PML View

ln95049_135

mrp-layerPDT/mrp/tamw/dtest/ln95049_135.mrp.gz
a-layerPDT/pml/tamw/dtest/ln95049_135.a.gz
m-layerPDT/pml/tamw/dtest/ln95049_135.m.gz
t-layerPDT/pml/tamw/dtest/ln95049_135.t.gz
w-layerPDT/pml/tamw/dtest/ln95049_135.w.gz
treex-layerPDT/treex/tamw/dtest/ln95049_135.treex.gz

s-1 Plameny během tankování

s-2 Příčinou problémů bývá špatné uzemnění vozu

s-3 Praha -

s-4 Tankování u čerpací stanice nemusí být vždy jen nudná záležitost.

s-5 V Německu došlo v poslední době ke dvěma malým nehodám, když během čerpání vyšlehly z nádrže plameny.

s-6 V obou případech šlo o vozy Opel Astra.

s-7 Jak potvrzuje statistika, nejsou to ojedinělé případy: za poslední dva roky jich Fyzikálně-technický ústav v Braunschweigu (PTB) registroval dvacet, přičemž problémy se netýkají jen oplů.

s-8 "U nás jich bylo od roku 1992 celkem devět," připustil tiskový mluvčí automobliky Opel Karl Mauer.

s-9 Příčinou problémů je špatné uzemnění.

s-10 Během tankování se sice kolem hrdla nádrže shromažďuje statická elektřina, za normálních okolností je však prostřednictvím karosérie a výdejních stojanů bez problémů odváděna.

s-11 Pokud uzemnění nefunguje, může výpary pohonných hmot zapálit statická jiskra.

s-12 To je i případ astry.

s-13 "Závit pro uzávěr nádrže není vodivě spojen s karosérií, což může způsobit jiskření," potvrdil Ulrich von Pedoll z PTB.

s-14 Opel pracuje na řešení problému "s velkým nasazením", řekl tiskový mluvčí Mauer.


dependency treetext view