Místopředseda PSP Jan BartošekMátedvěminutyakousek.Ministr školství, mládeže a tělovýchovy ČR Marcel ChládekDěkuji.Takještěsezastavímuvýchovnýchzařízení,protožetamjetoještěproblematičtější,protožetamužseřešíděti,kteréužmajízasebounějakédeliktyajsousamozřejměvtěchtozařízeních.Mypřipravujemecelkovoukoncepci,kterábytomělařešit.Jejísoučástíjezvětšenípočtufinancí,kterépůjdoudotěchtozařízení,protožesemusímpřiznat,kdyžjsemnapř.bylvtěchKrálíkách,takjeto,jakokdyžsevrátítedofilmuRequiempropanenku.Prostětojetragédie.Tovybaveníjestrašné.Tamsisednetevetříděnažidliapropadnetese,protožejetoodrbanástarážidle.Podívátesenaokno,onosamovypadnejenomtímpohledem.Takžesevůbecnedivme,ženámtydětiutíkají.Mimochodem,mámalejedenpozitivnípříklad,kterýmidnesoznámili,žeprávějedenzchovancůteďzachrániltonoucíděcko.Tamjsemsimyslel,žehopochválímapřijmunaministerstvu,alezjistiljsem,žejenaútěku(smích v sále),takžetomojenadšeníbyloopěttrochuzchlazeno.Alejsoutedyipozitivnípříklady,žeinatomútěkutotonoucíděckozachránil.Alesamozřejměmusímepracovatdlouhodobě,koncepčně,nenítojednoduchávěc.Akdyžsebavímsjednotlivýmivychovateli,takkromětohofinančníhonavýšenímusímezvýšitipočetpracovníků.Abydvavychovatelésloužilinočníslužbuvzařízenípro25chovanců,taktosemizdápřílišmálo.Azároveňsebavímeiopodpoředalšíchkurzů,protožeizřadvychovatelůzaznívajímnohénázory,žednesnejsoujižpřipravenikvalifikací,kteroumají,nasituace,kterétamnastávají,anareakceabrutalitu,kterásezvyšuje,žepotřebujínějakédalšídoškolování,proškolování,jaktomuhlavněpředcházet,jakpředejíttomu,abyktomunedošlo.Takžejetosložitáproblematika.Neříkám,žetohlebytorozhodněvyřešilo.Určitějedůležitáprevence.Alevněkterýchdobáchprevenceprostěselhává.Atímkončímisvůjpříspěvek.Místopředseda PSP Jan BartošekDěkujivám,paneministře.Chcisezeptat,budetemítdoplňujícíotázku?(Poslanec Karamazov nežádá doplnění.)Stačilaodpověď,dobře.Děkuji.TřináctýmvpořadíbylvylosovánpanposlanecZdeněkOndráček,kterýinterpelujepaníministrynispravedlnostiHelenuVálkovou.Máteslovo.Poslanec Zdeněk OndráčekHezkýpodvečer.Váženápaníministryně,jakoosobuznaloutrestníhoprávaprocesního...Předpokládám,žeznáme§65trestníhořádu,tj.oprávněnínahlížetdospisu,činitsiznějvýpisky,poznámkyapořizovatsikopietohospisu.Samozřejmětakévíme,zajakýchokolnostímůžestátnízástupcenebopolicejníorgántakovétonahlédnutídospisuaučiněnísivýpisků,poznámek,popřípaděkopiespisuvpřípravnémřízenízezávažnýchdůvodůodmítnout.Tojeteoriepodletrestníhoprávaprocesního.Mámjednukonkrétnívěc,kdyserodičepozemřelémsynovidomáhajípopolicejnímorgánu,abyjimposkytlzuzavřenéhotrestníhospisu,toznamenázespisu,kekterémusenekonávyšetřováníavěcbylaodložena,abyjimumožnildotakovéhospisunahlédnout,respektiveabysimohlipoříditnasvénákladykopiivideozáznamuzprovedenéhoprocesníhoúkonu.Policejníorgánjimtotoodmítá,akdyžsedotázaliustátníhozástupce,konkrétněObvodnístátnízastupitelstvíproPrahu6,takpanístátnízástupkyněodpovídá,žestranžádostirodičůzemřeléhoopředáníkopievideozáznamuazpřístupněnípočítačezemřeléhopodle§65jenutnéuvést,žerodičepoškozenéhomajínároknaseznámenísesobsahemvideozáznamu,nikolivvšaknavydáníkopietakovéhozáznamu,jakjižuvedlpolicejníorgán.Chcisevásvtétověcizeptat,zdasedomníváte,žetentopostuppolicejníhoorgánuastátnízástupkynějevsouladus§65trestníhořádu,popřípadějakémůžouučinitopatřeníknápravě.Děkuji.