2013-033-01-042
42. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 613/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová
Děkuji a poprosím k mikrofonu pana poslance Bendla . Připraví se paní poslankyně Pastuchová .
Poslanec Petr Bendl
Hezký dobrý den , kolegyně , kolegové . Se zaujetím jsem poslouchal pana ministra zahraničí a musel jsem se usmívat , když sem přichází člen vlády a dlouze přesvědčuje nikoliv opoziční poslance , protože opozice tady dělala možné a nemožné , abyste takovouto konstrukci zákona o státní službě nepřijali , a bylo to tady poměrně veselé období , kdy jsme si tento zákon o státní službě užívali , a teď , po několika měsících , přichází z mého pohledu jeden z významných ministrů této vlády , což mu dodává odvahy na to , aby přišel s návrhem zákona a přesvědčoval zejména ty , kteří pro tento návrh zákona o státní službě hlasovali , aby jej změnili po těch pár měsících fungování , protože něco je tam absolutně špatně , ale je to jenom šest paragrafů . Vlastně nic moc se neděje , v zásadě nám jenom některé věci nevyhovují . Myslím si , že tam je toho hodně . Nicméně na margo toho , že pan ministr zahraničí tady říká , že ušetří zhruba 80 milionů korun , já můžu říct , že by se ušetřily za řády větší , kdyby návrh zákona o státní službě nebyl v té podobě , ve které je . Takže kdyby šlo opravdu vládě o to , aby ušetřila , pak by ten zákon měl jinou , mnohem jednodušší konstrukci . On totiž nepřináší problémy jenom Ministerstvu zahraničí , ale například i Ministerstvu pro místní rozvoj , kde vidíme , že někteří úředníci jsou v režimu státní služby a dělají tutéž práci jako úředníci , kteří v režimu státní služby nejsou , jsou jinak honorováni , mají jiné technické a zejména takové to sociální zázemí apod . Myslím si , že ten zákon v praxi se brzy ukáže , že budou odvážnější i další ministři a budou přicházet a budou říkat : " Ještě jenom dva , tři , čtyři paragrafy , protože to opravdu nefunguje a my to potřebujeme nutně . Ukazuje se , že ten zákon musíme vlastně trochu opravit . My ho potřebujeme , ale ne v téhle té podobě . " Mne by moc zajímalo , zdali by ministr zahraničí nebo někdo jiný nebo kdokoliv řekl , jestli uděláme - li tam nějaké zásadní změny v Poslanecké sněmovně , bude potřeba novou nějakou dodatečnou notifikaci , nebo jestli s tím bude třeba jezdit do Bruselu , nebo jestli si můžeme změny udělat , jaké chceme , bez toho , aniž bychom museli notifikovat tyto změny . Zda se domníváme , že to není třeba , když ten zákon a jeho záměr musel být notifikován v Bruselu . Zda toto pravidlo nezkomplikuje život nejenom Ministerstvu zahraničí , zdali tím není ovlivněna nějak platnost celého zákona . Chci se zeptat , jestli se to týká - protože nejsem odborník přes diplomaty a jejich zázemí na to , jak fungují naši diplomaté v zahraničí a jaké mají pracovněprávní smlouvy apod . Nicméně vím , že i jiná ministerstva - například Ministerstvo zemědělství chce vysílat své zástupce , nebo zástupce České republiky , kteří nás mají reprezentovat a domlouvat , zprostředkovávat byznys s českými zemědělskými firmami v zahraničí . Zda se to týká i této oblasti , nebo jestli je tato oblast z toho vyjmutá a jí se to netýká . Možná že ne , já to netvrdím . Jenom se chci zeptat , zda jsme si jisti , že jich se to netýká . Možná jsou to i z Ministerstva průmyslu a obchodu nebo jiných ministerstev lidé , kteří užívají status diplomata . Nejsem si jistý , proto se na to ptám . Děkuji za pozornost .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name