|

2013-036-06-146b

146. Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2016 a střednědobý výhled na roky 2017 a 2018 /sněmovní tisk 619/

Date2015-12-09
Meeting2013/036
Agenda Item2013/036/146
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/036schuz/bqbs/b24414601.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   008 < Page 009 > 010

Místopředseda PSP Petr Gazdík Děkuji panu poslanci Kučerovi. Dalším řádně přihlášeným ještě jednou pan poslanec Šincl. Prosím, pane poslanče. Poslanec Ladislav Šincl se moc omlouvám, omlouvám se i všem, kteří mi řekli, tady nezdržuji, protože jsou připraveny jiné aktivity, ano, rozumím tomu, ale snad jenom malou, krátkou poznámku. Velice zajímavé téma tady kolega předřečník přednesl a to je o tom rozdělení mezi obce a mezi stát. osobně jsem přesvědčen, že tím, že kdysi dávno vzniklo rozdělení mezi obce a stát, je špatně, protože vznikla závislost obcí na hazardu. Kdyby pan ministr přišel s návrhem, který bude obsahovat, aby veškerý výnos technických zařízení byl přímo připsán a rozdělován podle počtu obyvatel nebo podle rozlohy apod., ztratila by se závislost obcí na hazardu, protože dneska zastupitelstva meditují o tom, jestli mají ten hazard zrušit, nebo ne. Objevují se nápady: Však my to můžeme použít třeba na sport, třeba na chodník, třeba na nové státní úředníky. Nicméně nechci zdržovat, slíbil jsem, že budu opravdu krátký, a splním přání našeho předsedy klubu, abych opravdu dál neprodlužoval, protože nás čekají příjemnější aktivity. Děkuji za pozornost. Místopředseda PSP Petr Gazdík Tak. A ještě je tu faktická poznámka pana poslance Kučery a pana poslance Pflégera. Prosím, pane poslanče, potěšte nás. Poslanec Michal Kučera Děkuji za slovo. Víceméně nebude to poprvé, kdy budu reagovat, jsem, tuším, někdy v minulosti reagoval na tuto myšlenku pana poslance Šincla, na svého předřečníka. bych se s tím mohl ztotožnit, pokud by ty peníze skutečně šly absolutně do státního rozpočtu a absolutně by byly přiřazeny potom v rozpočtovém určení daní obcím. Ale tomu tak není. tam to rovnítko v tom státním rozpočtu nikde nevidím a pochybuji, že jakýkoli státní rozpočet by to byl schopen zajistit. Proto říkám, obce, které nesou tu zátěž, tak nechť ty peníze nějakým způsobem dostanou v rozpočtovém určení daní. Ty obce, které tu zátěž nenesou, tak samozřejmě ty peníze mít nebudou. Ale zase nebudou mít ta negativa. Je to vždycky na vybalancování. A odmítám takový ten podtext, který tu zaznívá, že starostové jsou nějací zkorumpovaní, úplatní, že jsou nějací mafiáni, kteří hrají někde potajmu herny. Možná máme představu z westernů, kde sedí šéf policie, soudce a starosta v kasinu. Doufám, že to u nás není. jsem alespoň takové město tady u nás nezažil, čímž nevylučuji, že to není třeba město, kde bydlí poslanec Šincl, abych se ho nedotkl. Nicméně si myslím, že tato cesta pomocí rozpočtového určení daní je správná. Tu podporuji. Chci, aby se změnil poměr ve prospěch obcí, lépe řečeno, aby se vylepšil. Varianta, kterou tady navrhuje kolega Šincl, aby všechno absolutně teklo do státního rozpočtu a sto procent zase přiteklo zpátky obcím rozděleno v nějakém poměru, teoreticky možná je, ale je podle velmi idealistická. si myslím, že to, co jednou přiteče do rozpočtu ministru Babišovi, tak zpátky do obcí těžko někdy přiteče. Děkuji.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name