PML View
wsj2151.cz
mrp-layer | PCEDT/mrp/wsj2151.cz.mrp.gz |
---|
a-layer | PCEDT/pml/wsj2151.cz.a.gz |
---|
m-layer | PCEDT/pml/wsj2151.cz.m.gz |
---|
t-layer | PCEDT/pml/wsj2151.cz.t.gz |
---|
w-layer | PCEDT/pml/wsj2151.cz.w.gz |
---|
treex-layer | PCEDT/treex/wsj2151.cz.treex.gz |
---|
s-1
Některé
vize
Stanislava
Ovcharenka,
který
zde
zastupuje
Sovětskou
leteckou
společnost
Aeroflot,
které
jsou
i
při
současných
standardech
perestrojky
divoké.
s-2
Ve
své
kanceláři
s
výhledem
na
runway
letiště
v
Shannon
ze
sebe
sype
to,
čemu
říká
"pouhé
nápady".
s-3
Zaprvé,
říká,
by
GPA
Group
Ltd.,
mezinárodní
letecká
leasingová
společnost
se
sídlem
v
Irsku,
mohla
pronajmout
některé
své
dopravní
boeingy
Sovětským
aeroliniím.
s-4
Potom
by
Aer
Lingus,
irská
letecká
společnost,
mohla
učit
piloty
Aeroflotu
létat
s
těmito
boeingy
a
flotila
by
mohla
mít
základnu
zde
na
shannonském
letišti.
s-5
To
není
vše,
říká.
s-6
Aer
Rianta,
irský
expert
na
leteckou
dopravu,
by
mohl
vybudovat
nákladní
terminál
v
Sovětském
svazu.
s-7
Aeroflot
by
mohl
pronajmout
některá
ze
svých
nákladních
letadel
společnosti
Aer
Lingus
prostřednictvím
GPA
na
nákladní
leteckou
společnost
se
společným
majetkem.
s-8
A
potom
je
tu
jeho
představa
irsko-sovětské
charterové
aerolinky,
která
by
převážela
Armény
do
Los
Angeles
přes
Shannon.
s-9
Vlezly
snad
Ovcharenkovi
do
hlavy
svobody
glasnosti?
s-10
Těžko.
s-11
Irsko-sovětské
letecké
spojení
je
tady
na
shannonském
letišti
živé
a
zdravé.
s-12
GPA
skutečně
mluví
o
pronájmu
letadel
za
západu
Aeroflotu,
a
dokonce
i
o
koupi
Tupolevů
204
vyráběných
v
Sovětském
svazu.
s-13
Aer
Lingus
jedná
se
sovětským
dopravcem
o
společném
nákladním
podniku
a
dalších
možnostech.
s-14
Společnost
Aer
Rianta
má
s
Aeroflotem
už
tolik
společných
podniků,
že
se
její
výkonný
ředitel
učí
rusky.
s-15
Jakkoli
se
to
může
zdát
nepravděpodobné,
malé,
politicky
neutrální
Irsko
proniklo
do
byrokracie
mocných
sovětských
aerolinií.
s-16
A
jak
Aeroflot
usiluje
o
zvýšení
úrovně
svých
služeb,
modernizaci
svého
letectva
a
využití
obchodních
příležitostí,
bude
to
mít
pro
irský
letecký
průmysl,
zdá
se,
přínos.
s-17
"Irové
a
Sověti
jsou
podobní,''
říká
pan
Ovcharenko.
s-18
"Vypadají
stejně.
s-19
Jsou
velmi
přátelští.''
s-20
Kromě
toho,
říká,
irské
firmy
jsou
malé,
ale
odvážné."
s-21
"Musíme
pečlivě
studovat
jejich
zkušenosti,''
říká.
s-22
"Musíme
využít
jakýkoli
způsob,
jak
se
dostat
k
obchodu.''
s-23
Tyto
dvě
skupiny
spolu
spolupracují
od
konce
sedmdesátých
let,
od
doby
dlouho
předtím,
než
sovětské
podniky
se
společnou
účastí
přišly
na
Západě
do
módy.
s-24
Aeroflot
minulý
rok
přepravil
asi
125
milionů
cestujících
a
letiště
v
Shannonu,
největší
tranzitní
letiště
těchto
aerolinií,
vidělo
proletět
1400
letadel
společnosti
Aeroflot
a
projít
250 000
cestujících.
s-25
Bytový
komplex
dál
u
silnice
slouží
k
odpočinku
více
než
130
pilotům
a
letuškám
Aeroflotu.
s-26
Největším
dodavatelem
paliv
pro
letiště
je
Sovětský
svaz.
s-27
Tankery
z
lotyšského
přístavu
Ventspils
vyloží
každým
rokem
25
milionů
galonů
paliva
do
speciální
palivové
nádrže
na
letišti.
s-28
To,
co
Aeroflot
nenalije
do
vlastních
plynem
poháněných
Iljušinů,
se
směnným
obchodem
prodá
vedení
letiště,
které
to
dále
prodává
jedenácti
západním
dopravcům
včetně
Air
France,
Trans
World
Airlines
a
Pakistan
International
Airlines.
s-29
Aeroflot
tak
platí
své
přistávací
poplatky,
účty
za
pozemní
manipulaci
a
zásobování
palivem
a
zachovává
tím
jeho
cenu
tvrdé
měny.
s-30
To
však
není
všechno.
s-31
Minulý
rok
vedení
irského
letiště
otevřelo
ve
společném
podniku
s
Aeroflotem
bezcelní
obchody
na
moskevském
letišti
Sheremetyevo.
s-32
Společnost
Aer
Rianta
teď
řídí
bezcelní
prodej
na
všech
mezinárodních
letech
Aeroflotu
z
Moskvy.
s-33
Na
leningradském
letišti
Pulkova
byly
bezcelní
obchody
otevřeny
v
červenci
a
do
leningradských
hotelů
a
na
sovětsko-finskou
hranici
přijdou
brzy.
s-34
Aer
Rianta
hovoří
o
podobných
společných
podnicích
v
Taškentu
a
v
černomořské
oblasti
Soči,
a
chystá
dokonce
i
projekt
počítačového
shromáždění
připravovaný
s
gruzínským
městem
Tbilisi.
s-35
Mezinárodní
letka
Aeroflotu
skládající
se
z
285
letounů
se
opravuje
a
modernizuje
na
letišti
v
Shannonu.
s-36
Díky
nové
dohodě
o
letecké
dopravě
a
díky
schopnosti
irských
cestovních
agentur
vydávat
letenky
společnosti
Aeroflot,
využívají
zdejší
turisté
rozumných
cen
Aeroflotu
k
tomu,
aby
letadly
z
Shannonu
vyrazili
na
prázdniny
v
Havaně,
Kingstonu
a
Mexico
City.
s-37
Zpáteční
letenka
do
Havany
stojí
410
irských
liber
(578
dolarů).
s-38
Jamajka
stojí
504
irských
liber.
s-39
V
dubnu
se
tomuto
přátelství
dostalo
jakéhosi
formálního
požehnání,
když
se
zde
zastavili
Michail
a
Raisa
Gorbačovovi,
aby
si
promluvili
s
irským
premiérem
Charlesem
Haugheym.
s-40
Byly
podepsány
nové
obchodní
smlouvy.
s-41
Vše
to
začalo
zeměpisem.
s-42
Při
otevření
v
roce
1939
byl
Shannon
pro
žížnivá
letadla
letící
ze
Severní
Ameriky
první
možností
přistát
na
pevnině.
s-43
Pokroky
ve
výkonnosti
letadlových
paliv,
kterých
bylo
během
let
dosaženo,
způsobily,
že
přistání
v
Shannonu
přestalo
být
pro
většinu
západních
letek
nezbytné,
Aeroflot
však
stále
létá
nevýkonnými
Iljušiny,
které
to
z
Moskvy
do
Managuy
bez
přestávky
nezvládnou.
s-44
Díky
tomu
Irsko
Sověty
nezavrhlo,
když
v
roce
1983
sestřelili
nad
Japonským
mořem
tryskové
letadlo
Korejských
aerolinií,
přímé
lety
mezi
Moskvou
a
Shannonem
byly
však
na
dva
měsíce
přerušeny.
s-45
Ve
skutečnosti
společnost
Aer
Lingus
začala
převážet
Rusy
z
Shannonu
do
New
Yorku,
když
Washington
zbavil
Aeroflot
práv
na
přistání
v
USA.
s-46
Dnes
vydělává
společnost
Aer
Rianta
na
svém
sovětském
přátelství
spoustu
peněz.
s-47
A
s
kontakty
na
správných
místech
by
neměl
být
problém,
aby
se
k
týmu
přidal
i
Aer
Lingus
a
GPA.
s-48
Pak
by
možná
nápady
pana
Ovcharenka
nezněly
jako
pochlebování.
dependency tree
•
text view