2013-023-05-133
133. Informace předsedy vlády nebo jím pověřeného člena vlády o fungování státních organizací České dráhy a Správa železniční dopravní cesty v době ledové kalamity.
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji poslanci Václavu Klučkovi . Poslední řádně přihlášený je pan poslanec Martin Kolovratník . Prosím , pane poslanče , máte slovo .
Poslanec Martin Kolovratník
Dobrý večer , pane předsedající , kolegyně , kolegové . Děkuji . Teď se jeden z mých kolegů poslanců ptal , jestli to mám dlouhé - tak odpovím jemu i vám , že nemám . A už budu velmi stručný , já to trochu odlehčím . Poprosím vás opravdu o stručnost . Teď jsme se dozvěděli už téměř od poloviny Sněmovny , kdo kdy cestoval vlakem a jak to na něj dopadlo . Při vší úctě , kolegyně a kolegové , chápu to a rozumím tomu , ale chci se zastat jak pana ministra , který je zde v nové funkci prvně , taky Českých drah . Ta situace byla skutečně mimořádná , extrémní , nečekaná . A to , s čím mohu souhlasit , tak jsou jisté potíže v komunikaci , jak už bylo řečeno , vlastně se budu opakovat , mezi SŽDC a právě oním dopravcem . Jenom chci říct , jsme s kolegy hospodářského výboru letos byli na dvou studijních cestách právě k železnicím a k veřejné dopravě , jednou to bylo ve Švýcarsku , jednou ve Španělsku , a to je skutečně vzor , který má ambici , aby byl naším cílem , abychom se mu jednou přiblížili . V obou těchto zemích mají centrální dispečink , kde z jedné místnosti , která má rozměr čtvrtiny tohoto sálu , jsou schopni řídit prakticky celou svoji zemi , celou republiku na dálku , mají okamžitě o všem přehled . Vím , že řadu z vás doprava zajímá , ale určitě nejste odborníci až do detailu . V těch západních zemích používají technologie , jako je tzv . GSM - A , tedy GSM pro železnici , kdy každý strojvedoucí je v okamžitém přímém spojení s oním dispečinkem . To jsou věci , o kterých dnes si stále jenom vyprávíme , ale ještě se v České republice nestaly , nebo se realizují pouze nějakým experimentálním způsobem na koridorech a ne na ostatních tratích . Tak já vás chci za koalici , za vládní poslance , za hnutí ANO ubezpečit o tom , že o těchhle věcech víme . Tyhle věci chceme ambiciózně řešit , chceme se jim věnovat . Podle nějakého politického klíče jsme i ve Státním fondu dopravní infrastruktury , ať už ve výboru , nebo v dozorčí radě . A já tady chci veřejně chci panu ministrovi nabídnout , že tyhle věci právě ve financování v SFDI budeme hlídat a budeme vyvíjet tlak na to , aby právě komunikace , ta technologie byla právě co nejrychleji instalována , aby je ten Správce železniční dopravní cesty mohl využívat . Závěrem svého vystoupení určitě nemířím na České dráhy , ale právě na SŽDC a na onu komunikaci , která je určitě lopotná a někdy těžkopádná , a máme tady dramaticky co zlepšovat . Věřím , že to právě bude téma pro řídicí výbor , s kterým pan ministr jistě bude jednat , ale chci vás poprosit a varovat před tím , abychom tu přijímali usnesení ve smyslu nařízení pořízení dieselových lokomotiv . To mi věřte , to skutečně není cesta . Nemohou mít České dráhy někde v depech po republice v uvozovkách nastartované dieselové lokomotivy s plnými nádržemi , jestli náhodou opět někde nedojde k námraze . To prostě není cesta a bylo by to naprosto nesmyslné opatření . A to je vše , děkuji .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name