|

2013-026-04-000

2013-026-04-000

Date2015-03-31
Meeting2013/026
Agenda Item2013/026/000
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/026schuz/s026117.htm#r1

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

index   004 < Page 005 > 006

Předseda PSP Jan Hamáček Dále k pořadu pan poslanec Laudát. Zeptám se pana poslance Plíška - to je žádost? Ano, tak vás registruji hned po panu poslanci Laudátovi. Poslanec František Laudát Děkuji za slovo, pane předsedo. Dámy a pánové, dávám návrh na zařazení bodu, který se jmenuje Situace v přípravě projektu systém elektronického mýta po roce 2016. Aby poslanci ANO neměli ujímání z mých dlouhých projevů, pokusím se zkrátit zdůvodnění. Zatím se spíše z mediálního prostoru dozvídáme, a toto na rozdíl od Blanky je výsostná povinnost a právo Poslanecké sněmovny, protože se jedná o státní akci, dozvídáme se, co tam je, co bude, co nebude, čas běží, bohužel celé období fungování ministra Prachaře bylo ztraceno, jsem schopen to doložit na rozboru jeho činnosti, nebylo to posunuto vůbec o nic a dneska se blížíme ke kritickému 1. lednu 2017, kdy stávající smlouvy vyprší. Elektronické mýtné bylo přirovnáváno, jsem sám ten příměr použil, k Openkartě. Jestliže na Openkartě někdo vyvařil a vyhodil 1,5 mld. veřejných financí, resp. obecních, tak tady to může být zhruba stejná částka každý rok po celé období tohoto projektu. Dozvídáme se, že se jakýsi poradní tým pana ministra rozprchl, rozutekl, krajští hejtmani vystoupili z poradního sboru, nevíme veřejně, v jakém stavu je řídicí výbor projektu, kdo zpracuje projektovou dokumentaci, pak se dozvídáme, že Ministerstvo dopravy se bude úporně snažit se stávajícím provozovatelem systému dosáhnout alespoň na to, aby z vybrané částky byly slevy pod 30 %. jsem si vytáhl data o výběru mýtného od roku 2007, takže náklady na provozovatele byly v roce 2007 16,6 %, 2008 22,3 %, 2009 20,8 %, pak to vyskočilo v roce 2010 na 27,6 %, pak to zase kolísalo většinou kolem 22 %. Když se to zprůměruje do roku 2013, tak jsme na necelých 21,9 %. Nejsem naštěstí účastníkem této koaliční vlády, takže nevím, jak byl projednáván předklad Ministerstva dopravy k této záležitosti, nicméně jsem požádal o fundovaný rozbor, co jste tam měli, a z toho vyplývá, že byste soutěžili, nebo nový provozovatel mýtného systému by byl k 1. lednu 2019, jako je zřejmě v tom materiálu ta záležitost - Předseda PSP Jan Hamáček Kolegyně a kolegové - se omlouvám panu poslanci Laudátovi -, poprosím vás, abyste se usadili do svých lavic jak vlevo, tak vpravo. V případě, že máte něco... Pane poslanče... Poslanec František Laudát Ano, končím. Předseda PSP Jan Hamáček Děkuji. Ne, to nebylo na vás. To bylo na tuto skupinku, která neregistrovala moji prosbu na usazení do lavic. Jenom upozorním pana poslance Laudáta, že platí ustanovení o pěti minutách na odůvodnění návrhu ke změně pořadu. Poslanec František Laudát Takže název bodu jsem řekl. Pokud se týká času, tak to zcela nechám na panu ministru dopravy, kdy tady bude, kdy se mu to hodí. Pokud schválíte tento bod, je mi celkem jedno, jestli to bude tento, nebo příští týden. Spíše bychom se asi měli přizpůsobit panu ministrovi. To je vše.

Download XMLDownload textCreate Person name