|

ps2017-039-08-003-029.ana

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-12-06 ps2017-039-08-003-029 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

29. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 178/2016 Sb., kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 645/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2

Date2019-12-06
Meetingps2017/039
Agenda Itemps2017/039/029
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/039schuz/s039326.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index Page 1 > 2

Místopředseda PSP Vojtěch Filip29. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 178/2016 Sb., kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 645/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2 Jsme v prvém čtení a upozorňuji, že bylo navrženo tento návrh schválit již v prvém čtení. Z pověření vlády uvede návrh ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga, ale ještě předtím s přednostním právem předseda klubu SPD Radim Fiala. Ještě než vám udělím slovo, pane předsedo, opět požádám sněmovnu o klid! Tak prosím, pane předsedo, máte slovo. Poslanec Radim FialaDěkuji za slovo. Vážené kolegyně, kolegové, chci jménem klubů SPD a KSČM vetovat projednávání podle § 90 tohoto zákona. Místopředseda PSP Vojtěch FilipDěkuji, ano, to je možný postup. Budeme tedy postupovat způsobem ve třech čteních a nezbývá nám nic jiného, než začít klasickým způsobem. Pan kolega Bartoň je u stolku zpravodajů a nyní tedy požádám pana ministra školství, mládeže a tělovýchovy Roberta Plagu, aby se ujal svého úvodního slova. Prosím, pane ministře. Ministr školství, mládeže a tělovýchovy ČR Robert PlagaDěkuji, pane předsedající. Vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, s tou informací o vetu padá ta první část. jenom vysvětlím, proč to šlo devadesátkou, a zároveň řeknu, že tedy v případě, že to jde způsobem ne podle § 90, tak bych následně byl velmi rád, kdyby si někdo osvojil návrh na zkrácení lhůty, protože to, o co tu jde, je, abychom co nejrychleji rozhodli o této záležitosti, nebo vy abyste rozhodli svými hlasy a abychom definitivně dali jistotu dětem nebo studentům, jestli budou nebo nebudou maturovat povinně z matematiky od roku 2021 na gymnáziích a lyceích, od roku 2022 všichni ostatní. vám vysvětlím v tuto chvíli důvody, které vedly k předložení tohoto návrhu, který gesčně předkládá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, a ještě než uvedu ty důvody, tak sdělím, že tento návrh neruší výuku matematiky, protože společným zájmem nás všech, a věřím, že i průmyslu, ale i všech účastníků vzdělávacího procesu, je skutečně to, aby matematiku ovládali. Jsem ale přesvědčen, že mám argumenty pro to, proč zavedení povinné maturity z matematiky není tím nástrojem, který naučí české děti matematice. To, že by se bály, to je sice hezký argument, který často slýchávám v diskusích, ale nejde po jádru problému.

Download XMLDownload textDependenciesWavesurferNamed Entities