ps2017-026-05-001-006.ana Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2019-01-29 ps2017-026-05-001-006 [ParCzech.ana]
View options
Show : Audio - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Předseda PSP Radek Vondráček 6 . Návrh poslanců Ivana Bartoše , Jakuba Michálka , Radka Holomčíka a dalších na vydání zákona , kterým se mění zákon č . 106 / 1999 Sb . , o svobodném přístupu k informacím , ve znění pozdějších předpisů , a zákon č . 340 / 2015 Sb . , o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv , uveřejňování těchto smluv a o registru smluv ( zákon o registru smluv ) , ve znění pozdějších předpisů / sněmovní tisk 50 / - druhé čtení Projednávání tohoto bodu jsme přerušili dne 13 . listopadu 2018 na 20 . schůzi Poslanecké sněmovny před ukončením obecné rozpravy , a to do vyjádření ministra obrany , usnesení Poslanecké sněmovny č . 387 z 20 . schůze Poslanecké sněmovny . Vyjádření ministra obrany Lubomíra Metnara vám bylo rozesláno dne 6 . prosince 2018 do elektronické pošty poslancům na poslanecké kluby . U stolku zpravodajů zaujal své místo pan poslanec Michálek a zpravodaj garančního výboru , kterým je výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj , poslanec Ondřej Profant . Ptám se , zda je znovu zájem o vystoupení navrhovatele , případně zpravodajů . Není tomu tak . Budeme tedy pokračovat v přerušené rozpravě . Do obecné rozpravy mám v tuto chvíli přihlášeného pana poslance Vícha jako prvního . Já vás ještě jednou poprosím o klid v sále . Případné diskuse prosím přeneste do předsálí . Děkuji . Poslanec Radovan Vích Děkuji za slovo , vážený pane předsedající . Kolegyně , kolegové , členové vlády , chtěl bych říci , že v období , kdy byl tento materiál přerušen , tento materiál projednal a schválil výbor pro obranu , který přijal pozměňovací návrh , který je označen jako sněmovní tisk 50 / 10 . Tento pozměňovací návrh byl vložen do systému . Obecně se jedná o věci , které se týkají prvků a subjektů kritické infrastruktury , objektů důležitých pro obranu státu , objektů možného napadení . Jsou to věci , které mají vztahy na zákony o krizovém řízení atd . Do tohoto pozměňovacího návrhu byl zakomponován i návrh Ministerstva obrany , aby byl tento pozměňovací návrh rozšířen , nebo ta výjimka byla i pro podniky , jejichž zřizovatelem je Ministerstvo obrany . To je shrnutí tohoto pozměňovacího návrhu . Já se potom v podrobné rozpravě k tomuto pozměňovacímu návrhu přihlásím . Děkuji . Předseda PSP Radek Vondráček Já vám děkuji . Jako druhá se do diskuse přihlásila paní poslankyně Černochová . Připraví se pan poslanec Chvojka . Máte slovo , paní poslankyně . Poslankyně Jana Černochová Děkuji , pane předsedo . Krásné odpoledne , dámy a pánové . Dovolte mi , abych se přihlásila k pozměňovacím návrhům , které jsem dala do systému pod čísly 1823 a 1824 . Tyto pozměňovací návrhy se týkají ustanovení § 2 odst . 3 zákona . Doplňuje se vynětí informování o probíhajícím trestním řízení z působnosti zákona o svobodném přístupu k informacím . V současné době jsou tak orgány činné v trestním řízení bohužel zahlceny řadou žádostí o informace , které směřují k běžícím trestním řízením , a tyto orgány pak každé neposkytnutí informace musejí složitě odůvodňovat . Navrhovaná právní úprava se tak vrací k původnímu smyslu stávajícího znění § 11 odst . 4 písm . a ) zákona , tedy vyloučit možnost žádat o informace o probíhajícím trestním řízení . V praxi o poskytování informací na základě zákona se velmi často vyskytují i žádosti směřující k poskytnutí řady různých vnitřních informací , které nejsou ani vnitřními pokyny , ani personálními předpisy podle stávající právní úpravy uvedené v § 11 odst . 1 písm . a ) zákona . Jedná se například o informace o interních a probačních postupech , přípravné materiály na různá soudní jednání a řízení u správních orgánů , přípravné materiály na jednání poradních orgánů či pracovních koordinačních skupin , ale též žádosti o informace k zadání zkušebních otázek před výběrovými řízeními v personální oblasti , záznamy z pracovních cest apod . Tyto informace nijak nezasahují do práv osob stojících vně povinného subjektu , přitom ale není vždy žádoucí je poskytovat , neboť by to v důsledku mohlo vést k narušování výkonu působnosti povinného subjektu . Žádat o informace je nejenom ústavně zaručeným právem vyplývajícím z článku 17 Listiny základních práv a svobod , ale současně je s tímto právem spojena i určitá míra odpovědnosti . Vyřizování žádostí o informace je spojeno s formálním procesem , a proto je namístě , aby ten , kdo ho iniciuje , byl alespoň základním způsobem identifikován a tato identifikace byla stvrzena . Jako v případě jiných podání se nově vyžaduje podpis žádosti o informace , a to buď fyzický , nebo elektronický v případě podání žádosti elektronicky , u žádostí zaslaných cestou datových schránek vyplývá stvrzení identifikace žadatele právě z tohoto způsobu podání žádosti . Navržená právní úprava nemá v žádném případě za cíl omezit možnost žádat o informace , ale ne tak , že ti lidé budou vystupovat jako anonymové . Současně se navrženou právní úpravou určitým způsobem posiluje odpovědnost žadatele za podanou žádost o informaci .
Download XML • Download text
• Dependencies • Wavesurfer • Named Entities