|

Named Entity View

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2021-03-11 ps2017-087-07-003-490 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

490. Informace vlády o konání maturitních zkoušek v roce 2021

Date2021-03-11
Meetingps2017/087
Agenda Itemps2017/087/490
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/087schuz/s087234.htm

Page 1 > 2

Místopředseda PSP Petr Fiala490. Informace vlády o konání maturitních zkoušek v roce 2021 Tento bod by měl být zahájen tím, že vystoupí zástupce vlády, a je tu pan ministr školství Plaga, takže to bude on, kdo bude mít nyní slovo. Prosím, pane ministře. Ministr školství, mládeže a tělovýchovy ČR Robert PlagaDěkuji. Vážený pane předsedající, vážené poslankyně, vážení poslanci. Dovolte mi, abych vás informoval o úpravách, které se týkají maturitní zkoušky, ale které se samozřejmě týkají i zkoušky závěrečné, protože v mediální vřavě a těch zkratkách se častokrát na závěrečné zkoušky zapomíná. Ale na Ministerstvu školství na rozhodně nezapomínáme. Chtěl bych říct, že debatu, kterou vedeme s řediteli, s učiteli a se zástupci asociací, vedeme kontinuálně, a se nám to líbí, nebo nelíbí, tak školství musí reagovat na měnící se epidemiologickou situaci. Myslím, že všichni, když jsme tu situaci řešili na podzim, jsme čekali jiný průběh, a my jsme také na podzim vyhlásili, jak budou vypadat maturity. Reagovali jsme na tu situaci rovněž v lednu, kdy jsme přistoupili k úpravám maturitní zkoušky. Jenom pro připomenutí, tam došlo k úlevě v školní části a slohové práce byly vypuštěny. Samozřejmě - a nebyla to záležitost, která by byla vládní, ale ta celková - všichni jsme očekávali, že bude možné v průběhu měsíce února, následně začátkem března, vrátit alespoň závěrečné ročníky do škol. Leč potvrdily se studie BISOPu a následně sekvenace, které prováděli kolegové z vědecké sféry i některé další společnosti, a začala dominovat britská mutace viru. To znamená, že k tomu kýženému poklesu a k tomu, abychom postupovali podle matice protiepidemiologických opatření, protiepidemiologického systému PES, tak se nenaplnily. To znamená v úvodu, než představím změny maturitní zkoušky, bych vám rád řekl, že výhrady vůči tomu, že by Ministerstvo školství třeba nekomunikovalo nebo ty scénáře nepřipravovalo, jsou liché, neb je prokazatelné - a je to potvrditelné i ze strany těch modelářů, matematiků a epidemiologů - že co se týká oblasti školství, tak jsme dodržovali vždy pravidla a rozvolňující scénáře, které v "psovi" 1 byly nastaveny nějakým způsobem a v "psovi" 2 počítaly s kapacitou nemocnic, byly nastaveny dobře. Bohužel, vzhledem k dominanci britské mutace se scénář nenaplnil a PES 2.0 v oblasti školství nasazen nebyl. Dokonce muselo dojít k tomu zbývajícímu utažení, to znamená mateřských škol, speciálních škol a prvního a druhého stupně škol základních. Tedy jsme pokračovali dál a připravovali jsme, připravili jsme a včera představili úpravy maturitní zkoušky pro tento rok, které spočívají v tom, že jsme zohlednili nasazení ve zdravotnictví a v sociálních službách studentů středních škol, závěrečných ročníků, protože je to z jejich strany velká oběť a je na místě to zase posunout a zohlednit to, že potřetí vláda musela na návrh Ministerstva zdravotnictví přistoupit k přikázané pracovní povinnosti. To znamená, ta první věc, když pominu časové schéma, spočívá v tom, že pro studenty, kteří spadají do těch oborů, kterým usnesením vlády byla přikázána pracovní povinnost, a ta pracovní povinnost přesáhla v součtu 160 hodin, tak po dohodě s asociací těchto škol přistupujeme k uznání didaktických testů na základě průměrů z posledních vysvědčení, ze závěrečných vysvědčení, prvního, druhého a třetího ročníku a pololetního vysvědčení ročníku čtvrtého. Totéž se týká samozřejmě i těch studentů, na které hejtman, který si následně tu pracovní povinnost v tom kraji řídí, nesáhl a studenti těchto oborů nastoupili i dobrovolně. Tato úleva je pro též možná.

Text viewDependenciesWavesurferList names