2013-008-07-026
26. Návrh poslanců Marka Černocha, Tomia Okamury, Jaroslava Holíka, Martina Lanka, Karla Fiedlera, Olgy Havlové, Jany Hnykové, Augustina Karla Andrleho Sylora, Stanislava Berkovce, Václava Snopka a Kateřiny Konečné na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekuční činnosti (exekuční řád), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 127/ - prvé čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji zástupci předkladatelů a žádám pana zpravodaje , aby přednesl svou zprávu pro prvé čtení . Pan poslanec Jan Farský . Pane zpravodaji , máte slovo .
Poslanec Jan Farský
Děkuji za slovo . Vážený pane předsedající , vážené kolegyně , vážení kolegové , samotný tisk představil pan navrhovatel , já přednesu to , jakým způsobem byl připraven zatím v naší Poslanecké sněmovně . Byl předložen 21 . února roku 2014 a vláda k němu připravila stanovisko , s jehož zkráceným obsahem vás seznámím . Vláda vyslovila nesouhlas s tímto tiskem 127 , a to z níže uvedených důvodů . Jednak odkazuje na komplexní právní úpravu , kterou v letošním roce připravuje , a to rovnou ve dvou termínech . První byl do konce dubna 2014 , kdy skutečně vláda předložila podle plánu legislativních prací novelu exekučního řádu , a další novelu , dokonce i s případným návrhem týkajícím se teritoriality , plánuje do konce prosince 2014 . Druhým důvodem pak je ten , že vláda identifikovala určité nedostatky , které by naopak mohly exekuční řízení zkomplikovat a mohly by omezit právní jistotu a zhoršit postavení nejen oprávněných , ale i povinných osob . Vláda také nebyla v souladu s tím , že návrh podává exekutorské komoře možnost vytvářet formuláře , a v tom případě , kdy jí dochází návrh na samotnou exekuci , tak byť to návrh zákona výslovně neřeší , konstatuje vláda to , že samozřejmě ten okamžik zahájení řízení je stěžejním bodem celého řízení , a pokud není přesně ustanoveno , komu a jak má tento návrh přijít , v jaké formě , tak vytváří právní nejistotu , která skutečně může znamenat pro oprávněného značnou újmu . Vláda také nesouhlasí s navrženým zrušením § 38 odst . 2 exekučního řádu , který ukládá připojit originál nebo ověřenou kopii exekučního titulu , včetně potvrzení o jeho vykonatelnosti , a s tím s návrhem na samotné provedení exekuce . Také nesouhlasí s tím , že exekutorské komoře je dána pravomoc , samosprávnému orgánu , dána pravomoc v systému rozdělování samotných exekucí , to je rovnoměrnost , o které mluvil pan předkladatel . Uvádí ji jako nevhodnou i s odkazem na nálezy Ústavního soudu . Dále vláda konstatuje , že návrh zákona neobsahuje příslušná přechodná ustanovení týkající se již zahájených řízení , a z úst pana předkladatele jsme slyšeli , že skutečně jde o velký počet , který je nutné řešit . A tak jak nám to často vláda u poslaneckých návrhů dělá , samozřejmě konstatuje , že jsou tam nedostatky legislativně technického charakteru , které by ale určitě šly napravit . To je tedy informace vlády , která se k tomu postavila . Na závěr ještě shrnu , ze všech důvodů , které jsem uvedl , je nesouhlasné . Organizační výbor tento návrh zákona doporučil už 26 . března na zařazení na schůzi a navrhl přikázat k projednání ústavněprávnímu výboru .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu zpravodaji a otevírám obecnou rozpravu , do které mám přihlášku pana poslance Tomia Okamury . Prosím , pane předsedo , máte slovo .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name