|

15. Vládní návrh ústavního zákona o rozpočtové odpovědnosti /sněmovní tisk 411/ - prvé čtení

Person name

?

Annotations

Místopředseda PSP Vojtěch Filip 15. Vládní návrh ústavního zákona o rozpočtové odpovědnosti /sněmovní tisk 411/ - prvé čtení Navrhuje někdo přikázat jinému výboru jako garančnímu? Není tomu tak. Přestože jde o ústavní zákon, všichni jsou spokojeni s rozpočtovým výborem jako výborem garančním. Rozhodneme v hlasování pořadové číslo 137, které jsem zahájil, a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám. Hlasování pořadové číslo 137, z přítomných 143 pro 142, proti nikdo. Konstatuji, že tento návrh byl přikázán k projednání rozpočtovému výboru jako garančnímu výboru. Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh dalším výborům. někdo návrh na přikázání jinému výboru? Ano, pan poslanec Marek Benda. Prosím, pane poslanče. Poslanec Marek Benda Vážený pane místopředsedo, dámy a pánové, jsem to nenavrhoval v otázce garančního výboru, ale myslím, že ústavněprávní výbor by měl návrh ústavního zákona o rozpočtové odpovědnosti projednat, při vší úctě ke kolegům z rozpočtového výboru. se domnívám, že by bylo správné, aby to projednal i ústavněprávní výbor. Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji za tento logický návrh. Ještě někdo další? Pan poslanec Pavel Kováčik. Prosím, pane předsedo, máte slovo. Poslanec Pavel Kováčik Děkuji, pane předsedající. Paní a pánové, přeji hezké dobré odpoledne. Návrh se rovněž poměrně podrobně a široce zabývá zdravotními pojišťovnami. Doporučuji proto projednání i ve zdravotním výboru. Děkuji. Místopředseda PSP Vojtěch Filip Zdravotní výbor, ano. Ještě někdo další? Pan předseda klubu TOP 09 Miroslav Kalousek. Prosím, pane předsedo, máte slovo. Poslanec Miroslav Kalousek To se nedá nic dělat, protože rozhodující příspěvek k strukturálnímu deficitu je deficit na důchodovém účtu. Pak by se tomu logicky měl věnovat i výbor pro sociální politiku. Místopředseda PSP Vojtěch Filip Ano, výbor pro sociální politiku. Pan kolega Opálka ještě s návrhem na výbor. Prosím, pane poslanče, máte slovo. Poslanec Miroslav Opálka Z logiky, jak tady hovoří kolega Kalousek, se vedou zvlášť důchodové peníze ještě na Ministerstvu vnitra, na Ministerstvu obrany a na Ministerstvu spravedlnosti. Když všichni, tak všichni. (Smích a potlesk vpravo.) Místopředseda PSP Vojtěch Filip Ano, pane poslanče, ale ještě neodcházejte, si chci ujasnit, co to znamená, všichni. Protože výbor pro obranu je garantem rozpočtu Ministerstva obrany, výbor pro bezpečnost Ministerstva vnitra, jestli máte na mysli tedy tyto dva pojišťovací systémy, tak potom těmto dvěma výborům. Ale bych to chtěl slyšet od vás, abych vás nemusel nahradit jako navrhovatele. Poslanec Miroslav Opálka Ministerstvo financí, tzn. rozpočtový výbor, tam je to jasné. Ministerstvo obrany, to je branný výbor, Ministerstvo vnitra bezpečnostní výbor a spravedlnosti ústavněprávní výbor, jestli jsem správně. Místopředseda PSP Vojtěch Filip ÚPV je navržen, ano. Ještě pan kolega Stanjura. Prosím, pane předsedo, máte slovo. Poslanec Zbyněk Stanjura Je to návrh k bodu 15 i 16. Dlouze jsme tady mnozí diskutovali o tom, jaká je dluhová brzda pro komunální a krajské politiky, takže navrhuji i do výboru pro veřejnou správu. Oba dva body, 15 i 16, 17 ne. Místopředseda PSP Vojtěch Filip Samozřejmě můžete odkázat na ten návrh, budeme projednávat ten bod. Teď nejsme ve sloučeném, musíme každý bod projednávat zvlášť. V tomto ohledu nemohu přijmout návrh i do bodu 16 a 17. Dobře. Shrnu. Výbor ústavněprávní, výbor pro zdravotnictví, výbor pro sociální politiku, výbor pro obranu, výbor pro bezpečnost a výbor pro veřejnou správu. Budeme hlasovat jednotlivě. Hlasování 138, které jsem zahájil, výbor ústavněprávní. Kdo je pro? Kdo je proti? Děkuji vám. Hlasování pořadové číslo 138, z přítomných 153 pro 148, proti nikdo, výbor ústavněprávní byl schválen. Výbor pro zdravotnictví, a to v hlasování 139, které jsem zahájil. Kdo je pro? Kdo je proti? Děkuji vám. Hlasování pořadové číslo 139, z přítomných 153 pro 64, proti 57, návrh nebyl přijat. Nyní výbor pro sociální politiku v hlasování 140, které jsem zahájil. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám. Hlasování pořadové číslo 140, z přítomných 154 pro 64, proti 56, také nebylo přijato. Nyní výbor pro obranu v hlasování 141, které jsem zahájil. Kdo je pro výbor pro obranu? Kdo je proti? Děkuji vám. Hlasování pořadové číslo 141, z přítomných 156 pro 62, proti 57, návrh nebyl přijat. Nyní budeme hlasovat pro výbor pro bezpečnost v hlasování 142, které jsem zahájil, a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti přikázání výboru pro bezpečnost? Děkuji vám. Hlasování pořadové číslo 142, z přítomných 156 pro 63, proti 58, také nebylo přijato. Poslední hlasování, hlasování 143, které jsem zahájil. Kdo je pro přikázání výboru pro veřejnou správu? Kdo je proti? Děkuji vám. Hlasování pořadové číslo 143, z přítomných 156 pro 67, proti 50, návrh také nebyl přijat. Konstatuji, že tento návrh byl přikázán k projednání ústavněprávnímu výboru jako dalšímu výboru k projednání. Lhůta se nestanoví, protože jde o ústavní zákon. Končím bod číslo 15 a budeme projednávat přikázání u tisku 412.

text view