wsj0326.cz

wsj0326.cz

Date19
Source typenws
Year19
Text typeinf

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.

Společnost Philip Morris Cos. spouští mohutnou firemní reklamní kampaň, která umístí jméno tabákového gigantu do televizních reklam poprvé od začátku padesátých let, kdy v televizi zastavila reklamu na svou stejně pojmenovanou cigaretovou značku. Kampaň, vlastenecká oslava dvoustého výročí listiny základních lidských práv, nezmiňuje cigarety nebo kouření; reklama na cigarety je v televizi zakázána od roku 1971. Ale dokonce ještě před tím, než začala, vyvolává kritiku od odpůrců kouření, kteří kritizují snahu společnosti Philip Morris o posílení své narušené image zaštiťováním se listinou, která je základním kamenem americké demokracie. Společnost Philip Morris, která se loni stala největší potravinářskou společností USA, a to pomocí svého nabytí firmy Kraft Inc. za 12,9 miliardy dolarů, patrně v zemi značky Marlboro zapustí své kořeny. Průzkum společnosti naznačuje, že povědomost o jejím jménu zůstává mezi většinou konzumentů nezvykle nízká, ačkoli množství jejích obchodních značek - včetně Maxwell House coffee, Jell-O, Cheez Whiz, a piva Miller - pokrývá police supermarketů. Očekává se, že společnost utratí kolem 30 milionů dolarů ročně při své dvouleté firemní kampani, vytvořené v New Yorku jednotkou Ogilvy & Mather společnosti WPP Group. První spoty se budou objevovat během dopoledne a v hlavním vysílacím čase při zprávách. Společnost Philip Morris doufá, že posláním svého námětu listiny základních práv a svobod do éteru, získá kromě zviditelnění i nejširší možné publikum. dosud se inzeráty společnosti, které převážně poukazují na to, jak sponzoruje umění, objevovaly téměř výlučně v novinách a časopisech. "Většina lidí - z Toleda, Tucsonu, či Topeky - nemá ponětí, kdo jsme," říká Guy L. Smith, viceprezident pro záležitosti společnosti Philip Morris. "Jestliže mají dobré mínění o společnosti díky její podpoře listiny základních lidských práv, znamená to, že budou mít dobré mínění o našich výrobcích." Pan Smith říká, že reklama s listinou základních práv a svobod, která vytrubuje myšlenky o volnosti a svobodě projevu, není navržena, aby působila speciálně na kuřáky. Ačkoli se společnost Philip Morris typicky snaží bránit práva kuřáků argumenty o svobodné volbě, "nemá to nic co do činění s cigaretami, a ani nikdy nebude," říká mluvčí. Ale někteří protikuřáčtí aktivisté nesouhlasí a vyjadřují rozhořčení, když vidí pokusy společnosti zneužít pomocí asociací naivity. "Jsem pobouřen, protože tato společnost sama sebe staví do srdce americké kultury a politické svobody, a ve skutečnosti je to zabiják," říká Michael Pertschuk, bývalý předseda federální obchodní komise a kritik tabákového průmyslu. "Měla by být prezentována jako medellinská (drogová) mafie, ne jako otcové zakladatelé." Pan Pertschuk dodává, že nové reklamy se dokonale hodí k významným aspektům politické strategie společnosti Philip Morris. Ty zahrnují snahu ochránit jejich tištěné reklamy dovoláváním se prvního dodatku a snahu zalíbit se černým stavěním sama sebe do role ochránce občanských práv. (Reklama obsahuje, mimo jiné, vyjádření Martina Luthera Kinga ml., zabitého čelního bojovníka za občanská práva.) Mnoho marketingových pracovníků tvrdí, že přístup společnosti Philip Morris bude účinný, ale souhlasí, že kuřácké poselství zahrnuté v reklamách je nezpochybnitelné. "Je to chytré, podprahová reklama, která doopravdy říká, 'Kuřáci mají taky svá práva,'" tvrdí Al Ries, předseda společnosti Trout & Ries Inc., sídlem v Greenwich v Connecticutu, firmy zabývající se marketingovou strategií. "Toto je vymyšleno tak, aby to dostalo vozy do kruhu a bránilo právo kouřit." Richard Winger, společník ve společnosti Boston Consulting Group, dodává: "V těchto dnech je velmi populární balit se do vlajky. Dokážete-li to udělat a v tom samém čase rozšířit poselství, které podpoří vaše obchody, je to brilantní." Firmy RJR Nabisco Inc. a American Brands Inc. tvrdí, že nemají žádné plány na následování příkladu společnosti Philip Morris. (Ve skutečnosti je firma RJR Nabisco v současné době pod palbou kritiky kvůli vysílání 80-sekundového spotu nabízejícího jejich novou značku spotřebitelům, kteří kouří značku Carltons firmy American Brands.) Navzdory kritice kampaň společnosti Philip Morris podstupuje malé riziko stažení z obrazovky. "Neukazují Jamese Madisona, jak potahuje z cigarety nebo si zapaluje," říká Laurence Tribe, profesor ústavního práva na Harvardské univerzitě. "Všechno, co se snaží dělat, je vypůjčit si nějakou legitimitu od samotné listiny základních práv a svobod.


Download Source DataDownload textDependenciesPML ViewPML-TQ Tree View