Dependency Tree

mf930709_059

Date19
Source typenws
Year19
Annotation statustamw
Subsettrain-6
Genrereview
Text typepub

Select a sentence

s-1 Hostiny imaginace a humoru
s-2 "Jazyk byl dán člověku proto, aby jej užíval surrealisticky," napsal kdysi André Breton.
s-3 Pavel Řezníček, který nyní vydal v nakladatelství Pragma další ze svých románů, ZVÍŘATA, vzal jeho tvrzení za své.
s-4 Tak jako jsou jeho básně vlastně malými povídkami, jsou jeho romány "rozepsanou" básní.
s-5 Spíš než fantaskní prózou jeví se jako většina surrealistické prózy zobecněním utopie.
s-6 Na pozadí v podstatě banálního příběhu rozehrává Řezníček s nenasytnou chutí hraničící s obžerstvím hostiny imaginace a humoru, které však zdaleka nejsou samoúčelné.
s-7 Prokazuje v nich důvěrnou znalost světa i dnes stále vzácnější smysl pro skutečnost: "Každá kalhota mu připomněla, kde v kdy byl.
s-8 Bylo to čichové album...zažil toho ve svých kalhotách opravdu hodně."
s-9 Jeho humor stejně jako básnické obrazy je absurdní i smyslově názorný.
s-10 Nevynalézá iracionální objekty jenom pro jejich snovost a magii obraznosti.
s-11 Spíš než opojením slastí jsou výrazem znechucení a katastrofou rozumu;
s-12 jakkoli nemožné, jsou současně podezřele skutečné.
s-13 Řezníčkův nezaměnitelně agresivní styl je vzácným příkladem toho, že nejen v automatickém, ale i ve vědomém psaní proudí básnické fluidum schopné fascinovat.
s-14 Agresivní jsou i erotické pasáže a obcování nešťastné učitelky s lesbickou kozou či masturbace talířů patří k nejsilnějším pasážím Zvířat.
s-15 Autorův třetí román si nedělá nároky na "konečnou" pravdu o světě.
s-16 Končí jako většina němých grotesek, aby se scéna vyčistila a vše mohlo začít znovu.

Text viewDownload CoNNL-U