodnota.Aletím,ženebylasoutěžvyhlášena,takjábychtadyneradspekulovalocelkovéceně.Tastudiebymělabýtoddobyzadáníhotovázarokapůl.Děkuji.Místopředseda PSP Petr GazdíkTobylaodpověďnaosmouinterpelaci.DevátouinterpelacipřednesepanposlanecMartinNovotný,kterýbudetaktéžpanaministradopravyinterpelovatvevěciPPPvdopravě.Prosím,paneposlanče.Poslanec Martin NovotnýVáženýpanepředsedající,váženýpaneministře,jánejsemkoaličníposlanec,takžemámvětšímírusvobodyotázekvoblastidopravy.Jednímzúkolů,kteréjstesipředsevzalponástupudofunkce,bylarehabilitacemodeluPublicPrivatePartnership,tojepartnerstvíveřejnéhoasoukroméhosektoruvoblastidopravníchstaveb.Jakopilotníprojektjstevybrali30kilometrovýstrakonickýúsek,kterýbylvybráncelkemlogickyvsouvislostisobtížnourealizacítétostavbyjinýmizpůsoby.Stavby,kterénejsouzařazenédotransevropskésítě,nelzefinancovatzezdrojůEU.Vposledníchtýdnechjsmeseovšemdozvěděli,ževypsanýtendrnikolivnaPPPjakotakové,alenaporadce,tojetenpředchozí,bylzrušenorgánemdohleduprodiskriminacičeskýchfirem.PodmínkoubylyrealizacesilničníchPPPprojektů,cožvzhledemktomu,žežádnýunásrealizovándoposudnebyl,těžkounásněkdomůžesplnit.Vtétosouvislostimámnavásdvěotázky.Taprvnísetýkátoho,jakbudetedálepostupovatvpřípravětohotoiostatníchsilničníchPPPprojektů,jakvelkézpožděníakomplikacipředstavujerozhodnutíÚHOSu,jakvidítečasovýhorizontpřípravyarealizace.Adruháotázka.Nepřipadávámtěchzrušenýchtendrůvsouvislostisvašímministerstvemužtrochupříliš?Jdeodruhýzrušenýtendrnavýběrporadcepopodobnémfiaskutendrunaporadceumýta.Obojízrušeníseodehrálonazákladěcelkemtriviálníchchyb.Dleněkterýchinformacívtutochvíliministerstvoobcházítendrnaporadcekmýtusekánímtétozakázkynazakázkymaléhorozsahu,cožsebojím,žeužbymohlomítidalekovážnějšíkonsekvence.Celkovětedyseptám:jstespokojenskvalitouveřejnéhozadávánívašímministerstvem?Děkujizaodpověď.