PML View

ln94205_70

PML-TQ Tree View

Poslední léta - a také nyní před začátkem nového školního roku - se u nás často diskutuje o tom, zda jsou lepší státní nebo soukromé školy, jestli dětem prospěje více volnosti, nebo naopak přísnost a máme-li žáky nadále známkovat číslicemi, nebo hodnotit spíš rozvitými větami.

Analytical

ln94205_70.a.gz (4/27) Poslední léta - a také nyní před začátkem nového školního roku - se u nás často diskutuje o tom, zda jsou lepší státní nebo soukromé školy, jestli dětem prospěje více volnosti, nebo naopak přísnost a máme-li žáky nadále známkovat číslicemi, nebo hodnotit spíš rozvitými větami. m/lemma: m/tag: m/lemma: poslední m/tag: AANP4----1A---- m/lemma: léta m/tag: NNNP4-----A---2 m/lemma: - m/tag: Z:------------- m/lemma: a-1 m/tag: J^------------- m/lemma: také m/tag: Db------------- m/lemma: nyní m/tag: Db------------- m/lemma: před-1 m/tag: RR--7---------- m/lemma: začátek m/tag: NNIS7-----A---- m/lemma: nový m/tag: AAIS2----1A---- m/lemma: školní m/tag: AAIS2----1A---- m/lemma: rok m/tag: NNIS2-----A---1 m/lemma: - m/tag: Z:------------- m/lemma: se_^(zvr._zájmeno/částice) m/tag: P7--4---------- m/lemma: u-1 m/tag: RR--2---------- m/lemma: my m/tag: PP-P2--1------- m/lemma: často m/tag: Dg-------1A---- m/lemma: diskutovat m/tag: VB-S---3P-AAI-- m/lemma: o-1 m/tag: RR--6---------- m/lemma: ten m/tag: PDZS6---------- m/lemma: , m/tag: Z:------------- m/lemma: zda m/tag: J,------------- m/lemma: být m/tag: VB-P---3P-AAI-- m/lemma: lepší m/tag: AAFP1----2A---- m/lemma: státní m/tag: AAFP1----1A---- m/lemma: nebo m/tag: J^------------- m/lemma: soukromý m/tag: AAFP1----1A---- m/lemma: škola m/tag: NNFP1-----A---- m/lemma: , m/tag: Z:------------- m/lemma: jestli m/tag: J,------------- m/lemma: dítě-2 m/tag: NNFP3-----A---- m/lemma: prospět m/tag: VB-S---3P-AAP-- m/lemma: více m/tag: Dg-------2A---- m/lemma: volnost_^(*3ý) m/tag: NNFS2-----A---- m/lemma: , m/tag: Z:------------- m/lemma: nebo m/tag: J^------------- m/lemma: naopak-1 m/tag: Db------------- m/lemma: přísnost_^(*3ý) m/tag: NNFS1-----A---- m/lemma: a-1 m/tag: J^------------- m/lemma: mít m/tag: VB-P---1P-AAI-- m/lemma: - m/tag: Z:------------- m/lemma: li-2 m/tag: J,------------- m/lemma: žák m/tag: NNMP4-----A---- m/lemma: nadále m/tag: Db------------- m/lemma: známkovat m/tag: Vf--------A-I-- m/lemma: číslice m/tag: NNFP7-----A---- m/lemma: , m/tag: Z:------------- m/lemma: nebo m/tag: J^------------- m/lemma: hodnotit m/tag: Vf--------A-I-- m/lemma: spíš m/tag: TT------------- m/lemma: rozvitý_^(*3ít) m/tag: AAFP7----1A---- m/lemma: věta m/tag: NNFP7-----A---- m/lemma: . m/tag: Z:------------- a-ln94205-70-p2s1C Poslední léta Co - a také nyní Co před začátkem nového školního roku - se u nás často diskutuje o tom , zda jsou Co lepší státní Co nebo soukromé Co školy , jestli dětem prospěje Co více volnosti , nebo Co naopak Co přísnost Co a máme Co - li žáky nadále známkovat Co číslicemi , nebo hodnotit Co spíš rozvitými větami . Atr Adv_ AuxG Coord AuxZ Adv_ AuxP Adv Atr Atr Atr AuxG AuxR AuxP Adv Adv Pred AuxP Obj AuxX AuxC Atr_ Pnom Atr_ Coord Atr_ Sb AuxX AuxC Obj Atr_ Sb Atr AuxX Coord_ ExD_ ExD_ Coord Atr_ AuxG AuxC Obj Adv Obj_ Adv AuxX Coord Obj_ Adv Atr Adv AuxK

Tectogrammatical

ln94205_70.t.gz (4/27) Poslední léta - a také nyní před začátkem nového školního roku - se u nás často diskutuje o tom, zda jsou lepší státní nebo soukromé školy, jestli dětem prospěje více volnosti, nebo naopak přísnost a máme-li žáky nadále známkovat číslicemi, nebo hodnotit spíš rozvitými větami. type: CONTRAST type: CONTRAST type: CONTRAST type: CONTRAST type: GEN type: GEN type: SUB_SET type: SUB_SET connective: a type: discourse discourse type: conj start range: 0 target range: 0 connective: a type: discourse discourse type: conj start range: 0 target range: 0 connective: nebo type: discourse discourse type: disjalt start range: 0 target range: 0 connective: nebo type: discourse discourse type: disjalt start range: 0 target range: 0 type: CONTRAST type: CONTRAST genre: essay gram/gender: neut gram/number: pl gram/sempos: n.denot gram/typgroup: single gram/degcmp: pos gram/negation: neg0 gram/sempos: adj.denot gram/sempos: adv.pron.def gram/gender: inan gram/number: sg gram/sempos: n.denot gram/typgroup: single gram/gender: inan gram/number: sg gram/sempos: n.denot gram/typgroup: single gram/degcmp: pos gram/negation: neg0 gram/sempos: adj.denot gram/degcmp: pos gram/negation: neg0 gram/sempos: adj.denot gram/degcmp: pos gram/negation: neg0 gram/sempos: adv.denot.grad.neg gram/gender: nr gram/number: pl gram/person: 1 gram/politeness: basic gram/sempos: n.pron.def.pers gram/aspect: proc gram/deontmod: decl gram/diatgram: deagent gram/factmod: asserted gram/iterativeness: it0 gram/sempos: v gram/tense: sim gram/aspect: proc gram/deontmod: decl gram/diatgram: act gram/factmod: asserted gram/iterativeness: it0 gram/sempos: v gram/tense: sim gram/degcmp: comp gram/negation: neg0 gram/sempos: adj.denot gram/gender: fem gram/number: pl gram/sempos: n.denot gram/typgroup: single gram/degcmp: pos gram/negation: neg0 gram/sempos: adj.denot gram/gender: fem gram/number: pl gram/sempos: n.denot gram/typgroup: single gram/degcmp: pos gram/negation: neg0 gram/sempos: adj.denot gram/gender: neut gram/number: pl gram/sempos: n.denot gram/typgroup: single gram/aspect: cpl gram/deontmod: decl gram/diatgram: act gram/factmod: asserted gram/iterativeness: it0 gram/sempos: v gram/tense: post gram/gender: fem gram/negation: neg0 gram/number: sg gram/sempos: n.denot.neg gram/typgroup: single gram/degcmp: comp gram/numertype: basic gram/sempos: adj.quant.grad gram/gender: fem gram/negation: neg0 gram/number: sg gram/sempos: n.denot.neg gram/typgroup: single gram/gender: anim gram/number: pl gram/sempos: n.denot gram/typgroup: single gram/gender: nr gram/number: pl gram/person: 1 gram/politeness: basic gram/sempos: n.pron.def.pers gram/sempos: adv.denot.ngrad.nneg gram/aspect: proc gram/deontmod: hrt gram/diatgram: act gram/factmod: asserted gram/iterativeness: it0 gram/sempos: v gram/tense: sim gram/gender: fem gram/number: pl gram/sempos: n.denot gram/typgroup: single gram/aspect: proc gram/deontmod: hrt gram/diatgram: act gram/factmod: asserted gram/iterativeness: it0 gram/sempos: v gram/tense: sim gram/gender: fem gram/number: pl gram/sempos: n.denot gram/typgroup: single gram/degcmp: pos gram/negation: neg0 gram/sempos: adj.denot root rok TWHEN basic n.denot poslední RSTR adj.denot a CONJ coap také CM atom teď TWHEN basic adv.pron.def začátek TWHEN before n.denot rok APP n.denot školní RSTR adj.denot nový RSTR adj.denot často THO adv.denot.grad.neg #Gen ACT qcomplex #Gen ADDR qcomplex #PersPron LOC near n.pron.def.pers diskutovat enunc PRED v být PAT v dobrý PAT adj.denot škola ACT n.denot státní RSTR adj.denot nebo DISJ coap škola ACT n.denot soukromý RSTR adj.denot dítě PAT n.denot prospět PAT v volnost ACT n.denot.neg hodně RSTR adj.quant.grad nebo CONFR coap naopak CM atom přísnost ACT n.denot.neg a CONJ coap žák PAT n.denot #PersPron ACT n.pron.def.pers nadále THL adv.denot.ngrad.nneg známkovat PAT v číslice MEANS n.denot nebo DISJ coap hodnotit PAT v spíše RHEM atom věta MEANS n.denot rozvitý RSTR adj.denot . . . . . CONTRAST CONTRAST GEN Kvačková SUB_SET conj connective: a range: 0->0 disjalt connective: nebo range: 0->0 CONTRAST
PML viewdependency tree