# newdoc id = mf930713_067 # sent_id = mf930713_067:s-1 # text = Na plyn jezdí jen policisté 1 Na na RR--4---------- _ _ 3 AuxP _ _ 2 plyn plyn NNIS4-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 jezdí jezdit VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 jen jen TT------------- _ _ 5 AuxZ _ _ 5 policisté policista NNMP1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ # sent_id = mf930713_067:s-2 # text = Brno (jh,bau) - 1 Brno Brno NNNS1-----A---- _ _ 0 ExD _ _ 2 ( ( Z:------------- _ _ 0 ExD _ _ 3 jh jh BNXXX-----A---- _ _ 4 ExD _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 5 bau bau BNXXX-----A---- _ _ 4 ExD _ _ 6 ) ) Z:------------- _ _ 0 ExD _ _ 7 - - Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930713_067:s-3 # text = Policejní vůz Škoda Favorit- -Forman je zatím jediným vozidlem, které využívá novou plnící stanici na zemní plyn v Brně-Slatině. 1 Policejní policejní AAIS1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 vůz vůz NNIS1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 3 Škoda Škoda NNFS1-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 Favorit Favorit NNIS1-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 - - Z:------------- _ _ 4 AuxG _ _ 6 - - Z:------------- _ _ 4 AuxG _ _ 7 Forman Forman NNIS1-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 8 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 9 zatím zatím Db------------- _ _ 8 Adv _ _ 10 jediným jediný AANS7----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 vozidlem vozidlo NNNS7-----A---- _ _ 8 Pnom _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 14 AuxX _ _ 13 které který P4NS1---------- _ _ 14 Sb _ _ 14 využívá využívat VB-S---3P-AAI-- _ _ 11 Atr _ _ 15 novou nový AAFS4----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 16 plnící plnící AGFS4-----A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 stanici stanice NNFS4-----A---- _ _ 14 Obj _ _ 18 na na RR--4---------- _ _ 17 AuxP _ _ 19 zemní zemní AAIS4----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 20 plyn plyn NNIS4-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 21 v v RR--6---------- _ _ 17 AuxP _ _ 22 Brně Brno NNNS6-----A---- _ _ 21 Atr _ _ 23 - - Z:------------- _ _ 22 AuxG _ _ 24 Slatině slatina NNFS6-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 25 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930713_067:s-4 # text = Vedle klasické benzínové nádrže má tlakovou láhev na plyn a druh pohonu je volen přepínačem. 1 Vedle vedle RR--2---------- _ _ 5 AuxP _ _ 2 klasické klasický AAFS2----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 3 benzínové benzínový AAFS2----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 nádrže nádrž NNFS2-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 5 má mít VB-S---3P-AAI-- _ _ 10 Pred _ _ 6 tlakovou tlakový AAFS4----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 láhev láhev NNFS4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 8 na na RR--4---------- _ _ 7 AuxP _ _ 9 plyn plyn NNIS4-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 10 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 11 druh druh NNIS1-----A---- _ _ 14 Sb _ _ 12 pohonu pohon NNIS2-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 14 AuxV _ _ 14 volen volit VsYS----X-API-- _ _ 10 Pred _ _ 15 přepínačem přepínač NNIS7-----A---- _ _ 14 Obj _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930713_067:s-5 # text = Dojezd při použití sedmdesátilitrové lahve je 250 kilometrů a například oxidy dusíku ve výfukových plynech jsou patnáctkrát nižší než u benzínových zplodin. 1 Dojezd dojezd NNIS1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 2 při při RR--6---------- _ _ 6 AuxP _ _ 3 použití použití NNNS6-----A---- _ _ 2 Adv _ _ 4 sedmdesátilitrové sedmdesátilitrový AAFS2----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 lahve lahev NNFS2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 6 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 9 Pred _ _ 7 250 250 C=------------- _ _ 6 Adv _ _ 8 kilometrů kilometr NNIP2-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 9 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 10 například například TT------------- _ _ 16 Adv _ _ 11 oxidy oxid NNIP1-----A---- _ _ 16 Sb _ _ 12 dusíku dusík NNIS2-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 ve v RV--6---------- _ _ 12 AuxP _ _ 14 výfukových výfukový AAIP6----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 plynech plyn NNIP6-----A---- _ _ 13 AtrAtr _ _ 16 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 9 Pred _ _ 17 patnáctkrát patnáctkrát`15 Cv------------- _ _ 18 Adv _ _ 18 nižší nízký AAIP1----2A---- _ _ 16 Pnom _ _ 19 než než J,------------- _ _ 18 AuxC _ _ 20 u u RR--2---------- _ _ 19 AuxP _ _ 21 benzínových benzínový AAFP2----1A---- _ _ 22 Atr _ _ 22 zplodin zplodina NNFP2-----A---- _ _ 20 ExD _ _ 23 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930713_067:s-6 # text = Přestavba prvního policejního favoritu na plyn u nás stála včetně daně z přidané hodnoty kolem 40 000 korun, a protože provoz je o polovinu levnější, náklady na úpravu by se měly vrátit po ujetí 30 000 kilometrů. 1 Přestavba přestavba NNFS1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 2 prvního první CrIS2---------- _ _ 4 Atr _ _ 3 policejního policejní AAIS2----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 favoritu favorit NNIS2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 5 na na RR--4---------- _ _ 1 AuxP _ _ 6 plyn plyn NNIS4-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 u u RR--2---------- _ _ 9 AuxP _ _ 8 nás my PP-P2--1------- _ _ 7 Adv _ _ 9 stála stát VpQW----R-AAI-- _ _ 19 Pred _ _ 10 včetně včetně RR--2---------- _ _ 9 AuxP _ _ 11 daně daň NNFS2-----A---- _ _ 10 Adv _ _ 12 z z RR--2---------- _ _ 11 AuxP _ _ 13 přidané přidaný AAFS2----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 hodnoty hodnota NNFS2-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 15 kolem kolem RR--2---------- _ _ 9 AuxP _ _ 16 40 000 40000 C=------------- _ _ 15 Obj _ _ 17 korun koruna NNFP2-----A---- _ _ 16 Atr _ _ 18 , , Z:------------- _ _ 19 AuxX _ _ 19 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 20 protože protože J,------------- _ _ 32 AuxC _ _ 21 provoz provoz NNIS1-----A---- _ _ 22 Sb _ _ 22 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 20 Adv _ _ 23 o o RR--4---------- _ _ 25 AuxP _ _ 24 polovinu polovina NNFS4-----A---- _ _ 23 Adv _ _ 25 levnější levný AAIS1----2A---- _ _ 22 Pnom _ _ 26 , , Z:------------- _ _ 20 AuxX _ _ 27 náklady náklad NNIP1-----A---- _ _ 32 Sb _ _ 28 na na RR--4---------- _ _ 27 AuxP _ _ 29 úpravu úprava NNFS4-----A---- _ _ 28 Atr _ _ 30 by být Vc----------I-- _ _ 32 AuxV _ _ 31 se se P7--4---------- _ _ 33 AuxR _ _ 32 měly mít VpTP----R-AAI-- _ _ 19 Pred _ _ 33 vrátit vrátit Vf--------A-P-- _ _ 32 Obj _ _ 34 po po RR--6---------- _ _ 33 AuxP _ _ 35 ujetí ujetí NNNS6-----A---- _ _ 34 Adv _ _ 36 30 000 30000 C=------------- _ _ 35 Atr _ _ 37 kilometrů kilometr NNIP2-----A---- _ _ 36 Atr _ _ 38 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930713_067:s-7 # text = Brněnská plnící stanice, vybudovaná z bývalého policejního kontrolního objektu na staré výpadovce do Vyškova, zatím čeká na 20 autobusů Dopravního podniku. 1 Brněnská brněnský AAFS1----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 2 plnící plnící AGFS1-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 stanice stanice NNFS1-----A---- _ _ 18 Sb _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 5 vybudovaná vybudovaný AAFS1----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 6 z z RR--2---------- _ _ 5 AuxP _ _ 7 bývalého bývalý AAIS2----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 8 policejního policejní AAIS2----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 9 kontrolního kontrolní AAIS2----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 objektu objekt NNIS2-----A---- _ _ 6 Adv _ _ 11 na na RR--6---------- _ _ 5 AuxP _ _ 12 staré starý AAFS6----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 výpadovce výpadovka NNFS6-----A---- _ _ 11 Adv _ _ 14 do do RR--2---------- _ _ 13 AuxP _ _ 15 Vyškova Vyškov NNIS2-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 16 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 17 zatím zatím Db------------- _ _ 18 Adv _ _ 18 čeká čekat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 19 na na RR--4---------- _ _ 18 AuxP _ _ 20 20 20 C=------------- _ _ 19 Obj _ _ 21 autobusů autobus NNIP2-----A---- _ _ 20 Atr _ _ 22 Dopravního dopravní AAIS2----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 23 podniku podnik NNIS2-----A---- _ _ 21 Atr _ _ 24 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930713_067:s-8 # text = Jejich přestavbu podnik pro nedostatek finančních prostředků musel odložit. 1 Jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 2 Atr _ _ 2 přestavbu přestavba NNFS4-----A---- _ _ 9 Obj _ _ 3 podnik podnik NNIS1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 4 pro pro RR--4---------- _ _ 9 AuxP _ _ 5 nedostatek nedostatek NNIS4-----A---- _ _ 4 Adv _ _ 6 finančních finanční AAIP2----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 prostředků prostředek NNIP2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 8 musel muset VpYS----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 9 odložit odložit Vf--------A-P-- _ _ 8 Obj _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930713_067:s-9 # text = Podle údajů Ivana Moudrého, ředitele firmy EKOSS Velké Opatovice, je u nás již osm plynových čerpacích stanic. 1 Podle podle RR--2---------- _ _ 12 AuxP _ _ 2 údajů údaj NNIP2-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 Ivana Ivan NNMS2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 Moudrého Moudrý NNMS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 2 Apos _ _ 6 ředitele ředitel NNMS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 firmy firma NNFS2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 EKOSS EKOSS BNXXX-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 9 Velké velký AAFP1----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 Opatovice Opatovice NNFP1-----A---- _ _ 8 AtrAtr _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 12 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 13 u u RR--2---------- _ _ 12 AuxP _ _ 14 nás my PP-P2--1------- _ _ 13 Adv _ _ 15 již již Db------------- _ _ 16 AuxZ _ _ 16 osm osm`8 Cl-S1---------- _ _ 12 Sb _ _ 17 plynových plynový AAFP2----1A---- _ _ 19 Atr _ _ 18 čerpacích čerpací AAFP2----1A---- _ _ 19 Atr _ _ 19 stanic stanice NNFP2-----A---- _ _ 16 Atr _ _ 20 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930713_067:s-10 # text = Na levnější a ekologický pohon jezdí např. autobusy městské dopravy v Praze a v Uherském Hradišti. 1 Na na RR--4---------- _ _ 6 AuxP _ _ 2 levnější levný AAIS4----2A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 a a J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 4 ekologický ekologický AAIS4----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 pohon pohon NNIS4-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 6 jezdí jezdit VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 7 např například TT------------b _ _ 9 AuxZ _ _ 8 . . Z:------------- _ _ 7 AuxG _ _ 9 autobusy autobus NNIP1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 10 městské městský AAFS2----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 dopravy doprava NNFS2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 12 v v RR--6---------- _ _ 14 AuxP _ _ 13 Praze Praha NNFS6-----A---- _ _ 12 Adv _ _ 14 a a J^------------- _ _ 6 Coord _ _ 15 v v RR--6---------- _ _ 14 AuxP _ _ 16 Uherském uherský AANS6----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 Hradišti hradiště NNNS6-----A---- _ _ 15 Adv _ _ 18 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930713_067:s-11 # text = Zemědělské družstvo v Tečovicích na Zlínsku svá vozidla pohání bioplynem. 1 Zemědělské zemědělský AANS1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 družstvo družstvo NNNS1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 3 v v RR--6---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 Tečovicích Tečovice NNFP6-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 na na RR--6---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 Zlínsku Zlínsko NNNS6-----A---- _ _ 5 AtrAtr _ _ 7 svá svůj P8NP4---------1 _ _ 8 Atr _ _ 8 vozidla vozidlo NNNP4-----A---- _ _ 9 Obj _ _ 9 pohání pohánět VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 10 bioplynem bioplyn NNIS7-----A---- _ _ 9 Obj _ _ 11 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930713_067:s-12 # text = Kromě výstavby dalších stanic probíhá i vývoj směšovačů na plyn pro běžné benzínové i naftové motory. 1 Kromě kromě RR--2---------- _ _ 5 AuxP _ _ 2 výstavby výstavba NNFS2-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 dalších další AAFP2----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 stanic stanice NNFP2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 5 probíhá probíhat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 6 i i J^------------- _ _ 7 AuxZ _ _ 7 vývoj vývoj NNIS1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 8 směšovačů směšovač NNIP2-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 9 na na RR--4---------- _ _ 8 AuxP _ _ 10 plyn plyn NNIS4-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 11 pro pro RR--4---------- _ _ 8 AuxP _ _ 12 běžné běžný AAIP4----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 13 benzínové benzínový AAIP4----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 i i J^------------- _ _ 16 Coord _ _ 15 naftové naftový AAIP4----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 16 motory motor NNIP4-----A---- _ _ 11 AtrAtr _ _ 17 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930713_067:s-13 # text = Náklady na plynofikaci dopravy zatím prodražuje dovoz italských tlakových lahví, které jsou jako jediné u nás k tomuto účelu homologovány. 1 Náklady náklad NNIP4-----A---- _ _ 6 Obj _ _ 2 na na RR--4---------- _ _ 1 AuxP _ _ 3 plynofikaci plynofikace NNFS4-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 dopravy doprava NNFS2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 zatím zatím Db------------- _ _ 6 Adv _ _ 6 prodražuje prodražovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 7 dovoz dovoz NNIS1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 8 italských italský AAFP2----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 9 tlakových tlakový AAFP2----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 lahví lahev NNFP2-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 21 AuxX _ _ 12 které který P4FP1---------- _ _ 21 Sb _ _ 13 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 21 AuxV _ _ 14 jako jako J,------------- _ _ 15 AuxY _ _ 15 jediné jediný AAFP1----1A---- _ _ 12 Atv _ _ 16 u u RR--2---------- _ _ 15 AuxP _ _ 17 nás my PP-P2--1------- _ _ 16 Adv _ _ 18 k k RR--3---------- _ _ 21 AuxP _ _ 19 tomuto tento PDZS3---------- _ _ 20 Atr _ _ 20 účelu účel NNIS3-----A---- _ _ 18 Adv _ _ 21 homologovány homologovat VsTP----X-API-- _ _ 10 Atr _ _ 22 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = mf930713_067:s-14 # text = Itálie je také se 171 plnícími stanicemi nejdál v zapojení do eurosystému ekologické dopravy, rozsáhlou plynofikaci realizuje i Německo. 1 Itálie Itálie NNFS1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 2 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 15 Pred _ _ 3 také také Db------------- _ _ 2 Adv _ _ 4 se s RV--7---------- _ _ 2 AuxP _ _ 5 171 171 C=------------- _ _ 4 Adv _ _ 6 plnícími plnící AGFP7-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 stanicemi stanice NNFP7-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 8 nejdál daleko Dg-------3A---- _ _ 2 Adv _ _ 9 v v RR--6---------- _ _ 8 AuxP _ _ 10 zapojení zapojení NNNS6-----A---- _ _ 9 Adv _ _ 11 do do RR--2---------- _ _ 14 AuxP _ _ 12 eurosystému eurosystém NNIS2-----A---- _ _ 11 AtrAtr _ _ 13 ekologické ekologický AAFS2----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 dopravy doprava NNFS2-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 15 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 16 rozsáhlou rozsáhlý AAFS4----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 plynofikaci plynofikace NNFS4-----A---- _ _ 18 Obj _ _ 18 realizuje realizovat VB-S---3P-AAB-- _ _ 15 Pred _ _ 19 i i J^------------- _ _ 20 AuxZ _ _ 20 Německo Německo NNNS1-----A---- _ _ 18 Sb _ _ 21 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _