Předseda PSP Jan HamáčekProsímpanaposlance.Poslanec Zdeněk OndráčekPanevicepremiére,děkuji.JásenebuduvracetkcestědoVelkéBritánie,otéjsmehovořililoniatajeužzanámi.KdysivminulostijsemvyšetřovalpanaprezidentaNejvyššíhokontrolníhoúřadu,kterýbylshodouokolnostítakynominovánzaKDU-ČSL,atenmělpodobnouzálibu,žekdykolivletělkamkolivdozahraničí,taksisseboubralsvojimanželku.TenkrátjsemsenatytověcidotazovalizdevPoslaneckésněmovněabylastručnáodpověď,žetopovažujízenemorální.Jásimyslím,žebytomělobýtobdobněivtomtopřípadě,ajestlivásmohupožádat,vnímámetoneúplnědobře.Nenítoasitensprávnýsignálvůčivoličůmaobčanům.Netvrdím,žesezvýšilynějakénáklady,toletadloletízastejnépeníze,aťvněmjedeset,nebopatnáctlidí.Játobudunazývatjakonemorální.Jaksestímpoperetevy,jecelkemnavás.Děkujivámzafakturu.Děkujivám.Předseda PSP Jan HamáčekZeptámsepanavicepremiéra.Nechcevystoupit.ProsímtedypanaposlanceGrospiče,kterýbudeinterpelovatpanaministradopravy.Poslanec Stanislav GrospičDobrýden.Děkuji,panemístopředsedo.Váženýpaneministře,12.února2015jsemvzneslinterpelaci,kterásetýkalarekonstrukceželezničnítrati071Nymburk-MladáBoleslavvevěcizkapacitnění,kterábylaplánovánanebostálemožnájeplánovánavedvouetapáchnaletošníapříštírok,tojestprorok2015a2016,vetapě2015Luštěnice-MladáBoleslavmimotytoželezničnístaniceavroce2016VelelibyažLuštěnice,opětmimotytoželezničnístanice,stím,žebymělabýtzvýšenakapacitatétotrati,atakébylouvažovánostím,žebysezvýšilapropustnostněkterýchdalšíchželezničníchstanic,respektivevýhybenzohledněnímpředevšímnákladnídopravy,kterápotétoželezničnítratiprobíhá.Vsoučasnémroceproběhlanaopakrozsáhlávýlukaarekonstrukceželezničnítrati070vrozsahuVšetaty-BakovnadJizerou,kteránavazovalanapředchozírekonstrukcitétotratizBakovanadJizeroupřesTurnovdoTanvaldu,čemužtedytakérozumím,alechtělbychsezeptat,zdatedystálejeaktuálníplánrekonstrukcetrati071Nymburk-MladáBoleslav,zdaseplánujerekonstrukcetakéhlavníhonádražívMladéBoleslaviazdavtétosouvislostiajakpokročilyprácenatakzvanévšejanskéspojce,toznamenáspojenítratizMilovicnaprávěonutrať071Nymburk-MladáBoleslavstím,žepočátkemroku,tojestvúnoru,tentostavbylvestavuasičtyřprojektovýchvariantníchstudií,takzdavtétodoběuždošloknějakémuposouzenítěchtoprojektovýchstudií(upozornění na čas)abylorozhodnutootom,zdasezačnourealizovat.Předseda PSP Jan HamáčekProsímpanaministra.Ministr dopravy ČR Dan ŤokVáženýpanepředsedo,váženépaníposlankyně,váženípániposlanci,váženýpaneposlanče,dovoltemi,abychvásvkrátkostiseznámilsaktuálnímděnímkolemtratiMladáBoleslav-Nymburkavšejanskéspojky.VsoučasnédoběprobíhástavbasnázvemzvýšeníkapacityNymburk-MladáBoleslav1.stavba.Jednáseostavbu,jejímžcílemjetraťzkapacitnitpropotřebynákladnídopravyvsouvislostispožadavkemspolečnostiŠkodaAuto,a.s.ObsahemtétočástijeřešenívúsekuLuštěnice-MladáBoleslav.Předpokládanédokončenístavbyjevprosinciroku2016.Investičnínákladyjsou920milionůkorun.VpřípravějerovněžstavbasnázvemzvýšeníkapacityNymburk-MladáBoleslav2.stavba.Jejízahájenísepředpokládávříjnu2017,dokončenípakvprosinciroku2018anákladynastavbujsou505milionůkorun.NávrhřešenívšejanskéspojkyjesoučástípřipravovanéaktualizacestudieproveditelnostiPraha-Liberec,kteráposoudíveškerémožnostimodernizaceželezničníinfrastrukturyvtomtosměru.ProdalšípostupbudenutnézajistitzpracovánístudieproveditelnostimodernizaceželezničníhospojeníPraha-Liberecscílemnalezeníekonomickyefektivnívarianty.Tosebohuželdosudzaposledníchdesetletnepodařilo.VsoučasnédoběSŽDCpřipravujezadánítétoaktualizace.Ministerstvodopravysouhlasístím,ževybudováníkrátkéhoúsekumeziMilovicemiaČakovicemijezajímavoumožnostívrozvojiželezničníinfrastrukturynaúzemíStředočeskéhokraje.Samostatnéřešenízřízenínovostavbyvšejanskéspojkybezsoučasnéhořešenínavazujícíchúsekůželezničníinfrastrukturybymohlomítnepříznivývlivnaposouzeníveškeréhopřepravníhopotenciálusesoučasnýmnegativnímvlivemnaekonomickéhodnocenízmíněnéhozáměru.Pozpracováníaktualizacestudieproveditelnostisepředpokládánalezeníaschváleníekonomickyefektivnívariantymodernizacevhodnékdalšípřípravě.Děkuju.