|

Dependency Tree

Český parlamentní korpus, Poslanecká sněmovna, 2017-04-28 ps2013-056-10-006-044 [ParCzech.ana]

Agenda Item Title

44. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 374/2015 Sb., o ozdravných postupech a řešení krize na finančním trhu, ve znění zákona č. …/2017 Sb., a další související zákony /sněmovní tisk 1023/ - prvé čtení

Date2017-04-28
Meetingps2013/056
Agenda Itemps2013/056/044
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/056schuz/s056367.htm

Select a sentence

ps2013-056-10-006-044.u1.p1.s1 44.
ps2013-056-10-006-044.u1.p1.s2 Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 374/2015 Sb., o ozdravných postupech a řešení krize na finančním trhu, ve znění zákona č. /2017 Sb., a další související zákony /sněmovní tisk 1023/ - prvé čtení
ps2013-056-10-006-044.u1.p2.s1 Z pověření vlády předložený návrh uvede místopředseda vlády a ministr financí Andrej Babiš, kterého tímto prosím, aby se ujal slova.
ps2013-056-10-006-044.u2.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-056-10-006-044.u2.p1.s2 Vážený pane předsedající, vážené dámy, vážení pánové, dovolte mi, abych stručně uvedl vládní návrh zákona, který novelizuje zákon o ozdravných postupech a řešení krize na finančním trhu a zasahuje taktéž do insolvenčního zákona a zákona o soudních poplatcích.
ps2013-056-10-006-044.u2.p2.s1 Cílem návrhu zákona je upřesnit a doplnit některá již dříve implementovaná ustanovení evropské směrnice, kterou se stanoví rámec pro ozdravné postupy a řešení krize úvěrových institucí a investičních podniků.
ps2013-056-10-006-044.u2.p3.s1 Zároveň jsou na základě zkušenosti s dosavadním fungováním garančního systému finančního trhu korigovány některé aspekty jeho fungování.
ps2013-056-10-006-044.u2.p4.s1 Navrhované změny vyplývají především z praktických problémů spojených s aplikací nové právní úpravy, které nebylo možné vzhledem k jejich charakteru odhalit v průběhu procesu samotné transpozice směrnice.
ps2013-056-10-006-044.u2.p4.s2 Převážná většina změn je tudíž technického charakteru.
ps2013-056-10-006-044.u2.p4.s3 Za účelem eliminace možných komplikací při výběru příspěvku do fondu pro řešení krize a zajištění hladkého fungování garančního systému finančního trhu je žádoucí, aby byl návrh zákona schválen co nejdříve.
ps2013-056-10-006-044.u2.p5.s1 Z tohoto důvodu považuji za vhodné, aby byla lhůta pro projednání návrhu zákona ve výborech zkrácena na 30 dní.
ps2013-056-10-006-044.u2.p5.s2 Děkuji vám za pozornost.
ps2013-056-10-006-044.u3.p1.s1 vám děkuji.
ps2013-056-10-006-044.u3.p1.s2 Prosím, aby se slova ujal zpravodaj pro prvé čtení pan poslanec Roman Kubíček.
ps2013-056-10-006-044.u4.p1.s1 Děkuji za slovo, pane předsedající.
ps2013-056-10-006-044.u4.p2.s1 Dámy a pánové, návrhem zákona, kterým se mění zákon č. 374/2015 Sb., o ozdravných postupech a řešení krize na finančním trhu, dále jen ZOPRK, ve znění zákona číslo - bude uveden ve Sbírce - 2017 a další související zákony, se upřesňují a doplňují některá již implementovaná ustanovení směrnice z roku 2014 59/EU, kterou se stanoví rámec pro ozdravné postupy a řešení krize úvěrových institucí a investičních podniků, dále jen BRRD.
ps2013-056-10-006-044.u4.p3.s1 BRRD je právním aktem sekundárního práva Evropské unie stanovujícím rámec pro ozdravné postupy a řešení krize úvěrových institucí, to je bank a spořitelních a úvěrních družstev, některých investičních podniků, to je obchodníků s cennými papíry a některých dalších osob, jsou-li členy stejné skupiny jako úvěrová instituce nebo investiční podnik.
ps2013-056-10-006-044.u4.p4.s1 Hlavním cílem BRRD je zajistit harmonizaci řešení selhání bank, družstevních záložen a obchodníků s cennými papíry a dalších vymezených osob, a tím mimo jiné naplnit doporučení Rady pro finanční stabilitu požadující vytvoření nástrojů, které mají zaručit, že náklady selhání instituce nesou zejména její společníci a věřitelé a nikoliv daňoví poplatníci.
ps2013-056-10-006-044.u4.p4.s2 Pro tento účel BRRD současně zavádí i preventivní postupy a instituty, které se vztahují k době před vznikem samotné krize.
ps2013-056-10-006-044.u4.p5.s1 K transpozici směrnice BRRD do českého právního řádu došlo přijetím ZOPRK a zákona č. 375/2015 Sb., o změně zákonů v souvislosti s přijetím zákona o ozdravných postupech a řešením krize na finančním trhu s účinností od 1. ledna 2016.
ps2013-056-10-006-044.u4.p5.s2 Po nabytí účinnosti obou zákonů se ukázalo jako potřebné upravit některé z transponovaných nástrojů tak, aby lépe odpovídaly cílům stanoveným v BRRD, dochází tak mimo jiné k rozšíření rámce pro provedení změny podmínek závazků povinné osoby při řešení krize na finančním trhu o pravomoc České národní banky odložit splatnost odepisovatelných kapitálových nástrojů a nebo odepisovatelných závazků povinné osoby.
ps2013-056-10-006-044.u4.p6.s1 Doporučuji také zkrátit lhůty o 30 dnů na 30 dnů.
ps2013-056-10-006-044.u5.p1.s1 vám děkuji, pane zpravodaji.
ps2013-056-10-006-044.u5.p1.s2 Otevírám obecnou rozpravu a ptám se, zda se někdo hlásí do obecné rozpravy k tomuto bodu.
ps2013-056-10-006-044.u5.p1.s3 Pro jistotu pan zpravodaj ještě jednou, aby v obecné rozpravě přednesl návrh.
ps2013-056-10-006-044.u6.p1.s1 Děkuji za slovo.
ps2013-056-10-006-044.u6.p1.s2 Ještě jednou poprosím o zkrácení lhůty na projednávání ve výborech o 30 dnů na 30 dnů.
ps2013-056-10-006-044.u7.p1.s1 Ano, beru na vědomí.
ps2013-056-10-006-044.u7.p1.s2 ještě někdo jiný zájem o vystoupení v obecné rozpravě?
ps2013-056-10-006-044.u7.p1.s3 Není-li tomu tak, končím obecnou rozpravu.
ps2013-056-10-006-044.u7.p1.s4 Ptám se, zda pan ministr zájem o závěrečné slovo.
ps2013-056-10-006-044.u7.p1.s5 Nemá.
ps2013-056-10-006-044.u7.p1.s6 Pan zpravodaj také ne.
ps2013-056-10-006-044.u7.p1.s7 Návrhy na zamítnutí ani vrácení nebyly předloženy.
ps2013-056-10-006-044.u7.p1.s8 Budeme se tedy zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání.
ps2013-056-10-006-044.u7.p2.s1 Nejprve rozhodneme o výboru garančním.
ps2013-056-10-006-044.u7.p2.s2 Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání rozpočtovému výboru jako výboru garančnímu.
ps2013-056-10-006-044.u7.p2.s3 Navrhuje někdo přikázání jinému výboru jako garančnímu?
ps2013-056-10-006-044.u7.p2.s4 Není-li tomu tak, můžeme přistoupit k hlasování.
ps2013-056-10-006-044.u7.p3.s1 Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro přikázání rozpočtovému výboru.
ps2013-056-10-006-044.u7.p3.s2 Kdo je proti?
ps2013-056-10-006-044.u7.p4.s1 Hlasování pořadové číslo 556, přihlášeno 114 poslanců, pro 104, proti nikdo.
ps2013-056-10-006-044.u7.p4.s2 Tento návrh byl přijat.
ps2013-056-10-006-044.u7.p4.s3 Konstatuji, že návrh byl přikázán k projednání rozpočtovému výboru jako garančnímu výboru.
ps2013-056-10-006-044.u7.p5.s1 Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh dalšímu výboru.
ps2013-056-10-006-044.u7.p5.s2 Zazněl zde nějaký další návrh?
ps2013-056-10-006-044.u7.p5.s3 V obecné rozpravě nezazněl.
ps2013-056-10-006-044.u7.p5.s4 někdo další návrh na přikázání jinému výboru?
ps2013-056-10-006-044.u7.p5.s5 Není-li tomu tak, konstatuji, že tento návrh nebude přikázán dalšímu výboru.
ps2013-056-10-006-044.u7.p6.s1 V obecné rozpravě zazněl návrh na zkrácení lhůty na 30 dnů k projednání.
ps2013-056-10-006-044.u7.p7.s1 Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro zkrácení lhůty na 30 dnů.
ps2013-056-10-006-044.u7.p7.s2 Kdo je proti?
ps2013-056-10-006-044.u7.p8.s1 Jedná se o hlasování pořadové číslo 557.
ps2013-056-10-006-044.u7.p8.s2 Přihlášeno je 114 poslanců, pro 17, proti 22.
ps2013-056-10-006-044.u7.p8.s3 Tento návrh byl přijat a lhůta byla zkrácena.
ps2013-056-10-006-044.u7.p8.s4 Tím jsme vyčerpali tento bod, který končím.
ps2013-056-10-006-044.u7.p9.s1 Budeme pokračovat dalším bodem.
ps2013-056-10-006-044.u7.p9.s2 Otevírám bod

Text viewDownload CoNNL-U