14. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony /sněmovní tisk 288/ - druhé čtení
Místopředseda PSP Jan BartošekJávámděkuji,paneposlanče.Nežbudemepokračovat,mámzdedvěfakticképoznámky.JetopanposlanecBeznoskaapaníposlankyněPutnová.Předtímještěpřečtuomluvenky,kterékemnědorazily.Dnesmezi15.a17.hodinouseomlouvápanposlanecKarelRaiszdůvodujednání.Od10do13seomlouvázdůvodunávštěvylékařepanposlanecMichalKučera.Dálezezdravotníchdůvodůsednesdo11hodinomlouvápanposlanecPavelŠrámek.Adálesednesomlouváod10do13hodinpanposlanecKarelPražák.NynítedypanposlanecBeznoskasesvoufaktickoupoznámkou.Máteslovo.Poslanec Adolf BeznoskaDěkujizaslovo,panepředsedající.VelmikrátcebychsidovolilzareagovatnapanakoleguKořenka.Bylpřítomennajednánívýboruprosociálnípolitiku,kdyjsmevelmiintenzivněadůsledněprobíraliustanovení§16.Játakéjakohistorickýředitelškolycelkemrozumímjehovysvětlení.Přestosimyslím,ževětšímnebezpečímprotutonovelujetam§16zachovat.Protobychbylrád,abychompodpořilijehozrušení.Tojeprvnípoznámka.Druhápoznámkasetýkámožnostiindividuálnívzdělávánívedruhémstupnizákladníškoly.Zesvépedagogicképraxeijakoposlanectopovažujizasamozřejmost,nehleděktomu,žeivnávrhuškolskéhovýboruje,ženavýstupunormálněotestujedomácívzdělávání,případněindividuálnívzděláváníČeskáškolníinspekce.Takžezméhopohledujesprávně,abyindividuálnívzdělávacícestabylamožnánaoboustupníchzákladníhovzdělávání.Děkuji.Místopředseda PSP Jan BartošekDěkujivám,paneposlanče.NynípoprosímpaníposlankyniAnnuPutnovousjejífaktickoupoznámkou.Máteslovo,paníposlankyně.Poslankyně Anna PutnováJeštějednoudobrédopoledne.Nedámito,abychsenevyjádřilakekomentářiakvystoupenípanaposlanceKořenka.Myslím,ženázornato,zdamámeumožnitindividuálnívzdělánínadruhémstupni,jevěc,kterávycházízvnitřníhopřesvědčení.Tiznás,kteříjsousijistitím,žezavzdělánídětízodpovídajírodiče,byjimmělidáttaképatřičnénástrojeamožnosti,abytotopřesvědčeníuplatňovali.Apokudjdeokonkrétnívěci,chciříct,žepilotyužprobíhalydostatečnědlouho.Mámeužzměřeno,mámeužprovedenépiloty.Ato,conavrhujepanposlanecKořenek,abychomotomdiskutovali,mohushrnoutjedinouvětou:odkladjezačátekneúspěchu.Jestliindividuálnívzdělánínadruhémstupninechcete,taktořekněte,anemácenu,abysteseschovávalizato,žebudemepilotovatto,copilotovanébylo.Děkuji.(Potlesk z řad poslanců TOP 09.)Místopředseda PSP Jan BartošekDěkujivám,paníposlankyně.EvidujidalšífaktickoupoznámkupanaposlanceKořenka.Máteslovo,paneposlanče.Poslanec Petr KořenekDěkuji.Nevím,cobychmělříct.Myslím,ževšechno,cojsemmělnasrdci,jsemřekl.Aznovuříkám.Vpraxisesproblémembudoupotýkatřediteléškoly.Ředitelškolypředstavujeinstituciamůžejenomto,cojemupovolenozákonemčizákonnýmpředpisem.Takžepokudbudememítkvalitněpřipravenézákonnépředpisyabudememítvěcidotaženédokonce,paksimyslím,žestímneníproblém.Alevtutochvílitonenívyřešeno.Neradbychznovu,ažsevrátímdopraxe,řešilto,cojsemsisámzpůsobil.Děkuji.