2013-029-06-013
13. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 407/ - druhé čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová
Děkuji a poprosím k mikrofonu pana poslance Zlatušku s faktickou poznámkou . Prosím , máte slovo .
Poslanec Jiří Zlatuška
Vážená paní předsedající , paní ministryně , k tomu problému , kolika učitelů se to týká . Chtěl bych opakovat to , co už jsem říkal jak na výboru , tak při prvním čtení . Když mě oslovily odbory s tím , abych tento zákon podpořil , tak jsem se zeptal , kolik mají povědomí o tom , že se to týká učitelů . Nemají žádné povědomí o tom a nemají žádné údaje , kolika učitelů se to týká . Co se týká těch dat , která zde říkala paní poslankyně Semelová , pokud si náhodou dávají absolventi škol na úřad práce své žádosti o místo , tak to také vysvětluje ten nárůst před prázdninami . To neznamená , že by tam byl tento výpadek . Jenom bych doporučoval věnovat se bilanci financí mezi Ministerstvem práce a sociálních věcí a Ministerstvem školství , mládeže a tělovýchovy , protože pokud počty učitelů berou během prázdnin podporu v nezaměstnanosti a budou v budoucnu zaměstnáváni , tak by bylo vhodné ty finance přesunout do resortu školství .
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Jermanová
Děkuji , a nyní prosím k mikrofonu paní poslankyni Putnovou s řádnou přihláškou . Prosím , máte slovo .
Poslankyně Anna Putnová
Děkuji . Vážená paní předsedající , vážená paní ministryně , vážené kolegyně , dámy a pánové , když minulé vedení Ministerstva školství avizovalo , že připravuje tuto novelu , dali jsme jasně najevo , že ji podpoříme . Chtěli jsme ji podpořit , aby bylo jasné , na straně koho stojíme v tomto sporu učitelé versus ředitelé . Chtěli jsme , aby bylo jasné , že tato nemravná praxe , která se už řadu let v českém školství praktikuje , je nepřijatelná a že vítáme způsob , jak toto ukončit . V tomto věcném sporu ředitelé versus učitelé stojíme jednoznačně na straně učitelů . Je mně líto , paní ministryně , že svoji premiéru v Poslanecké sněmovně musíte mít u novely zákona , který je ovšem podle mého soudu zbytný . Z té rozsáhlé diskuse , kterou jsme vedli na školském výboru , jednoznačně vyplývalo , že řada zkušených ředitelů škol považuje propouštění učitelů na prázdniny za manažerské selhání . Je to nemravná praxe a je to selhání ředitelů . Z diskuse , kterou jsme tam také vedli , se úplně vytratili zřizovatelé . A já jsem přesvědčena , že je to také chyba komunikační , která jde na vrub Ministerstva školství v minulém období - nejenom v tom posledním , je to dlouhodobější záležitost . Jak je možné , že starostové obcí se nezajímají o to , že jejich děti budou učit učitelé , kteří jsou jako žoldáci najímaní od podzimu do jara ? Jak je možné , že toto tolerují ? Kde jsou školské rady , kde jsou odbory , metodika Ministerstva školství ? To přece jsou všechno nástroje , které měly být použity předtím , než se využije nástroj nejsilnější , a to zákon . Domnívám se , že Ministerstvo školství si situaci zjednodušilo . Šlo tou pro něj nejjednodušší cestou , novelou zákona , místo tou nepohodlnou konfliktní cestou komunikace , zjednávání nápravy , vysvětlování , osvěty , zveřejňování těch , kteří dlouhodobě nerespektují doporučení Ministerstva školství . Jsem přesvědčena , že bychom neměli všechny nešvary ve školství řešit novelou zákona . Ne proto , že bych se práce bála , ale pokud by tomu tak bylo , tak si , dámy a pánové , musíme vyhrnout rukávy a čeká nás skutečně hodně práce . Na druhou stranu nechtěla bych žít v zemi , kde všechna rozhodnutí a všechny naše kroky bude korigovat a bude určovat zákon . Děkuji za pozornost .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name