ps2017-026-06-002-015.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-01-30 ps2017-026-06-002-015 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Předseda PSP Radek Vondráček 15 . Návrh poslanců Tomia Okamury , Radima Fialy a dalších na vydání zákona , kterým se mění zákon č . 219 / 2000 Sb . , o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích , ve znění pozdějších předpisů / sněmovní tisk 69 / - druhé čtení Tento bod byl také přerušen . Byl přerušen 14 . 11 . 2018 na 20 . schůzi a odročili jsme ho do 31 . 12 . Prosím , aby místo u stolku zpravodajů zaujal za navrhovatele poslanec Radek Rozvoral , případně někdo další z navrhovatelů . Za garanční výbor pan poslanec Řehounek je připraven . Ptám se , zda má někdo ještě před zahájením z navrhovatelů zájem o vystoupení . Nikdo se nepřihlásil . Připomínám , že usnesení rozpočtového výboru , což je garanční výbor , a ústavněprávního výboru byla doručena jako sněmovní tisky 69 / 2 až 69 / 5 . Nyní budeme pokračovat v přerušené obecné rozpravě . Přihlášeného mám v tuto chvíli jednoho poslance , a to pana poslance Dominika Feriho . Nejsem si jistý , jestli jsem nečetl jeho omluvu . Četl . Nicméně není přítomen v sále , takže v tuto chvíli jeho přihláška propadá . S přednostním právem pan Okamura . Místopředseda PSP Tomio Okamura Vážené dámy a pánové , máme tady konečně ve druhém čtení návrh zákona , který se mnohým odpovědným jeví jako zbytečný , duplicitní , nebo dokonce šikanózní . Chápu . Co je jeho podstatou ? Je to jednoduchý princip , a to že každý člověk , který hospodaří s veřejným majetkem , je za něj přímo zodpovědný . Chápu tedy , že se to tedy některým dosavadním lidem , kteří hospodaří s veřejným majetkem , jeví právě jako zbytečné , duplicitní nebo šikanózní , protože dnes v současné době není jasně deklarativně v podstatě řečeno , že je někdo také přímo hmotně odpovědný . V současnosti neexistuje jednotný a deklarativní zákon , který by jednoznačně určoval povinnost všem , kdo zacházejí s veřejným majetkem , tedy s majetkem nás všech . Analogií pro všechny by měla být Ústava . Ta jasně kodifikuje , tedy uzákoňuje , zdánlivě samozřejmé povinnosti a práva bez ohledu na to , že současně upravují i podřízené zákony . Smyslem našeho návrhu je jasně , srozumitelně v zákoně ustavit povinnost takzvané péče řádného hospodáře pro všechny , kdo spravují veřejný majetek . Je to jednoduché a srozumitelné . Je to nejen pro soudce , ale i pro nás občany , že chceme jasnou deklaraci odpovědnosti . Vážené dámy a pánové , bezesporu tu najdeme stovku záminek , proč odmítnout odpovědnost odpovědných . Na straně druhé neexistuje faktický důvod , proč tento zákon nepřijmout , zvláště ve světle pravidelných zjištění Nejvyššího kontrolního úřadu , který v současné době prošetřuje například zakázky na Ministerstvu školství . To jsou ty dotace na sport , resp . hospodaření s veřejnými penězi . Vidíme to na Ministerstvu práce a sociálních věcí například , co se týče těch problematických IT zakázek . Jak víme , NKÚ tam dal dvě trestní oznámení . Ale těch případů jsou opravdu stovky a stovky , kde v podstatě se zjistí , že se nehospodárně nakládalo s veřejnými prostředky , a v podstatě za současné právní úpravy nejde jasně uchopit a určit , kdo je vlastně za to zodpovědný , a aby ten daný člověk nebo ty dané osoby nesly nějakou hmotnou odpovědnost nebo vůbec odpovědnost v souvislosti s tou takzvanou péčí řádného hospodáře . To znamená , o to tady v podstatě jde .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities