# newdoc id = ln94209_103 # sent_id = ln94209_103:s-1 # text = Maturita pro sluchově postižené 1 Maturita maturita NNFS1-----A---- _ _ 0 ExD _ _ 2 pro pro RR--4---------- _ _ 1 AuxP _ _ 3 sluchově sluchově Dg-------1A---- _ _ 4 Adv _ _ 4 postižené postižený AAMP4----1A---- _ _ 2 Atr _ _ # sent_id = ln94209_103:s-2 # text = Beroun (mš)- 1 Beroun Beroun NNIS1-----A---- _ _ 0 ExD _ _ 2 ( ( Z:------------- _ _ 0 ExD _ _ 3 mš mš BNXXX-----A---- _ _ 0 ExD _ _ 4 ) ) Z:------------- _ _ 0 ExD _ _ 5 - - Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-3 # text = Moje neslyšící dcera se už od první třídy musela smiřovat s tím, že bude švadlenou. 1 Moje můj PSHS1-S1------- _ _ 3 Atr _ _ 2 neslyšící slyšící AGFS1-----N---- _ _ 3 Atr _ _ 3 dcera dcera NNFS1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 4 se se P7--4---------- _ _ 10 AuxT _ _ 5 už už Db------------- _ _ 8 AuxZ _ _ 6 od od RR--2---------- _ _ 9 AuxP _ _ 7 první první CrFS2---------- _ _ 8 Atr _ _ 8 třídy třída NNFS2-----A---- _ _ 6 Adv _ _ 9 musela muset VpQW----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 10 smiřovat smiřovat Vf--------A-I-- _ _ 9 Obj _ _ 11 s s RR--7---------- _ _ 10 AuxP _ _ 12 tím ten PDZS7---------- _ _ 11 Obj _ _ 13 , , Z:------------- _ _ 14 AuxX _ _ 14 že že J,------------- _ _ 12 AuxC _ _ 15 bude být VB-S---3F-AAI-- _ _ 14 Atr _ _ 16 švadlenou švadlena NNFS7-----A---- _ _ 15 Pnom _ _ 17 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-4 # text = Jiný obor pro sluchově postižené dívky donedávna neexistoval, řekla Lidovým novinám Jaromíra Slámová, matka neslyšící Markéty. 1 Jiný jiný AAIS1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 obor obor NNIS1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 3 pro pro RR--4---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 sluchově sluchově Dg-------1A---- _ _ 5 Adv _ _ 5 postižené postižený AAFP4----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 dívky dívka NNFP4-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 7 donedávna donedávna Db------------- _ _ 8 Adv _ _ 8 neexistoval existovat VpYS----R-NAI-- _ _ 10 Obj _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 8 AuxX _ _ 10 řekla říci VpQW----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 11 Lidovým lidový AAFP3----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 novinám noviny NNFP3-----A---- _ _ 10 Obj _ _ 13 Jaromíra Jaromíra NNFS1-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 Slámová Slámová NNFS1-----A---- _ _ 15 Sb _ _ 15 , , Z:------------- _ _ 10 Apos _ _ 16 matka matka NNFS1-----A---- _ _ 15 Sb _ _ 17 neslyšící slyšící AGFS2-----N---- _ _ 18 Atr _ _ 18 Markéty Markéta NNFS2-----A---- _ _ 16 Atr _ _ 19 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-5 # text = Po roce 1989 se podle ní začaly naštěstí rozšiřovat studijní a učební možnosti pro tyto děti. 1 Po po RR--6---------- _ _ 7 AuxP _ _ 2 roce rok NNIS6-----A---1 _ _ 1 Adv _ _ 3 1989 1989 C=------------- _ _ 2 Atr _ _ 4 se se P7--4---------- _ _ 7 AuxR _ _ 5 podle podle RR--2---------- _ _ 7 AuxP _ _ 6 ní on PEFS2--3------- _ _ 5 Adv _ _ 7 začaly začít VpTP----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 8 naštěstí naštěstí Db------------- _ _ 7 Adv _ _ 9 rozšiřovat rozšiřovat Vf--------A-I-- _ _ 7 Obj _ _ 10 studijní studijní AAFP1----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 a a J^------------- _ _ 13 Coord _ _ 12 učební učební AAFP1----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 možnosti možnost NNFP1-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 14 pro pro RR--4---------- _ _ 13 AuxP _ _ 15 tyto tento PDFP4---------- _ _ 16 Atr _ _ 16 děti dítě NNFP4-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 17 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-6 # text = Markéta před prázdninami úspěšně prošla talentovými zkouškami na nový pětiletý maturitní obor zubní technik Střední zdravotnické školy pro sluchově postižené. 1 Markéta Markéta NNFS1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 2 před před RR--7---------- _ _ 5 AuxP _ _ 3 prázdninami prázdniny NNFP7-----A---- _ _ 2 Adv _ _ 4 úspěšně úspěšně Dg-------1A---- _ _ 5 Adv _ _ 5 prošla projít VpQW----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 6 talentovými talentový AAFP7----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 zkouškami zkouška NNFP7-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 8 na na RR--4---------- _ _ 7 AuxP _ _ 9 nový nový AAIS4----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 10 pětiletý pětiletý AAIS4----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 11 maturitní maturitní AAIS4----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 obor obor NNIS4-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 13 zubní zubní AAMS1----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 technik technik NNMS1-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 15 Střední střední AAFS2----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 16 zdravotnické zdravotnický AAFS2----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 školy škola NNFS2-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 18 pro pro RR--4---------- _ _ 17 AuxP _ _ 19 sluchově sluchově Dg-------1A---- _ _ 20 Adv _ _ 20 postižené postižený AAMP4----1A---- _ _ 18 Atr _ _ 21 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-7 # text = V Institutu pro neslyšící v Berouně byla včera slavnostně zahájena výuka. 1 V v RR--6---------- _ _ 10 AuxP _ _ 2 Institutu institut NNIS6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 pro pro RR--4---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 neslyšící slyšící AGMP4-----N---- _ _ 3 Atr _ _ 5 v v RR--6---------- _ _ 2 AuxP _ _ 6 Berouně Beroun NNIS6-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 byla být VpQW----R-AAI-- _ _ 10 AuxV _ _ 8 včera včera Db------------- _ _ 10 Adv _ _ 9 slavnostně slavnostně Dg-------1A---- _ _ 10 Adv _ _ 10 zahájena zahájit VsQW----X-APP-- _ _ 0 Pred _ _ 11 výuka výuka NNFS1-----A---- _ _ 10 Sb _ _ 12 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-8 # text = Jeho ředitel Miloň Potměšil uvedl, že jde svým způsobem o raritu. 1 Jeho jeho P9XXXZS3------- _ _ 2 Atr _ _ 2 ředitel ředitel NNMS1-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 3 Miloň Miloň NNMS1-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 Potměšil Potměšil NNMS1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 5 uvedl uvést VpYS----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 7 AuxX _ _ 7 že že J,------------- _ _ 5 AuxC _ _ 8 jde jít VB-S---3P-AAI-- _ _ 7 Obj _ _ 9 svým svůj P8ZS7---------- _ _ 10 Atr _ _ 10 způsobem způsob NNIS7-----A---- _ _ 8 Adv _ _ 11 o o RR--4---------- _ _ 8 AuxP _ _ 12 raritu rarita NNFS4-----A---- _ _ 11 Obj _ _ 13 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-9 # text = V Evropě podobný obor zakončený maturitou prý neexistuje. 1 V v RR--6---------- _ _ 8 AuxP _ _ 2 Evropě Evropa NNFS6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 podobný podobný AAIS1----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 obor obor NNIS1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 5 zakončený zakončený AAIS1----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 6 maturitou maturita NNFS7-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 7 prý prý TT------------- _ _ 8 AuxY _ _ 8 neexistuje existovat VB-S---3P-NAI-- _ _ 0 Pred _ _ 9 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-10 # text = Podle Karly Milcové z ministerstva zdravotnictví, která se podílela na koncepci výuky, bude maturitní obor pro neslyšící o rok delší než na normální škole. 1 Podle podle RR--2---------- _ _ 15 AuxP _ _ 2 Karly Karla NNFS2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 Milcové Milcová NNFS2-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 4 z z RR--2---------- _ _ 3 AuxP _ _ 5 ministerstva ministerstvo NNNS2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 6 zdravotnictví zdravotnictví NNNS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 10 AuxX _ _ 8 která který P4FS1---------- _ _ 10 Sb _ _ 9 se se P7--4---------- _ _ 10 AuxT _ _ 10 podílela podílet VpQW----R-AAI-- _ _ 3 Atr _ _ 11 na na RR--6---------- _ _ 10 AuxP _ _ 12 koncepci koncepce NNFS6-----A---- _ _ 11 Obj _ _ 13 výuky výuka NNFS2-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 14 , , Z:------------- _ _ 10 AuxX _ _ 15 bude být VB-S---3F-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 16 maturitní maturitní AAIS1----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 obor obor NNIS1-----A---- _ _ 15 Sb _ _ 18 pro pro RR--4---------- _ _ 17 AuxP _ _ 19 neslyšící slyšící AGMP4-----N---- _ _ 18 Atr _ _ 20 o o RR--4---------- _ _ 22 AuxP _ _ 21 rok rok NNIS4-----A---- _ _ 20 Adv _ _ 22 delší dlouhý AAIS1----2A---- _ _ 15 Pnom _ _ 23 než než J,------------- _ _ 22 AuxC _ _ 24 na na RR--6---------- _ _ 23 AuxP _ _ 25 normální normální AAFS6----1A---- _ _ 26 Atr _ _ 26 škole škola NNFS6-----A---- _ _ 24 ExD _ _ 27 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-11 # text = Zvlášť obtížný má být pro neslyšící první rok studia, kdy se studenti seznámí s novými latinskými výrazy. 1 Zvlášť zvlášť Db------------- _ _ 2 AuxZ _ _ 2 obtížný obtížný AAIS1----1A---- _ _ 4 Pnom _ _ 3 má mít VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 být být Vf--------A-I-- _ _ 3 Obj _ _ 5 pro pro RR--4---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 neslyšící slyšící AGMP4-----N---- _ _ 5 Adv _ _ 7 první první CrIS1---------- _ _ 8 Atr _ _ 8 rok rok NNIS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 9 studia studium NNNS2-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 14 AuxX _ _ 11 kdy kdy Db------------- _ _ 14 Adv _ _ 12 se se P7--4---------- _ _ 14 AuxT _ _ 13 studenti student NNMP1-----A---- _ _ 14 Sb _ _ 14 seznámí seznámit VB-P---3P-AAP-- _ _ 8 Atr _ _ 15 s s RR--7---------- _ _ 14 AuxP _ _ 16 novými nový AAIP7----1A---- _ _ 18 Atr _ _ 17 latinskými latinský AAIP7----1A---- _ _ 18 Atr _ _ 18 výrazy výraz NNIP7-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 19 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-12 # text = Svými znalostmi i dovednostmi však budou sluchově postižení absolventi zcela rovnocenní těm, kteří vyjdou z ostatních zdravotnických škol. 1 Svými svůj P8XP7---------- _ _ 3 Atr _ _ 2 znalostmi znalost NNFP7-----A---- _ _ 3 Adv _ _ 3 i i J^------------- _ _ 6 Coord _ _ 4 dovednostmi dovednost NNFP7-----A---- _ _ 3 Adv _ _ 5 však však J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 6 budou být VB-P---3F-AAI-- _ _ 5 Pred _ _ 7 sluchově sluchově Dg-------1A---- _ _ 8 Adv _ _ 8 postižení postižený AAMP1----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 absolventi absolvent NNMP1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 10 zcela zcela Db------------- _ _ 11 Adv _ _ 11 rovnocenní rovnocenný AAMP1----1A---- _ _ 6 Pnom _ _ 12 těm ten PDXP3---------- _ _ 11 Obj _ _ 13 , , Z:------------- _ _ 15 AuxX _ _ 14 kteří který P4MP1---------- _ _ 15 Sb _ _ 15 vyjdou vyjít VB-P---3P-AAP-- _ _ 12 Atr _ _ 16 z z RR--2---------- _ _ 15 AuxP _ _ 17 ostatních ostatní AAFP2----1A---- _ _ 19 Atr _ _ 18 zdravotnických zdravotnický AAFP2----1A---- _ _ 19 Atr _ _ 19 škol škola NNFP2-----A---- _ _ 16 Adv _ _ 20 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-13 # text = Federace rodičů a přátel sluchově postižených, která přišla na nápad maturitní obor zubní technik otevřít, je však přesvědčena, že je v ČR stále malý výběr učebních oborů a studia s maturitou. 1 Federace federace NNFS1-----A---- _ _ 18 Sb _ _ 2 rodičů rodič NNMP2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 a a J^------------- _ _ 1 Coord _ _ 4 přátel přítel NNMP2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 sluchově sluchově Dg-------1A---- _ _ 6 Adv _ _ 6 postižených postižený AAMP2----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 8 která který P4FS1---------- _ _ 9 Sb _ _ 9 přišla přijít VpQW----R-AAP-- _ _ 1 Atr _ _ 10 na na RR--4---------- _ _ 9 AuxP _ _ 11 nápad nápad NNIS4-----A---- _ _ 10 Obj _ _ 12 maturitní maturitní AAIS4----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 obor obor NNIS4-----A---- _ _ 16 Obj _ _ 14 zubní zubní AAMS1----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 technik technik NNMS1-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 16 otevřít otevřít Vf--------A-P-- _ _ 11 Atr _ _ 17 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 18 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 19 Pred _ _ 19 však však J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 20 přesvědčena přesvědčit VsQW----X-APP-- _ _ 18 Pnom _ _ 21 , , Z:------------- _ _ 22 AuxX _ _ 22 že že J,------------- _ _ 20 AuxC _ _ 23 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 22 Obj _ _ 24 v v RR--6---------- _ _ 23 AuxP _ _ 25 ČR ČR BNXXX-----A---- _ _ 24 Adv _ _ 26 stále stále Dg-------1A---- _ _ 23 Adv _ _ 27 malý malý AAIS1----1A---- _ _ 28 Atr _ _ 28 výběr výběr NNIS1-----A---- _ _ 23 Sb _ _ 29 učebních učební AAIP2----1A---- _ _ 30 Atr _ _ 30 oborů obor NNIP2-----A---- _ _ 31 Atr _ _ 31 a a J^------------- _ _ 28 Coord _ _ 32 studia studium NNNS2-----A---- _ _ 31 Atr _ _ 33 s s RR--7---------- _ _ 32 AuxP _ _ 34 maturitou maturita NNFS7-----A---- _ _ 33 Atr _ _ 35 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-14 # text = Podle místopředsedy Federace Josefa Boudy žije v ČR asi 300 tisíc sluchově postižených lidí. 1 Podle podle RR--2---------- _ _ 6 AuxP _ _ 2 místopředsedy místopředseda NNMS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 3 Federace federace NNFS2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 Josefa Josef NNMS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 Boudy Bouda NNMS2-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 6 žije žít VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 7 v v RR--6---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 ČR ČR BNXXX-----A---- _ _ 7 Adv _ _ 9 asi asi TT------------- _ _ 10 AuxZ _ _ 10 300 300 C=------------- _ _ 6 Sb _ _ 11 tisíc tisíc`1000 CzIXX---------- _ _ 10 Atr _ _ 12 sluchově sluchově Dg-------1A---- _ _ 13 Adv _ _ 13 postižených postižený AAMP2----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 lidí lidé NNMP2-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 15 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-15 # text = Federace se jim snaží zprostředkovat potřebné informace. 1 Federace federace NNFS1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 2 se se P7--4---------- _ _ 4 AuxT _ _ 3 jim on PEXP3--3------- _ _ 5 Obj _ _ 4 snaží snažit VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 zprostředkovat zprostředkovat Vf--------A-P-- _ _ 4 Obj _ _ 6 potřebné potřebný AAFP4----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 informace informace NNFP4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 8 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-16 # text = Připravuje také mj. otevření integrované mateřské školky pro neslyšící. 1 Připravuje připravovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 také také Db------------- _ _ 1 Adv _ _ 3 mj mj Bb------------- _ _ 1 Adv _ _ 4 . . Z:------------- _ _ 3 AuxG _ _ 5 otevření otevření NNNS4-----A---- _ _ 1 Obj _ _ 6 integrované integrovaný AAFS2----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 7 mateřské mateřský AAFS2----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 školky školka NNFS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 9 pro pro RR--4---------- _ _ 8 AuxP _ _ 10 neslyšící slyšící AGMP4-----N---- _ _ 9 Atr _ _ 11 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-17 # text = Společnost by totiž podle ředitele Institutu pro neslyšící Miloně Potměšila měla být vnímavější k handicapovaným. 1 Společnost společnost NNFS1-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 2 by být Vc----------I-- _ _ 11 AuxV _ _ 3 totiž totiž J^------------- _ _ 11 AuxY _ _ 4 podle podle RR--2---------- _ _ 11 AuxP _ _ 5 ředitele ředitel NNMS2-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 6 Institutu institut NNIS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 pro pro RR--4---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 neslyšící slyšící AGMP4-----N---- _ _ 7 Atr _ _ 9 Miloně Miloň NNMS2-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 Potměšila Potměšil NNMS2-----A---- _ _ 4 Adv _ _ 11 měla mít VpQW----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 12 být být Vf--------A-I-- _ _ 11 Obj _ _ 13 vnímavější vnímavý AAFS1----2A---- _ _ 12 Pnom _ _ 14 k k RR--3---------- _ _ 13 AuxP _ _ 15 handicapovaným handicapovaný AAMP3----1A---- _ _ 14 Adv _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-18 # text = Je třeba otevírat více integrovaných škol a učit zdravou populaci větší citlivosti. 1 Je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 třeba třeba Db------------- _ _ 1 Pnom _ _ 3 otevírat otevírat Vf--------A-I-- _ _ 7 Sb _ _ 4 více více Dg-------2A---- _ _ 3 Obj _ _ 5 integrovaných integrovaný AAFP2----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 škol škola NNFP2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 7 a a J^------------- _ _ 1 Coord _ _ 8 učit učit Vf--------A-I-- _ _ 7 Sb _ _ 9 zdravou zdravý AAFS4----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 populaci populace NNFS4-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 11 větší velký AAFS3----2A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 citlivosti citlivost NNFS3-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 13 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-19 # text = Člověk se při setkání s postiženým vlastně stydí za to, že je zdravý. 1 Člověk člověk NNMS1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 2 se se P7--4---------- _ _ 8 AuxT _ _ 3 při při RR--6---------- _ _ 8 AuxP _ _ 4 setkání setkání NNNS6-----A---- _ _ 3 Adv _ _ 5 s s RR--7---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 postiženým postižený AAMS7----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 vlastně vlastně TT------------- _ _ 8 AuxY _ _ 8 stydí stydět VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 9 za za RR--4---------- _ _ 8 AuxP _ _ 10 to ten PDNS4---------- _ _ 9 Adv _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 12 AuxX _ _ 12 že že J,------------- _ _ 10 AuxC _ _ 13 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 12 Atr _ _ 14 zdravý zdravý AAMS1----1A---- _ _ 13 Pnom _ _ 15 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-20 # text = Z toho pocitu někdy pramení tendence handicapované osoby raději izolovat, uvedl Potměšil. 1 Z z RR--2---------- _ _ 5 AuxP _ _ 2 toho ten PDZS2---------- _ _ 3 Atr _ _ 3 pocitu pocit NNIS2-----A---- _ _ 1 Obj _ _ 4 někdy někdy Db------------- _ _ 5 Adv _ _ 5 pramení pramenit VB-S---3P-AAI-- _ _ 12 Obj _ _ 6 tendence tendence NNFS1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 7 handicapované handicapovaný AAFP4----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 osoby osoba NNFP4-----A---- _ _ 10 Obj _ _ 9 raději rád Dg-------2A---- _ _ 10 Adv _ _ 10 izolovat izolovat Vf--------A-B-- _ _ 6 Atr _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 12 uvedl uvést VpYS----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 13 Potměšil Potměšil NNMS1-----A---- _ _ 12 Sb _ _ 14 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-21 # text = Institut se v poslední době zaměřil na vyhledávání hluchoslepých. 1 Institut institut NNIS1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 2 se se P7--4---------- _ _ 6 AuxT _ _ 3 v v RR--6---------- _ _ 6 AuxP _ _ 4 poslední poslední AAFS6----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 době doba NNFS6-----A---- _ _ 3 Adv _ _ 6 zaměřil zaměřit VpYS----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 7 na na RR--4---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 vyhledávání vyhledávání NNNS4-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 9 hluchoslepých hluchoslepý AAMP2----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-22 # text = Nedokážeme odhadnout, zda jich v ústavech žije několik desítek, nebo několik stovek. 1 Nedokážeme dokázat VB-P---1P-NAP-- _ _ 0 Pred _ _ 2 odhadnout odhadnout Vf--------A-P-- _ _ 1 Obj _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 4 zda zda J,------------- _ _ 2 AuxC _ _ 5 jich on PEXP2--3------1 _ _ 12 Atr _ _ 6 v v RR--6---------- _ _ 8 AuxP _ _ 7 ústavech ústav NNIP6-----A---- _ _ 6 Adv _ _ 8 žije žít VB-S---3P-AAI-- _ _ 4 Obj _ _ 9 několik několik Ca--1---------- _ _ 12 Sb _ _ 10 desítek desítka NNFP2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 12 AuxX _ _ 12 nebo nebo J^------------- _ _ 8 Coord _ _ 13 několik několik Ca--1---------- _ _ 12 Sb _ _ 14 stovek stovka NNFP2-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 15 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-23 # text = Nedávno jsme k nám přivezli z kojeneckého ústavu hluchoslepá dvojčata. 1 Nedávno dávno Dg-------1N---- _ _ 5 Adv _ _ 2 jsme být VB-P---1P-AAI-- _ _ 5 AuxV _ _ 3 k k RR--3---------- _ _ 5 AuxP _ _ 4 nám my PP-P3--1------- _ _ 3 Adv _ _ 5 přivezli přivézt VpMP----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 6 z z RR--2---------- _ _ 5 AuxP _ _ 7 kojeneckého kojenecký AAIS2----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 ústavu ústav NNIS2-----A---- _ _ 6 Adv _ _ 9 hluchoslepá hluchoslepý AANP4----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 dvojčata dvojče NNNP4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 11 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-24 # text = Neuměla vůbec nic, vlastně jimi jen protékalo mléko. 1 Neuměla umět VpQW----R-NAI-- _ _ 4 Pred _ _ 2 vůbec vůbec TT------------- _ _ 3 AuxZ _ _ 3 nic nic PY--4---------- _ _ 1 Obj _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 5 vlastně vlastně TT------------- _ _ 8 AuxY _ _ 6 jimi on PEXP7--3------- _ _ 8 Adv _ _ 7 jen jen Db------------- _ _ 8 AuxZ _ _ 8 protékalo protékat VpNS----R-AAI-- _ _ 4 Pred _ _ 9 mléko mléko NNNS1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94209_103:s-25 # text = Nyní jim jsou čtyři roky a díky speciální péči se naučila všechno, co by měla ve svém věku umět, řekl Potměšil. 1 Nyní nyní Db------------- _ _ 3 Adv _ _ 2 jim on PEXP3--3------- _ _ 3 Obj _ _ 3 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 6 Obj _ _ 4 čtyři čtyři`4 Cl-P1---------- _ _ 5 Atr _ _ 5 roky rok NNIP1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 6 a a J^------------- _ _ 22 Coord _ _ 7 díky díky RR--3---------- _ _ 11 AuxP _ _ 8 speciální speciální AAFS3----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 péči péče NNFS3-----A---- _ _ 7 Adv _ _ 10 se se P7--4---------- _ _ 11 AuxT _ _ 11 naučila naučit VpQW----R-AAP-- _ _ 6 Obj _ _ 12 všechno všechen PLNS4---------- _ _ 11 Obj _ _ 13 , , Z:------------- _ _ 16 AuxX _ _ 14 co co PQ--4---------- _ _ 20 Obj _ _ 15 by být Vc----------I-- _ _ 16 AuxV _ _ 16 měla mít VpQW----R-AAI-- _ _ 12 Atr _ _ 17 ve v RV--6---------- _ _ 16 AuxP _ _ 18 svém svůj P8ZS6---------- _ _ 19 Atr _ _ 19 věku věk NNIS6-----A---- _ _ 17 Adv _ _ 20 umět umět Vf--------A-I-- _ _ 16 Obj _ _ 21 , , Z:------------- _ _ 16 AuxX _ _ 22 řekl říci VpYS----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 23 Potměšil Potměšil NNMS1-----A---- _ _ 22 Sb _ _ 24 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _