|

2013-042-10-053b

53. Vládní návrh zákona o Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře /sněmovní tisk 609/ - prvé čtení

Date2016-03-23
Meeting2013/042
Agenda Item2013/042/053
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/042schuz/bqbs/b34305301.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   002 < Page 003

Místopředseda PSP Petr Gazdík děkuji panu poslanci Kolovratníkovi. S faktickou poznámkou paní poslankyně Olga Havlová. Prosím, paní poslankyně, máte slovo. Poslankyně Olga Havlová Děkuji za slovo. Vážené kolegyně, vážení kolegové, vážený pane ministře, pan ministr nám tady předkládá ke schválení zásadní normu pro výstavbu dopravní infrastruktury. To znamená, že chce zřídit nový úřad s názvem Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře, který být úředním orgánem státní správy, pokud jsem to dobře pochopila. Cílem je dle předkladatele zajistit vytvoření nezávislého regulačního subjektu pro oblast přístupu k vybrané dopravní infrastruktuře a úřad být ústředním orgánem pro drážní a leteckou infrastrukturu k užívání jejich služeb, cenovou kontrolu a poskytování podpory. V čele úřadu být předseda jmenovaný vládou na šest let. bych chtěla vědět, pane ministře, proč právě na šest let a proč prosazujete nezávislého regulátora, když na jedné straně nezávislé regulátory chcete rušit a na druhé straně je chcete zase znovu zakládat. Děkuji. Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji paní poslankyni za její faktickou poznámku. Kdo další se hlásí do sloučené obecné rozpravy? Pan zpravodaj. Prosím, pane zpravodaji. Poslanec Karel Šidlo Děkuji za slovo. budu velice vstřícný a podpořím kolegu z hospodářského výboru Kolovratníka, protože jsem přesvědčen, jak jsem naznačil v úvodním slově zpravodaje, že bohužel nezávislý regulátor není úplně nejšťastněji postaven. V rámci zákona jsou v podstatě navrženy tři varianty. Myslím, že diskuse na toto téma, jaká nezávislost, v jakých kompetencích a za jakých odborných předpokladů, je namístě, a předpokládám, že se dopracujeme možná i k jiné variantě než k , která mohla vzejít jako jediná možná, a to je vznik nového úřadu úplně. si myslím, že je třeba respektovat to, že nezávislý regulátor čehokoliv by měl být kompetentní po stránce odborné, to znamená způsobilostní. Není to jenom otázka přístupu k dopravní cestě jako takové, ale dneska úřad, jak je navrhován, nemá ani kompetenci přidělování kapacity dopravní cesty. To je další problém. Musíme hledat určitou součinnost, která bude funkční, aby když tady vytvoříme orgán, který bude mít punc nezávislosti, skutečně plnil roli regulátora včetně například i cenové regulace a dalších vztahů s ostatními regulátory v ostatních státech Evropské unie na železnici. Děkuji. Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji panu zpravodaji. Ptám se, kdo další se hlásí do sloučené obecné rozpravy. Jestliže nikdo takový není, končím sloučenou obecnou rozpravu a vracím se ke sněmovnímu tisku 608, což je bod

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name