# newdoc id = ln94210_91 # sent_id = ln94210_91:s-1 # text = Škola života: řešení adaptivní, nebo závislá? 1 Škola škola NNFS1-----A---- _ _ 3 ExD _ _ 2 života život NNIS2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 3 : : Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 4 řešení řešení NNNP1-----A---- _ _ 3 ExD _ _ 5 adaptivní adaptivní AANP1----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 7 AuxX _ _ 7 nebo nebo J^------------- _ _ 4 Coord _ _ 8 závislá závislý AANP1----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 9 ? ? Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-2 # text = Pavel Kovář, Geobotanik, univerzitní výzkumník a pedagog 1 Pavel Pavel NNMS1-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 Kovář Kovář NNMS1-----A---- _ _ 3 ExD _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 0 Apos _ _ 4 Geobotanik geobotanik NNMS1-----A---- _ _ 8 ExD _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 8 AuxX _ _ 6 univerzitní univerzitní AAMS1----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 výzkumník výzkumník NNMS1-----A---- _ _ 8 ExD _ _ 8 a a J^------------- _ _ 3 Coord _ _ 9 pedagog pedagog NNMS1-----A---- _ _ 8 ExD _ _ # sent_id = ln94210_91:s-3 # text = Ještě než začal školní rok, jsme se dověděli, že jednou z nejpalčivějších starostí pro náš pražský obvod je- dětská kriminalita. 1 Ještě ještě Db------------- _ _ 9 Adv _ _ 2 než než J,------------- _ _ 9 AuxC _ _ 3 začal začít VpYS----R-AAP-- _ _ 2 Adv _ _ 4 školní školní AAIS1----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 rok rok NNIS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 2 AuxX _ _ 7 jsme být VB-P---1P-AAI-- _ _ 9 AuxV _ _ 8 se se P7--4---------- _ _ 9 AuxT _ _ 9 dověděli dovědět VpMP----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 11 AuxX _ _ 11 že že J,------------- _ _ 9 AuxC _ _ 12 jednou jeden`1 CnFS7---------- _ _ 20 Pnom _ _ 13 z z RR--2---------- _ _ 12 AuxP _ _ 14 nejpalčivějších palčivý AAFP2----3A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 starostí starost NNFP2-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 16 pro pro RR--4---------- _ _ 15 AuxP _ _ 17 náš náš PSIS4-P1------- _ _ 19 Atr _ _ 18 pražský pražský AAIS4----1A---- _ _ 19 Atr _ _ 19 obvod obvod NNIS4-----A---- _ _ 16 Atr _ _ 20 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 11 Obj _ _ 21 - - Z:------------- _ _ 23 AuxG _ _ 22 dětská dětský AAFS1----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 23 kriminalita kriminalita NNFS1-----A---- _ _ 20 Sb _ _ 24 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-4 # text = Pod hranicí plnoletosti se mladým ochutnávačům metod podsvětí nemůže celkem nic stát. 1 Pod pod RR--7---------- _ _ 9 AuxP _ _ 2 hranicí hranice NNFS7-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 plnoletosti plnoletost NNFS2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 se se P7--4---------- _ _ 12 AuxT _ _ 5 mladým mladý AAMP3----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 ochutnávačům ochutnávač NNMP3-----A---- _ _ 12 Obj _ _ 7 metod metoda NNFP2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 podsvětí podsvětí NNNS2-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 9 nemůže moci VB-S---3P-NAI-- _ _ 0 Pred _ _ 10 celkem celkem Db------------- _ _ 12 AuxZ _ _ 11 nic nic PY--1---------- _ _ 9 Sb _ _ 12 stát stát Vf--------A-P-- _ _ 9 Obj _ _ 13 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-5 # text = U nás na škole vysoké se zase mocně krade. 1 U u RR--2---------- _ _ 9 AuxP _ _ 2 nás my PP-P2--1------- _ _ 1 Adv _ _ 3 na na RR--6---------- _ _ 9 AuxP _ _ 4 škole škola NNFS6-----A---- _ _ 3 Adv _ _ 5 vysoké vysoký AAFS6----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 6 se se P7--4---------- _ _ 9 AuxR _ _ 7 zase zase Db------------- _ _ 9 Adv _ _ 8 mocně mocně Dg-------1A---- _ _ 9 Adv _ _ 9 krade krást VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-6 # text = Pro muzeálnost vybavení univerzity spíš jen nehlídané peněženky nebo odložené fotoaparáty; 1 Pro pro RR--4---------- _ _ 0 AuxP _ _ 2 muzeálnost muzeálnost NNFS4-----A---- _ _ 1 ExD _ _ 3 vybavení vybavení NNNS2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 univerzity univerzita NNFS2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 spíš spíš TT------------- _ _ 0 ExD _ _ 6 jen jen Db------------- _ _ 8 AuxZ _ _ 7 nehlídané hlídaný AAFP1----1N---- _ _ 8 Atr _ _ 8 peněženky peněženka NNFP1-----A---- _ _ 9 ExD _ _ 9 nebo nebo J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 10 odložené odložený AAIP1----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 fotoaparáty fotoaparát NNIP1-----A---- _ _ 9 ExD _ _ 12 ; ; Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-7 # text = rozpadající se staré typy počítačů, pokud vůbec nějaké jsou, za to nestojí. 1 rozpadající rozpadající AGIP1-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 2 se se P7--4---------- _ _ 1 AuxT _ _ 3 staré starý AAIP1----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 typy typ NNIP1-----A---- _ _ 14 Sb _ _ 5 počítačů počítač NNIP2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 7 AuxX _ _ 7 pokud pokud J,------------- _ _ 14 AuxC _ _ 8 vůbec vůbec TT------------- _ _ 10 AuxZ _ _ 9 nějaké nějaký PZIP1---------- _ _ 10 ExD _ _ 10 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 7 Adv _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 7 AuxX _ _ 12 za za RR--4---------- _ _ 14 AuxP _ _ 13 to ten PDNS4---------- _ _ 12 Obj _ _ 14 nestojí stát VB-P---3P-NAI-- _ _ 0 Pred _ _ 15 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-8 # text = Ohlásí se například mladistvý umývač oken s kbelíkem v ruce a než mu posloužíte smetáčkem na prach, sám je v prachu a s ním něco cenného. 1 Ohlásí ohlásit VB-S---3P-AAP-- _ _ 11 Pred _ _ 2 se se P7--4---------- _ _ 1 AuxT _ _ 3 například například TT------------- _ _ 5 AuxZ _ _ 4 mladistvý mladistvý AAMS1----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 umývač umývač NNMS1-----A---- _ _ 1 Sb _ _ 6 oken okno NNNP2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 s s RR--7---------- _ _ 5 AuxP _ _ 8 kbelíkem kbelík NNIS7-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 9 v v RR--6---------- _ _ 8 AuxP _ _ 10 ruce ruka NNFS6-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 11 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 12 než než J,------------- _ _ 20 AuxC _ _ 13 mu on P5ZS3--3------- _ _ 14 Obj _ _ 14 posloužíte posloužit VB-P---2P-AAP-- _ _ 12 Adv _ _ 15 smetáčkem smetáček NNIS7-----A---- _ _ 14 Adv _ _ 16 na na RR--4---------- _ _ 15 AuxP _ _ 17 prach prach NNIS4-----A---- _ _ 16 Atr _ _ 18 , , Z:------------- _ _ 12 AuxX _ _ 19 sám sám PLYS1---------- _ _ 20 AtvV _ _ 20 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 23 Pred _ _ 21 v v RR--6---------- _ _ 20 AuxP _ _ 22 prachu prach NNIS6-----A---- _ _ 21 Adv _ _ 23 a a J^------------- _ _ 11 Coord _ _ 24 s s RR--7---------- _ _ 23 AuxP _ _ 25 ním on PEZS7--3------1 _ _ 24 ExD _ _ 26 něco něco PK--1---------- _ _ 23 ExD _ _ 27 cenného cenný AANS2----1A---- _ _ 26 Atr _ _ 28 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-9 # text = Zavolaná policie odmítne příchod na místo do té doby, než někdo doběhne na náš centrální úřad a opatří pro ni povolení ke vstupu na akademickou půdu. 1 Zavolaná zavolaný AAFS1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 policie policie NNFS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 3 odmítne odmítnout VB-S---3P-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 4 příchod příchod NNIS4-----A---- _ _ 3 Obj _ _ 5 na na RR--4---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 místo místo NNNS4-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 do do RR--2---------- _ _ 3 AuxP _ _ 8 té ten PDFS2---------- _ _ 9 Atr _ _ 9 doby doba NNFS2-----A---- _ _ 7 Adv _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 11 AuxX _ _ 11 než než J,------------- _ _ 9 AuxC _ _ 12 někdo někdo PK--1---------- _ _ 13 Sb _ _ 13 doběhne doběhnout VB-S---3P-AAP-- _ _ 18 Atr _ _ 14 na na RR--4---------- _ _ 13 AuxP _ _ 15 náš náš PSIS4-P1------- _ _ 17 Atr _ _ 16 centrální centrální AAIS4----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 úřad úřad NNIS4-----A---- _ _ 14 Adv _ _ 18 a a J^------------- _ _ 11 Coord _ _ 19 opatří opatřit VB-S---3P-AAP-- _ _ 18 Atr _ _ 20 pro pro RR--4---------- _ _ 19 AuxP _ _ 21 ni on PEFS4--3------1 _ _ 20 Adv _ _ 22 povolení povolení NNNS4-----A---- _ _ 19 Obj _ _ 23 ke k RV--3---------- _ _ 22 AuxP _ _ 24 vstupu vstup NNIS3-----A---- _ _ 23 Atr _ _ 25 na na RR--4---------- _ _ 24 AuxP _ _ 26 akademickou akademický AAFS4----1A---- _ _ 27 Atr _ _ 27 půdu půda NNFS4-----A---- _ _ 25 Atr _ _ 28 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-10 # text = Nevím o tom, že by se už někdy něco s úspěchem vyšetřilo. 1 Nevím vědět VB-S---1P-NAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 o o RR--6---------- _ _ 1 AuxP _ _ 3 tom ten PDZS6---------- _ _ 2 Obj _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 5 že že J,------------- _ _ 3 AuxC _ _ 6 by být Vc----------I-- _ _ 13 AuxV _ _ 7 se se P7--4---------- _ _ 13 AuxR _ _ 8 už už Db------------- _ _ 13 Adv _ _ 9 někdy někdy Db------------- _ _ 13 Adv _ _ 10 něco něco PK--1---------- _ _ 13 Sb _ _ 11 s s RR--7---------- _ _ 13 AuxP _ _ 12 úspěchem úspěch NNIS7-----A---- _ _ 11 Adv _ _ 13 vyšetřilo vyšetřit VpNS----R-AAP-- _ _ 5 Atr _ _ 14 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-11 # text = Výsledkem je doporučení- dejte si pokud možno všude pancéřové dveře a klíče od nich do nezcizitelného trezoru. 1 Výsledkem výsledek NNIS7-----A---- _ _ 2 Pnom _ _ 2 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 doporučení doporučení NNNS1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 4 - - Z:------------- _ _ 12 AuxG _ _ 5 dejte dát Vi-P---2--A-P-- _ _ 12 Atr _ _ 6 si se P7--3---------- _ _ 5 Obj _ _ 7 pokud pokud J,------------- _ _ 5 AuxC _ _ 8 možno možný ACNS------A---- _ _ 7 Adv _ _ 9 všude všude Db------------- _ _ 5 Adv _ _ 10 pancéřové pancéřový AAFP4----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 dveře dveře NNFP4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 12 a a J^------------- _ _ 3 Coord _ _ 13 klíče klíč NNIP4-----A---- _ _ 12 ExD _ _ 14 od od RR--2---------- _ _ 13 AuxP _ _ 15 nich on PEXP2--3------- _ _ 14 Atr _ _ 16 do do RR--2---------- _ _ 12 AuxP _ _ 17 nezcizitelného zcizitelný AAIS2----1N---- _ _ 18 Atr _ _ 18 trezoru trezor NNIS2-----A---- _ _ 16 ExD _ _ 19 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-12 # text = Kde na to vzít, lépe nerozvádět. 1 Kde kde Db------------- _ _ 4 Adv _ _ 2 na na RR--4---------- _ _ 4 AuxP _ _ 3 to ten PDNS4---------- _ _ 2 Obj _ _ 4 vzít vzít Vf--------A-P-- _ _ 7 Obj _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 6 lépe lépe Dg-------2A---- _ _ 0 ExD _ _ 7 nerozvádět rozvádět Vf--------N-I-- _ _ 0 ExD _ _ 8 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-13 # text = Články o natažené dlani jednotlivých ministerstev (LN 29. 8.) před schvalováním rozpočtu na příští rok provokují k úvaze nad strukturou vydávání peněz (zatím známe jen globální proporce, takže vše je v rovině teoretické). 1 Články článek NNIP1-----A---- _ _ 20 Sb _ _ 2 o o RR--6---------- _ _ 1 AuxP _ _ 3 natažené natažený AAFS6----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 dlani dlaň NNFS6-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 5 jednotlivých jednotlivý AANP2----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 ministerstev ministerstvo NNNP2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 7 ( ( Z:------------- _ _ 1 ExD _ _ 8 LN LN BNXXX-----A---- _ _ 1 ExD _ _ 9 29 29 C=------------- _ _ 11 Atr _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 9 AuxG _ _ 11 8 8 C=------------- _ _ 8 Atr _ _ 12 . . Z:------------- _ _ 11 AuxG _ _ 13 ) ) Z:------------- _ _ 1 ExD _ _ 14 před před RR--7---------- _ _ 3 AuxP _ _ 15 schvalováním schvalování NNNS7-----A---- _ _ 14 Adv _ _ 16 rozpočtu rozpočet NNIS2-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 17 na na RR--4---------- _ _ 16 AuxP _ _ 18 příští příští AAIS4----1A---- _ _ 19 Atr _ _ 19 rok rok NNIS4-----A---- _ _ 17 Atr _ _ 20 provokují provokovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 21 k k RR--3---------- _ _ 20 AuxP _ _ 22 úvaze úvaha NNFS3-----A---- _ _ 21 Adv _ _ 23 nad nad RR--7---------- _ _ 22 AuxP _ _ 24 strukturou struktura NNFS7-----A---- _ _ 23 Atr _ _ 25 vydávání vydávání NNNS2-----A---- _ _ 24 Atr _ _ 26 peněz peníze NNIP2-----A---- _ _ 25 Atr _ _ 27 ( ( Z:------------- _ _ 29 AuxG _ _ 28 zatím zatím Db------------- _ _ 29 Adv _ _ 29 známe znát VB-P---1P-AAI-- _ _ 20 Pred _ _ 30 jen jen Db------------- _ _ 32 AuxZ _ _ 31 globální globální AAFP4----1A---- _ _ 32 Atr _ _ 32 proporce proporce NNFP4-----A---- _ _ 29 Obj _ _ 33 , , Z:------------- _ _ 34 AuxX _ _ 34 takže takže J,------------- _ _ 29 AuxC _ _ 35 vše všechen PLNS1---------1 _ _ 36 Sb _ _ 36 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 34 Adv _ _ 37 v v RR--6---------- _ _ 36 AuxP _ _ 38 rovině rovina NNFS6-----A---- _ _ 37 Adv _ _ 39 teoretické teoretický AAFS6----1A---- _ _ 38 Atr _ _ 40 ) ) Z:------------- _ _ 29 AuxG _ _ 41 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-14 # text = Jestliže ve státě New Hampshire začne geometricky narůstat kriminalita mladistvých, veřejnost ocení svou přízní vládní akt zvýšení výdajů na boj se zločinností. 1 Jestliže jestliže J,------------- _ _ 13 AuxC _ _ 2 ve v RV--6---------- _ _ 6 AuxP _ _ 3 státě stát NNIS6-----A---- _ _ 2 Adv _ _ 4 New New F%------------- _ _ 5 Atr _ _ 5 Hampshire Hampshire F%------------- _ _ 3 Atr _ _ 6 začne začít VB-S---3P-AAP-- _ _ 1 Adv _ _ 7 geometricky geometricky Dg-------1A---- _ _ 8 Adv _ _ 8 narůstat narůstat Vf--------A-I-- _ _ 6 Obj _ _ 9 kriminalita kriminalita NNFS1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 10 mladistvých mladistvý AAMP2----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 1 AuxX _ _ 12 veřejnost veřejnost NNFS1-----A---- _ _ 13 Sb _ _ 13 ocení ocenit VB-S---3P-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 14 svou svůj P8FS7---------1 _ _ 15 Atr _ _ 15 přízní přízeň NNFS7-----A---- _ _ 13 Adv _ _ 16 vládní vládní AAIS4----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 akt akt NNIS4-----A---- _ _ 13 Obj _ _ 18 zvýšení zvýšení NNNS2-----A---- _ _ 17 Atr _ _ 19 výdajů výdaj NNIP2-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 20 na na RR--4---------- _ _ 19 AuxP _ _ 21 boj boj NNIS4-----A---- _ _ 20 Atr _ _ 22 se s RV--7---------- _ _ 21 AuxP _ _ 23 zločinností zločinnost NNFS7-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 24 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-15 # text = Takové dobré opatření nakonec udělá každá druhá vláda, zvlášť půjde- li o opatření předvolební. 1 Takové takový PDNS4---------- _ _ 3 Atr _ _ 2 dobré dobrý AANS4----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 opatření opatření NNNS4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 4 nakonec nakonec Db------------- _ _ 5 Adv _ _ 5 udělá udělat VB-S---3P-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 6 každá každý AAFS1----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 7 druhá druhý`2 CrFS1---------- _ _ 8 Atr _ _ 8 vláda vláda NNFS1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 13 AuxX _ _ 10 zvlášť zvlášť Db------------- _ _ 11 AuxZ _ _ 11 půjde jít VB-S---3F-AAI-- _ _ 13 Adv _ _ 12 - - Z:------------- _ _ 13 AuxG _ _ 13 li li J,------------- _ _ 5 AuxC _ _ 14 o o RR--4---------- _ _ 11 AuxP _ _ 15 opatření opatření NNNS4-----A---- _ _ 14 Obj _ _ 16 předvolební předvolební AANS4----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 17 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-16 # text = Je to snazší než investovat do prevence- do výchovy generací na všech frontách, protože je obtížněji specifikovatelné, jaké konkrétní položky to obnáší: finance na zvláštní programy, antifeminizační polepšení učitelských platů nebo nasazení přísných akreditačních komisí? 1 Je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 to ten PDNS1---------- _ _ 1 Sb _ _ 3 snazší snadný AANS1----2A---1 _ _ 1 Pnom _ _ 4 než než J,------------- _ _ 3 AuxC _ _ 5 investovat investovat Vf--------A-B-- _ _ 4 ExD _ _ 6 do do RR--2---------- _ _ 8 AuxP _ _ 7 prevence prevence NNFS2-----A---- _ _ 6 Adv _ _ 8 - - Z:------------- _ _ 5 Apos _ _ 9 do do RR--2---------- _ _ 8 AuxP _ _ 10 výchovy výchova NNFS2-----A---- _ _ 9 Adv _ _ 11 generací generace NNFP2-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 12 na na RR--6---------- _ _ 10 AuxP _ _ 13 všech všechen PLXP6---------- _ _ 14 Atr _ _ 14 frontách fronta NNFP6-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 15 , , Z:------------- _ _ 16 AuxX _ _ 16 protože protože J,------------- _ _ 1 AuxC _ _ 17 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 16 Adv _ _ 18 obtížněji obtížně Dg-------2A---- _ _ 19 Adv _ _ 19 specifikovatelné specifikovatelný AANS1----1A---- _ _ 17 Pnom _ _ 20 , , Z:------------- _ _ 25 AuxX _ _ 21 jaké jaký P4FP4---------- _ _ 23 Atr _ _ 22 konkrétní konkrétní AAFP4----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 23 položky položka NNFP4-----A---- _ _ 25 Obj _ _ 24 to ten PDNS1---------- _ _ 25 Sb _ _ 25 obnáší obnášet VB-S---3P-AAI-- _ _ 17 Sb _ _ 26 : : Z:------------- _ _ 36 AuxG _ _ 27 finance finance NNFP4-----A---- _ _ 36 Obj _ _ 28 na na RR--4---------- _ _ 27 AuxP _ _ 29 zvláštní zvláštní AAIP4----1A---- _ _ 30 Atr _ _ 30 programy program NNIP4-----A---- _ _ 28 Atr _ _ 31 , , Z:------------- _ _ 36 AuxX _ _ 32 antifeminizační antifeminizační AANS4----1A---- _ _ 33 Atr _ _ 33 polepšení polepšení NNNS4-----A---- _ _ 36 Obj _ _ 34 učitelských učitelský AAIP2----1A---- _ _ 35 Atr _ _ 35 platů plat NNIP2-----A---- _ _ 33 Atr _ _ 36 nebo nebo J^------------- _ _ 25 Coord _ _ 37 nasazení nasazení NNNS4-----A---- _ _ 36 Obj _ _ 38 přísných přísný AAFP2----1A---- _ _ 40 Atr _ _ 39 akreditačních akreditační AAFP2----1A---- _ _ 40 Atr _ _ 40 komisí komise NNFP2-----A---- _ _ 37 Atr _ _ 41 ? ? Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-17 # text = V každém případě se jedná o dva radikálně odlišné přístupy k reflexi problémů. 1 V v RR--6---------- _ _ 5 AuxP _ _ 2 každém každý AAIS6----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 případě případ NNIS6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 4 se se P7--4---------- _ _ 5 AuxT _ _ 5 jedná jednat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 6 o o RR--4---------- _ _ 5 AuxP _ _ 7 dva dva`2 CnYP4---------- _ _ 10 Atr _ _ 8 radikálně radikálně Dg-------1A---- _ _ 9 Adv _ _ 9 odlišné odlišný AAIP4----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 přístupy přístup NNIP4-----A---- _ _ 6 Obj _ _ 11 k k RR--3---------- _ _ 10 AuxP _ _ 12 reflexi reflexe NNFS3-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 problémů problém NNIP2-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 14 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-18 # text = První (záplatování následků) se zove řešením závislým, druhé (předcházení příčinám) řešením adaptivním, přizpůsobivým. 1 První první CrNS1---------- _ _ 2 Sb _ _ 2 ( ( Z:------------- _ _ 7 Apos _ _ 3 záplatování záplatování NNNS1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 4 následků následek NNIP2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 ) ) Z:------------- _ _ 2 AuxG _ _ 6 se se P7--4---------- _ _ 7 AuxR _ _ 7 zove zvát VB-S---3P-AAI-1 _ _ 10 Pred _ _ 8 řešením řešení NNNS7-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 9 závislým závislý AANS7----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 11 druhé druhý`2 CrNS1---------- _ _ 12 ExD _ _ 12 ( ( Z:------------- _ _ 10 Apos _ _ 13 předcházení předcházení NNNS1-----A---- _ _ 12 ExD _ _ 14 příčinám příčina NNFP3-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 15 ) ) Z:------------- _ _ 12 AuxG _ _ 16 řešením řešení NNNS7-----A---- _ _ 10 ExD _ _ 17 adaptivním adaptivní AANS7----1A---- _ _ 18 Atr _ _ 18 , , Z:------------- _ _ 16 Apos _ _ 19 přizpůsobivým přizpůsobivý AANS7----1A---- _ _ 18 Atr _ _ 20 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-19 # text = První má účinek bezprostřední (krátkodobý anebo žádný), druhé je systémovější a sklízí plody postupně, v delší perspektivě. 1 První první CrNS1---------- _ _ 2 ExD _ _ 2 má mít VB-S---3P-AAI-- _ _ 10 Pred _ _ 3 účinek účinek NNIS4-----A---- _ _ 2 Obj _ _ 4 bezprostřední bezprostřední AAIS4----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 ( ( Z:------------- _ _ 3 Apos _ _ 6 krátkodobý krátkodobý AAIS4----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 anebo anebo J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 8 žádný žádný PWIS4---------- _ _ 7 Atr _ _ 9 ) ) Z:------------- _ _ 5 AuxG _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 11 druhé druhý`2 CrNS1---------- _ _ 14 ExD _ _ 12 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 14 Pred _ _ 13 systémovější systémový AANS1----2A---- _ _ 12 Pnom _ _ 14 a a J^------------- _ _ 10 Coord _ _ 15 sklízí sklízet VB-S---3P-AAI-- _ _ 14 Pred _ _ 16 plody plod NNIP4-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 17 postupně postupně Dg-------1A---- _ _ 18 Adv _ _ 18 , , Z:------------- _ _ 15 Apos _ _ 19 v v RR--6---------- _ _ 18 AuxP _ _ 20 delší dlouhý AAFS6----2A---- _ _ 21 Atr _ _ 21 perspektivě perspektiva NNFS6-----A---- _ _ 19 Adv _ _ 22 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-20 # text = První zdroj trampot ignoruje, druhé zohledňuje souvislosti. 1 První první CrNS1---------- _ _ 4 ExD _ _ 2 zdroj zdroj NNIS4-----A---- _ _ 4 Obj _ _ 3 trampot trampota NNFP2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 ignoruje ignorovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 5 Pred _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 6 druhé druhý`2 CrNS1---------- _ _ 7 ExD _ _ 7 zohledňuje zohledňovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 5 Pred _ _ 8 souvislosti souvislost NNFP4-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 9 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-21 # text = První vyhovuje byrokracii, druhé je adhockratické (ad hoc sestavený tým, pracovní skupina nebo instituce má za úkol soustředit se během své dočasné existence na klíčovou strategii, resp. nastavení podmínek prostředí pro vyřešení narostlého problému). 1 První první CrNS1---------- _ _ 2 ExD _ _ 2 vyhovuje vyhovovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 4 Pred _ _ 3 byrokracii byrokracie NNFS3-----A---- _ _ 2 Obj _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 5 druhé druhý`2 CrNS1---------- _ _ 6 ExD _ _ 6 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 4 Pred _ _ 7 adhockratické adhockratický AANS1----1A---- _ _ 8 Pnom _ _ 8 ( ( Z:------------- _ _ 6 Apos _ _ 9 ad ad F%------------- _ _ 10 Atr _ _ 10 hoc hoc F%------------- _ _ 11 Adv _ _ 11 sestavený sestavený AAIS1----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 tým tým NNIS1-----A---- _ _ 13 Sb _ _ 13 , , Z:------------- _ _ 18 Apos _ _ 14 pracovní pracovní AAFS1----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 skupina skupina NNFS1-----A---- _ _ 16 Sb _ _ 16 nebo nebo J^------------- _ _ 13 Coord _ _ 17 instituce instituce NNFS1-----A---- _ _ 16 Sb _ _ 18 má mít VB-S---3P-AAI-- _ _ 8 Pnom _ _ 19 za za RR--4---------- _ _ 18 AuxP _ _ 20 úkol úkol NNIS4-----A---- _ _ 19 Obj _ _ 21 soustředit soustředit Vf--------A-P-- _ _ 18 Obj _ _ 22 se se P7--4---------- _ _ 21 AuxT _ _ 23 během během RR--2---------- _ _ 21 AuxP _ _ 24 své svůj P8FS2---------1 _ _ 26 Atr _ _ 25 dočasné dočasný AAFS2----1A---- _ _ 26 Atr _ _ 26 existence existence NNFS2-----A---- _ _ 23 Adv _ _ 27 na na RR--4---------- _ _ 21 AuxP _ _ 28 klíčovou klíčový AAFS4----1A---- _ _ 29 Atr _ _ 29 strategii strategie NNFS4-----A---- _ _ 31 Obj _ _ 30 , , Z:------------- _ _ 31 AuxX _ _ 31 resp respektive Db------------b _ _ 27 Coord _ _ 32 . . Z:------------- _ _ 31 AuxG _ _ 33 nastavení nastavení NNNS4-----A---- _ _ 31 Obj _ _ 34 podmínek podmínka NNFP2-----A---- _ _ 33 Atr _ _ 35 prostředí prostředí NNNS2-----A---- _ _ 34 Atr _ _ 36 pro pro RR--4---------- _ _ 34 AuxP _ _ 37 vyřešení vyřešení NNNS4-----A---- _ _ 36 AtrAtr _ _ 38 narostlého narostlý AAIS2----1A---- _ _ 39 Atr _ _ 39 problému problém NNIS2-----A---- _ _ 37 Atr _ _ 40 ) ) Z:------------- _ _ 8 AuxG _ _ 41 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-22 # text = Příklad: vysoké školství a věda s přetrvávající vnitřní i vnější emigrací mozků, oddělené resortně i legislativně, nemohou žít v efektivní symbióze bez systémových změn. 1 Příklad příklad NNIS1-----A---- _ _ 2 ExD _ _ 2 : : Z:------------- _ _ 0 Apos _ _ 3 vysoké vysoký AANS1----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 školství školství NNNS1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 5 a a J^------------- _ _ 20 Coord _ _ 6 věda věda NNFS1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 7 s s RR--7---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 přetrvávající přetrvávající AGFS7-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 9 vnitřní vnitřní AAFS7----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 i i J^------------- _ _ 12 Coord _ _ 11 vnější vnější AAFS7----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 12 emigrací emigrace NNFS7-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 13 mozků mozek NNIP2-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 14 , , Z:------------- _ _ 15 AuxX _ _ 15 oddělené oddělený AAFP1----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 16 resortně resortně Dg-------1A---- _ _ 17 Adv _ _ 17 i i J^------------- _ _ 15 Coord _ _ 18 legislativně legislativně Dg-------1A---- _ _ 17 Adv _ _ 19 , , Z:------------- _ _ 15 AuxX _ _ 20 nemohou moci VB-P---3P-NAI-1 _ _ 2 Pred _ _ 21 žít žít Vf--------A-I-- _ _ 20 Obj _ _ 22 v v RR--6---------- _ _ 21 AuxP _ _ 23 efektivní efektivní AAFS6----1A---- _ _ 24 Atr _ _ 24 symbióze symbióza NNFS6-----A---- _ _ 22 Adv _ _ 25 bez bez RR--2---------- _ _ 21 AuxP _ _ 26 systémových systémový AAFP2----1A---- _ _ 27 Atr _ _ 27 změn změna NNFP2-----A---- _ _ 25 Adv _ _ 28 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-23 # text = Ministerstvo školství, tělovýchovy a mládeže se utkává s velkoobjemovou výchovou na základních, učňovských a středních školách a nemůže ošetřit vědu kompetenčně tlačenou na univerzity. 1 Ministerstvo ministerstvo NNNS1-----A---- _ _ 19 Sb _ _ 2 školství školství NNNS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 4 tělovýchovy tělovýchova NNFS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 a a J^------------- _ _ 1 Coord _ _ 6 mládeže mládež NNFS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 se se P7--4---------- _ _ 8 AuxT _ _ 8 utkává utkávat VB-S---3P-AAI-- _ _ 19 Pred _ _ 9 s s RR--7---------- _ _ 8 AuxP _ _ 10 velkoobjemovou velkoobjemový AAFS7----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 výchovou výchova NNFS7-----A---- _ _ 9 Obj _ _ 12 na na RR--6---------- _ _ 11 AuxP _ _ 13 základních základní AAFP6----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 14 , , Z:------------- _ _ 16 AuxX _ _ 15 učňovských učňovský AAFP6----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 16 a a J^------------- _ _ 18 Coord _ _ 17 středních střední AAFP6----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 18 školách škola NNFP6-----A---- _ _ 12 AtrAdv _ _ 19 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 20 nemůže moci VB-S---3P-NAI-- _ _ 19 Pred _ _ 21 ošetřit ošetřit Vf--------A-P-- _ _ 20 Obj _ _ 22 vědu věda NNFS4-----A---- _ _ 21 Obj _ _ 23 kompetenčně kompetenčně Dg-------1A---- _ _ 24 Adv _ _ 24 tlačenou tlačený AAFS4----1A---- _ _ 22 Atr _ _ 25 na na RR--4---------- _ _ 24 AuxP _ _ 26 univerzity univerzita NNFP4-----A---- _ _ 25 Adv _ _ 27 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-24 # text = Ač to zní kacířsky v době množících se výroků o snižování počtu ministerstev (tedy státní byrokracie?)- nepomohlo by rozkvětu myšlenkovému, informačnímu a technologickému, jako leckde ve světě, malé, adhockratické ministerstvo pro vysoké školství a vědu coby funkční prostředek péče o něco, co bylo v minulosti moc a moc podlomeno? 1 Ač ač J,------------- _ _ 21 AuxC _ _ 2 to ten PDNS1---------- _ _ 3 Sb _ _ 3 zní znít VB-S---3P-AAI-- _ _ 1 Adv _ _ 4 kacířsky kacířsky Dg-------1A---- _ _ 3 Adv _ _ 5 v v RR--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 6 době doba NNFS6-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 7 množících množící AGIP2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 8 se se P7--4---------- _ _ 7 AuxT _ _ 9 výroků výrok NNIP2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 10 o o RR--6---------- _ _ 9 AuxP _ _ 11 snižování snižování NNNS6-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 12 počtu počet NNIS2-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 13 ministerstev ministerstvo NNNP2-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 14 ( ( Z:------------- _ _ 15 AuxG _ _ 15 tedy tedy J^------------- _ _ 11 Apos _ _ 16 státní státní AAFS2----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 byrokracie byrokracie NNFS2-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 18 ? ? Z:------------- _ _ 17 AuxK _ _ 19 ) ) Z:------------- _ _ 15 AuxG _ _ 20 - - Z:------------- _ _ 1 AuxG _ _ 21 nepomohlo pomoci VpNS----R-NAP-- _ _ 0 Pred _ _ 22 by být Vc----------I-- _ _ 21 AuxV _ _ 23 rozkvětu rozkvět NNIS3-----A---- _ _ 21 Obj _ _ 24 myšlenkovému myšlenkový AAIS3----1A---- _ _ 27 Atr _ _ 25 , , Z:------------- _ _ 27 AuxX _ _ 26 informačnímu informační AAIS3----1A---- _ _ 27 Atr _ _ 27 a a J^------------- _ _ 23 Coord _ _ 28 technologickému technologický AAIS3----1A---- _ _ 27 Atr _ _ 29 , , Z:------------- _ _ 21 ExD _ _ 30 jako jako J,------------- _ _ 21 AuxC _ _ 31 leckde leckde Db------------- _ _ 30 ExD _ _ 32 ve v RV--6---------- _ _ 30 AuxP _ _ 33 světě svět NNIS6-----A---- _ _ 32 ExD _ _ 34 , , Z:------------- _ _ 21 ExD _ _ 35 malé malý AANS1----1A---- _ _ 36 Atr _ _ 36 , , Z:------------- _ _ 38 Coord _ _ 37 adhockratické adhockratický AANS1----1A---- _ _ 36 Atr _ _ 38 ministerstvo ministerstvo NNNS1-----A---- _ _ 21 Sb _ _ 39 pro pro RR--4---------- _ _ 38 AuxP _ _ 40 vysoké vysoký AANS4----1A---- _ _ 41 Atr _ _ 41 školství školství NNNS4-----A---- _ _ 42 Atr _ _ 42 a a J^------------- _ _ 39 Coord _ _ 43 vědu věda NNFS4-----A---- _ _ 42 Atr _ _ 44 coby coby J,------------- _ _ 46 AuxY _ _ 45 funkční funkční AAIS1----1A---- _ _ 46 Atr _ _ 46 prostředek prostředek NNIS1-----A---- _ _ 38 Atv _ _ 47 péče péče NNFS2-----A---- _ _ 46 Atr _ _ 48 o o RR--4---------- _ _ 47 AuxP _ _ 49 něco něco PK--4---------- _ _ 48 Atr _ _ 50 , , Z:------------- _ _ 58 AuxX _ _ 51 co co PQ--1---------- _ _ 58 Sb _ _ 52 bylo být VpNS----R-AAI-- _ _ 58 AuxV _ _ 53 v v RR--6---------- _ _ 58 AuxP _ _ 54 minulosti minulost NNFS6-----A---- _ _ 53 Adv _ _ 55 moc moc Db------------- _ _ 56 Adv _ _ 56 a a J^------------- _ _ 58 Coord _ _ 57 moc moc Db------------- _ _ 56 Adv _ _ 58 podlomeno podlomit VsNS----X-APP-- _ _ 49 Atr _ _ 59 ? ? Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94210_91:s-25 # text = A bez čeho vyspělý svět nikdy nedoženeme? 1 A a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 2 bez bez RR--2---------- _ _ 7 AuxP _ _ 3 čeho co PQ--2---------- _ _ 2 Adv _ _ 4 vyspělý vyspělý AAIS4----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 svět svět NNIS4-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 6 nikdy nikdy Db------------- _ _ 7 Adv _ _ 7 nedoženeme dohnat VB-P---1P-NAP-- _ _ 1 Pred _ _ 8 ? ? Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _