2013-029-06-013
13. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 407/ - druhé čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová
Děkuji . A nyní prosím k mikrofonu pana poslance Nekla , připraví se pan poslanec Rais . Prosím , vaše dvě minuty .
Poslanec Josef Nekl
Díky , paní místopředsedkyně , předpokládám , že je nevyčerpám . Ale mně nedá , než abych reagoval vaším prostřednictvím na poslední poznámku pana předsedy Stanjury , protože se mi zdá , že opět použil takovou tu metodu když už nevíš , kudy kam , tak si kopni nejlépe do komunistů a do paní Semelové . Já bych tedy chtěl navrhnout stejně ironicky panu Stanjurovi , aby vybral ze svého kolektivu někoho , kdo v rámci projednávání všech možných zákonů v této slovutné Sněmovně navrhne , aby všechny zákony , které byly zde přijaty a které byly projednány ve výborech , kde paní Semelová působí a na kterých se podílela , byly touto Sněmovnou označeny jako opovrženíhodné a nezákonné . Děkuji vám .
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová
Já děkuji . A prosím k mikrofonu pana poslance Raise . Prosím , vaše dvě minuty .
Poslanec Karel Rais
Přeji dobrý den .
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová
A poprosím kolegy o klid .
Poslanec Karel Rais
Já si myslím , že za ty dvě hodiny , co tady posloucháme názor nebo názory k jednomu operativnímu problému , nic jiného to v podstatně není , který samozřejmě je velice důležitý , ale on předpokládal , že v průběhu toho roku se nic neděje , zatímco učitelé odcházejí , přicházejí , každý učí podle svých osnov , a je tam prostě - já se nechci toho nějak dotýkat - je tam prostě příliš velká volatilita , čili příliš velký - rozmařilost , tak si myslím , že je potřeba se taky . . . že z toho , co tady bylo řečeno , je naprosto jasné , že toto celé směřuje k reformě regionálního školství . Tak ať je to ten kariérní řád , co tady říkal Petr Fiala , anebo jsou to prostě ty vnitřní věci . To financování je už to , co vidí každý . Ono je to - já jsem rád , že po zhruba půldruhé hodině nakonec tady padlo první slovo , slovo které mám rád , a to je kvalita , od paní ministryně , protože to si myslím , že je taky podstatné . Ono je potřeba se podívat i do toho vnitřku . Jinak je samozřejmě když se podíváme třeba na britské školství , pokud bylo podfinancované , tak to stálo k ničemu , až když tam skutečně ti lidé , ti učitelé se měli líp než průměr , měli lepší než průměrné platy , tak to k něčemu pak šlo . Takže samozřejmě finance jsou nutné . Ale já bych chtěl apelovat , paní ministryně je nová , abychom se bavili skutečně úpravami v celém tom regionálním systému prostě ze strategického pohledu . Jinak pochopitelně tady to řešení té operativy podporuji . Děkuji .
Místopředseda PSP Jan Bartošek
Já vám děkuji , pane poslanče . Přeji vám pěkné odpoledne , dámy a pánové . A nyní se s přednostním právem hlásí pan předseda Stanjura .
Poslanec Zbyněk Stanjura
Já už dneska k tomuto bodu naposledy , jinak naposledy určitě ne . Já nekritizuji paní ministryni . Pod tím materiálem je podepsaný nějaký Marcel Chládek a ne paní ministryně , takže jsem spíš kladl dotazy . Jenom poznámku k poslednímu vystoupení paní ministryně . Pracovní smlouva je dobrovolný akt . Já věřím v úsudek lidí . Já vím , že v tom se liší pravice a levice , že levice více věří institucím a pravice více věří lidem , individuálnímu úsudku . To je normální a to je ten základní rozdíl v pohledu na svět . A já to respektuji . Já jenom říkám , jaký názor zastávám já . Respektuji , že jiní lidé zastávají jiný pohled . Ale mně je prostě jako člověku , který věří v tu individuální svobodu - a rozumím , když se někomu děje křivda tím , že mu ředitel třeba opakovaně nabízí smlouvu na deset měsíců , tak přece má i jiné možnosti než tu smlouvu znovu dobrovolně podepsat . Já neříkám , že každý ji nemá podepsat . Ale má i jinou možnost a může zvážit . To je všechno . A myslím , že debata , že se k ní vrátíme ve třetím čtení , až budeme mít ta čísla . Ale chtěl jsem říct , že to není kritika paní ministryně , protože to není její návrh . Ona ho zdědila . To znamená , to zas buďme spravedliví , já jsem říkal , že kdyby to v té důvodové zprávě bylo - a zase to není vina paní ministryně , že ona ji netvořila - tak jsme o tom nemuseli debatovat a říkat si , jestli jsou pojmy nebo čísla . Tak jenom aby to bylo správně pochopeno , že jsem kritizoval ten materiál , obsah toho materiálu , ne paní ministryni , protože za tento materiál ještě odpovědna není . Ony přijdou jiné , kde už takovou výhodu paní ministryně mít nebude .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name