|

2013-036-03-212b

212. Ústní interpelace

Date2015-11-26
Meeting2013/036
Agenda Item2013/036/212
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/036schuz/bqbs/b10521201.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   033 < Page 034 > 035

Předseda PSP Jan Hamáček Prosím pana poslance. Poslanec Zdeněk Ondráček Pane vicepremiére, děkuji. se nebudu vracet k cestě do Velké Británie, o jsme hovořili loni a ta je za námi. Kdysi v minulosti jsem vyšetřoval pana prezidenta Nejvyššího kontrolního úřadu, který byl shodou okolností taky nominován za KDU-ČSL, a ten měl podobnou zálibu, že kdykoliv letěl kamkoliv do zahraničí, tak si s sebou bral svoji manželku. Tenkrát jsem se na tyto věci dotazoval i zde v Poslanecké sněmovně a byla stručná odpověď, že to považují ze nemorální. si myslím, že by to mělo být obdobně i v tomto případě, a jestli vás mohu požádat, vnímáme to ne úplně dobře. Není to asi ten správný signál vůči voličům a občanům. Netvrdím, že se zvýšily nějaké náklady, to letadlo letí za stejné peníze, v něm je deset, nebo patnáct lidí. to budu nazývat jako nemorální. Jak se s tím poperete vy, je celkem na vás. Děkuji vám za fakturu. Děkuji vám. Předseda PSP Jan Hamáček Zeptám se pana vicepremiéra. Nechce vystoupit. Prosím tedy pana poslance Grospiče, který bude interpelovat pana ministra dopravy. Poslanec Stanislav Grospič Dobrý den. Děkuji, pane místopředsedo. Vážený pane ministře, 12. února 2015 jsem vznesl interpelaci, která se týkala rekonstrukce železniční trati 071 Nymburk - Mladá Boleslav ve věci zkapacitnění, která byla plánována nebo stále možná je plánována ve dvou etapách na letošní a příští rok, to jest pro rok 2015 a 2016, v etapě 2015 Luštěnice - Mladá Boleslav mimo tyto železniční stanice a v roce 2016 Veleliby Luštěnice, opět mimo tyto železniční stanice, s tím, že by měla být zvýšena kapacita této trati, a také bylo uvažováno s tím, že by se zvýšila propustnost některých dalších železničních stanic, respektive výhyben zohledněním především nákladní dopravy, která po této železniční trati probíhá. V současném roce proběhla naopak rozsáhlá výluka a rekonstrukce železniční trati 070 v rozsahu Všetaty - Bakov nad Jizerou, která navazovala na předchozí rekonstrukci této trati z Bakova nad Jizerou přes Turnov do Tanvaldu, čemuž tedy také rozumím, ale chtěl bych se zeptat, zda tedy stále je aktuální plán rekonstrukce trati 071 Nymburk - Mladá Boleslav, zda se plánuje rekonstrukce také hlavního nádraží v Mladé Boleslavi a zda v této souvislosti a jak pokročily práce na takzvané všejanské spojce, to znamená spojení trati z Milovic na právě onu trať 071 Nymburk - Mladá Boleslav s tím, že počátkem roku, to jest v únoru, tento stav byl ve stavu asi čtyř projektových variantních studií, tak zda v této době došlo k nějakému posouzení těchto projektových studií (upozornění na čas)a bylo rozhodnuto o tom, zda se začnou realizovat. Předseda PSP Jan Hamáček Prosím pana ministra. Ministr dopravy ČR Dan Ťok Vážený pane předsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, vážený pane poslanče, dovolte mi, abych vás v krátkosti seznámil s aktuálním děním kolem trati Mladá Boleslav - Nymburk a všejanské spojky. V současné době probíhá stavba s názvem zvýšení kapacity Nymburk - Mladá Boleslav 1. stavba. Jedná se o stavbu, jejímž cílem je trať zkapacitnit pro potřeby nákladní dopravy v souvislosti s požadavkem společnosti Škoda Auto, a. s. Obsahem této části je řešení v úseku Luštěnice - Mladá Boleslav. Předpokládané dokončení stavby je v prosinci roku 2016. Investiční náklady jsou 920 milionů korun. V přípravě je rovněž stavba s názvem zvýšení kapacity Nymburk - Mladá Boleslav 2. stavba. Její zahájení se předpokládá v říjnu 2017, dokončení pak v prosinci roku 2018 a náklady na stavbu jsou 505 milionů korun. Návrh řešení všejanské spojky je součástí připravované aktualizace studie proveditelnosti Praha - Liberec, která posoudí veškeré možnosti modernizace železniční infrastruktury v tomto směru. Pro další postup bude nutné zajistit zpracování studie proveditelnosti modernizace železničního spojení Praha - Liberec s cílem nalezení ekonomicky efektivní varianty. To se bohužel dosud za posledních deset let nepodařilo. V současné době SŽDC připravuje zadání této aktualizace. Ministerstvo dopravy souhlasí s tím, že vybudování krátkého úseku mezi Milovicemi a Čakovicemi je zajímavou možností v rozvoji železniční infrastruktury na území Středočeského kraje. Samostatné řešení zřízení novostavby všejanské spojky bez současného řešení navazujících úseků železniční infrastruktury by mohlo mít nepříznivý vliv na posouzení veškerého přepravního potenciálu se současným negativním vlivem na ekonomické hodnocení zmíněného záměru. Po zpracování aktualizace studie proveditelnosti se předpokládá nalezení a schválení ekonomicky efektivní varianty modernizace vhodné k další přípravě. Děkuju.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name