ps2017-026-06-006-020.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-01-30 ps2017-026-06-006-020 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Předseda PSP Radek Vondráček 20 . Návrh poslanců Lukáše Bartoně , Martina Kolovratníka , Ivany Nevludové , Jana Zahradníka a dalších na vydání zákona , kterým se mění zákon č . 114 / 1995 Sb . , o vnitrozemské plavbě , ve znění pozdějších předpisů / sněmovní tisk 157 / - druhé čtení Dne 7 . prosince 20118 na 24 . schůzi jsme odsouhlasili návrh na opakování druhého čtení tohoto návrhu zákona , to je usnesení Poslanecké sněmovny číslo 417 . Nyní poprosím , aby místo u stolku zpravodajů zaujal za navrhovatele poslanec Lukáš Bartoň , již se stalo , a zpravodaj garančního výboru , kterým je hospodářský výbor , poslanec Vojtěch Munzar . Ptám se zástupce navrhovatelů , zda má zájem o vystoupení . Případně pan zpravodaj ? Pan zpravodaj nám chce říci několik slov . Poslanec Vojtěch Munzar Dobrý den , dámy a pánové . Děkuji , pane předsedající . Já z tohoto místa chci jenom zopakovat , že se nacházíme vlastně ve druhém kole druhého čtení , protože ho opakujeme na základě usnesení Sněmovny z minula . Předseda PSP Radek Vondráček Ano , děkuji . Otevírám tedy obecnou rozpravu , do které mám přihlášeného jako prvního poslance Ferance . Poslanec Milan Feranec Vážený pane předsedo , vážená vládo , dámy a pánové , já jenom k tisku 157 . Pamatujeme si tu debatu , která tady byla . Bavíme se o požívání alkoholu pro vodáky . My jsme to vrátili do druhého čtení . V zásadě se tady vytvořily dva tábory . Jeden tábor , který říká : Nulová tolerance pro kohokoliv . Druhý tábor říká : Do jednoho promile to není tak strašné . A tak dále . Vrátili jsme to do druhého čtení s tím , že pokus udělat nějaký kompromis . Tak já bych chtěl jenom upozornit , já se potom přihlásím k pozměňovacímu návrhu k tomuto zákonu , který pochopitelně byl zpracován ve spolupráci s Ministerstvem dopravy a který se snaží tento problém nějakým způsobem vyřešit . Vyřešil ho tím způsobem , že ponechává současný stav na dopravně významných vodních cestách , tak aby to neomezovalo tu dopravu , a u jiných vodních cest , na jiných vodních plochách nastavuje pravidlo u vůdce malého plavidla bez strojního pohonu a tak dále tolerance - já navrhuji 0 , 5 promile , je to k diskusi . A u ostatních členů posádky to neřeší . To jenom obsah pozměňovacího návrhu , přihlásím se k němu , on je už v systému , návrh 2121 k tomu tisku 157 . Děkuji . Předseda PSP Radek Vondráček Děkuji vám . Je zde jedna faktická , pan poslanec Bartoň . Pan poslanec Adamec je přihlášen řádně . Beru na vědomí . Poslanec Lukáš Bartoň Děkuji za slovo . Reagoval bych na svého předřečníka . Zmínil zde dvě změny . Jedna je , co se týče území . Bohužel tento pozměňovací návrh byl nahrán do systému teprve včera , já jsem si ho ještě nestačil prostudovat , tak nevím přesně , jak moc se dotkne vodáků . To si asi probereme na hospodářském výboru . Nicméně bych se rád vyjádřil i k druhé změně , kde pan navrhovatel říká hranici 0 , 5 promile . Vzhledem k tomu , že je vášnivá debata právě nad touto hranicí , tak bych navrhl , až se bude hlasovat o tomto pozměňováku , zdali by mohla Sněmovna hlasovat o čísle , to znamená , v podrobné rozpravě bych asi podal pozměňovací návrh k vašemu pozměňováku prostřednictvím pana předsedajícího a dal bych tam hranici , vedle vámi navržených 0 , 5 promile bych dal 0 , 8 a 1 , nechť Poslanecká sněmovna rozhodne o tomto čísle . Jestli s tím souhlasíte ? Předseda PSP Radek Vondráček Děkuji . Budou - li předloženy pozměňovací návrhy , které se budou lišit pouze číslem , je možné orientační hlasování . Takže odkážu na podrobnou rozpravu . Další faktická , bohužel , pane poslanče , paní poslankyně Adámková . Máte slovo . Poslankyně Věra Adámková Děkuji za slovo , pane předsedo . Dámy a pánové . Nechci vás zdržovat , jenom musím obrátit vaši pozornost k tomu jednomu promile . Už jsem se minule zdržela , protože vím , že váš čas je drahý a všichni samozřejmě ty materiály velmi podrobně studujete . Prosila bych příště trošku pokory , protože jedno promile je nejčastější důvod smrtelných nehod na dálnicích . S pěti promile už toho mnoho nedokážete . Jedno promile je úplně to nejhorší . Odkazuji eventuálně na materiály , které dělá pan docent Vorel z Jihočeské univerzity , který má soubor těchto nehod , a opravdu je to tristní . Čili jedno promile je vysoké číslo , kdy člověk ztrácí soudnost v odhadu situace , v odhadu vzdálenosti a opravdu i na té vodní cestě může natropit fatální nedostatky . Čili jedno promile zvažuji navrhovatelům , aby ještě zvážili , zda na něm budou trvat . Děkuji . Předseda PSP Radek Vondráček Děkuji . Nyní tedy s řádnou přihláškou do diskuse poslanec Adamec . Poslanec Ivan Adamec Děkuji . Vážený pane předsedo , vážená paní ministryně , nepřítomná vládo , kolegyně , kolegové , mně to nedá , abych se k tomu nevyjádřil . Prostě to , co tady slyším , toho jsem se obával , že se stane , že to bude handrkování o tom čísle a že vlastně nám unikla ta původní myšlenka , která tady zazněla při prvním čtení , že vlastně není důvod , aby zájmová lidská činnost byla postihována takovýmto zákonem , který se týká úplně něčeho jiného . Přece vnitrozemská plavba , jestli si pod tím představujete opravdu ty kajaky , ty rafty , tak já tedy ne . A myslím si , že to tady trošku zapadlo . I přes přísliby pana ministra , že se to bude řešit , nevidím zatím ani náznak tohoto řešení . Myslím si , že je to přesně to , co tady děláme , že se snažíme každou lidskou činnost napasovat do nějakého zákona . A to , co nás čeká , až se nám to povede do důsledků , tak to já nechci zažít . Takovýto Orwell v úplně děsivé podobě , který tady po kouskách neustále pro naše občany připravujeme . A jen tak mimochodem , i pro sebe , protože my jsme také občany tohoto státu . Jestli chceme takto pokračovat , tak tedy opravdu budu na to vždycky upozorňovat , že je to špatně a že tudy cesta nevede . Prosím zástupce ministerstva , který tady není , pana ministra tohoto , příští ministry , a nejenom dopravy , ale všech oborů , všech ministerstev , která se zabývají lidskou činností , aby na toto pamatovali a už nám to tady nepředkládali v takovéto podobě , protože opravdu , jestli si někdo myslí , že vodák je vnitrozemská plavba , tak ať si to myslí , ale realita je úplně jiná . Takže prosil bych , kdybychom se skutečně vrátili k tomu původnímu meritu věci . Chápu , že jsme ve druhém čtení , že tady se s tím moc dělat nedá , že to skončí opravdu tou hádkou o číslo . Já chápu lékaře , kteří tomu rozumí víc než my , že jedno promile pro někoho je prostě problém , pro někoho je to zábava . To je realita , oni to vědí a znají ty statistiky . Já je neznám , chápu je , protože tady v tomto případě , tak jak je to konstruováno , tak se nemůžeme dobrat k dobrému výsledku . Takže jenom upozornění prosím propříště . A myslím si , že ti vodáci , tím by se dalo klidně i začít , prostě oddělit to od toho zákona . Nedělejme si iluze , že každý lidský krok , každý lidský pohyb je možné regulovat nějakým chytrým zákonem . Děkuji za pozornost . Předseda PSP Radek Vondráček Děkuji vám . S faktickou poznámkou poslanec Feranec . Poté faktická poznámka ? Řádná . Řádná , poslanec Pávek . Poslanec Milan Feranec Děkuji , pane předsedo . Já se omlouvám , možná jsem to nevysvětlil dostatečně srozumitelně , tak to zkusím znovu . Pochopitelně problém je v tom - my můžeme vyjmout vodáky ze zákona , ale z vody je nedostaneme , že ? O to asi nejde . Princip toho návrhu je , že existují dopravně významné vodní cesty , kde to je skutečně doprava jako každá jiná . Tam by platil současný stav v těchto vyjmenovaných a to je příloha zákona . A v jiných , v jiných se to změní .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities