|

2013-037-04-002

2. Vládní návrh zákona, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o evidenci tržeb /sněmovní tisk 514/ - třetí čtení

Date2015-12-18
Meeting2013/037
Agenda Item2013/037/002
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/037schuz/bqbs/b03200201.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   016 < Page 017 > 018

Místopředseda PSP Jan Bartošek Děkuji. Nyní tedy pan poslanec Kučera, připraví se pan poslanec Seďa s faktickou poznámkou. Prosím. Poslanec Michal Kučera Dobrý den, děkuji za slovo. Pan kolega Pilný tady volal po faktech, bych si dovolil pár faktů k onomu projektu EET. Nebudu říkat, že to balkánská novinka, protože tady se setkávám s nesouhlasem, což nechápu proč, když to pochází z Balkánu. bych tu citoval z jednoho materiálu, který je připraven pro Ministerstvo financí a samozřejmě odpovídá na některé otázky. mrzí, že tady není pan Zlatuška, který by si to měl vyslechnout také. (Předsedající: Pan kolega Zlatuška zde je.)Mapa rizik. Rozdělení - 1 téměř nemožné riziko nebo téměř nemožná pravděpodobnost, výjimečně možná pravděpodobnost je 2, běžně možná 3, pravděpodobná 4 a hraničící s jistotou 5. tady budu jmenovat i pro pana kolegu Pilného pouze ty 4 a 5. Je zajímavé si to poslechnout. Pravděpodobné riziko - výběr nekvalitního dodavatele. Je to pravděpodobné riziko. Riziko hraničící s jistotou - nedostatek kvalifikované a kvalitní pracovní síly v provozní fázi. Závislost na specifických zaměstnancích a zaměstnavatelích. Nedostatečné znalosti nebo potřeba specifického know how. A co je, myslím, zásadní, riziko hraničící s jistotou, riziko spjaté s nastavením smluvního vztahu údržby a provozu systému, tzn. závislost na dodavateli. Další riziko, a to je naprosto zásadní opět, hraničící s jistotou, tedy stupeň 5, je bezpečnostní riziko. Tato rizika nebyla odstraněna. S těmito riziky nám předkládá tady pan ministr Babiš tento materiál k projednání v Poslanecké sněmovně. Místopředseda PSP Jan Bartošek Váš čas, pane poslanče. Děkuji vám, nyní pan poslanec Seďa, připraví se pan ministr Babiš s faktickou poznámkou. Poslanec Antonín Seďa Děkuji, pane místopředsedo. jen dvě poznámky. Je legitimní, když opozice tady předkládá výhrady a pokládá otázky na předkladatele, nicméně chci upozornit, že jsme ve třetím čtení, tzn. že tato diskuse se měla především odvíjet v prvním a zejména ve druhém čtení. A jsem se díval na ten sněmovní tisk 513/3, což jsou pozměňovací návrhy, a našel jsem tam pouze dva pozměňovací návrhy ze strany opozice. To je první věc. Za druhé. osobně zákon o evidenci tržeb beru jako opatření proti šedé ekonomice, daňovým únikům a také jako prostředek k narovnání vztahů v podnikání. Připomenu, že podle Centra ekonomických a tržních analýz je 614 mld. korun ukrytých ve skrytých ekonomických transakcích zejména ve službách. Za tyto peníze ze stínové ekonomiky by se mohlo vytvořit 1,5 mil. pracovních míst s průměrnou mzdou v České republice. si nedělám iluze, že EET jaksi udělá všechno pro to, aby zmizely všechny daňové úniky. Ale kdyby se nám podařilo pouze 5, 10 % z těchto daňových úniků, tak v tom případě máme peníze, které jsou potřebné na veřejné služby, zdravotnictví, školství a bezpečnost. Prosím vás, uvědomte si to. Pojďme hlasovat o pozměňovacích návrzích. (Potlesk z řad poslanců ANO.)

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name