13. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 407/ - druhé čtení
Místopředsedkyně PSP Jaroslava JermanováDěkujiapoprosímkmikrofonupaníposlankyniHnykovou,připravísepanposlanecKořenek,poněmpanposlanecUrban.Prosím,máteslovo.Poslankyně Jana HnykováVáženékolegyněakolegové,jájsemnechtělavystoupit,protožetomuškolstvíopravdunerozumím.Alekladusijednuzákladníotázku.Mytadyotommluvíme,alevůbeczatímnevidímetohočlověka.Vždyťtenučitel,kterýdostane,avímekaždývesvémkraji,žejetoprostěnešvar,kterýseděje.Zaa)zatímučitelemmusímevidět,žetoječlověk,kterýpotřebujemítaspoňnějakoujistotu.Ajábychbylavelmiráda,abychomužukončilitutodebatuamohlisevěnovatdalšímzákonům.Děkuji.(Potlesk z řad poslanců Úsvitu.)Místopředsedkyně PSP Jaroslava JermanováDěkuji.PoprosímkmikrofonupanaposlanceKořenka.PřipravísepanposlanecUrban,potépanposlanecStanjura.Prosím,vašedvěminuty.Poslanec Petr KořenekDěkuji.Jábychchtělreagovatnanepravdunebonepřesnost,kterátadypadla.Jásimyslím,žejakozákonodárcibychomnemělimástveřejnosttím,odkdydokdytrváškolnírok.Školnírokjedefinovánv§24zákonač.561/2004Sb.vplatnémzněníaříkávodstavci1,žeškolnírokječleněnnamimojinéobdobíškolníhovyučováníaškolníchprázdnin.Ajetamdoslovněuvedeno,žetrváod1.zářído31.srpna.Tojezákonnádefiniceatébychomsemělidržet.To,coříkámejindy,jakhovnímáme,nevnímáme,tojepřesněto,coipomáhásnižovatvnímáníučitelskéhopovolání.Děkuji.Místopředsedkyně PSP Jaroslava JermanováJáděkuji.PoprosímkmikrofonupanaposlanceUrbana.PřipravísepanposlanecStanjura,potépanposlanecBeznoska.Prosím,máteslovo.Poslanec Milan UrbanDěkujizaslovo,panímístopředsedkyně.Váženékolegyně,váženíkolegové,myslím,ženikdosesemnounebudepřítoto,žebudoucnostnašehonárodaspočívávtom,žebudemechytrý,pracovitý,vzdělanýašikovnýnárod,toznamenábudememítzcelakonkrétněvtomtosmysluvzdělanéašikovnélidi.Toseneobejdebeztoho,anižbytozačaloinazákladní,střední,možnámateřskéškole.Otoseasipřítnemusíme.Mysetadypřeme,jakobytroškudrbemebypassemnějaknadruhémuchu,ařekltotadymyslímužněkdopředemnou.Takhleřešímenedostatekfinančníchprostředkůveškolství.Jámyslím,ževětšinaředitelůtoneděláproto,žebyztohomělanějakouradostažebynadvaměsícepřerušovalapracovnípoměrsvýmkolegůmazasezadvaměsícejeznovuuzavírala.Myslím,žetodělajíabsolutněznedostatkuprostředkůz99,9%.Přemýšlejmedobudoucna,jaktutosituacinapravit.Mypotřebujemekvalifikovanéučitele,takabychommohlivůbecpřemýšletonějakébudoucnostičeskéhonároda.Jestliteďneumímedorozpočtupřidatprostředky,asineumímetakjednorázově,abychomtovyřešili,takprostětupraxinějakýmzpůsobemregulujmetímtozákonem.Jámyslím,žesetadypřemeopřílišnýchdetailech.Prostěučitelmámíturčitouautoritu,tímtojinemá,anemájiproto,žestátnemádostatekprostředků.Skončemetudebatuapojďmepřijmoutzákon,kterýnenínijakpřeregulatorní,dávásmysl.Toalejevtom,žedobudoucnanemásmysltořešitjentímtozákonem,alerozpočtem.Děkuji.