|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2020-12-09 ps2017-076-01-002-002 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

2. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 243/2020 Sb., o pravomoci Policie České republiky a obecní policie postihovat porušení krizových opatření a mimořádných opatření nařízených v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru SARS CoV-2 na území České republiky /sněmovní tisk 1111/ - zkrácené jednání

Date2020-12-09
Meetingps2017/076
Agenda Itemps2017/076/002
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2017ps/stenprot/076schuz/s076038.htm

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 577 • previousnext

ps2017-076-01-002-002.u1.p1.s1 2.
ps2017-076-01-002-002.u1.p1.s2 Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 243/2020 Sb., o pravomoci Policie České republiky a obecní policie postihovat porušení krizových opatření a mimořádných opatření nařízených v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru SARS CoV-2 na území České republiky /sněmovní tisk 1111/ - zkrácené jednání
ps2017-076-01-002-002.u1.p2.s1 bychom podle paragrafu 99 odst. 5 měli posoudit, zda jsou podmínky pro projednání zmíněného návrhu zákona ve zkráceném jednání.
ps2017-076-01-002-002.u1.p2.s2 Otevírám rozpravu.
ps2017-076-01-002-002.u1.p2.s3 Ptám se, zda někdo zájem diskutovat o zkráceném jednání.
ps2017-076-01-002-002.u1.p2.s4 Pokud se do rozpravy nikdo nehlásí, což nevidím, rozpravu končím.
ps2017-076-01-002-002.u1.p3.s1 Přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna konstatuje, že nadále existují podmínky pro projednání Vládního návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 243/2020 Sb., o pravomoci Policie České republiky a obecní policie postihovat porušení krizových opatření a mimořádných opatření nařízených v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru SARS CoV-2 na území České republiky, sněmovní tisk 1111, ve zkráceném jednání."
ps2017-076-01-002-002.u1.p4.s1 Zahajuji hlasování.
ps2017-076-01-002-002.u1.p4.s2 Kdo je pro toto usnesení?
ps2017-076-01-002-002.u1.p4.s3 Kdo je proti?
ps2017-076-01-002-002.u1.p5.s1 V hlasování číslo 15 přihlášeno je 97 poslanců, pro 52, proti 16. Návrh byl přijat.
ps2017-076-01-002-002.u1.p6.s1 A tedy otevírám bod číslo dva.
ps2017-076-01-002-002.u1.p6.s2 Ještě jednou to tedy musím přečíst: Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 243/2020 Sb., o pravomoci Policie České republiky a obecní policie postihovat porušení krizových opatření a mimořádných opatření nařízených v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru SARS CoV-2 na území České republiky, sněmovní tisk 1111, zkrácené jednání.
ps2017-076-01-002-002.u1.p7.s1 Předložený návrh uvede místopředseda vlády a ministr vnitra Jan Hamáček.
ps2017-076-01-002-002.u1.p7.s2 Pane ministře, máte slovo.
ps2017-076-01-002-002.u2.p1.s1 Děkuji.
ps2017-076-01-002-002.u2.p1.s2 Vážený pane předsedo, kolegyně, kolegové, budu velmi stručný a úvodem svého vystoupení chci říci, že cílem tohoto návrhu není žádná dodatečná represe či budování policejního státu, ale ten cíl je velmi jednoduchý.
ps2017-076-01-002-002.u2.p1.s3 Jde nám o to, abychom v situaci, kdy se v rámci krizových opatření pohybujeme ve dvou zákonech, pohybujeme se v zákoně na ochranu veřejného zdraví a pohybujeme se v zákoně krizovém, tak abychom sladili také možnosti tato nařízení vymáhat a případně jejich porušení trestat.
ps2017-076-01-002-002.u2.p2.s1 Když to zjednoduším, ten deficit je v zákoně krizovém.
ps2017-076-01-002-002.u2.p2.s2 Krizový zákon vznikl dlouho, dávno v minulosti, v době, kdy jediná katastrofa velkého rozsahu, se kterou měla tato země zkušenosti, byly povodně, a takto byl psán.
ps2017-076-01-002-002.u2.p2.s3 A krizový zákon, tak jak je napsán, neumožňuje za jeho porušení, resp. za porušení nařízení z něj vyplývajících, trestat fyzické osoby podnikající a osoby právnické, což zákon o ochraně veřejného zdraví umožňuje.
ps2017-076-01-002-002.u2.p2.s4 Tudíž my jsme si na rezortu vnitra jako na gesčním rezortu tohoto deficitu vědomi dlouhodobě a po jarních zkušenostech tato novela, nebo tato úprava, kterou zde dnes přednáším, je i součástí velké novely krizového zákonodárství, která je stále v připomínkovém řízení.
ps2017-076-01-002-002.u2.p2.s5 Nicméně to jednání se protahuje a praxe ukazuje, že je velmi komplikované pro policii, ale i pro další, zejména správní orgány postupovat tak, že podle jednoho zákona trestat mohu a podle toho druhého zákona trestat nemohu.
ps2017-076-01-002-002.u2.p2.s6 Tudíž navrhujeme velmi jednoduchou věc, tyto dva zákony sesouladit.
ps2017-076-01-002-002.u2.p3.s1 Sankce v novele krizového zákona zůstávají stejné.
ps2017-076-01-002-002.u2.p3.s2 Po jednání bezpečnostního výboru jsme tam ustoupili z jednoho návrhu, vyhověli jsme panu poslanci Váchovi, a tudíž sankce zůstávají stejné, a jde pouze tedy o sesouladění těchto dvou zákonů.
ps2017-076-01-002-002.u2.p3.s3 Věřím, že většina v Poslanecké sněmovně se ztotožní s tímto záměrem a tento návrh zákona podpoří.
ps2017-076-01-002-002.u2.p3.s4 Děkuji.
ps2017-076-01-002-002.u3.p1.s1 vám děkuji, pane ministře.
ps2017-076-01-002-002.u3.p1.s2 Výbor pro bezpečnost, jemuž byl vládní návrh přikázán rozhodnutím předsedy, jej projednal a přijal usnesení, které vám bylo doručeno jako tisk 1111/1.
ps2017-076-01-002-002.u3.p1.s3 Pan poslanec Zdeněk Ondráček je připraven, aby nás informoval o projednání návrhu a případně pozměňovací návrhy odůvodnil.
ps2017-076-01-002-002.u3.p1.s4 Prosím, máte slovo.
ps2017-076-01-002-002.u4.p1.s1 Děkuji, pane předsedo.
ps2017-076-01-002-002.u4.p1.s2 Vážený pane ministře, kolegyně, kolegové, dovolte, abych vás seznámil s usnesením číslo 199 ze 47. schůze výboru pro bezpečnost, která se uskutečnila dnes, a dovolte mi, abych vás seznámil s těmi výsledky.
ps2017-076-01-002-002.u4.p2.s1 Výbor pro bezpečnost Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky po úvodním vystoupení ministra vnitra Jana Hamáčka a zpravodajské zprávě Zdeňka Ondráčka, a po obecné a podrobné rozpravě
ps2017-076-01-002-002.u4.p3.s1 I. navrhuje podle § 99 odst. 3 zákona č. 90/1995 Sb., o jednacím řádu Poslanecké sněmovny, ve znění pozdějších předpisů, aby se k návrhu zákona konala v plénu Poslanecké sněmovny obecná rozprava.
ps2017-076-01-002-002.u4.p4.s1 II.
ps2017-076-01-002-002.u4.p4.s2 Navrhujeme, aby se podle téhož ustanovení citovaného zákona uskutečnila podrobná rozprava vůči celému návrhu normativního obsahu.
ps2017-076-01-002-002.u4.p5.s1 III.
ps2017-076-01-002-002.u4.p5.s2 Navrhujeme, aby Poslanecká sněmovna ukončila projednání sněmovního tisku 1111 do středy 9. prosince 2020 včetně.
ps2017-076-01-002-002.u4.p6.s1 IV. Doporučujeme - a teď bych si dovolil, abyste věnovali pozornost - Poslanecké sněmovně, aby s návrhem zákona vyslovila souhlas ve znění tohoto přijatého pozměňovacího návrhu: V části první čl. I se bod 3 zrušuje.
ps2017-076-01-002-002.u4.p6.s2 To je to, na co upozornil pan ministr vnitra, kdy sankce u některých porušení zákona, které se navrhovaly zvýšit, zůstávají neměnné a zůstávají v stávající podobě, která byla.
ps2017-076-01-002-002.u4.p7.s1 V. Pověřuje předsedu výboru, aby toto usnesení předložil předsedovi Poslanecké sněmovny.
ps2017-076-01-002-002.u4.p8.s1 VI.
ps2017-076-01-002-002.u4.p8.s2 Ukládá mně jako zpravodaji výboru, abych s tímto usnesením seznámil Poslaneckou sněmovnu, což jsem právě učinil.-
ps2017-076-01-002-002.u4.p9.s1 Děkuji za pozornost.
ps2017-076-01-002-002.u5.p1.s1 vám děkuji.
ps2017-076-01-002-002.u5.p1.s2 A nyní bychom hlasováním rozhodli o tom, zda v této věci povedeme obecnou rozpravu.
ps2017-076-01-002-002.u5.p1.s3 Přivolal jsem kolegy z předsálí.
ps2017-076-01-002-002.u5.p1.s4 Dám ještě trochu prostor.
ps2017-076-01-002-002.u5.p1.s5 Mám pocit, že ta kvóta není naplněna.
ps2017-076-01-002-002.u5.p2.s1 Ještě pro ty, co přišli do sálu, hlasujeme o tom, zda se povede obecná rozprava.
ps2017-076-01-002-002.u5.p3.s1 Zahajuji hlasování.
ps2017-076-01-002-002.u5.p3.s2 Ptám se, kdo je pro.
ps2017-076-01-002-002.u5.p3.s3 Kdo je proti?
ps2017-076-01-002-002.u5.p4.s1 V hlasování číslo 16 přihlášeno je 96, pro 78, proti nikdo.
ps2017-076-01-002-002.u5.p4.s2 Návrh byl přijat.
ps2017-076-01-002-002.u5.p5.s1 Povedeme tedy obecnou rozpravu, kterou tímto otevírám.
ps2017-076-01-002-002.u5.p5.s2 S přednostním právem...
ps2017-076-01-002-002.u6.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedající.
ps2017-076-01-002-002.u6.p1.s2 si dovolím navrhnout omezení rozpravy na pět minut v obecné i podrobné rozpravě pro jednoho poslance.
ps2017-076-01-002-002.u6.p1.s3 Děkuji.
ps2017-076-01-002-002.u7.p1.s1 vám děkuji a budeme hlasovat bezprostředně o návrhu, který zazněl, to znamená omezení řečnické doby v obecné rozpravě na pět minut, v podrobné také na pět minut.
ps2017-076-01-002-002.u7.p2.s1 Zahajuji hlasování.
ps2017-076-01-002-002.u7.p2.s2 Kdo je pro?
ps2017-076-01-002-002.u7.p2.s3 Kdo je proti?
ps2017-076-01-002-002.u7.p3.s1 V hlasování číslo 17 přihlášeno 96, pro 48, proti 15. Návrh nebyl přijat.
ps2017-076-01-002-002.u7.p4.s1 Tak.
ps2017-076-01-002-002.u7.p4.s2 V rámci obecné rozpravy se s přednostním právem první přihlásil pan...
ps2017-076-01-002-002.u7.p4.s3 Pardon, kontrola hlasování.
ps2017-076-01-002-002.u7.p4.s4 Takže kontrola ukončena.
ps2017-076-01-002-002.u7.p4.s5 A s přednostním právem vystoupí pan místopředseda Tomio Okamura.
ps2017-076-01-002-002.u8.p1.s1 Vážené dámy a pánové, vláda nám tady předkládá návrh na změnu krizového zákona.
ps2017-076-01-002-002.u8.p1.s2 Jenže nelze začínat od konce, jelikož tyto zákony ve své podstatě v uvozovkách porušují jak jiné běžné zákony, tak i Ústavu.
ps2017-076-01-002-002.u8.p1.s3 A jejich princip vychází z principu zákona o krajní nouzi.
ps2017-076-01-002-002.u8.p1.s4 Tu trestní zákon definuje takto: Čin jinak trestný, kterým někdo odvrací nebezpečí přímo hrozící zájmu chráněnému trestním zákonem, není trestným činem."
ps2017-076-01-002-002.u8.p1.s5 V našem konkrétním případě jde o to, že ústavní práva jde omezit v případě, kdy hrozí skutečné nebezpečí a škody nejen na životech značného rozsahu.
ps2017-076-01-002-002.u8.p1.s6 V případě krajní nouze nejde o krajní nouzi, jestliže bylo možno toto nebezpečí za daných okolností odvrátit jinak, anebo způsobilý následek je zřejmě stejně závažný, nebo ještě závažnější než ten, který hrozil, anebo byl ten, komu nebezpečí hrozilo, povinen je snášet.
ps2017-076-01-002-002.u8.p2.s1 Princip je doufám jasný.
ps2017-076-01-002-002.u8.p2.s2 Pokud hrozí nebezpečí, nějaká škoda či újma, mohu na odvrácení takového nebezpečí použít prostředky, které by za normální situace byly protizákonné, to zásadní ovšem je, že škoda, kterou porušením zákona způsobím, musí být menší než ta, co hrozí, a dané nebezpečí musí být bezprostřední.
ps2017-076-01-002-002.u8.p2.s3 To znamená, že nesmím způsobit víc nebo stejné škody jako užitku.
ps2017-076-01-002-002.u8.p2.s4 Myslím, že tento princip přiměřenosti zcela logicky musí platit i v případě krize a stavu nouze.
ps2017-076-01-002-002.u8.p2.s5 Věřím, že s uvedenými principy nelze nesouhlasit.
ps2017-076-01-002-002.u8.p2.s6 Asi jen šílenec by řekl, že na prostředcích nezáleží.
ps2017-076-01-002-002.u8.p2.s7 Pokud někdo hasí požár benzinem, tak ho omlouvá dobrý úmysl.
ps2017-076-01-002-002.u8.p3.s1 Dnes platí, že vláda může vyhlásit nouzový stav v případě živelních pohrom, ekologických nebo průmyslových havárií, nehod nebo jiného nebezpečí, které ve značném rozsahu ohrožují životy, zdraví nebo majetkové hodnoty anebo vnitřní pořádek a bezpečnost.
ps2017-076-01-002-002.u8.p3.s2 Vir covid a panika kolem něj ukázaly, že nám tu chybí jak pevná definice epidemie, tak i to, co je nebezpečí, které ve značném rozsahu ohrožuje životy a zdraví.
ps2017-076-01-002-002.u8.p4.s1 Dovolte mi citovat z petice části lékařů určené české vládě.
ps2017-076-01-002-002.u8.p4.s2 Cituji: "Tento typ koronaviru nepředstavuje pro zdravé občany v produktivním věku vážnou hrozbu, jestliže nejsou dlouhodobě vystaveni vysoké dávce viru.
ps2017-076-01-002-002.u8.p4.s3 Pokud se tato skupina populace s virem setká, většinou nevykáže žádné, nebo jen mírné příznaky odpovídající běžnému chřipkovému onemocnění.
ps2017-076-01-002-002.u8.p4.s4 Jistou hrozbu může virus představovat pro starší a chronicky nemocné občany, a to zhruba ve stejné míře jako jiné koronavirové, chřipkové a další virové infekce.
ps2017-076-01-002-002.u8.p4.s5 Věříme, že naše zdravotnictví je na vysoké úrovni a je schopno se o ohroženou skupinu obyvatel postarat.
ps2017-076-01-002-002.u8.p4.s6 Mnohem větší nebezpečí pro celkové zdraví lidu představuje mediálně vytvořený obraz nemoci covid.
ps2017-076-01-002-002.u8.p4.s7 Nikdy v minulosti nebylo obyvatelstvo informováno o jedné konkrétní nemoci tak dlouho, tak detailně a všemi médii naráz.
ps2017-076-01-002-002.u8.p4.s8 Veřejnost je následkem toho nebývalým způsobem vystrašena."
ps2017-076-01-002-002.u8.p4.s9 Stále cituji z toho dopisu, který proběhl i médii.
ps2017-076-01-002-002.u8.p5.s1 "Existuje mnohem více a závažnějších onemocnění, než je COVID-19, a lidé jimi nejsou neustále všemi médii stresováni.
ps2017-076-01-002-002.u8.p5.s2 Zaměřit pozornost veřejnosti na jeden konkrétní typ koronaviru je nebezpečný precedens vzbuzující strach a devastující psychiku lidí a jejich sociální vztahy, který může mít nedozírný ničivý dopad na ekonomiku a celkový život společnosti."
ps2017-076-01-002-002.u8.p5.s3 Konec citátu z petice části lékařů určené české vládě.
ps2017-076-01-002-002.u8.p6.s1 Ano, citovaný apel je několik měsíců starý, a jak jsem říkal, proběhl i mainstreamovými médii.

Text viewDownload CoNNL-U