2013-042-06-160
160. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 611/ - třetí čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Nyní se ptám paní zpravodajky , jestli chce mít závěrečné slovo . Není tomu tak , v tom případě ji vyzvu , aby nás jako zpravodajka garančního výboru seznámila s procedurou hlasování , poté přednášela jednotlivé pozměňovací návrhy a před hlasováním se k nim vyjádřila , sdělila tedy stanovisko garančního výboru . O totéž požádám vždycky paní ministryni . Paní zpravodajko , prosím , váš návrh . (V sále je silný hluk.)
Poslankyně Vlasta Bohdalová
Dobré odpoledne , dámy a pánové , stojím tady dneska opravdu v nelehké roli , protože projednáváme školský zákon . K základnímu materiálu přišlo mnoho pozměňovacích návrhů . Složité bylo to , že mnohé cílily do jádra stejného problému , a proto bylo velmi složité , ne pro mě , ale hlavně pro legislativu zpracovat ty pozměňovací návrhy tak , aby pokud je přijmeme , či nepřijmeme , zákon zůstal dobrý a kvalitní . Proto se vám dopředu , kolegové , omlouvám za to , že budu pomalu a podrobně celou proceduru načítat . Pokud ji schválíte a budeme podle ní hlasovat , budu se snažit vysvětlovat ještě jednotlivé body . Takže jestli dovolíte , pokusila bych se načíst a seznámit vás s procedurou tohoto zákona . Opravdu není jednoduchá .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Paní zpravodajko , já tedy znovu požádám sněmovnu o klid , protože ten hluk je přílišný a procedura opravdu není jednoduchá . A prosím i vaše stranické kolegy , aby se konečně ztišili . Děkuji . Pokračujte .
Poslankyně Vlasta Bohdalová
Takže přistoupím k seznámení vás s procedurou vládního návrhu zákona , kterým se mění zákon č . 561 / 2004 Sb . , o předškolním , základním , středním , vyšším odborném a jiném vzdělávání , školský zákon , sněmovní tisk č . 611 . Vážený pane předsedající , dámy a pánové , procedura k tomuto tisku . Ve druhém čtení návrhu zákona nebyl podán návrh na zamítnutí . Můžeme tedy hlasovat o jednotlivých pozměňovacích návrzích , které vzešly z jednání výboru pro vědu , vzdělání , kulturu , mládež a tělovýchovu a z druhého čtení tohoto návrhu zákona , tak jak jsou všechny uvedeny ve sněmovním tisku č . 611 / 4 . O těchto návrzích jednal a hlasoval výbor pro vědu , vzdělání , kulturu , mládež a tělovýchovu jako garanční výbor na své 24 . schůzi 2 . března t . r . a přijal usnesení , které je obsaženo ve sněmovním tisku 611 / 6 . Nejprve si vás dovolím seznámit s celou procedurou hlasování , na které se usnesl výbor pro vědu , vzdělání , kulturu , mládež a tělovýchovu usnesením č . 155 , kterou bychom následně schválili , a potom bych si dovolila vás provést celým hlasováním . 1 . Takže za prvé . Jako první by bylo hlasováno o legislativně technických úpravách uvedených v tisku 611 / 6 pod číslicí 1 . V dosavadním bodu 9 vládního návrhu zákona se za slova " v § (?) " vkládají slova " odstavec 3 " . V dosavadním bodu B 2 se za slova " v § 44 " vkládají slova " odstavec 3 " . V bodě A 29 se za slova " na jejím území " vkládají slova " a pro děti umístěné na jejím území v dětském domově " . 2 . Druhé hlasování by bylo společné hlasování o návrzích I 16 , I 17 , I 18 a I 19 . Jsou to pozměňovací návrhy kolegy Laudáta , jedná se o individuální vzdělávání na druhém stupni . Tyto pozměňovací návrhy jsou totožné s návrhy A 7 , A 26 , A 27 a A 28 , proto o těchto již nelze více hlasovat . 3 . Další by bylo hlasování o A 1 , A 2 , A 3 , A 8 , A 17 , A 18 , A 19 , A 22 , A 23 , A 24 , A 25 , A 29 a A 31 . Jedná se o pozměňovací návrhy z usnesení školského výboru . 4 . Dále bychom hlasovali o návrzích G 9 , G 10 , G 11 , G 12 , G 13 , G 14 , G 15 a G 16 , to jsou pozměňovací návrhy kolegyně Maxové , která navrhuje zrušení spádových obvodů u mateřských škol . Návrhy G 11 až G 16 jsou totožné s návrhy G 3 až G 8 . Proto o G 3 až G 8 nemůžeme již více hlasovat . 4.1 . Dále bychom hlasovali o G 1 a G 2 , je to opět návrh poslankyně Maxové , upravuje přednostní přijímání dětí od čtyř let věku do mateřských škol , ale pouze nebudou - li schváleny návrhy G 9 a G 10 . Tyto věcně souvisí s G 3 až G 8 , které se staly již nehlasovatelnými . 4.2 . Hlasování o A 30 včetně A 4 , A 20 a A 21 , to jsou pozměňovací návrhy školského výboru . Upravují lesní mateřské školky , spádovou mateřskou školkou nemůže být lesní mateřská školka , definice lesní mateřská školka . Ale pouze nebude - li schválen G 15 . 4.2 . 1 . Naopak bude - li schválen pozměňovací návrh G 15 a A 30 se tímto stane nehlasovatelným , musíme samostatně hlasovat o A 4 , A 20 a A 21 , pouze bude - li schváleno G 15 . 5 . Jako další hlasování bychom hlasovali o návrzích H 1 až H 15 , to jsou pozměňovací návrhy kolegy Novotného , který navrhuje zavést povinné jednotné přijímací zkoušky pro všechny střední školy . 5.1 . Hlasování o A 10 včetně A 9 , A 12 , A 13 , A 14 a A 15 pouze nebude - li schválen H 10 . Jedná se o usnesení výboru pro vědu , kulturu , mládež a tělovýchovu , upravuje jednotné přijímací řízení na sportovní gymnázia . 5.1 . 1 . Naopak nebude - li schválen H 10 a A 10 bude nehlasovatelný , musíme samostatně hlasovat o A 9 , A 12 , A 13 , A 14 , A 15 . Pouze bude - li schváleno H 10 a A 10 , bude nehlasovatelný . 5.2 . Další by bylo hlasování o návrhu A 11 , pouze nebude - li schválen návrh H 10 . Usnesení výboru pro vědu , kulturu , mládež a tělovýchovu , zvýšení váhy jednotné přijímací zkoušky z jedné poloviny na 60 % . 5.3 . Dále bychom hlasovali o C 7 , pouze nebude - li schválen H 10 . Jde o pozměňovací návrh kolegyně Semelové , stanovení hranice úspěšnosti u jednotlivých přijímacích zkoušek zvláštním nařízením Ministerstva školství , mládeže a tělovýchovy . 6 . Další by bylo hlasování o A 16 , je to usnesení výboru pro vědu , kulturu , mládež a tělovýchovu , upravující problematiku tzv . mladých techniků . 6.1 . Hlasování o návrhu L 4 , pozměňovací návrh kolegy Fiedlera , který také navrhuje úpravu této problematiky , pouze nebude - li schváleno A 16 . 7 . Dále bychom hlasovali B 1 , B 2 a B 3 , to jsou pozměňovací návrhy poslankyně Bohdalové , a to je mateřská škola od dvou let od roku 2020 . 8 . Dále bychom hlasovali B 4 , což je zase můj pozměňovací návrh , prodloužení šestiletého funkčního období ředitele školy v případě pro uvolnění pro výkon veřejné funkce . 9 . Další hlasování by bylo hlasování o I 1 až I 15 , to jsou pozměňovací návrhy kolegy Laudáta , upravují tzv . české školy bez hranic . 10 . Dále bychom hlasovali I 20 , opět pozměňující návrh kolegy Laudáta , to jsou obecné cíle . 11 . Potom bychom hlasovali o I 26 , což je pozměňovací návrh kolegy Laudáta o zapojení školských rad . 12 . Potom budeme hlasovat o návrzích I 21 , I 22 , I 23 , I 24 a I 25 . Zde kolega Laudát navrhuje zrušení povinného předškolního vzdělávání . Pozměňující návrh I 21 a I 22 jsou totožné s návrhem D 5 , proto již o D 5 nemůžeme hlasovat . Bude - li schválen návrh I 22 , nelze hlasovat o A 5 , A 6 , C 1 , C 2 , C 3 , C 4 , J 1 , J 2 a E 1 . Bude - li hlasován I 24 , nelze hlasovat D 6 . Bude - li hlasován I 25 , nelze hlasovat D 7 . 12.1 . Hlasování o návrzích A 5 a A 6 pouze nebude - li schválen návrh I 22 . Jde o usnesení výboru pro vědu , kulturu , mládež a tělovýchovu , navrhuje zrušení obsolentního ustanovení . 12.2 . Hlasování o C 1 , pouze nebude - li schválen návrh A 5 a A 6 . Je to návrh kolegyně Semelové , která navrhuje zrušit individuální vzdělávání v mateřských školách . 12.3 . Hlasování o D 8 a D 9 . Pozměňovací návrh kolegy Karamazova . Jde o úpravu přechodných ustanovení a účinnosti , která věcně souvisí s návrhy D 5 až D 7 . 12.4 . Hlasování o C 2 , C 3 a C 4 , pouze nebude - li schválen I 22 . Je to poslankyně Semelová o zrušení individuálního vzdělávání v mateřských školách . 12 . 5 . Hlasování o E 1 , pouze nebude - li schválen C 4 . Je to pozměňovací návrh kolegyně Nohavové , možnost zrušení individuálního vzdělávání v případě , že u jeho ověření neprokáže požadovanou úroveň vzdělávání . 12 . 6 . Hlasování o J 1 a J 2 , pouze nebude - li schválen E 1 . Jde o pozměňovací návrh , který předkládá kolega Kudela . Navrhuje změnu termínu ohlášení individuálního vzdělávání plus možnost zrušení individuálního vzdělávání v případě , že u ověření neprokáže požadovanou úroveň vzdělání . 13 . Hlasování o C 5 a C 6 . Je to pozměňující návrh kolegyně Semelové - zrušení individuálního vzdělávání na prvním stupni základní školy . 14 . Hlasování o C 8 a C 9 . Opět pozměňující návrh paní kolegyně Semelové - bezúplatné vzdělávání a pobyt v družinách . 15 . Hlasování o C 10 . To je další pozměňující návrh paní kolegyně Semelové - u odložení účinnosti společného vzdělávání . 16 . Hlasování o D 1 , D 2 , D 3 , D 4 . Je to pozměňující návrh kolegy Karamazova - navrhuje zavedení obecně povinné maturity z matematiky - odstupňovaná v letech pro konkrétní obory . Pozměňovací návrh D 1 je totožný s návrhem H 16 , proto o H 16 již nemůžeme více hlasovat . (Hluk v sále, paní poslankyně vyčkává.) 16.1 . Hlasování o F 1 a F 2 , pouze nebude - li schválen D 1 , D 2 a D 3 . Je to pozměňující návrh kolegyně Dobešové a znamená omezení oborů , ve kterých se bude maturovat z matematiky plus stanovení těchto oborů v příloze zákona . 16.2 . Hlasování o H 17 a H 18 , pouze nebude - li schválen D 1 nebo F 1 a F 2 . Jde o pozměňující návrh kolegy Novotného - povinná matematika úplně všude . Tyto dva pozměňovací návrhy věcně souvisejí s H 16 - rovná se D 1 , to znamená , měl by být přijat stejný výsledek hlasování jako u D 1 . Je to zase ta matematika povinná všude . 17 . Potom bychom hlasovali o návrhu K 1 , to je pozměňující návrh kolegy Hovorky , který ve druhém čtení načetl úpravu § 16 , doplňuje se v něm nový odstavec 12 . 18 . Další by bylo hlasování o L 1 a L 3 . Je to pozměňující návrh kolegy Fiedlera , který navrhuje , aby obory odborného vzdělávání zpracovával kraj . 19 . Hlasování o L 2 . Opět pozměňující návrh kolegy Fiedlera , který navrhuje zrušení Národní rady pro vzdělávání , ale pouze jako součásti zákona . 20 . Další by bylo hlasování o M 1 - pozměňovací návrh kolegy Fichtnera , který navrhuje možnost odvolání ředitele bez udání důvodu . A posledním hlasováním by bylo hlasování o zákonu jako celku . Pane místopředsedo , dovolila jsem si navrhnout proceduru a teď už si s tím udělejme , co chceme .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name