PML View

wsj1274.cz

mrp-layerPCEDT/mrp/wsj1274.cz.mrp.gz
a-layerPCEDT/pml/wsj1274.cz.a.gz
m-layerPCEDT/pml/wsj1274.cz.m.gz
t-layerPCEDT/pml/wsj1274.cz.t.gz
w-layerPCEDT/pml/wsj1274.cz.w.gz
treex-layerPCEDT/treex/wsj1274.cz.treex.gz

s-1 Američané pijí méně, zato mladí profesionálové z Austrálie po Západní Německo nedočkavě nakupují luxusní americkou vodku, brandy a jiné lihoviny.

s-2 Mnoho z nich pohrdá skotskou, které dávali přednost jejich rodiče, a raději volí bourbon, sladkou ohnivou vodu z kentuckého venkova.

s-3 Při neustále klesající spotřebě lihovin v USA zintenzivňuje mnoho amerických výrobců své marketingové snahy v zahraničí.

s-4 A jejich úsilí se vyplácí: vývoz lihovin vyskočil podle americké Rady pro destiláty, což je obchodní skupina, více než 2,5krát z 59,8 milionu dolarů v roce 1983 na 157,2 milionu dolarů v roce 1988.

s-5 "Lihovarnické společnosti se nyní samy označují za globální obchodníky," říká Michael Bellas, prezident výzkumné a konzultační společnosti Beverage Marketing Corp.

s-6 "Jestliže chcete být aktivním účastníkem na trhu, musíte být v Americe, v Evropě nebo na Dálném Východě.

s-7 Musíte mít obchodní značky světové úrovně, dlouhodobou perspektivu a hluboké kapsy."

s-8 Internacionalizace tohoto odvětví byla urychlena akvizicemi mnoha amerických výrobců zahraničními společnostmi.

s-9 V posledních letech získala například společnost Grand Metropolitan PLC z Británie společnost Heublein Inc. a jiná britská společnost, Guinness PLC, převzala společnosti United Distillers Group a Schenley Industries Inc.

s-10 Ale motivem tohoto přesunu byla rovněž nutnost.

s-11 Zatímco luxusní značkové lihoviny, jako je vodka Smirnoff a whisky Jack Daniel's, se v USA drží vysoko, domácí spotřeba lihovin klesla o 15 % ze 166 milionů kartónů v roce 1979 na 141,1 milionu kartónů.

s-12 V posledních letech byl zaznamenán růst na zahraničních trzích.

s-13 Vývoz americké brandy se minulý rok podle odvětvového sdružení Jobson Beverage Alcohol Group více než zdvojnásobil na počet 360 000 proof galonů, což je standardní jednotka, používaná v tomto odvětví.

s-14 Vývoz rumu se zvýšil o 54 % na 814 000 proof galonů.

s-15 Největším dovozcem rumu a brandy z USA je Mexiko.

s-16 Japonsko, třetí největší světový trh s destiláty po USA a Británii, pomohlo v dubnu americkým společnostem, když snížilo svoji daň na dovážené lihoviny a uvalilo daň na mnoho domácích produktů.

s-17 Kalifornské vinařské závody, které těží ze snížených obchodních bariér a federálních marketingových dotací, agresivně expandují do Japonska a také do Kanady a Velké Británie.

s-18 V Japonsku propagují tyto vinařské závody pacifické kořeny svých výrobků a dvoří se šéfkuchařům restaurací a hotelů, jejichž doporučení váhu.

s-19 V Austrálii, Británii, Kanadě a v Řecku zvýšila společnost Brown-Forman Corp. svou nabídku produktu Southern Comfort Liqueur.

s-20 Za použití reklam v kině, televizi a v tisku nabízí tato společnost produkt Southern Comfort jako ušlechtilý starý nápoj amerického Jihu z období před občanskou válkou.

s-21 Největší cizí nájezdy však podnikl bourbon.

s-22 Zatímco američtí výrobci vodky, rumu a jiných lihovin soutěží se silnými výrobci v zahraničí, výroba bourbonu v jiné zemi je zakázána obchodními smlouvami.

s-23 (Všechen bourbon pochází z Kentucky, ačkoliv za bourbon se často kvůli podobné chuti považuje i Jack Daniel's Tennessee whiskey.)

s-24 A navíc, podobně jako získala vodka v USA image kvality, stal se bourbon módní lihovinou v mnoha cizích zemích jako jedinečný americký výrobek svázaný s pohraničním folklorem.

s-25 Jak byl dobyt Západ?

s-26 S šestirannou puškou v jedné ruce a s bourbonem v druhé.

s-27 "S bourbonem si spojujeme Divoký západ, westernové filmy a bandity na obzoru," říká Kenji Kishimoto, viceprezident společnosti Suntory International Corp., divize společnosti Suntory Ltd., největší japonské lihovarnické společnosti.

s-28 Společnost Suntory distribuuje v Japonsku bourbony značky Brown-Forman.

s-29 Bourbon tvoří pouze 1 % celosvětové spotřeby lihovin, ale podle asociace Jobson představoval 57 % amerického vývozu destilátů v minulém roce; žádná další kategorie nedosáhla více než 19 %.

s-30 Velké americké lihovary nelítostně soupeří o tento trh, který podle vládních údajů vzrostl ze 33 milionů dolarů v roce 1987 na 77 milionů dolarů v minulém roce.

s-31 Společnost Jim Beam Brands Co., divize společnosti American Brands Inc., je vedoucím vývozcem bourbonu a vyrábí 10 jiných druhů destilátů.

s-32 Tato společnost říká, že zvýší svou mezinárodní reklamu v roce 1990 o 35 %, přičemž bourbon bude představovat většinu této sumy.

s-33 Jednotka společnosti Guinness Schenley Industries zvýšila v Japonsku svou televizní reklamu a vytvořila partnerství s bezcelními obchody po celé Asii, což umožnilo nainstalovat nápadné pultové vitríny.

s-34 Značka I. W. Harper této společnosti je se 40 % trhu vedoucí bourbon v Japonsku.

s-35 Vývozci bourbonu v Japonsku uspěli tam, kde jiná odvětví neuspěla, a tím, že se spojili s místními zástupci, vyhnuli se kulturním překážkám v marketingu a distribuci.

s-36 Společnost Jim Beam Brands vytvořila společný distribuční podnik s lihovarem Nikka Whiskey Co.

s-37 Společnost Seagram Co., která vyváží bourbon Four Roses, podobné spojení se společností Kirin Brewery Co.

s-38 Někteří výrobci bourbonu inzerují v zahraničí stejně jako doma.

s-39 Aby společnost Brown-Forman podpořila značku Jack Daniel's v zahraničí, používá stejné fotografie předních verand domů v Lynchburgu ve Virginii a staré muže s vizáží strýců v overalech a vysokých botách.

s-40 Tištěné inzeráty na whisku Jim Beam však působí v různých zemích na různé struny.

s-41 V Austrálii, zemi neobydleného vnitrozemí, je snímek Jima Beama položen na proužku ručně vydělané kůže.

s-42 Západním Němcům se dostává obřadnosti s bourbonem v popředí a nóbl hotelem v Beverly Hills v pozadí.

s-43 Inzeráty pro Anglii jsou rádoby umělecké a neuctivé.

s-44 V jedné reklamě vystupuje obrovský robot nesoucí v náručí smyslnou ženu v mdlobách.

s-45 Slogan: "Jen jsem se zeptal, zda chce Jima Beama."


dependency treetext view