|

2013-042-03-223

223. Odpovědi členů vlády na písemné interpelace

Date2016-03-03
Meeting2013/042
Agenda Item2013/042/223
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/042schuz/bqbs/b07722301.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   004 < Page 005 > 006

Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu ministru dopravy Danu Ťokovi. Kolega Adamec se hlásí s doplňující otázkou, návrhem. Prosím, pane poslanče, máte slovo. Poslanec Ivan Adamec Děkuji. Vážený pane předsedající, vážený pane ministře, dámy a pánové, chtěl bych poděkovat za tuto odpověď. Trošku to uklidnilo, ale na druhou stranu chápu, že trend závěrečné zkoušky probíhá v provozu bez přítomnosti instruktora. Tady nevím, a možná je to otázka, řekl bych, nadbytečná, jak je pak ošetřen ten problém, kdyby došlo k havárii nebo poškození cizího majetku, nebo dokonce zdraví jak toho, co dělá řidičský průkaz, tak případně dalšího účastníka silničního provozu. To snad jediné mi u toho ještě trošku není úplně jasné, jak by toto vypadalo v případě takovéto krizové situace. Jinak samozřejmě celý ten problém vznikl tlakem úředníků samozřejmě z mého úřadu, protože oni skutečně ten termín považovali za velmi šibeniční, dokdy byla ta vyhláška uvedena do praxe. Samozřejmě všichni vnímáme, že teď se asi na motocyklu moc nejezdí, protože jsme v zimním období a jaro nám přijde někdy 21. března, nebo možná 22., nevím, jak to teď je lunárně. Prostor de facto tam je. Nicméně si pořád myslím, že obecně by bylo lepší, kdyby města těmi plochami disponovala, protože samozřejmě ten výcvik... kromě trenažérů, a je potřeba říct, že trenažér není motocykl, ani když děláte na trenažéru na letadlo, tak to není letadlo. Trenažér je prostě trenažér a jinak to nebude, a dokud si člověk nesedne na motocykl a nezkusí si to, tak podle neví, o čem to je. Myslím si, že by bylo lepší, kdyby ty plochy byly, a pokud na to budou vypsány tendry v rámci fondu dopravní infrastruktury, tak se rádi přihlásíme. Děkuji. Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji. Pan ministr Ťok ještě doplní odpověď. Prosím, pane ministře, máte slovo. Ministr dopravy ČR Dan Ťok Vážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, ano, bych tady chtěl potvrdit, že ta zkouška by měla být udělaná za provozu bez asistenta, který sedí za řidičem. Důvod je samozřejmě požadavek Evropské komise a oné směrnice, kterou jsem citoval. Máme za to, že tím, že to je v zákoně ustanovené, tak je to zákonný způsob provozu motorky. My předpokládáme, že by každý zkušební komisař, ale hlavně ten, kdo dělá výcvik, měl řidiče připravit tak, že by měl zkoušku udělat bezproblémově. Samozřejmě stát se může cokoli. V tomto případě předpokládáme, že by odpovědnost za škody měla nést pojistka autoškoly. Ale tohleto ještě prověřím a dám vám na to konkrétní odpověď, protože nechci tvrdit, že to je přesně tak. Takto si to vysvětluji, ale rád bych vám to potvrdil. Děkuji.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name