|

2013-028-01-001

1. Návrh na vyslovení nedůvěry vládě České republiky

Date2015-05-26
Meeting2013/028
Agenda Item2013/028/001
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/028schuz/bqbs/b00100101.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   055 < Page 056 > 057

Předseda PSP Jan Hamáček Kolegyně, kolegové, chápu, že je to dlouhý den, a chápu, že nás čeká hlasování, takže sněmovna se zaplnila. Ale prosím, vytvořme důstojnou atmosféru pro poslední dva řečníky. Poslanec Petr Bendl Téma zelená nafta, to znamená daňové zvýhodnění paliva pro jistou část podnikatelské veřejnosti. My jsme tady o diskutovali a někteří vládní poslanci - čest těmto výjimkám - navrhovali, aby tuto slevu na daních u paliv dostali všichni. Poslanecká sněmovna toto odmítla a řekla: Ne, jen část zemědělců bude mít zelenou naftu, v žádném případě ne celá Česká republika a všichni občané. to byl podle mého názoru hrubý konflikt zájmů. Teď jsme jej prodloužili, nebo řeknu navýšili ještě o to, že dohodíme kšeft někomu bez toho, aniž by finanční prostředky sloužily opravdu České republice. Někteří ministři tady mluvili při obhajování tohoto konfliktu zájmů, že přinese 14 tisíc pracovních příležitostí. Ale ani jeden z nich nebyl schopen odpovědět kde, když , že řepka se pouze doveze a bude to jenom zvýšení objemu zpracování v daných firmách, o kterých tady dnes byla řeč. Děkuji vám za pozornost. (Potlesk z lavic ODS.) Předseda PSP Jan Hamáček Děkuji. A posledním vystupujícím zatím bude pan kolega Pleticha. Prosím. Poslanec Lukáš Pleticha Vážený pane předsedající, vážená vládo, vážení kolegové, předřečník mi krásně nahrál. si totiž dovolím navázat na sérii vystoupení, která asi tak před dvěma hodinami zde zazněla na téma biopaliva, daňové zvýhodnění. A si dovolím vystoupit za samosprávy a dovolím si zde i uvést několik významných faktů, které zde dosud dnes ani v minulých dnech nezazněly. Ono totiž to daňové zvýhodnění se netýká pouze Andreje Babiše, zemědělců a Agrofertu, ale v mnoha oblastech naší země i rozpočtů samospráv měst a krajů. A to prosím významnou měrou. V řadě měst a krajů je totiž provozována veřejná osobní doprava autobusy, která biopaliva využívají. A ty daňové úspory, které jsou, jsou skutečně nezanedbatelné. Třeba v případě našeho malého Dopravního podniku měst Jablonce a Liberce to dělá 3,5 mil. korun ročně. Pro naše rozpočty samospráv je to významná částka. Ale třeba pro Ústecký a Středočeský kraj, tak to je částka v řádech 90 mil. A dalších 350 autobusů MHD je každý den v pražských ulicích. Autobusů, které využívají biopaliva. A rovněž tak se biopaliva využívají i v regionální osobní dopravě na Českých dráhách. Ale vás musím vyvést z omylu. Na tomto daňovém zvýhodnění totiž nevydělá žádný dopravce, je to městský podnik, nebo soukromník. Existuje totiž systém kompenzace prokazatelné ztráty a veškeré tyto úspory se promítnou právě a jedině pouze do rozpočtů samospráv a v konečném důsledku i do ceny jízdného, které pak musí platit všichni cestující, školního, produktivního nebo důchodového věku. Čili abych nemluvil dlouho, jsem přesvědčen, že to zvýhodnění smysl a je zde potřeba zvážit i tyto souvislosti. Děkuji za pozornost.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name