ps2017-035-10-013-018.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-11-07 ps2017-035-10-013-018 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Místopředseda PSP Tomio Okamura 18 . Návrh poslanců Tomia Okamury , Radima Fialy a dalších na vydání zákona , kterým se mění zákon č . 219 / 2000 Sb . , o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích , ve znění pozdějších předpisů / sněmovní tisk 69 / - druhé čtení Dne 6 . března 2019 na 27 . schůzi Poslanecké sněmovny jsme souhlasili s návrhem na opakování druhého čtení tohoto návrhu zákona . Usnesení Poslanecké sněmovny číslo 537 . Prosím , aby místa u stolku zpravodajů zaujali za navrhovatele poslanec Lubomír Španěl a zpravodaj garančního výboru za rozpočtový výbor poslanec Jan Řehounek . Rozpočtový výbor návrh znovu projednal a vydal usnesení , která byla doručena jako sněmovní tisky 69 / 8 a 9 . Ptám se nyní zástupce navrhovatelů poslance Lubomíra Španěla , zda chce vystoupit v úvodu tohoto druhého čtení . Ano . Prosím , máte slovo . Poslanec Lubomír Španěl Dobrý den . Děkuji za slovo , pane předsedající . Dámy a pánové , náš návrh zákona o majetku České republiky , sněmovní tisk 69 , zavádí takzvanou péči řádného hospodáře . Za současného právního stavu není státu umožněno vymáhat některé škody , které na jeho majetku opakovaně vznikají . Konkrétně se jedná o škody na majetku státu , které jednotlivým organizačním složkám státu , respektive státu jako celku , vznikají uhrazením pokuty za správní delikt . Typicky se jedná například o uhrazení pokuty za porušení zákona o zadávání veřejných zakázek dle rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže , nicméně se může jednat i o jiné správní delikty , kdy je v rámci státu jednou organizační složkou státu udělena pokuta jiné organizační složce . Vždy se jedná o takové případy , kdy stát , respektive organizační složky státu , prostřednictvím některého svého zaměstnance poruší právní předpis a za toto jednání uhradí stát , respektive jedna organizační složka státu , uloženou pokutu , která se okamžitě stává příjmem státu , respektive jiné organizační složky státu . Rozpočtový výbor přijal na své 22 . schůzi dne 3 . 4 . 2019 pozměňovací návrh , který řeší komplexně tuto problematiku , takzvanou fikci právnické osoby . My tento komplexní návrh podporujeme jako SPD . A chtěl bych jenom připomenout , že tento komplexní návrh již zohledňuje i pozměňovací návrh pana poslance Michálka a záleží na něm , jestli mu to takto stačí . Takže to by bylo na úvod všechno . Děkuji . Místopředseda PSP Tomio Okamura Prosím , aby se ujal slova zpravodaj rozpočtového výboru poslanec Jan Řehounek a informoval nás o projednání návrhu ve výboru a případné pozměňovací návrhy odůvodnil . Prosím , pane poslanče , máte slovo . Poslanec Jan Řehounek Vážený pane předsedající , kolegyně , kolegové , já bych tady navázal na zástupce předkladatelů . V krátkosti bych tady přednesl putování tohoto tisku Sněmovnou , protože je to jeden z nejstarších tisků , které tady v současné době leží , protože skupina poslanců ho předložila Sněmovně už 25 . ledna 2018 . To znamená , že tento tisk je tady více než rok a půl . První čtení proběhlo 11 . dubna , kde tedy byl ten tisk doporučen garančnímu výboru rozpočtovému , za který tady mluvím , zároveň tady byl přidělen i ústavně - právnímu výboru . Já budu hovořit za rozpočtový výbor , který ho projednal několikrát , jednou přerušil projednávání . Druhé čtení proběhlo 14 . listopadu 2018 , kdy ten návrh prošel obecnou rozpravou , byl postoupen do třetího čtení , ale v rámci začátku třetího čtení bylo navrženo opakování druhého čtení , a proto jsme teď opět ve druhém čtení . Po tom opakování druhého čtení ústavně - právní výbor už zákon neprojednal a rozpočtový výbor ho projednal dvakrát , ale nejdůležitější je projednání ze 4 . dubna 2019 , kdy přijal usnesení , se kterým bych vás tady rád seznámil . Po úvodním slově zástupce předkladatelů poslance Jana Hrnčíře , zpravodajské zprávě poslance Jana Řehounka a po rozpravě rozpočtový výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu - za prvé - doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu , aby návrh poslanců Tomia Okamury , Radima Fialy a dalších na vydání zákona , kterým se mění zákon č . 219 / 2000 Sb . , o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích , ve znění pozdějších předpisů , sněmovní tisk 69 , schválila ve znění komplexního pozměňovacího návrhu . Jak tady už zástupce předkladatelů zmínil , k tomuto tisku byl podán komplexní pozměňovací návrh , který i z mého pohledu a i z pohledu výboru výrazně zpřesnil a upravil ten původní návrh , a já budu vlastně i za klub ANO doporučovat , aby byl tento sněmovní tisk schválen ve znění tohoto komplexního pozměňovacího návrhu . A jak je samozřejmě dále jasné z jednacího řádu , všechny další pozměňovací návrhy už by měly být k tomuto novému komplexnímu pozměňovacímu návrhu . Děkuji . Místopředseda PSP Tomio Okamura Děkuji . A nyní se táži , zdali si přeje vystoupit zpravodajka ústavně - právního výboru paní poslankyně Helena Válková , ta je ovšem omluvena , takže můžeme pokračovat . A nyní s přednostním právem pan poslanec Jakub Michálek . Prosím . Poslanec Jakub Michálek Děkuji za slovo . Vážený pane předsedající , vážené kolegyně , vážení kolegové , já jsem také byl účasten jednání ústavně - právního výboru o tom původním návrhu . My jsme nad tím diskutovali . Dospěli jsme k závěru , že je potřeba to výrazným způsobem předělat a že současně podporujeme tu základní myšlenku , která tam je , jak řešit odpovědnost zejména úředníků za způsobenou škodu . Ostatně i my jsme to měli v našem programu jako prioritu , aby se posílila zodpovědnost za způsobenou škodu , a to ve dvou základních ohledech . Za prvé , dneska neexistuje povinnost učinit jakýkoliv záznam o tom , že nějaký nárok na náhradu škody vůbec vznikl . Takže to je věc , kterou jsme tam zařadili z mé iniciativy . A současně jsme řešili problém , na který nás upozornil prezident Nejvyššího kontrolního úřadu , že v okamžiku , kdy jedna organizační složka platí pokutu jiné části státu , vznikne tedy škoda na jednom úřadě , ale dostane to druhý úřad do svého rozpočtu , tak z pohledu práva , tak jak to vykládal Nejvyšší správnou soud , vlastně žádná škoda nevznikla , protože si to jenom stát přendaval z jedné kapsy do druhé . Takže tohle jsme i v návaznosti na analýzy paní doktorky Bělinové upravili , a na základě dohody , kterou jsme učinili s panem náměstkem Landou na Ministerstvu financí , jsme dali dohromady ten výsledný návrh , do kterého si Ministerstvo financí vtělilo i tu svoji koncepci dělené subjektivity státu . To je věc , která je poměrně radikální změnou , nese za ni zodpovědnost Ministerstvo financí .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities