2013-023-08-092
92. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a zákonné opatření Senátu č. 341/2013 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 55/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 300/ - třetí čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Ještě jednou požádám Sněmovnu o klid .
Poslanec František Vácha
Já už končím jenom takovou myšlenkou - jestli máme demokracii úřednickou , nebo demokracii parlamentní . Děkuji .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu poslanci Váchovi . S faktickými poznámkami se přihlásil pan poslanec Rais , Stanjura a Stupčuk . Takže začínáme faktickou poznámkou pana poslance Raise . Prosím .
Poslanec Karel Rais
Dobrý den . Já bych zareagoval na svého předřečníka . Mám naprosto opačný názor . Podporuji stanovisko ministerstva . A taky z praktického důvodu , kdybychom akceptovali tento názor , tak fakulty samozřejmě budou dělat veřejné soutěže a výsledek bude , že zodpovědnost zůstává na IČO , čili na rektorovi . Takže za ten lidově řečeno případný nepořádek , binec , nese zodpovědnost rektor . Tam je potřeba skutečně udělat jakousi systémovou změnu i v zákoně - tím myslím novelu vysokoškolského zákona , aby nebyla jenom zodpovědnost na rektorovi , nýbrž aby ta zodpovědnost šla dolů . Ale prostě fakulta nemá IČO , to je realita . Děkuji vám .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu poslanci Raisovi . Nyní pan poslanec Stanjura s faktickou poznámkou . Prosím , pane předsedo , máte slovo .
Poslanec Zbyněk Stanjura
Děkuji za slovo . Tak za prvé vidíme typický úřednický postup - stačí to v metodickém pokynu . No , nestačí . To nic neřeší . Metodický pokyn Ministerstva pro místní rozvoj pro ty rektory nemá žádný význam , protože ti , kteří ten metodický pokyn vydávají , nerozhodují . Rozhoduje ÚOHS , rozhodují finanční úřady , auditní jednotky , auditoři - a teď bych mohl jmenovat , kdo všechno to kontroluje . Nicméně moje poznámka je obecnější . Nejhorší vždycky je , když nějaký návrh zákona díky nám politikům vzbuzuje obrovská očekávání a naděje . A mnozí z nás se tváří , že pokud budou hlasovat pro tuto novelu , tak se něco vyřeší . Reálně se nevyřeší nic . Jenom zlegalizujeme vícepráce na 50 % . Naprosto souhlasím s tím , že tím přikryjeme špatnou přípravu staveb . Sami si řekněte , kdybyste vy byli investoři a stavěli rodinný dům nebo garáž , to je úplně jedno , jestli byste byli ochotni akceptovat navýšení o 50 % . Nebyli byste ochotni . Kdo tvrdí že ano , tak podle mě není upřímný . A tváříme se , že tím , že změníme tuto číslovku , takhle jednoduše něco vyřešíme . Jenom potvrdíme , že nemusí být kvalitní příprava . Ten tlak - a myslím , že se shodujeme , že musíme tlačit na kvalitní přípravu - se oslabí , protože nebude důvod . Budou dál fungovat podstřelené ceny a ti , kteří ty ceny dají mimořádně nízké , budou věřit , ať oprávněně , nebo neoprávněně , že v průběhu stavby si to na těch vícepracích doženou . Tohle jsou jediné dva efekty . A navíc ta novela má platit kolik - 15 měsíců , maximálně ? Všichni se tady zaklínáme - stabilita , stabilita , stabilita . Ale pak ta ministerstva začnou sekat jednu novelu za druhou . . . A kde je ta stabilita ? Než se adaptují zadavatelé na tuto novelu , bude tady nový zákon . A já se ptám , kolegyně , kolegové , jaký to má smysl .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name