# newdoc id = ln94202_13 # sent_id = ln94202_13:s-1 # text = Volná parketa v dopravě zvaná duobus 1 Volná volný AAFS1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 parketa parketa NNFS1-----A---- _ _ 0 ExD _ _ 3 v v RR--6---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 dopravě doprava NNFS6-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 zvaná zvaný AAFS1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 6 duobus duobus NNIS1-----A---- _ _ 5 Adv _ _ # sent_id = ln94202_13:s-2 # text = Ve světě obvyklá kombinace autobusu a trolejbusu přispívá ke zlepšení životního prostředí 1 Ve v RV--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 2 světě svět NNIS6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 obvyklá obvyklý AAFS1----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 kombinace kombinace NNFS1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 5 autobusu autobus NNIS2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 a a J^------------- _ _ 4 Coord _ _ 7 trolejbusu trolejbus NNIS2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 přispívá přispívat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 9 ke k RV--3---------- _ _ 8 AuxP _ _ 10 zlepšení zlepšení NNNS3-----A---- _ _ 9 Obj _ _ 11 životního životní AANS2----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 prostředí prostředí NNNS2-----A---- _ _ 10 Atr _ _ # sent_id = ln94202_13:s-3 # text = Ing. Jasoň Hampl, MŠMT ČR 1 Ing Ing BNXXX-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 2 . . Z:------------- _ _ 1 AuxG _ _ 3 Jasoň Jasoň NNMS1-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 Hampl Hampl NNMS1-----A---- _ _ 0 ExD _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 6 AuxX _ _ 6 MŠMT MŠMT BNXXX-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 7 ČR ČR BNXXX-----A---- _ _ 6 Atr _ _ # sent_id = ln94202_13:s-4 # text = Autobusy a trolejbusy známe. 1 Autobusy autobus NNIP4-----A---- _ _ 2 Obj _ _ 2 a a J^------------- _ _ 4 Coord _ _ 3 trolejbusy trolejbus NNIP4-----A---- _ _ 2 Obj _ _ 4 známe znát VB-P---1P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-5 # text = Ve světě však jezdí ještě duobus. 1 Ve v RV--6---------- _ _ 4 AuxP _ _ 2 světě svět NNIS6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 však však J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 4 jezdí jezdit VB-S---3P-AAI-- _ _ 3 Pred _ _ 5 ještě ještě Db------------- _ _ 6 AuxZ _ _ 6 duobus duobus NNIS1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 7 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-6 # text = Vozidlo, které má dva pohony. 1 Vozidlo vozidlo NNNS1-----A---- _ _ 0 ExD _ _ 2 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 3 které který P4NS1---------- _ _ 4 Sb _ _ 4 má mít VB-S---3P-AAI-- _ _ 1 Atr _ _ 5 dva dva`2 CnYP4---------- _ _ 6 Atr _ _ 6 pohony pohon NNIP4-----A---- _ _ 4 Obj _ _ 7 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-7 # text = Na elektřinu jezdí na silně zatížených trasách společných více linkám nebo v podzemí. 1 Na na RR--4---------- _ _ 3 AuxP _ _ 2 elektřinu elektřina NNFS4-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 jezdí jezdit VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 na na RR--6---------- _ _ 11 AuxP _ _ 5 silně silně Dg-------1A---- _ _ 6 Adv _ _ 6 zatížených zatížený AAFP6----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 trasách trasa NNFP6-----A---- _ _ 4 Adv _ _ 8 společných společný AAFP6----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 9 více více Dg-------2A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 linkám linka NNFP3-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 11 nebo nebo J^------------- _ _ 3 Coord _ _ 12 v v RR--6---------- _ _ 11 AuxP _ _ 13 podzemí podzemí NNNS6-----A---- _ _ 12 Adv _ _ 14 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-8 # text = Spalovací motor pak používá na předměstích, kde je provoz řidší a exhalace se snáze rozptylují a kde by se v důsledku slabého provozu nevyplatila trolej s měnírnou. 1 Spalovací spalovací AAIS4----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 motor motor NNIS4-----A---- _ _ 4 Obj _ _ 3 pak pak Db------------- _ _ 4 Adv _ _ 4 používá používat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 na na RR--6---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 předměstích předměstí NNNP6-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 17 AuxX _ _ 8 kde kde Db------------- _ _ 12 Adv _ _ 9 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 12 Atr _ _ 10 provoz provoz NNIS1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 11 řidší řídký AAIS1----2A---- _ _ 9 Pnom _ _ 12 a a J^------------- _ _ 17 Coord _ _ 13 exhalace exhalace NNFP1-----A---- _ _ 16 Sb _ _ 14 se se P7--4---------- _ _ 16 AuxT _ _ 15 snáze snadno Dg-------2A---1 _ _ 16 Adv _ _ 16 rozptylují rozptylovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 12 Atr _ _ 17 a a J^------------- _ _ 6 Coord _ _ 18 kde kde Db------------- _ _ 25 Adv _ _ 19 by být Vc----------I-- _ _ 25 AuxV _ _ 20 se se P7--4---------- _ _ 25 AuxT _ _ 21 v v RR--6---------- _ _ 22 AuxP _ _ 22 důsledku důsledek NNIS6-----A---- _ _ 25 AuxP _ _ 23 slabého slabý AAIS2----1A---- _ _ 24 Atr _ _ 24 provozu provoz NNIS2-----A---- _ _ 22 Adv _ _ 25 nevyplatila vyplatit VpQW----R-NAP-- _ _ 17 Atr _ _ 26 trolej trolej NNFS1-----A---- _ _ 25 Sb _ _ 27 s s RR--7---------- _ _ 26 AuxP _ _ 28 měnírnou měnírna NNFS7-----A---- _ _ 27 Atr _ _ 29 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-9 # text = Duobus tedy jisté množství škodlivin do ovzduší přece jen emituje, ovšem v praxi bývá jeho přínos pro životní prostředí větší než u tichých a čistých trolejbusů. 1 Duobus duobus NNIS1-----A---- _ _ 10 Sb _ _ 2 tedy tedy J^------------- _ _ 10 AuxY _ _ 3 jisté jistý AANS4----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 množství množství NNNS4-----A---- _ _ 10 Obj _ _ 5 škodlivin škodlivina NNFP2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 6 do do RR--2---------- _ _ 10 AuxP _ _ 7 ovzduší ovzduší NNNS2-----A---- _ _ 6 Adv _ _ 8 přece přece TT------------- _ _ 10 AuxY _ _ 9 jen jen TT------------- _ _ 8 AuxY _ _ 10 emituje emitovat VB-S---3P-AAB-- _ _ 12 Pred _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 12 AuxX _ _ 12 ovšem ovšem TT------------- _ _ 0 Coord _ _ 13 v v RR--6---------- _ _ 15 AuxP _ _ 14 praxi praxe NNFS6-----A---- _ _ 13 Adv _ _ 15 bývá bývat VB-S---3P-AAI-- _ _ 12 Pred _ _ 16 jeho jeho P9XXXZS3------- _ _ 17 Atr _ _ 17 přínos přínos NNIS1-----A---- _ _ 15 Sb _ _ 18 pro pro RR--4---------- _ _ 17 AuxP _ _ 19 životní životní AANS4----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 20 prostředí prostředí NNNS4-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 21 větší velký AAIS1----2A---- _ _ 15 Pnom _ _ 22 než než J,------------- _ _ 21 AuxC _ _ 23 u u RR--2---------- _ _ 22 AuxP _ _ 24 tichých tichý AAIP2----1A---- _ _ 25 Atr _ _ 25 a a J^------------- _ _ 27 Coord _ _ 26 čistých čistý AAIP2----1A---- _ _ 25 Atr _ _ 27 trolejbusů trolejbus NNIP2-----A---- _ _ 23 ExD _ _ 28 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-10 # text = Řada měst se totiž kvůli vysokým investicím na vybudování trolejbusové nebo tramvajové dopravy nezmůže a pokračuje tedy mnohem škodlivější veřejná doprava autobusy. 1 Řada řada NNFS1-----A---- _ _ 14 Sb _ _ 2 měst město NNNP2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 3 se se P7--4---------- _ _ 14 AuxT _ _ 4 totiž totiž J^------------- _ _ 14 AuxY _ _ 5 kvůli kvůli RR--3---------- _ _ 14 AuxP _ _ 6 vysokým vysoký AAFP3----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 investicím investice NNFP3-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 8 na na RR--4---------- _ _ 14 AuxP _ _ 9 vybudování vybudování NNNS4-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 10 trolejbusové trolejbusový AAFS2----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 nebo nebo J^------------- _ _ 13 Coord _ _ 12 tramvajové tramvajový AAFS2----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 dopravy doprava NNFS2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 14 nezmůže zmoci VB-S---3P-NAP-- _ _ 15 Pred _ _ 15 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 16 pokračuje pokračovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 15 Pred _ _ 17 tedy tedy J^------------- _ _ 16 AuxY _ _ 18 mnohem mnohem Db------------- _ _ 19 Adv _ _ 19 škodlivější škodlivý AAFS1----2A---- _ _ 21 Atr _ _ 20 veřejná veřejný AAFS1----1A---- _ _ 21 Atr _ _ 21 doprava doprava NNFS1-----A---- _ _ 16 Sb _ _ 22 autobusy autobus NNIP7-----A---- _ _ 21 Atr _ _ 23 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-11 # text = Podstatně méně neekologické duobusy by však tato města mohla zavést bez problémů. 1 Podstatně podstatně Dg-------1A---- _ _ 2 Adv _ _ 2 méně méně Dg-------2A---- _ _ 3 Adv _ _ 3 neekologické ekologický AAIP4----1N---- _ _ 4 Atr _ _ 4 duobusy duobus NNIP4-----A---- _ _ 10 Obj _ _ 5 by být Vc----------I-- _ _ 9 AuxV _ _ 6 však však J^------------- _ _ 9 AuxY _ _ 7 tato tento PDNP1---------- _ _ 8 Atr _ _ 8 města město NNNP1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 9 mohla moci VpQW----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 10 zavést zavést Vf--------A-P-- _ _ 9 Obj _ _ 11 bez bez RR--2---------- _ _ 10 AuxP _ _ 12 problémů problém NNIP2-----A---- _ _ 11 Adv _ _ 13 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-12 # text = Elektrifikovat lze v menším rozsahu a navíc postupně. 1 Elektrifikovat elektrifikovat Vf--------A-B-- _ _ 2 Sb _ _ 2 lze lze VB-S---3P-AAI-- _ _ 6 Pred _ _ 3 v v RR--6---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 menším malý AAIS6----2A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 rozsahu rozsah NNIS6-----A---- _ _ 3 Adv _ _ 6 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 7 navíc navíc Db------------- _ _ 6 ExD _ _ 8 postupně postupně Dg-------1A---- _ _ 6 ExD _ _ 9 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-13 # text = Příkladem vhodné trasy pro využití duobusu je pražská trasa autobusů MDH od holešovického nádraží na Severní město. 1 Příkladem příklad NNIS7-----A---- _ _ 7 Pnom _ _ 2 vhodné vhodný AAFS2----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 trasy trasa NNFS2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 4 pro pro RR--4---------- _ _ 2 AuxP _ _ 5 využití využití NNNS4-----A---- _ _ 4 Obj _ _ 6 duobusu duobus NNIS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 8 pražská pražský AAFS1----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 trasa trasa NNFS1-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 10 autobusů autobus NNIP2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 11 MDH MHD BNXXX-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 12 od od RR--2---------- _ _ 9 AuxP _ _ 13 holešovického holešovický AANS2----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 nádraží nádraží NNNS2-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 15 na na RR--4---------- _ _ 9 AuxP _ _ 16 Severní severní AANS4----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 město město NNNS4-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 18 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-14 # text = Jezdí tam osm linek, přičemž u Vychovatelny se jejich společná trasa dělí na dvě větve, ovšem stále ještě dostatečně zatížené, aby se vyplatila trolej. 1 Jezdí jezdit VB-S---3P-AAI-- _ _ 5 Pred _ _ 2 tam tam Db------------- _ _ 1 Adv _ _ 3 osm osm`8 Cl-S1---------- _ _ 1 Sb _ _ 4 linek linka NNFP2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 6 přičemž přičemž Db------------- _ _ 13 Adv _ _ 7 u u RR--2---------- _ _ 13 AuxP _ _ 8 Vychovatelny vychovatelna NNFS2-----A---- _ _ 7 Adv _ _ 9 se se P7--4---------- _ _ 13 AuxT _ _ 10 jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 12 Atr _ _ 11 společná společný AAFS1----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 trasa trasa NNFS1-----A---- _ _ 13 Sb _ _ 13 dělí dělit VB-S---3P-AAI-- _ _ 5 Pred _ _ 14 na na RR--4---------- _ _ 13 AuxP _ _ 15 dvě dva`2 CnHP4---------- _ _ 16 Atr _ _ 16 větve větev NNFP4-----A---- _ _ 14 Obj _ _ 17 , , Z:------------- _ _ 22 AuxX _ _ 18 ovšem ovšem TT------------- _ _ 22 Adv _ _ 19 stále stále Dg-------1A---- _ _ 22 Adv _ _ 20 ještě ještě Db------------- _ _ 22 Adv _ _ 21 dostatečně dostatečně Dg-------1A---- _ _ 22 Adv _ _ 22 zatížené zatížený AAFP4----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 23 , , Z:------------- _ _ 24 AuxX _ _ 24 aby aby J,------------- _ _ 22 AuxC _ _ 25 se se P7--4---------- _ _ 26 AuxT _ _ 26 vyplatila vyplatit VpQW----R-AAP-- _ _ 24 Adv _ _ 27 trolej trolej NNFS1-----A---- _ _ 26 Sb _ _ 28 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-15 # text = Na obou těchto trasách se překonává největší část celkového stoupání a spotřebuje více než polovina paliva. 1 Na na RR--6---------- _ _ 6 AuxP _ _ 2 obou oba`2 CnXP6---------- _ _ 4 Atr _ _ 3 těchto tento PDXP6---------- _ _ 4 Atr _ _ 4 trasách trasa NNFP6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 5 se se P7--4---------- _ _ 6 AuxR _ _ 6 překonává překonávat VB-S---3P-AAI-- _ _ 11 Pred _ _ 7 největší velký AAFS1----3A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 část část NNFS1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 9 celkového celkový AANS2----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 stoupání stoupání NNNS2-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 11 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 12 spotřebuje spotřebovat VB-S---3P-AAP-- _ _ 11 Pred _ _ 13 více více Dg-------2A---- _ _ 12 Sb _ _ 14 než než J,------------- _ _ 13 AuxC _ _ 15 polovina polovina NNFS1-----A---- _ _ 14 Adv _ _ 16 paliva palivo NNNS2-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 17 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-16 # text = Pokud by se jezdilo nahoru elektricky, odpadne produkce exhalací a sníží se hluk. 1 Pokud pokud J,------------- _ _ 8 AuxC _ _ 2 by být Vc----------I-- _ _ 4 AuxV _ _ 3 se se P7--4---------- _ _ 4 AuxR _ _ 4 jezdilo jezdit VpNS----R-AAI-- _ _ 1 Adv _ _ 5 nahoru nahoru Db------------- _ _ 4 Adv _ _ 6 elektricky elektricky Dg-------1A---- _ _ 4 Adv _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 1 AuxX _ _ 8 odpadne odpadnout VB-S---3P-AAP-- _ _ 11 Pred _ _ 9 produkce produkce NNFS1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 10 exhalací exhalace NNFP2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 11 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 12 sníží snížit VB-S---3P-AAP-- _ _ 11 Pred _ _ 13 se se P7--4---------- _ _ 12 AuxT _ _ 14 hluk hluk NNIS1-----A---- _ _ 12 Sb _ _ 15 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-17 # text = Nahoře se již linky rozvětvují, provoz řídne a provětrávání je lepší, takže trolej může skončit a pohon vozidla by převzal spalovací motor. 1 Nahoře nahoře Db------------- _ _ 5 Adv _ _ 2 se se P7--4---------- _ _ 5 AuxT _ _ 3 již již Db------------- _ _ 5 Adv _ _ 4 linky linka NNFP1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 5 rozvětvují rozvětvovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 9 Pred _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 7 provoz provoz NNIS1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 8 řídne řídnout VB-S---3P-AAI-- _ _ 9 Pred _ _ 9 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 10 provětrávání provětrávání NNNS1-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 11 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 9 Pred _ _ 12 lepší lepší AANS1----2A---- _ _ 11 Pnom _ _ 13 , , Z:------------- _ _ 14 AuxX _ _ 14 takže takže J,------------- _ _ 9 AuxC _ _ 15 trolej trolej NNFS1-----A---- _ _ 16 Sb _ _ 16 může moci VB-S---3P-AAI-- _ _ 18 Adv _ _ 17 skončit skončit Vf--------A-P-- _ _ 16 Obj _ _ 18 a a J^------------- _ _ 14 Coord _ _ 19 pohon pohon NNIS4-----A---- _ _ 22 Obj _ _ 20 vozidla vozidlo NNNS2-----A---- _ _ 19 Atr _ _ 21 by být Vc----------I-- _ _ 22 AuxV _ _ 22 převzal převzít VpYS----R-AAP-- _ _ 18 Adv _ _ 23 spalovací spalovací AAIS1----1A---- _ _ 24 Atr _ _ 24 motor motor NNIS1-----A---- _ _ 22 Sb _ _ 25 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-18 # text = Ten by byl v chodu i při energeticky nenáročné jízdě dolů, takže pro směr dolů odpadne trolej rovněž. 1 Ten ten PDYS1---------- _ _ 3 Sb _ _ 2 by být Vc----------I-- _ _ 3 AuxV _ _ 3 byl být VpYS----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 v v RR--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 5 chodu chod NNIS6-----A---- _ _ 4 Adv _ _ 6 i i J^------------- _ _ 10 AuxZ _ _ 7 při při RR--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 8 energeticky energeticky Dg-------1A---- _ _ 9 Adv _ _ 9 nenáročné náročný AAFS6----1N---- _ _ 10 Atr _ _ 10 jízdě jízda NNFS6-----A---- _ _ 7 Adv _ _ 11 dolů dolů Db------------- _ _ 10 Atr _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 13 AuxX _ _ 13 takže takže J,------------- _ _ 3 AuxC _ _ 14 pro pro RR--4---------- _ _ 17 AuxP _ _ 15 směr směr NNIS4-----A---- _ _ 14 Adv _ _ 16 dolů dolů Db------------- _ _ 15 Atr _ _ 17 odpadne odpadnout VB-S---3P-AAP-- _ _ 13 Adv _ _ 18 trolej trolej NNFS1-----A---- _ _ 17 Sb _ _ 19 rovněž rovněž Db------------- _ _ 17 Adv _ _ 20 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-19 # text = Podobné řešení se nabízí v případě dopravy ze Smíchova na Barrandov. 1 Podobné podobný AANS1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 řešení řešení NNNS1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 3 se se P7--4---------- _ _ 4 AuxT _ _ 4 nabízí nabízet VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 v v RR--6---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 případě případ NNIS6-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 7 dopravy doprava NNFS2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 ze z RV--2---------- _ _ 7 AuxP _ _ 9 Smíchova Smíchov NNIS2-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 10 na na RR--4---------- _ _ 7 AuxP _ _ 11 Barrandov Barrandov NNIS4-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 12 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-20 # text = Podobných vhodných míst by se našlo po naší republice hodně, zejména v městech s velkými převýšeními, která byla bývalým federálním ministerstvem dopravy vytipována k zavedení trolejbusové dopravy (Liberec, Jablonec n. N., Karlovy Vary, Karviná, Havířov, Příbram, Přerov atd.). 1 Podobných podobný AANP2----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 2 vhodných vhodný AANP2----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 míst místo NNNP2-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 4 by být Vc----------I-- _ _ 6 AuxV _ _ 5 se se P7--4---------- _ _ 6 AuxR _ _ 6 našlo najít VpNS----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 7 po po RR--6---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 naší náš PSFS6-P1------- _ _ 9 Atr _ _ 9 republice republika NNFS6-----A---- _ _ 7 Adv _ _ 10 hodně hodně Dg-------1A---- _ _ 6 Sb _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 13 AuxX _ _ 12 zejména zejména TT------------- _ _ 14 AuxZ _ _ 13 v v RR--6---------- _ _ 6 AuxP _ _ 14 městech město NNNP6-----A---- _ _ 13 Adv _ _ 15 s s RR--7---------- _ _ 14 AuxP _ _ 16 velkými velký AANP7----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 převýšeními převýšení NNNP7-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 18 , , Z:------------- _ _ 25 AuxX _ _ 19 která který P4NP1---------- _ _ 25 Sb _ _ 20 byla být VpQW----R-AAI-- _ _ 25 AuxV _ _ 21 bývalým bývalý AANS7----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 22 federálním federální AANS7----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 23 ministerstvem ministerstvo NNNS7-----A---- _ _ 25 Obj _ _ 24 dopravy doprava NNFS2-----A---- _ _ 23 Atr _ _ 25 vytipována vytipovat VsQW----X-APP-- _ _ 14 Atr _ _ 26 k k RR--3---------- _ _ 25 AuxP _ _ 27 zavedení zavedení NNNS3-----A---- _ _ 26 Adv _ _ 28 trolejbusové trolejbusový AAFS2----1A---- _ _ 29 Atr _ _ 29 dopravy doprava NNFS2-----A---- _ _ 27 Atr _ _ 30 ( ( Z:------------- _ _ 49 AuxG _ _ 31 Liberec Liberec NNIS1-----A---- _ _ 49 ExD _ _ 32 , , Z:------------- _ _ 49 AuxX _ _ 33 Jablonec Jablonec NNIS1-----A---- _ _ 49 ExD _ _ 34 n nad RR--7---------b _ _ 33 AuxP _ _ 35 . . Z:------------- _ _ 34 AuxG _ _ 36 N N Q3------------- _ _ 34 Atr _ _ 37 . . Z:------------- _ _ 36 AuxG _ _ 38 , , Z:------------- _ _ 49 AuxX _ _ 39 Karlovy Karlův AUIP1M--------- _ _ 40 Atr _ _ 40 Vary Vary NNIP1-----A---- _ _ 49 ExD _ _ 41 , , Z:------------- _ _ 49 AuxX _ _ 42 Karviná Karviná NNFS1-----A---- _ _ 49 ExD _ _ 43 , , Z:------------- _ _ 49 AuxX _ _ 44 Havířov Havířov NNIS1-----A---- _ _ 49 ExD _ _ 45 , , Z:------------- _ _ 49 AuxX _ _ 46 Příbram Příbram NNFS1-----A---- _ _ 49 ExD _ _ 47 , , Z:------------- _ _ 49 AuxX _ _ 48 Přerov Přerov NNIS1-----A---- _ _ 49 ExD _ _ 49 atd atd Bb------------- _ _ 14 Coord _ _ 50 . . Z:------------- _ _ 49 AuxG _ _ 51 ) ) Z:------------- _ _ 49 AuxG _ _ 52 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-21 # text = V České republice je situace k nasazení duobusů zralá již dávno. 1 V v RR--6---------- _ _ 4 AuxP _ _ 2 České český AAFS6----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 republice republika NNFS6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 4 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 situace situace NNFS1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 6 k k RR--3---------- _ _ 5 AuxP _ _ 7 nasazení nasazení NNNS3-----A---- _ _ 6 AdvAtr _ _ 8 duobusů duobus NNIP2-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 9 zralá zralý AAFS1----1A---- _ _ 4 Pnom _ _ 10 již již Db------------- _ _ 11 AuxZ _ _ 11 dávno dávno Dg-------1A---- _ _ 4 Adv _ _ 12 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-22 # text = Brání tomu však na jedné straně prohibitně vysoká cena západních výrobků a na druhé straně zásadní nedůvěra v duobusy u českých výrobců vozidel pro městskou hromadnou dopravu. 1 Brání bránit VB-S---3P-AAI-- _ _ 12 Pred _ _ 2 tomu ten PDZS3---------- _ _ 1 Obj _ _ 3 však však J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 4 na na RR--6---------- _ _ 1 AuxP _ _ 5 jedné jeden`1 CnFS6---------- _ _ 6 Atr _ _ 6 straně strana NNFS6-----A---- _ _ 4 Adv _ _ 7 prohibitně prohibitně Dg-------1A---- _ _ 8 Adv _ _ 8 vysoká vysoký AAFS1----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 cena cena NNFS1-----A---- _ _ 1 Sb _ _ 10 západních západní AAIP2----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 výrobků výrobek NNIP2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 12 a a J^------------- _ _ 3 Coord _ _ 13 na na RR--6---------- _ _ 12 AuxP _ _ 14 druhé druhý`2 CrFS6---------- _ _ 15 Atr _ _ 15 straně strana NNFS6-----A---- _ _ 13 ExD _ _ 16 zásadní zásadní AAFS1----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 nedůvěra nedůvěra NNFS1-----A---- _ _ 12 ExD _ _ 18 v v RR--4---------- _ _ 17 AuxP _ _ 19 duobusy duobus NNIP4-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 20 u u RR--2---------- _ _ 17 AuxP _ _ 21 českých český AAMP2----1A---- _ _ 22 Atr _ _ 22 výrobců výrobce NNMP2-----A---- _ _ 20 Atr _ _ 23 vozidel vozidlo NNNP2-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 24 pro pro RR--4---------- _ _ 23 AuxP _ _ 25 městskou městský AAFS4----1A---- _ _ 27 Atr _ _ 26 hromadnou hromadný AAFS4----1A---- _ _ 27 Atr _ _ 27 dopravu doprava NNFS4-----A---- _ _ 24 Atr _ _ 28 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-23 # text = Producenti jsou přitom v důsledku odbytových problémů v situaci, kdy rádi takové vozidlo vyrobí na zakázku podle specifikací objednavatele, a to za cenu stále ještě o dost nižší než je cena sériového duobusu ze Západu. 1 Producenti producent NNMP1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 2 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 přitom přitom Db------------- _ _ 2 Adv _ _ 4 v v RR--6---------- _ _ 5 AuxP _ _ 5 důsledku důsledek NNIS6-----A---- _ _ 2 AuxP _ _ 6 odbytových odbytový AAIP2----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 problémů problém NNIP2-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 8 v v RR--6---------- _ _ 2 AuxP _ _ 9 situaci situace NNFS6-----A---- _ _ 8 Adv _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 15 AuxX _ _ 11 kdy kdy Db------------- _ _ 15 Adv _ _ 12 rádi rád ACMP------A---- _ _ 15 AtvV _ _ 13 takové takový PDNS4---------- _ _ 14 Atr _ _ 14 vozidlo vozidlo NNNS4-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 15 vyrobí vyrobit VB-P---3P-AAP-- _ _ 9 Atr _ _ 16 na na RR--4---------- _ _ 15 AuxP _ _ 17 zakázku zakázka NNFS4-----A---- _ _ 16 Adv _ _ 18 podle podle RR--2---------- _ _ 15 AuxP _ _ 19 specifikací specifikace NNFP2-----A---- _ _ 18 Adv _ _ 20 objednavatele objednavatel NNMS2-----A---- _ _ 19 Atr _ _ 21 , , Z:------------- _ _ 24 AuxX _ _ 22 a a J^------------- _ _ 23 AuxY _ _ 23 to ten PDNS4---------- _ _ 25 AuxY _ _ 24 za za RR--4---------- _ _ 15 AuxP _ _ 25 cenu cena NNFS4-----A---- _ _ 24 Adv _ _ 26 stále stále Dg-------1A---- _ _ 30 Adv _ _ 27 ještě ještě Db------------- _ _ 30 Adv _ _ 28 o o RR--4---------- _ _ 30 AuxP _ _ 29 dost dost Dg-------1A---- _ _ 28 Adv _ _ 30 nižší nízký AAFS4----2A---- _ _ 25 Atr _ _ 31 než než J,------------- _ _ 30 AuxC _ _ 32 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 31 Adv _ _ 33 cena cena NNFS1-----A---- _ _ 32 Sb _ _ 34 sériového sériový AAIS2----1A---- _ _ 35 Atr _ _ 35 duobusu duobus NNIS2-----A---- _ _ 33 Atr _ _ 36 ze z RV--2---------- _ _ 35 AuxP _ _ 37 Západu západ NNIS2-----A---- _ _ 36 Atr _ _ 38 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-24 # text = Jakmile bude toto perspektivně levné vozidlo předvedeno potencionálním zájemcům in natura, bude jim jasné, že na něco podobného vlastně čekali. 1 Jakmile jakmile J,------------- _ _ 13 AuxC _ _ 2 bude být VB-S---3F-AAI-- _ _ 7 AuxV _ _ 3 toto tento PDNS1---------- _ _ 6 Atr _ _ 4 perspektivně perspektivně Dg-------1A---- _ _ 5 Adv _ _ 5 levné levný AANS1----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 vozidlo vozidlo NNNS1-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 7 předvedeno předvést VsNS----X-APP-- _ _ 1 Adv _ _ 8 potencionálním potencionální AAMP3----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 zájemcům zájemce NNMP3-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 10 in in F%------------- _ _ 11 Atr _ _ 11 natura natura F%------------- _ _ 7 Adv _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 1 AuxX _ _ 13 bude být VB-S---3F-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 14 jim on PEXP3--3------- _ _ 13 Obj _ _ 15 jasné jasný AANS1----1A---- _ _ 13 Pnom _ _ 16 , , Z:------------- _ _ 17 AuxX _ _ 17 že že J,------------- _ _ 13 AuxC _ _ 18 na na RR--4---------- _ _ 22 AuxP _ _ 19 něco něco PK--4---------- _ _ 18 Obj _ _ 20 podobného podobný AANS2----1A---- _ _ 19 Atr _ _ 21 vlastně vlastně TT------------- _ _ 22 AuxY _ _ 22 čekali čekat VpMP----R-AAI-- _ _ 17 Sb _ _ 23 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-25 # text = Výrobci pak jistě zalitují, že se této příležitosti nechopili již dávno. 1 Výrobci výrobce NNMP1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 2 pak pak Db------------- _ _ 4 Adv _ _ 3 jistě jistě Dg-------1A---- _ _ 4 Adv _ _ 4 zalitují zalitovat VB-P---3P-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 6 AuxX _ _ 6 že že J,------------- _ _ 4 AuxC _ _ 7 se se P7--4---------- _ _ 10 AuxT _ _ 8 této tento PDFS2---------- _ _ 9 Atr _ _ 9 příležitosti příležitost NNFS2-----A---- _ _ 10 Obj _ _ 10 nechopili chopit VpMP----R-NAP-- _ _ 6 Obj _ _ 11 již již Db------------- _ _ 12 Adv _ _ 12 dávno dávno Dg-------1A---- _ _ 10 Adv _ _ 13 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-26 # text = Produkce duobusů slibuje dlouhodobé a slušné zisky. 1 Produkce produkce NNFS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 2 duobusů duobus NNIP2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 3 slibuje slibovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 dlouhodobé dlouhodobý AAIP4----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 a a J^------------- _ _ 7 Coord _ _ 6 slušné slušný AAIP4----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 zisky zisk NNIP4-----A---- _ _ 3 Obj _ _ 8 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-27 # text = Problémem je ovšem dát dohromady kapitál na vývoj, výrobu a vyzkoušení prototypu, na což by mělo stačit kolem deseti milionů korun. 1 Problémem problém NNIS7-----A---- _ _ 2 Pnom _ _ 2 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 14 Pred _ _ 3 ovšem ovšem TT------------- _ _ 0 Coord _ _ 4 dát dát Vf--------A-P-- _ _ 2 Sb _ _ 5 dohromady dohromady Db------------- _ _ 4 Adv _ _ 6 kapitál kapitál NNIS4-----A---- _ _ 4 Obj _ _ 7 na na RR--4---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 vývoj vývoj NNIS4-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 11 AuxX _ _ 10 výrobu výroba NNFS4-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 a a J^------------- _ _ 7 Coord _ _ 12 vyzkoušení vyzkoušení NNNS4-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 prototypu prototyp NNIS2-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 14 , , Z:------------- _ _ 3 Coord _ _ 15 na na RR--4---------- _ _ 19 AuxP _ _ 16 což což PQ--4---------- _ _ 15 Obj _ _ 17 by být Vc----------I-- _ _ 18 AuxV _ _ 18 mělo mít VpNS----R-AAI-- _ _ 14 Pred _ _ 19 stačit stačit Vf--------A-I-- _ _ 18 Obj _ _ 20 kolem kolem RR--2---------- _ _ 18 AuxP _ _ 21 deseti deset`10 Cl-P2---------- _ _ 22 Atr _ _ 22 milionů milion`1000000 CzIP2---------- _ _ 20 Sb _ _ 23 korun koruna NNFP2-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 24 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-28 # text = To je částka, o kterou se prostřednictvím bezúročné půjčky na inovace pokrývající 50 procent vývojových nákladů může ucházet právnická osoba u Českomoravské záruční a rozvojové banky. 1 To ten PDNS1---------- _ _ 2 Sb _ _ 2 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 částka částka NNFS1-----A---- _ _ 2 Pnom _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 18 AuxX _ _ 5 o o RR--4---------- _ _ 19 AuxP _ _ 6 kterou který P4FS4---------- _ _ 5 Obj _ _ 7 se se P7--4---------- _ _ 19 AuxT _ _ 8 prostřednictvím prostřednictví NNNS7-----A---- _ _ 18 AuxP _ _ 9 bezúročné bezúročný AAFS2----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 půjčky půjčka NNFS2-----A---- _ _ 8 Adv _ _ 11 na na RR--4---------- _ _ 10 AuxP _ _ 12 inovace inovace NNFP4-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 pokrývající pokrývající AGFS2-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 14 50 50 C=------------- _ _ 13 Obj _ _ 15 procent procento NNNP2-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 16 vývojových vývojový AAIP2----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 nákladů náklad NNIP2-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 18 může moci VB-S---3P-AAI-- _ _ 3 Atr _ _ 19 ucházet ucházet Vf--------A-I-- _ _ 18 Obj _ _ 20 právnická právnický AAFS1----1A---- _ _ 21 Atr _ _ 21 osoba osoba NNFS1-----A---- _ _ 18 Sb _ _ 22 u u RR--2---------- _ _ 19 AuxP _ _ 23 Českomoravské českomoravský AAFS2----1A---- _ _ 27 Atr _ _ 24 záruční záruční AAFS2----1A---- _ _ 25 Atr _ _ 25 a a J^------------- _ _ 27 Coord _ _ 26 rozvojové rozvojový AAFS2----1A---- _ _ 25 Atr _ _ 27 banky banka NNFS2-----A---- _ _ 22 Adv _ _ 28 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-29 # text = Klasické duobusy jsou kloubové, přičemž jejich přední část je vybavena kompletním trolejbusovým pohonem a zadní část autobusovým s automatickou převodovkou. 1 Klasické klasický AAIP1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 duobusy duobus NNIP1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 3 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 5 Pred _ _ 4 kloubové kloubový AAIP1----1A---- _ _ 3 Pnom _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 6 přičemž přičemž Db------------- _ _ 11 Adv _ _ 7 jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 9 Atr _ _ 8 přední přední AAFS1----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 část část NNFS1-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 10 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 11 AuxV _ _ 11 vybavena vybavit VsQW----X-APP-- _ _ 15 Pred _ _ 12 kompletním kompletní AAIS7----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 13 trolejbusovým trolejbusový AAIS7----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 pohonem pohon NNIS7-----A---- _ _ 11 Adv _ _ 15 a a J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 16 zadní zadní AAFS1----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 část část NNFS1-----A---- _ _ 15 ExD _ _ 18 autobusovým autobusový AAIS7----1A---- _ _ 15 ExD _ _ 19 s s RR--7---------- _ _ 18 AuxP _ _ 20 automatickou automatický AAFS7----1A---- _ _ 21 Atr _ _ 21 převodovkou převodovka NNFS7-----A---- _ _ 19 ExD _ _ 22 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-30 # text = Existují však levnější systémy s využitím automatické změny převodu i pro elektropohon. 1 Existují existovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 2 Pred _ _ 2 však však J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 3 levnější levný AAIP1----2A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 systémy systém NNIP1-----A---- _ _ 1 Sb _ _ 5 s s RR--7---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 využitím využití NNNS7-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 automatické automatický AAFS2----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 změny změna NNFS2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 9 převodu převod NNIS2-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 10 i i J^------------- _ _ 12 AuxZ _ _ 11 pro pro RR--4---------- _ _ 9 AuxP _ _ 12 elektropohon elektropohon NNIS4-----A---- _ _ 11 AtrAtr _ _ 13 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-31 # text = Koncepce je rozpracována a její výhoda spočívá i v tom, že není nutný kloubový autobus. 1 Koncepce koncepce NNFS1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 2 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 4 Pred _ _ 3 rozpracována rozpracovat VsQW----X-APP-- _ _ 2 Pnom _ _ 4 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 5 její jeho P9FXXFS3------- _ _ 6 Atr _ _ 6 výhoda výhoda NNFS1-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 7 spočívá spočívat VB-S---3P-AAI-- _ _ 4 Pred _ _ 8 i i J^------------- _ _ 10 AuxZ _ _ 9 v v RR--6---------- _ _ 7 AuxP _ _ 10 tom ten PDZS6---------- _ _ 9 Adv _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 12 AuxX _ _ 12 že že J,------------- _ _ 10 AuxC _ _ 13 není být VB-S---3P-NAI-- _ _ 12 Atr _ _ 14 nutný nutný AAIS1----1A---- _ _ 13 Pnom _ _ 15 kloubový kloubový AAIS1----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 16 autobus autobus NNIS1-----A---- _ _ 13 Sb _ _ 17 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-32 # text = To je výhodné pro uvažované trasy, kde na předměstích stačí klasický autobus vzhledem k nižšímu počtu cestujících. 1 To ten PDNS1---------- _ _ 2 Sb _ _ 2 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 výhodné výhodný AANS1----1A---- _ _ 2 Pnom _ _ 4 pro pro RR--4---------- _ _ 3 AuxP _ _ 5 uvažované uvažovaný AAFP4----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 trasy trasa NNFP4-----A---- _ _ 4 Adv _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 11 AuxX _ _ 8 kde kde Db------------- _ _ 11 Adv _ _ 9 na na RR--6---------- _ _ 11 AuxP _ _ 10 předměstích předměstí NNNP6-----A---- _ _ 9 Adv _ _ 11 stačí stačit VB-S---3P-AAI-- _ _ 6 Atr _ _ 12 klasický klasický AAIS1----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 autobus autobus NNIS1-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 14 vzhledem vzhledem RF------------- _ _ 15 AuxP _ _ 15 k k RR--3---------- _ _ 11 AuxP _ _ 16 nižšímu nízký AAIS3----2A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 počtu počet NNIS3-----A---- _ _ 15 Adv _ _ 18 cestujících cestující AGMP2-----A---- _ _ 17 ExD _ _ 19 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-33 # text = Duobusy mohou výrazně přispět ke zlepšení životního prostředí ve městech a současně i zachovat flexibilitu nezávislé trakce. 1 Duobusy duobus NNIP1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 2 mohou moci VB-P---3P-AAI-1 _ _ 0 Pred _ _ 3 výrazně výrazně Dg-------1A---- _ _ 4 Adv _ _ 4 přispět přispět Vf--------A-P-- _ _ 11 Obj _ _ 5 ke k RV--3---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 zlepšení zlepšení NNNS3-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 7 životního životní AANS2----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 prostředí prostředí NNNS2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 9 ve v RV--6---------- _ _ 8 AuxP _ _ 10 městech město NNNP6-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 11 a a J^------------- _ _ 2 Coord _ _ 12 současně současně Dg-------1A---- _ _ 14 Adv _ _ 13 i i J^------------- _ _ 14 AuxZ _ _ 14 zachovat zachovat Vf--------A-I-- _ _ 11 Obj _ _ 15 flexibilitu flexibilita NNFS4-----A---- _ _ 14 Obj _ _ 16 nezávislé závislý AAFS2----1N---- _ _ 17 Atr _ _ 17 trakce trakce NNFS2-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 18 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-34 # text = Nezastaví je ani objížďky, ani výpadky proudu. 1 Nezastaví zastavit VB-P---3P-NAP-- _ _ 0 Pred _ _ 2 je on PEXP4--3------- _ _ 1 Obj _ _ 3 ani ani J^------------- _ _ 6 AuxY _ _ 4 objížďky objížďka NNFP1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 6 AuxX _ _ 6 ani ani J^------------- _ _ 1 Coord _ _ 7 výpadky výpadek NNIP1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 8 proudu proud NNIS2-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 9 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-35 # text = Minimalizují základní investice, přičemž navíc umožňují vkládat je postupně. 1 Minimalizují minimalizovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 4 Pred _ _ 2 základní základní AAFP4----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 investice investice NNFP4-----A---- _ _ 1 Obj _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 5 přičemž přičemž Db------------- _ _ 7 Adv _ _ 6 navíc navíc Db------------- _ _ 7 Adv _ _ 7 umožňují umožňovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 4 Pred _ _ 8 vkládat vkládat Vf--------A-I-- _ _ 7 Obj _ _ 9 je on PEXP4--3------- _ _ 8 Obj _ _ 10 postupně postupně Dg-------1A---- _ _ 8 Adv _ _ 11 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-36 # text = Snižují celkové náklady a tak přispívají ke zlepšení hospodářských výsledků. 1 Snižují snižovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 4 Pred _ _ 2 celkové celkový AAIP4----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 náklady náklad NNIP4-----A---- _ _ 1 Obj _ _ 4 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 5 tak tak Db------------- _ _ 6 Adv _ _ 6 přispívají přispívat VB-P---3P-AAI-- _ _ 4 Pred _ _ 7 ke k RV--3---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 zlepšení zlepšení NNNS3-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 9 hospodářských hospodářský AAIP2----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 výsledků výsledek NNIP2-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 11 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-37 # text = Dopravní podniky v českých městech by se měly zajímat o tuto variantu městské dopravy a přimět svým zájmem některého z našich výrobců k nastolení programu duobusů. 1 Dopravní dopravní AAIP1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 podniky podnik NNIP1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 3 v v RR--6---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 českých český AANP6----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 městech město NNNP6-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 6 by být Vc----------I-- _ _ 8 AuxV _ _ 7 se se P7--4---------- _ _ 9 AuxT _ _ 8 měly mít VpTP----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 9 zajímat zajímat Vf--------A-I-- _ _ 15 Obj _ _ 10 o o RR--4---------- _ _ 9 AuxP _ _ 11 tuto tento PDFS4---------- _ _ 12 Atr _ _ 12 variantu varianta NNFS4-----A---- _ _ 10 Obj _ _ 13 městské městský AAFS2----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 dopravy doprava NNFS2-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 15 a a J^------------- _ _ 8 Coord _ _ 16 přimět přimět Vf--------A-P-- _ _ 15 Obj _ _ 17 svým svůj P8ZS7---------- _ _ 18 Atr _ _ 18 zájmem zájem NNIS7-----A---- _ _ 16 Adv _ _ 19 některého některý PZMS4---------- _ _ 16 Obj _ _ 20 z z RR--2---------- _ _ 19 AuxP _ _ 21 našich náš PSXP2-P1------- _ _ 22 Atr _ _ 22 výrobců výrobce NNMP2-----A---- _ _ 20 Atr _ _ 23 k k RR--3---------- _ _ 16 AuxP _ _ 24 nastolení nastolení NNNS3-----A---- _ _ 23 Obj _ _ 25 programu program NNIS2-----A---- _ _ 24 Atr _ _ 26 duobusů duobus NNIP2-----A---- _ _ 25 Atr _ _ 27 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-38 # text = Vždyť ve světě existují již více než deset let a jejich výroba narůstá. 1 Vždyť vždyť J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 2 ve v RV--6---------- _ _ 4 AuxP _ _ 3 světě svět NNIS6-----A---- _ _ 2 Adv _ _ 4 existují existovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 10 Pred _ _ 5 již již Db------------- _ _ 4 Adv _ _ 6 více více Dg-------2A---- _ _ 4 Adv _ _ 7 než než J,------------- _ _ 6 AuxC _ _ 8 deset deset`10 Cl-S4---------- _ _ 7 Adv _ _ 9 let léta NNNP2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 10 a a J^------------- _ _ 1 Coord _ _ 11 jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 12 Atr _ _ 12 výroba výroba NNFS1-----A---- _ _ 13 Sb _ _ 13 narůstá narůstat VB-S---3P-AAI-- _ _ 10 Pred _ _ 14 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-39 # text = Pokud tu nebude zájem renomovaných producentů autobusů, pak by samotné dopravní podniky mohly vzít věc do svých rukou a vstoupit do hry. 1 Pokud pokud J,------------- _ _ 14 AuxC _ _ 2 tu tu Db------------- _ _ 3 Adv _ _ 3 nebude být VB-S---3F-NAI-- _ _ 1 Adv _ _ 4 zájem zájem NNIS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 5 renomovaných renomovaný AAMP2----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 producentů producent NNMP2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 7 autobusů autobus NNIP2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 , , Z:------------- _ _ 1 AuxX _ _ 9 pak pak Db------------- _ _ 14 Adv _ _ 10 by být Vc----------I-- _ _ 14 AuxV _ _ 11 samotné samotný AAIP1----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 12 dopravní dopravní AAIP1----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 podniky podnik NNIP1-----A---- _ _ 14 Sb _ _ 14 mohly moci VpTP----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 15 vzít vzít Vf--------A-P-- _ _ 20 Obj _ _ 16 věc věc NNFS4-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 17 do do RR--2---------- _ _ 15 AuxP _ _ 18 svých svůj P8XP2---------- _ _ 19 Atr _ _ 19 rukou ruka NNFP2-----A---- _ _ 17 Adv _ _ 20 a a J^------------- _ _ 14 Coord _ _ 21 vstoupit vstoupit Vf--------A-P-- _ _ 20 Obj _ _ 22 do do RR--2---------- _ _ 21 AuxP _ _ 23 hry hra NNFS2-----A---- _ _ 22 Adv _ _ 24 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = ln94202_13:s-40 # text = Je tu ovšem volná parketa i pro někoho, kdo v této oblasti zatím nepodnikal. 1 Je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 tu tu Db------------- _ _ 1 Adv _ _ 3 ovšem ovšem TT------------- _ _ 1 AuxY _ _ 4 volná volný AAFS1----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 parketa parketa NNFS1-----A---- _ _ 1 Sb _ _ 6 i i J^------------- _ _ 8 AuxZ _ _ 7 pro pro RR--4---------- _ _ 5 AuxP _ _ 8 někoho někdo PK--4---------- _ _ 7 Atr _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 15 AuxX _ _ 10 kdo kdo PQ--1---------- _ _ 15 Sb _ _ 11 v v RR--6---------- _ _ 15 AuxP _ _ 12 této tento PDFS6---------- _ _ 13 Atr _ _ 13 oblasti oblast NNFS6-----A---- _ _ 11 Adv _ _ 14 zatím zatím Db------------- _ _ 15 Adv _ _ 15 nepodnikal podnikat VpYS----R-NAI-- _ _ 8 Atr _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _