Místopředsedkyně PSP Jaroslava JermanováUtíkávámčas.Poslanec Ivan AdamecJávím.Kdyžpánovésebaví.Dobře.Všechnytytopokusyvedouktomu,ženeustálesevýstavbaoddaluje.Dálnicepronásjedůležitá.Mezinárodnídohodabysemělaoprášitstím,žePolácijsouvsoučasnédoběpřipravenivéstdálnicidoBolkowaapakčekajínačeskoustranu,azdajepravděpodobnátavarianta,žebysezačalostavětsouběžněsdostavbousměrJaroměřzároveňodstátníhranicepoTrutnov.Děkujizaodpověď.Místopředsedkyně PSP Jaroslava JermanováIjáděkujiapoprosímpanaministraoreakci.Prosím,paneministře,máteslovo.Ministr dopravy ČR Dan ŤokVáženápanípředsedající,váženéposlankyně,váženíposlanci,děkujizatentodotaz.Jábychchtělnazačátekříct,žerychlostníkomunikaceR11adostavbadálniceD11jenašíprioritou,takžetourčitěnechcemezpochybňovat.Rádbychnaúvodřekl,žedne18.3.2005bylapodepsánaDohodamezivládouČeskérepublikyaPolskérepublikyopropojeníčeskérychlostnísilniceR1apolskérychlostnísilniceS3načesko-polskýchstátníchhranicích.Dohodavstoupilavplatnostdne18.7.2005anajejímzákladěbudouoběrychlostnísilnicepropojenyvprostoručesko-polskýchstátníchhranicmeziobcemiKrálovecaLubawka.NanedokončenéčástitahudálniceD11anavazujícírychlostnísilniceR11zpracovaloŘeditelstvísilnicadálnicČRvespoluprácisMinisterstvemdopravyucelenoustudiiproveditelnosti,kterábylaschválenaCentrálníkomisíMinisterstvadopravydne26.6.2014.TatostudieproveditelnostipředpokládádřívějšívýstavbupříhraničníhoúsekuR11úsek1109Trutnov-státníhraniceČR/Polskospředpoklademzahájeníroku2019,atosohledemnamožnostjehofinancovánízCEF,cožjeConnectingEuropeFacility,vobdobí2014až2020,smožnostídočerpánídoroku2023.Dalšímdůvodemjemožnostpřevéstpodokončeníúseku1109natutotrasutranzitnídopravuzpolskérychlostnísilniceS3,jakmiletobudemožné,tedyipřiabsencipředchozíhoúseku1108Jaroměř-Trutnov.Úsek1109totižnahradístávajícísilniciI/16Trutnov-státníhranice,kteránemáodpovídajícítechnicképarametry.Obaúseky1108i1109jsouvsoučasnédoběvestejnémstavupřípravy.StavbyD11/R11jsousoučástíhlavnísítěTEN-Tanašepovinnostjedokončitjenejpozdějidoroku2030,aletentotermínmychcemeurychlit.CosetýčesilniceS8/R43Králíky,tamsejednáoaktivitupolskéhovojvodství,nikolivnázorPolskajakostátu.TotomožnépropojenívtrasehistorickyplánovanédálniceVídeň-Wroclaw,onéHitlerovydálnice,kterébyloplánovánopředdruhousvětovouválkou,nenísoučástíTEN-TanenísledovánoaniúzemněchráněnovúsekuodbudoucíR35postátníhranici.Stavbavtétostopěbydnesbylaenvironmentálněneprojednatelnáaekonomickyneobhajitelná,protožejsoutamnízkédopravnízátěže.Tytoargumentyjsmesamozřejměpřípadněpřipravenipolskéstraněkomunikovatnaodbornémsetkání.PrioritouPolskaiČeskérepublikyjedlepředchozíchdohoddokončeníR11anapolskéstraněS3,kteréjsousoučástíhlavnísítěTEN-T.S8spokračovánímnastraněČRvjakékolivpodoběnemůžeR11aniS3vžádnémpřípaděnahradit.