Dependency Tree

cmpr9410_041

ProjectPDT
Genretopic_interv

Select a sentence

s-1 Trumfem je tradice
s-2 Od roku 1989 zvýšily Severočeské tukové závody Ústí nad Labem svůj export téměř osminásobně a zisk čtyřnásobně.
s-3 Společnost zaměstnává přes dva tisíce zaměstnanců, to je po propuštění důchodců a brigádníků prakticky stejně jako před pěti lety.
s-4 S generálním ředitelem Miloslavem Handlem jsme hovořili o tom, co se za těmito výsledky skrývá.
s-5 * Jak podnik reagoval na změnu vnějších ekonomických podmínek?
s-6 Stavěli jsme vždy na tomtéž, na zásadě vyrábět jen to, co nejlépe umíme.
s-7 To byla filozofie zakladatele firmy Georga Schichta.
s-8 I my jsme po otevření trhu zvažovali řadu nových možností, například proč nevyrábět svíčky?
s-9 Jenže v každém jiném oboru bychom byli nováčky, zatímco mýdlo s jelenem děláme víc než století.
s-10 Proto jsme zůstali u mýdel, pracích prostředků, zubních past, rostlinných olejů a ztužených tuků.
s-11 * Podle čeho soudíte, že v tom jste nejlepší?
s-12 Základním kriteriem zůstává ekonomika.
s-13 Každý provoz si na sebe musí vydělat.
s-14 Výsledky sice mohou být zkresleny odhadem účtovaných vnitropodnikových cen, ale lepší měřítko neexistuje.
s-15 Další známkou úspěšnosti je postavení na trhu.
s-16 Například naše zubní pasty obsadily dominantní podíl 55 procent, čímž se nemůže pochlubit ani žádná světová firma.
s-17 Stali jsme se také dodavatel Unileveru a dokázali splnit jeho zvýšené požadavky na kvalitu.
s-18 Lahůdkový margarin Rama se dělá v Nelahozevsi z našeho oleje.
s-19 * Stála vás kvalita hodně peněz a potu?
s-20 Museli jsme se přizpůsobit tržní filozofii.
s-21 Dříve jsme měli za úkol jen nasytit trh množstvím výrobků a na jakost se nehledělo.
s-22 Nyní jsou požadavky opačné.
s-23 Proto jsme zpřísnili vlastní kontrolu.
s-24 Inovovali jsme také receptury pracích prášků, zvýšili podíl účinných látek a parfémů.
s-25 U detergentu Toto jsme například řešili problém s udržením stálé kvality, protože jednotlivé partie byly nevyvážené.
s-26 Investovali jsme dva miliony korun do nákupu pásových vah, zpřesnili dávkování a jakost pracího prášku stabilizovali.
s-27 * V těchto opatřeních vidíte podstatu komerčního úspěchu?
s-28 Podstatně jsme zvýšili kvalitu.
s-29 Jinak jsme po listopadu 1989 zdánlivě nepřišli s ničím převratným.
s-30 Podniktel Schicht zbohatl na jádrovém mýdle, protože se orientoval na nejširší spotřebitelskou vrstvu.
s-31 Naší cílovou skupinou zůstává průměrný zákazník, kterému za dobrou cenu nabízíme dobrou jakost.
s-32 To představuje v republice trh s osmi miliony spotřebiteli.
s-33 Zbylé dva miliony rádi přenecháme firmám s luxusním zbožím.
s-34 Za šťastné považuji rozhodnutí zůstat pohromadě, i když obecný trend směřuje k drobení velkých podniků.
s-35 Naší výhodou je, že v různorodých provozech Setuzy se surovina zpracuje beze zbytku.
s-36 Nemáme proto potíže se získáváním trhu pro své výrobní odpady.
s-37 Ivan Holický

Text viewDownload CoNNL-U