2013-036-09-063
63. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 18/2004 Sb., o uznávání odborné kvalifikace a jiné způsobilosti státních příslušníků členských států Evropské unie a některých příslušníků jiných států a o změně některých zákonů (zákon o uznávání odborné kvalifikace), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 581/ - prvé čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu poslanci Ludvíku Hovorkovi a slovo má pan poslanec Jiří Štětina , v tuto chvíli poslední přihlášený do rozpravy . Já se vám , pane kolego , pokusím ztišit sněmovnu , protože kolegové jsou viditelně rozčarováni z diskuse . Ale diskutují jistě o tomto tématu , jinak by diskutovali mimo sál . Děkuji . Prosím , máte slovo .
Poslanec Jiří Štětina
Děkuji za slovo , vážený pane místopředsedo , dámy a pánové , budu velmi stručný . Já jsem si nic nenapsal , protože zde stojím minimálně počtvrté u tohoto mikrofonu a nestalo se zatím vůbec nic . Nemyslím , jako že nebyl zákon předložen , s tím plně souhlasím . Já jsem tady pochválil pana ministra minule , tak už ho dneska chválit nebudu , když tady má nějakou urnu . Ale byl bych strašně rád , abyste nezaměňovali odborné věci za věci politické . Já se jenom vrátím do roku 2010 , kdy jsme vyjednávali zdravotní program pro koaliční dohodu . A teď hovořím ke kolegům zprava . Již v té době jeden váš poslanec chtěl tento zákon prosadit a jiný poslanec , vy jistě moc dobře víte , kdo to byl , já jmenovat nebudu , tak ten v žádném případě . A já jako politický absolutní nováček jsem říkal : Pánové , tomu já nerozumím . Jste z jedné strany a nejste schopni se dohodnout a chcete to mít v koaliční dohodě ? A ten jeden z nich říká : No když nás sponzoruje jedna firma , tak se nám nedivte . A mně to bylo od té doby jasné . Vážení , nechme stranou všechny tyto věci , které jsou takzvaně útokem na svobodu , útokem proti svobodnému podnikání , a začněme se chovat racionálně . Já bych si přál , aby to byl už můj poslední projev , abychom se konečně dostali k nějakému hlasování , přikázali to do výboru , projednali to a ty drobnosti , které v tomto zákoně jsou , a který já vítám nejenom kvůli kouření , ale samozřejmě kvůli drogám , kvůli alkoholu , tak abychom konečně už ten zákon někam dali a abychom zase neříkali my ho tady zaparkujeme , aby se vlk nažral a koza zůstala celá . Moc bych vás o to prosil a děkuji , že jste mě vyslechli .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu poslanci Jiřímu Štětinovi . To byl poslední přihlášený do rozpravy . Nyní bych ještě konstatoval omluvu . Pan ministr zemědělství přišel , zase chce odejít , od 18.30 se omlouvá z resortních důvodů . A pokud se nikdo nehlásí do rozpravy , rozpravu končím a ptám se na závěrečná slova pana ministra a potom pana zpravodaje . Prosím , pane ministře .
Ministr zdravotnictví ČR Svatopluk Němeček
Vážený pane předsedající , vážené paní poslankyně , vážení páni poslanci , dovolte mi , abych se vyjádřil k proběhlé rozpravě k vládnímu návrhu zákona o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek . Úvodem chci zdůraznit , že nejsem militantní nekuřák . Nicméně v prvé řadě bych rád zdůraznil , že úkolem ministra zdravotnictví je zejména chránit zdraví obyvatel , a v tomto ohledu navrhuji maximální kompromis , který bylo možné v dané situaci vyjednat . V rámci meziresortního připomínkového řízení byl návrh zákona zaslán k posouzení téměř stovce připomínkových míst . Připomínky byly často protichůdné a jejich vypořádání bylo velmi náročné . Rovněž v Legislativní radě vlády a jejích komisích materiál doznal změn především v oblasti definic , které pak kritizoval zde v rozpravě pan poslanec Benda . Opakuji , že materiál je dle mého názoru kompromisem , tak aby obsahoval dostatečná opatření v oblasti ochrany zdraví obyvatelstva , reagoval na mezinárodní závazky České republiky v této oblasti a současně byl co nejmenší zátěží pro povinné osoby . Jen na okraj připomínám , že celá vláda včetně pana ministra průmyslu a obchodu s návrhem zákona vyslovila souhlas . Zazněla tady jak podpora návrhu zákona , tak i řada připomínek , což ale přesně vystihuje , jak je tato problematika napříč společností rozdílně vnímána . K některých připomínkám , které zde zazněly , bych se rád stručně vyjádřil . Pokud jde o úplný zákaz kouření v restauracích a jiných zařízeních , padaly tady návrh na zmírnění v podobě zavedení stavebně oddělených místností nebo zmírnění ve smyslu výjimky ze zákazu kouření pro venkovské hospody . K tomu bych rád znovu zopakoval - hlavním motivem pro předložení návrhu je ochrana zdraví nejen hostů , ale i zaměstnanců těchto zařízení . Úplný zákaz kouření v restauracích tedy má své opodstatnění . Jakékoliv modifikace , kuřárny , rozlišování , zda je hospoda na venkově , nebo ve větší obci , nebudou mít potřebný efekt . Řada zahraničních studií dokonce potvrdila pozitivní nebo nulový ekonomický dopad zákazu kouření na pohostinský sektor v zemích , kde byl zaveden . Pokud se jedná o zmírnění návrhu úplného zákazu kouření v případě vesnických hospod , znovu musím zdůraznit , že tento návrh mi přijde nelogický . Navíc by bylo dost nezodpovědné rozlišovat mezi přístupem k ochraně zdraví personálu na vesnicích a ve městech . Všichni zaměstnanci mají právo dýchat čistý vzduch . Dále se chci vyjádřit k návrhům týkajícím se zmírnění regulace pro elektronické cigarety . Tady musím říct , že i z hlediska výsledků mezinárodních studií , které probíhají , tento dopad není zcela jednoznačný . Proto jsem připraven i v rámci projednávání ve výboru hovořit o zmírnění této regulace . Ještě mi dovolte , zazněl tady od pana poslance Hovorky dotaz na výčepní pivo , resp . pak zavedení čtyř procent alkoholu . K té změně došlo v Legislativní radě vlády a byli jsme informováni , že některá 10 stupňová piva splňují tuto podmínku , některá nikoliv . Nicméně i zde jsme připraveni hovořit o úpravě . V rámci rozpravy zazněl i dotaz na vypuštění Státního fondu integrované protidrogové politiky a financování protidrogové politiky . Návrh na zřízení tohoto fondu byl do návrhu zákona zapracován na základě požadavků národního protidrogového koordinátora . Nicméně návrh Ministerstva zdravotnictví předložený vládě toto opatření nezahrnoval . Po projednávání návrhu zákona v Legislativní radě vlády bylo na základě jeho požadavků toto ustanovení z návrhu zákona vypuštěno , neboť zřízení nového státního fondu bylo shledáno jako nesystémové . Protidrogová politika by měla být zajišťována ústředními orgány státní správy z finančních prostředků státního rozpočtu , kdy účelovost těchto prostředků na realizaci protidrogové politiky je zajištěna závazným ukazatelem v rámci příslušné kapitoly státního rozpočtu . Chci zdůraznit , že jsem připraven i v rámci diskusí ve výborech zabývat se jednotlivými pozměňovacími návrhy , diskutovat , jestli skutečně všechna opatření jsou nastavena zcela přesně a zcela adekvátně . Věřím ale , že smysl tohoto zákona nebude popřen a že Poslanecká sněmovna zákon , který má jako hlavní prioritu ochranu zdraví obyvatel před následky kouření a dalšími látkami , podpoří . Předem děkuji za podporu .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name