67. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 611/ - prvé čtení
Předseda PSP Jan HamáčekTeďjezdejednafaktickápoznámkapanaposlanceBrázdila.Prosím,dvěminuty.Poslanec Milan BrázdilJáděkujizaslovo.Dovolte,jenomvelmikrátcebychzareagovalnařečpanakolegyFialy,jestlipovinnápředškolnídocházkaano,čine.Prosímvás,člověk,kdyžsenarodí,přicházísnějakýmintelektem,schopnostíreagovatnaokolí.Nemusíčíst,psát,počítat,alebudeschopenreagovatnaokolí.Běhemživotazískávánaškoleinteligenci...Řekljsemtoobráceně,promiňte.Sinteligencísenarodímeaintelektzískávámeběhemstudia.Akdejevýchova?Dnesmámespoustuchytrýchlidí,alejsouvychovaní?Facebook...Kdejsourodiče?Jsouzanedbaní...Majísvéstarosti.Děckovychovávajímožnápenězi-na,tadyaběžbokem.Jábychtoliknezavrhovalto,žemožnátaškolka,povinnýposlednírokškolkybymohlpřispětkvýchově,vychovatlidi.Děkujizaslovo.Předseda PSP Jan HamáčekPanpředsedaStanjurachcereagovatformoufakticképoznámky.Máteprostoradvěminutyktomu.Poslanec Zbyněk StanjuraTaktojeideovýstřet.Výchovapatřírodině.Žádnéškolce.Tosenaměfaktnezlobte,panekolegoprostřednictvímpanapředsedy,tosefaktnedomluvíme.Oprávněněkritizujeteněkterérodiče,jásektékriticenebudupřipojovat.Alepředstava,žetonevychovanédítěodvezudoškolkynebodoškolyaodpolednesivezmuvychovanédítě,jeprostěnereálná.Tojedlouhodobýstřet.Jásimyslím,žerolirodičůnemůžesuplovataniškolkaaniškola.Nechtějmetopotěchučitelích.Nemohousuplovatrolirodičů.Avtomhlemajímimořádnětěžkouroli.Akdyžněkdychtějísuplovatturoli,taktonedopadáúplnědobře,protožeprávětirodiče,kteříbyitupomocmohlipřijmout,sivelmičastostěžují,jakto,žetikantořisidovolujíněconevevzdělávání,alevevýchově.Takžetojeto,comyvyčítámetomutonávrhuzákona.Představa,žekdyžbuduupětiletýchdětívykazovatomluvy,docházkuapod.,žetopřispějekvýchově,jepodleměmylná.Alepřiznávám,žemnozílevicovípoliticitétopředstavěbohuželvěří.Předseda PSP Jan HamáčekPanzpravodajfaktickápoznámkaapaníministryněchcetakéfaktickoupoznámku?(Ano.)TakpotompopanupředsedoviMiholovi.Nejprvepanzpravodajmásvédvěminuty.Poslanec Petr KořenekDěkuji.Jájenomjednupoznámkukmatematice,protožetojevelmičastoskloňovanéslovo.Víte,jásinemyslím,žematematikajetakneoblíbenýpředmět.Dokoncesimyslím,žeivětšinaučitelůhoumíiučitadobřeučit.Problémjeněkdejinde.Problémjevtom,kdyžsepodívámenasloženítřídnadruhémstupni,napočtyžákůvetřídách,nahodinovoudotaci-adámnaprostomodelovýpříklad.Třicetžákůvetřídě,ztohopětsezdravotnímpostiženímpodlestávajícílegislativy,čtyřisezdravotnímznevýhodněnímačtyřhodinovádotacematematikytýdně.Zkustevtétříděučitnaběžnézákladníškoleapaksiřekneme,jaksenámbudedařitakoliktěchžákůztétřídykláscekmatematicedovedeme.Děkuji.