2013-042-06-160
160. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 611/ - třetí čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu poslanci Martinu Lankovi . Nyní se hlásí pan poslanec Zbyněk Stanjura a poté pan poslanec Jiří Mihola . Prosím , pane předsedo , máte slovo .
Poslanec Zbyněk Stanjura
Děkuji za slovo . Chtěl bych zareagovat na vystoupení paní ministryně . Když nám tak emotivně říkala " vy jste to schválili " , tak já a mí kolegové ne . Neříkejte " vy jste to schválili " , to jste mluvila ke svým kolegům . Vaši kolegové to schválili . My ne . To za prvé . A za druhé . Vůbec to není odborná otázka . Je to čisté politikum . Nebezpečný nápad levice . Tak to prostě je . Nemaskujte to za odborná stanoviska , to není pravda . Prosazujete to hlava nehlava . Když se vám nějaký odborný názor nelíbí , tak ho označíte za chybný nebo zpochybníte toho , kdo to říká . Takže je to jenom politické rozhodnutí . A my o tom budeme rozhodovat , ne odborníci . Byli jsme minule proti a dneska budeme znovu proti . A to jeden váš nápad za druhým , paní ministryně . Taky povinný poslední ročník mateřské školy . Zavádíte to z jiných důvodů , než oficiálně říkáte . Nemáte ani odvahu na mikrofon říct , proč to vlastně děláte . K cíli to nepovede , jenom budeme zbytečně otravovat slušné rodiče , kteří si chtějí zvolit případně jinou alternativu . Je jich výrazná menšina , tak jim dejte pokoj ! Nestarejte se o ně !
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Ještě pan poslanec Petr Fiala s faktickou poznámkou před řádnou přihláškou pana poslance Jiřího Miholy . Prosím , pane předsedo , máte slovo k faktické poznámce .
Poslanec Petr Fiala
Děkuji . Jenom krátké vysvětlení nebo upřesnění k tomu , čím zde argumentoval pan poslanec Lank , a to se týká nutnosti řešit důsledky rozsudku D . H . proti České republice i tou formou posilování inkluze , která se odehrává teď . Chci jasně říci , že důsledky rozsudku D . H . proti České republice bylo nutné řešit i proto , že to bylo permanentní téma Rady Evropy , protože to bylo téma , se kterým vystupovala řada velvyslanců nám spřátelených zemí . Nicméně k tomu řešení došlo a to řešení je obsaženo v akčním plánu Ministerstva školství , mládeže a tělovýchovy , který byl přijat v roce 2013 a který provedl konkrétní kroky , abychom se vyrovnali s tou situací , kterou nám některé evropské orgány vytýkaly . Tím podstatným opatřením byla zlepšená diagnostika , která měla bránit tomu , aby se do základních škol prakticky nemohly dostávat děti , které by tam nešly z důvodu postižení , ale byly tam zařazovány proto , že měly nevýhodné sociální nebo kulturní podmínky . Tato opatření , která jsme udělali v praxi , fungovala a není důvod pro to , abychom jako opatření na základě rozsudku D . H . pokračovali někam dál . A mimochodem , a to je potřeba také říct , Česká republika se nikdy nezavázala při projednávání této otázky na žádném mezinárodním fóru , že by rušila základní školy praktické . Zavázali jsme se k lepší diagnostice . Zavázali jsme se k tomu , že situaci budeme řešit , že zabráníme tomu , aby děti ze sociálních a kulturních důvodů byly zařazovány do zvláštních , tedy základních škol praktických , ale k ničemu dalšímu se Česká republika nezavázala . Není proto možné argumentovat tím , že další kroky v inkluzní integraci jsou v důsledku rozsudku D . H .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name