2013-029-06-013
13. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 407/ - druhé čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová
Děkuji a nyní prosím s faktickou poznámkou paní poslankyni Semelovou . Potom paní ministryně a potom paní poslankyně Bohdalová . Prosím , máte slovo .
Poslankyně Marta Semelová
Abych pravdu řekla , já tu diskusi ze strany pravice nechápu . To není o dojmu , to není o pocitu . Ti kantoři to prostě prožívají na vlastní kůži . Jsou tady statistiky Úřadu práce , jsou tady informace každý rok z médií , z různých krajů , z různých míst , z různých škol , jsou tady informace odborů , Asociace pedagogů a ředitelů základních škol , dalších pedagogických asociací . A v momentě , kdy se má přijmout nějaký zákon , který tu situaci má vyřešit , nebo alespoň zlepšit , tak my tady budeme desítky minut , hodiny diskutovat nad tím , jestli ten zákon je zbytečný , nebo není zbytečný a jestli ho náhodou nemáme znova odložit ! (Potlesk zleva.)
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová
Děkuji . Poprosím paní ministryni k mikrofonu . Ministryně školství , mládeže a tělovýchovy ČR Kateřina Valachová : Já si dovolím reagovat na tu otázku zákonnosti a nezákonnosti postupu . Domnívám se , že se jedná o nezákonný postup , a rozdílnost z hlediska pedagogických pracovníků je zejména v tom , že tento nezákonný postup je zcela zjevný právě proto , že ten školní rok pokračuje . Takže opakovaně pedagogové ztratí zaměstnání , takzvaně ztratí , 30 . června a potom ho tedy náhodně nabudou 1 . 9 . V tomto případě nejde pouze o smluvní volnost mezi stranami , která by samozřejmě zásadně měla být rovná , ať se jedná o jakékoli povolání či profesi , a v tomto se bezpochyby shodneme , ale v tomto případě rukojmím nejsou jenom učitelé , ale zejména děti a vzdělávání a kvalita jejich vzdělávání . Takže jako ministryně školství v žádném případě to nehodlám tolerovat a budu v každém případě tento vládní návrh zákona dál hájit a podporovat . S výhradou toho , že respektuji výhrady poslanců , které zazněly , že máte právo na to , aby důvodová zpráva obsahovala tato data . A činím zde příslib , že samozřejmě při závěrečném hlasování tato data budete mít k dispozici . Děkuji vám .
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová
Děkuji . Mám zde pět faktických poznámek . Poprosím k mikrofonu paní poslankyni Bohdalovou , připraví se paní poslankyně Hnyková , pak pan poslanec Kořenek . Prosím , máte slovo .
Poslankyně Vlasta Bohdalová
Nedá se nic dělat , ale školství rozumí v této Sněmovně úplně každý . A proto se o něm vždycky takhle dlouho bavíme . Přátelé , kdyby se tahle věc týkala deseti , dvaceti kantorů , které toto postihne , tak by to stálo za to to tady řešit . Vzpomeňte si na těch přes 200 nebo 2 000 dětí , nevím přesně , kolik to přesně bylo , kvůli kterým jsme se tady bili ohledně lesních školek . Tak tady taky padala různá čísla . Ale tady se bavíme o lidech , kteří připravují naši mládež na budoucnost . A já vám řeknu , že je velice nedůstojné , aby kantor deset měsíců vyučoval na střední škole matematiku a kluci potom o prázdninách jeli na vodu a ten samý kantor , protože dva měsíce nemá práci , je obsluhoval v kempu v kiosku ! A to je to , čemu tenhle zákon má zabránit . Já si myslím , že je úplně jedno , jestli víme , jestli teď je těch 1 300 lidí , nebo jestli je to 700 lidí . Ale když nám to paní ministryně řekne před třetím čtením , tak každý budete mít možnost si zvážit , jestli pro vás 700 kantorů , 100 kantorů nebo 2 000 kantorů je moc , nebo málo . Děkuji za pozornost . (Potlesk části poslanců.)
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name