67. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 611/ - prvé čtení
Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuposlanciNovotnému,omlouvámsepanuposlanciKořenkovi.Prosím,paneposlanče,vašedvěminuty.Poslanec Petr KořenekDěkuji.JájsemchtělreagovatjenomnaUJAK.Doplnímjenom,že§80vysokoškolskéhozákonaříkájasně,žezadostudovánístudentůjeodpovědnévedeníUJAK,kterévědělootom,žetentoproblémseblíží.Alechcireagovatnajinouvěcatojeprácestalentovanýmiamimořádněnadanými.Totadyvelmičastozaznívá.Školskýzákonříkáv§17zcelajasně,žeředitelmámožnostpracovatsnadanýmižáky.Tojevpodstatěskupinovápráce,vznikajívolitelnépředměty,jenařediteli,jakýmzpůsobemorganizujevýukuastěmitožákypracuje.Alenovelizovaný§16,kterýmluvíonastavenípodpůrnýchopatřenívpětistupních,setýkádneskajakžákůzdravotněpostiženýchaznevýhodněných,takmimořádněnadaných.Všichni,kteříprojdouporadenskýmsystémem,majínároknatutopodporu.Čiliprvnístupeňškola,dalšístupeňdruhý,třetí,čtvrtý,pátý.Atakhlejetoivnávaznélegislativě,toznamenávevyhlášce.Takžeprácesmimořádněnadanýmižákyjeponovelezákonaošetřenaavždytamnějakýmzpůsobemošetřenabyla.Takjájenomabychomnemluviliotom,ženeexistujenebonefunguje.Pravdoutakyje,žepokudsevtéproblematiceúplněneorientujete,ževsoučasnédoběNIDVpracujenaprojektuPodporatalentovanémládeže,existujeTalentcentrum.Takžetatootázkapostupnědalekovícejdedopopředí,nežbylamožnávminulostivnímána.Tolikjenomnavysvětlenou.Děkuju.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuzpravodaji.SezatímposlednífaktickoupoznámkoupaníposlankyněMartaSemelová.Prosím,paníposlankyně,máteslovo.Poslankyně Marta SemelováDěkuji.Dovoltezareagovatnato,cotadyzaznělozřadODS.PokudtadymluvípanposlanecBeznoskaotom,žebychommělinechatnaředitelíchjednotlivýchstředníchškol,kohopřijmoučinepřijmou,taktovidíme,kamjsmetodopracovali,kdyžprávětazodpovědnostzestranyMinisterstvaškolství,resp.státu,bylapřevedenaspolečněsnedostatečnýmnebošpatnýmfinancovánímregionálníhoškolstvíarozhodujířediteléškol.Tadysepřijímákdekdo,jenomabysenaplnilyškoly.Tojejednavěc.Toznamená,myslímsi,žezměnatohotosystémujevelicedůležitá.Zadalší.VýrokypanaposlanceFialyotom,žejetonávratdosocialistickéhopekla.Prosímvás,jestlijakosocialisticképeklobereteto,žetadybylokvalitnívzdělávání,kdysenašižáciastudentiumísťovalinašpicivmezinárodníchsrovnáních,kdytadybylokvalitníučňovskéškolství,jehožabsolventiměliuplatnění,takpotomkaždýrozumnýčlověkmusítomusocialistickémupodleváspekluzatleskat.(Potlesk poslanců KSČM.)Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipaníposlankyniSemelové.SdalšífaktickoupoznámkoupanposlanecBeznoska.Prosím,paneposlanče.Poslanec Adolf BeznoskaDěkujizaslovo.Kratičkáreakcejenom.Játomurozumím.Pořádjsemzastáncetoho,nežsiškolapřijme,kohouznázavhodné,nechťstímžákempracuje,aleměřmevýsledky,cosetýčetěchstředoškoláků.TonamargopoznámkypaníkolegyněSemelové.Adruhávěcaotevíráseotázkatohopodstatného.Říkaljsemtadyjedensegment.BavilijsmeseněkdyoČeskéškolníinspekciajejíchprávechajejíchmožnostech,jaktyškoly,kteréneplnívzdělávacíprogramy,vyřaditzesítěškol?Tojetéma.Anenítématem,jestlimajídětichoditodpětineboodšestidoškoly.