|

2013-044-07-231

231. Ústní interpelace

Date2016-04-21
Meeting2013/044
Agenda Item2013/044/231
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/044schuz/bqbs/b24623101.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   021 < Page 022 > 023

Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji, pane poslanče. Prosím, pane ministře, o vaši odpověď. Ministr dopravy ČR Dan Ťok Vážený pane místopředsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, vážený pane poslanče prostřednictvím pana místopředsedy, v současné době probíhá výběrové řízení na zpracovatele studie proveditelnosti kanálu Dunaj-Odra-Labe. Úkol vyplývá z části 7 schválené politiky územního rozvoje ve znění aktualizace číslo 1, článek 180, který zní: Prověřit účelnost a reálnost průplavního spojení DOL s cílem posoudit v úplných evropských souvislostech problematiku jeho možné realizace včetně enviromentálních aspektů, přepravní účinnosti a investiční náročnosti jednotlivých větví. Zodpovídá Ministerstvo dopravy ve spolupráci s Ministerstvem zemědělství. Nejedná se tedy o přípravu staveb, ale o variantní prověření realizovatelnosti projektu, což je důležité především jako podklad pro rozhodnutí o dalším pokračování územní ochrany tohoto projektu. Na základě výsledků studie bude následně rozhodnuto o případné přípravě projektu nebo některých jeho částí, například napojení Ostravy na oderskou vodní cestu. Výsledná studie proveditelnosti bude rovněž podrobena strategickému posouzení vlivů na životní prostředí SEA. bych ještě dodal, že trošku ten dotaz překvapil. Překvapil proto, protože v programovém prohlášení a v koaliční smlouvě se koaliční strany zavázaly, že toto posouzení udělají. Vážený pane poslanče prostřednictvím pana předsedajícího, vy jako koaliční poslanec byste o tom, co se píše v koaliční smlouvě a v programovém prohlášení vlády, a o tom, že jsem těmito dokumenty vázán ve své činnosti, mohl vědět. Děkuji. Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji. Pan poslanec doplňující otázku. Prosím, pane poslanče. Poslanec Jiří Junek Děkuji. Přečtu si pozorně programové prohlášení. si myslím, že úplně přímo konkrétně o kanálu Dunaj-Odra-Labe se tam nehovoří. Nicméně jsem se nedozvěděl ještě jednu část mého dotazu, a to kolik ta případná studie bude stát, na kolik nás to vyjde. Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji. Pane ministře, prosím, kolik nás to vyjde? Ministr dopravy ČR Dan Ťok Vážený pane místopředsedo, vážené poslankyně, vážení poslanci, se omlouvám, tuhle část jsem neodpověděl. Soutěž probíhá. V současné době byl jeden z účastníků vyloučen. Čeká se na jeho odvolání či neodvolání. My samozřejmě ceny známe. Maximální hodnota je 25 milionů. Nicméně nabídnuté ceny jsou asi o 30 procent nižší, než je tato hodnota. Ale tím, že nebyla soutěž vyhlášena, tak bych tady nerad spekuloval o celkové ceně. Ta studie by měla být od doby zadání hotová za rok a půl. Děkuji. Místopředseda PSP Petr Gazdík To byla odpověď na osmou interpelaci. Devátou interpelaci přednese pan poslanec Martin Novotný, který bude taktéž pana ministra dopravy interpelovat ve věci PPP v dopravě. Prosím, pane poslanče. Poslanec Martin Novotný Vážený pane předsedající, vážený pane ministře, nejsem koaliční poslanec, takže mám větší míru svobody otázek v oblasti dopravy. Jedním z úkolů, které jste si předsevzal po nástupu do funkce, byla rehabilitace modelu Public Private Partnership, to je partnerství veřejného a soukromého sektoru v oblasti dopravních staveb. Jako pilotní projekt jste vybrali 30kilometrový strakonický úsek, který byl vybrán celkem logicky v souvislosti s obtížnou realizací této stavby jinými způsoby. Stavby, které nejsou zařazené do transevropské sítě, nelze financovat ze zdrojů EU. V posledních týdnech jsme se ovšem dozvěděli, že vypsaný tendr nikoliv na PPP jako takové, ale na poradce, to je ten předchozí, byl zrušen orgánem dohledu pro diskriminaci českých firem. Podmínkou byly realizace silničních PPP projektů, což vzhledem k tomu, že žádný u nás realizován doposud nebyl, těžko u nás někdo může splnit. V této souvislosti mám na vás dvě otázky. Ta první se týká toho, jak budete dále postupovat v přípravě tohoto i ostatních silničních PPP projektů, jak velké zpoždění a komplikaci představuje rozhodnutí ÚHOSu, jak vidíte časový horizont přípravy a realizace. A druhá otázka. Nepřipadá vám těch zrušených tendrů v souvislosti s vaším ministerstvem trochu příliš? Jde o druhý zrušený tendr na výběr poradce po podobném fiasku tendru na poradce u mýta. Obojí zrušení se odehrálo na základě celkem triviálních chyb. Dle některých informací v tuto chvíli ministerstvo obchází tendr na poradce k mýtu sekáním této zakázky na zakázky malého rozsahu, což se bojím, že by mohlo mít i daleko vážnější konsekvence. Celkově tedy se ptám: jste spokojen s kvalitou veřejného zadávání vaším ministerstvem? Děkuji za odpověď.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name