|

2013-029-08-031

31. Vládní návrh zákona o evidenci tržeb /sněmovní tisk 513/ - prvé čtení 32. Vládní návrh zákona, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o evidenci tržeb /sněmovní tisk 514/ - prvé čtení Sloučená obecná rozprava

Date2015-07-10
Meeting2013/029
Agenda Item2013/029/031
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/029schuz/bqbs/b30803101.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   041 < Page 042 > 043

Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová Děkuji. Nyní prosím s faktickou pana poslance Kalouska. Prosím, pane poslance, vaše dvě minuty. Poslanec Miroslav Kalousek Dobrý den. Promiňte prosím, chci zaprotestovat. Pan poslanec Šarapatka tady předvedl téměř jako systémový typický příklad, že jeho kamarád podnikatel krade a neplatí daně. to nezpochybňuji, je to možné. Ale to je, prosím pěkně, kamarád pana poslance Šarapatky, svůj k svému, to je výjimka. si nemyslím, že se takhle chovají běžně podnikatelé. Takže pokud krade kamarád pana poslance Šarapatky tak jako kdysi diplomat Šarapatka v Alžíru, tak to jsou výjimky ze systému. Ale v rámci systému patřit stejný přístup ke všem, to znamená pokud elektronická evidence tržeb se na někoho vztahovat, tak na všechny, anebo na nikoho. A vy tady pořád razíte, že se to vztahovat pouze na sektor, který zajímá Babiše, a říkáte tomu narovnání podnikatelského prostředí. Ne! Je to deformace podnikatelského prostředí a je to stejně křivé jako Šarapatka! Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová Prosím k mikrofonu s faktickou pana poslance Šarapatku. Prosím, vaše dvě minuty. Poslanec Milan Šarapatka Děkuji za slovo. A vaším prostřednictvím, paní předsedající: Vážený pane Kalousku, být vámi, bych nechal na hlavě. (Potlesk poslanců ANO.) Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová Nyní prosím k mikrofonu s řádnou přihláškou pana poslance Černocha. Prosím, máte slovo. Poslanec Marek Černoch Hezké odpoledne, dámy a pánové, paní místopředsedkyně. Myslím, že tady toho bylo řečeno strašně moc. Samozřejmě, se přiznám, nejsem ekonom, akorát si myslím, že jsou to data, která jsou dostupná každému, a že jsou to věci, které si může přečíst úplně každý. Samozřejmě, daně se mají vybírat, je to správně, když se vybírají, je správně, když jsou lidé poctiví, ale na druhou stranu tady se v této chvíli chceme hojit na lidech, na určité části lidí. A ta část, která ty daně platit také, a to jsou velkopodnikatelé, tak na tyto lidi nikdo nešlape. Myslím si, že to není správné. V informacích Ministerstva financí je tvrzeno, že tímto systémem se vybere 12,5 mld. více, 5,5 mld. na DPH, 2 mld. na dani z příjmů právnických osob a 5 mld. na dani z příjmů fyzických osob. Na straně nákladů státu je proklamováno 370 mil. na zavedení, 170 mil. na roční správu IT systému, dalších 70 mld. ročně na kontrolní složku, a konečně 60 mil. na PR a call centrum. Náklady pro samotné živnostníky prakticky nijak seriózně vyčísleny nejsou a nebyly. Ministerstvo financí je odhaduje na 5 tisíc za hardware, cenu software nezná a pravděpodobně si ji určí tak, jak bude samo chtít. vůbec je bizarní, že stát systém vytvoří, a pak si ho nechá zaplatit od živnostníků. Nicméně operátoři teď si mohou mnout ruce, protože jejich odhady tržeb spojené se zavedením systému činí zhruba 120 mil. korun měsíčně. Ano, 120 milionů. Tuto částku zaplatí samozřejmě dotčení živnostníci. Jedná se zhruba o 400 korun měsíčně pro subjekt. Počítá se s tím, že je zhruba 600 tisíc živnostníků, tedy dotčených subjektů. Jak k tomu Ministerstvo financí došlo, k těmto číslům, které samo vydalo za pravděpodobné, to se asi nedozvíme. Již teď je ovšem jisté, že jsou to velmi optimistická čísla, a myslím si, že jsou zavádějící a že jsou lživá. Co je další podstatná část - to jsou postihy, o kterých se zatím mlčí.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name