# newdoc id = cmpr9410_040 # sent_id = cmpr9410_040:s-1 # text = Studenti vědí, co chtějí 1 Studenti student NNMP1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 2 vědí vědět VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 4 co co PQ--4---------- _ _ 5 Obj _ _ 5 chtějí chtít VB-P---3P-AAI-- _ _ 2 Obj _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-2 # text = Říká se, že za špatnou ekonomiku mohou ekonomové. 1 Říká říkat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 se se P7--4---------- _ _ 1 AuxR _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 4 že že J,------------- _ _ 1 AuxC _ _ 5 za za RR--4---------- _ _ 8 AuxP _ _ 6 špatnou špatný AAFS4----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 ekonomiku ekonomika NNFS4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 8 mohou moci VB-P---3P-AAI-1 _ _ 4 Sb _ _ 9 ekonomové ekonom NNMP1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-3 # text = Nepolemizujme nyní s tímto tvrzením a ptejme se, jací budou ti, kteří vycházejí ze školy. 1 Nepolemizujme polemizovat Vi-P---1--N-I-- _ _ 6 Pred _ _ 2 nyní nyní Db------------- _ _ 1 Adv _ _ 3 s s RR--7---------- _ _ 1 AuxP _ _ 4 tímto tento PDZS7---------- _ _ 5 Atr _ _ 5 tvrzením tvrzení NNNS7-----A---- _ _ 3 Obj _ _ 6 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 7 ptejme ptát Vi-P---1--A-I-- _ _ 6 Pred _ _ 8 se se P7--4---------- _ _ 7 AuxT _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 11 AuxX _ _ 10 jací jaký P4MP1---------- _ _ 11 Pnom _ _ 11 budou být VB-P---3F-AAI-- _ _ 7 Obj _ _ 12 ti ten PDMP1---------- _ _ 11 Sb _ _ 13 , , Z:------------- _ _ 15 AuxX _ _ 14 kteří který P4MP1---------- _ _ 15 Sb _ _ 15 vycházejí vycházet VB-P---3P-AAI-- _ _ 12 Atr _ _ 16 ze z RV--2---------- _ _ 15 AuxP _ _ 17 školy škola NNFS2-----A---- _ _ 16 Adv _ _ 18 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-4 # text = Odpovídá Jan Seger, který byl 24. února 1994 v Betlémské kapli slavnostně inaugurován rektorem pražské VŠE. 1 Odpovídá odpovídat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 Jan Jan NNMS1-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 Seger Seger NNMS1-----A---- _ _ 1 Sb _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 15 AuxX _ _ 5 který který P4YS1---------- _ _ 15 Sb _ _ 6 byl být VpYS----R-AAI-- _ _ 15 AuxV _ _ 7 24 24 C=------------- _ _ 9 Atr _ _ 8 . . Z:------------- _ _ 7 AuxG _ _ 9 února únor NNIS2-----A---1 _ _ 15 Adv _ _ 10 1994 1994 C=------------- _ _ 9 Atr _ _ 11 v v RR--6---------- _ _ 15 AuxP _ _ 12 Betlémské betlémský AAFS6----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 kapli kaple NNFS6-----A---- _ _ 11 Adv _ _ 14 slavnostně slavnostně Dg-------1A---- _ _ 15 Adv _ _ 15 inaugurován inaugurovat VsYS----X-APB-- _ _ 3 Atr _ _ 16 rektorem rektor NNMS7-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 17 pražské pražský AAFS2----1A---- _ _ 18 Atr _ _ 18 VŠE VŠE BNFXX-----A---- _ _ 16 Atr _ _ 19 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-5 # text = Klára Vachulková 1 Klára Klára NNFS1-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 Vachulková Vachulková NNFS1-----A---- _ _ 0 ExD _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-6 # text = * Po ekonomech, kteří nyní už opouštějí školu se znalostí pravidel hry v tržním prostředí, je hlad. 1 * * Z:------------- _ _ 18 AuxG _ _ 2 Po po RR--6---------- _ _ 19 AuxP _ _ 3 ekonomech ekonom NNMP6-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 8 AuxX _ _ 5 kteří který P4MP1---------- _ _ 8 Sb _ _ 6 nyní nyní Db------------- _ _ 8 Adv _ _ 7 už už Db------------- _ _ 8 Adv _ _ 8 opouštějí opouštět VB-P---3P-AAI-- _ _ 3 Atr _ _ 9 školu škola NNFS4-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 10 se s RV--7---------- _ _ 8 AuxP _ _ 11 znalostí znalost NNFS7-----A---- _ _ 10 Adv _ _ 12 pravidel pravidlo NNNP2-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 hry hra NNFS2-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 14 v v RR--6---------- _ _ 13 AuxP _ _ 15 tržním tržní AANS6----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 16 prostředí prostředí NNNS6-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 17 , , Z:------------- _ _ 8 AuxX _ _ 18 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 19 hlad hlad NNIS1-----A---- _ _ 18 Sb _ _ 20 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-7 # text = Co hodláte udělat, aby jich bylo dost? 1 Co co PQ--4---------- _ _ 3 Obj _ _ 2 hodláte hodlat VB-P---2P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 udělat udělat Vf--------A-P-- _ _ 2 Obj _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 5 aby aby J,------------- _ _ 3 AuxC _ _ 6 jich on PEXP2--3------1 _ _ 8 Atr _ _ 7 bylo být VpNS----R-AAI-- _ _ 5 Adv _ _ 8 dost dost Dg-------1A---- _ _ 7 Sb _ _ 9 ? ? Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-8 # text = Při využití všech výukových prostor od rána až do večera jsme schopni ročně přijmout ke studiu okolo 2500 studentů. 1 Při při RR--6---------- _ _ 11 AuxP _ _ 2 využití využití NNNS6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 všech všechen PLXP2---------- _ _ 5 Atr _ _ 4 výukových výukový AAFP2----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 prostor prostora NNFP2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 6 od od RR--2---------- _ _ 2 AuxP _ _ 7 rána ráno NNNS2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 až až TT------------- _ _ 10 AuxZ _ _ 9 do do RR--2---------- _ _ 2 AuxP _ _ 10 večera večer NNIS2-----A---1 _ _ 9 Atr _ _ 11 jsme být VB-P---1P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 12 schopni schopný ACMP------A---- _ _ 11 Pnom _ _ 13 ročně ročně Dg-------1A---- _ _ 14 Adv _ _ 14 přijmout přijmout Vf--------A-P-- _ _ 12 Obj _ _ 15 ke k RV--3---------- _ _ 14 AuxP _ _ 16 studiu studium NNNS3-----A---- _ _ 15 Adv _ _ 17 okolo okolo RR--2---------- _ _ 14 AuxP _ _ 18 2500 2500 C=------------- _ _ 17 Obj _ _ 19 studentů student NNMP2-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 20 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-9 # text = Letos by měla být otevřena naše nová budova, což dovolí počet studentů zvýšit. 1 Letos letos Db------------- _ _ 3 Adv _ _ 2 by být Vc----------I-- _ _ 3 AuxV _ _ 3 měla mít VpQW----R-AAI-- _ _ 9 Pred _ _ 4 být být Vf--------A-I-- _ _ 5 AuxV _ _ 5 otevřena otevřít VsQW----X-APP-- _ _ 3 Obj _ _ 6 naše náš PSHS1-P1------- _ _ 8 Atr _ _ 7 nová nový AAFS1----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 budova budova NNFS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 10 což což PQ--1---------- _ _ 11 Sb _ _ 11 dovolí dovolit VB-S---3P-AAP-- _ _ 9 Pred _ _ 12 počet počet NNIS4-----A---- _ _ 14 Obj _ _ 13 studentů student NNMP2-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 14 zvýšit zvýšit Vf--------A-P-- _ _ 11 Obj _ _ 15 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-10 # text = Chceme rovněž zavést distanční studium, které by umožnilo získat plnohodnotné vysokoškolské studium lidem, kteří již pracují. 1 Chceme chtít VB-P---1P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 rovněž rovněž Db------------- _ _ 1 Adv _ _ 3 zavést zavést Vf--------A-P-- _ _ 1 Obj _ _ 4 distanční distanční AANS4----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 studium studium NNNS4-----A---- _ _ 3 Obj _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 7 které který P4NS1---------- _ _ 9 Sb _ _ 8 by být Vc----------I-- _ _ 9 AuxV _ _ 9 umožnilo umožnit VpNS----R-AAP-- _ _ 5 Atr _ _ 10 získat získat Vf--------A-P-- _ _ 9 Obj _ _ 11 plnohodnotné plnohodnotný AANS4----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 12 vysokoškolské vysokoškolský AANS4----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 studium studium NNNS4-----A---- _ _ 10 Obj _ _ 14 lidem lidé NNMP3-----A---- _ _ 9 Adv _ _ 15 , , Z:------------- _ _ 18 AuxX _ _ 16 kteří který P4MP1---------- _ _ 18 Sb _ _ 17 již již Db------------- _ _ 18 Adv _ _ 18 pracují pracovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 14 Atr _ _ 19 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-11 # text = Náš Ústav pro celoživotní vzdělání pořádá specializované kurzy pro ty, kteří si chtějí doplnit pouze určité znalosti. 1 Náš náš PSYS1-P1------- _ _ 2 Atr _ _ 2 Ústav ústav NNIS1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 3 pro pro RR--4---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 celoživotní celoživotní AANS4----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 vzdělání vzdělání NNNS4-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 6 pořádá pořádat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 7 specializované specializovaný AAIP4----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 kurzy kurz NNIP4-----A---- _ _ 6 Obj _ _ 9 pro pro RR--4---------- _ _ 8 AuxP _ _ 10 ty ten PDMP4---------- _ _ 9 Atr _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 14 AuxX _ _ 12 kteří který P4MP1---------- _ _ 14 Sb _ _ 13 si se P7--3---------- _ _ 15 Adv _ _ 14 chtějí chtít VB-P---3P-AAI-- _ _ 10 Atr _ _ 15 doplnit doplnit Vf--------A-P-- _ _ 14 Obj _ _ 16 pouze pouze Db------------- _ _ 18 AuxZ _ _ 17 určité určitý AAFP4----1A---- _ _ 18 Atr _ _ 18 znalosti znalost NNFP4-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 19 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-12 # text = * Ty, kdož čekají na posily z vaší školy, jistě zajímá, zda se změnil student. 1 * * Z:------------- _ _ 13 AuxG _ _ 2 Ty ten PDMP4---------- _ _ 13 Obj _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 4 kdož kdož PQ--1---------- _ _ 5 Sb _ _ 5 čekají čekat VB-P---3P-AAI-- _ _ 2 Atr _ _ 6 na na RR--4---------- _ _ 5 AuxP _ _ 7 posily posila NNFP4-----A---- _ _ 6 Obj _ _ 8 z z RR--2---------- _ _ 7 AuxP _ _ 9 vaší váš PSFS2-P2------- _ _ 10 Atr _ _ 10 školy škola NNFS2-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 12 jistě jistě Dg-------1A---- _ _ 13 Adv _ _ 13 zajímá zajímat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 14 , , Z:------------- _ _ 15 AuxX _ _ 15 zda zda J,------------- _ _ 13 AuxC _ _ 16 se se P7--4---------- _ _ 17 AuxT _ _ 17 změnil změnit VpYS----R-AAP-- _ _ 15 Sb _ _ 18 student student NNMS1-----A---- _ _ 17 Sb _ _ 19 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-13 # text = Zda má více než teoretické znalosti, zda je samostatnější, přemýšlivější, zvídavější. 1 Zda zda J,------------- _ _ 7 AuxC _ _ 2 má mít VB-S---3P-AAI-- _ _ 1 Pred _ _ 3 více více Dg-------2A---- _ _ 2 Obj _ _ 4 než než J,------------- _ _ 3 AuxC _ _ 5 teoretické teoretický AAFP4----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 znalosti znalost NNFP4-----A---- _ _ 4 ExD _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 8 zda zda J,------------- _ _ 7 AuxC _ _ 9 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 8 Pred _ _ 10 samostatnější samostatný AAMS1----2A---- _ _ 13 Pnom _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 13 AuxX _ _ 12 přemýšlivější přemýšlivý AAMS1----2A---- _ _ 13 Pnom _ _ 13 , , Z:------------- _ _ 9 Coord _ _ 14 zvídavější zvídavý AAMS1----2A---- _ _ 13 Pnom _ _ 15 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-14 # text = Náš student se za poslední čtyři roky změnil výrazně. 1 Náš náš PSYS1-P1------- _ _ 2 Atr _ _ 2 student student NNMS1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 3 se se P7--4---------- _ _ 8 AuxT _ _ 4 za za RR--4---------- _ _ 8 AuxP _ _ 5 poslední poslední AAIP4----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 6 čtyři čtyři`4 Cl-P4---------- _ _ 7 Atr _ _ 7 roky rok NNIP4-----A---- _ _ 4 Adv _ _ 8 změnil změnit VpYS----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 9 výrazně výrazně Dg-------1A---- _ _ 8 Adv _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-15 # text = Z jeho vzdělání zmizely zbytečné předměty. 1 Z z RR--2---------- _ _ 4 AuxP _ _ 2 jeho jeho P9XXXZS3------- _ _ 3 Atr _ _ 3 vzdělání vzdělání NNNS2-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 4 zmizely zmizet VpTP----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 5 zbytečné zbytečný AAIP1----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 předměty předmět NNIP1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 7 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-16 # text = Jsme vysoká škola univerzitního typu a nikoliv typ "fach hochschule". 1 Jsme být VB-P---1P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 2 vysoká vysoký AAFS1----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 škola škola NNFS1-----A---- _ _ 6 Pnom _ _ 4 univerzitního univerzitní AAIS2----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 typu typ NNIS2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 6 a a J^------------- _ _ 1 Coord _ _ 7 nikoliv nikoliv TT------------- _ _ 8 AuxZ _ _ 8 typ typ NNIS1-----A---- _ _ 6 Pnom _ _ 9 " " Z:------------- _ _ 11 AuxG _ _ 10 fach fach F%------------- _ _ 11 Atr _ _ 11 hochschule hochschule F%------------- _ _ 8 Atr _ _ 12 " " Z:------------- _ _ 11 AuxG _ _ 13 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-17 # text = Teoretické disciplíny tedy ve výuce jsou, ale na bakalářském stupni v malém měřítku. 1 Teoretické teoretický AAFP1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 disciplíny disciplína NNFP1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 3 tedy tedy J^------------- _ _ 6 AuxY _ _ 4 ve v RV--6---------- _ _ 6 AuxP _ _ 5 výuce výuka NNFS6-----A---- _ _ 4 Adv _ _ 6 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 8 Pred _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 8 AuxX _ _ 8 ale ale J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 9 na na RR--6---------- _ _ 8 AuxP _ _ 10 bakalářském bakalářský AAIS6----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 stupni stupeň NNIS6-----A---- _ _ 9 ExD _ _ 12 v v RR--6---------- _ _ 8 AuxP _ _ 13 malém malý AANS6----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 měřítku měřítko NNNS6-----A---- _ _ 12 ExD _ _ 15 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-18 # text = Poněkud více je jich na inženýrském stupni. 1 Poněkud poněkud Db------------- _ _ 2 Adv _ _ 2 více více Dg-------2A---- _ _ 3 Sb _ _ 3 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 jich on PEXP2--3------1 _ _ 2 Atr _ _ 5 na na RR--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 6 inženýrském inženýrský AAIS6----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 stupni stupeň NNIS6-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 8 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-19 # text = Naši absolventi jsou vybaveni odborně, jsou adaptabilní a v řadě firem brzy pracují samostatně. 1 Naši náš PSMP1-P1------- _ _ 2 Atr _ _ 2 absolventi absolvent NNMP1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 3 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 9 Pred _ _ 4 vybaveni vybavit VsMP----X-APP-- _ _ 3 Pnom _ _ 5 odborně odborně Dg-------1A---- _ _ 4 Adv _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 7 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 9 Pred _ _ 8 adaptabilní adaptabilní AAMP1----1A---- _ _ 7 Pnom _ _ 9 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 10 v v RR--6---------- _ _ 14 AuxP _ _ 11 řadě řada NNFS6-----A---- _ _ 10 Adv _ _ 12 firem firma NNFP2-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 brzy brzy Dg-------1A---- _ _ 14 Adv _ _ 14 pracují pracovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 9 Pred _ _ 15 samostatně samostatně Dg-------1A---- _ _ 14 Adv _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-20 # text = Náš student je cílevědomý, pragmatický, má většinou konkrétní představy o svém budoucím zaměření a v posledních dvou letech se zdá, že se zvyšuje i jeho odpovědnost v přístupu ke studiu. 1 Náš náš PSYS1-P1------- _ _ 2 Atr _ _ 2 student student NNMS1-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 3 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 7 Pred _ _ 4 cílevědomý cílevědomý AAMS1----1A---- _ _ 5 Pnom _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 3 Coord _ _ 6 pragmatický pragmatický AAMS1----1A---- _ _ 5 Pnom _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 16 Coord _ _ 8 má mít VB-S---3P-AAI-- _ _ 7 Pred _ _ 9 většinou většina NNFS7-----A---- _ _ 8 Adv _ _ 10 konkrétní konkrétní AAFP4----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 představy představa NNFP4-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 12 o o RR--6---------- _ _ 11 AuxP _ _ 13 svém svůj P8ZS6---------- _ _ 15 Atr _ _ 14 budoucím budoucí AANS6----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 zaměření zaměření NNNS6-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 16 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 17 v v RR--6---------- _ _ 22 AuxP _ _ 18 posledních poslední AANP6----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 19 dvou dva`2 CnXP6---------- _ _ 20 Atr _ _ 20 letech léta NNNP6-----A---- _ _ 17 Adv _ _ 21 se se P7--4---------- _ _ 22 AuxT _ _ 22 zdá zdát VB-S---3P-AAI-- _ _ 16 Pred _ _ 23 , , Z:------------- _ _ 24 AuxX _ _ 24 že že J,------------- _ _ 22 AuxC _ _ 25 se se P7--4---------- _ _ 26 AuxT _ _ 26 zvyšuje zvyšovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 24 Sb _ _ 27 i i J^------------- _ _ 29 AuxZ _ _ 28 jeho jeho P9XXXZS3------- _ _ 29 Atr _ _ 29 odpovědnost odpovědnost NNFS1-----A---- _ _ 26 Sb _ _ 30 v v RR--6---------- _ _ 29 AuxP _ _ 31 přístupu přístup NNIS6-----A---- _ _ 30 Atr _ _ 32 ke k RV--3---------- _ _ 31 AuxP _ _ 33 studiu studium NNNS3-----A---- _ _ 32 Atr _ _ 34 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-21 # text = Co postrádám, je hlubší, systematický zájem o studovaný obor. 1 Co co PQ--4---------- _ _ 2 Obj _ _ 2 postrádám postrádat VB-S---1P-AAI-- _ _ 4 Pnom _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 2 AuxX _ _ 4 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 hlubší hluboký AAIS1----2A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 8 Coord _ _ 7 systematický systematický AAIS1----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 zájem zájem NNIS1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 9 o o RR--4---------- _ _ 8 AuxP _ _ 10 studovaný studovaný AAIS4----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 obor obor NNIS4-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 12 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-22 # text = * Z vaší školy odchází mnoho schopných učitelů, protože jinde dostanou větší platy. 1 * * Z:------------- _ _ 5 AuxG _ _ 2 Z z RR--2---------- _ _ 5 AuxP _ _ 3 vaší váš PSFS2-P2------- _ _ 4 Atr _ _ 4 školy škola NNFS2-----A---- _ _ 2 Adv _ _ 5 odchází odcházet VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 6 mnoho mnoho Ca--1---------- _ _ 5 Sb _ _ 7 schopných schopný AAMP2----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 učitelů učitel NNMP2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 10 AuxX _ _ 10 protože protože J,------------- _ _ 5 AuxC _ _ 11 jinde jinde Db------------- _ _ 12 Adv _ _ 12 dostanou dostat VB-P---3P-AAP-- _ _ 10 Adv _ _ 13 větší velký AAIP4----2A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 platy plat NNIP4-----A---- _ _ 12 Obj _ _ 15 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-23 # text = Jak to chcete řešit v situaci, kdy existuje strop základního platu zhruba 11 000 korun měsíčně pro profesory? 1 Jak jak Db------------- _ _ 4 Adv _ _ 2 to ten PDNS4---------- _ _ 4 Obj _ _ 3 chcete chtít VB-P---2P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 řešit řešit Vf--------A-I-- _ _ 3 Obj _ _ 5 v v RR--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 6 situaci situace NNFS6-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 8 kdy kdy Db------------- _ _ 9 Adv _ _ 9 existuje existovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 6 Atr _ _ 10 strop strop NNIS1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 11 základního základní AAIS2----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 platu plat NNIS2-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 13 zhruba zhruba Db------------- _ _ 14 AuxZ _ _ 14 11 000 11000 C=------------- _ _ 10 Atr _ _ 15 korun koruna NNFP2-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 16 měsíčně měsíčně Dg-------1A---- _ _ 15 Adv _ _ 17 pro pro RR--4---------- _ _ 10 AuxP _ _ 18 profesory profesor NNMP4-----A---- _ _ 17 Atr _ _ 19 ? ? Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-24 # text = Plat profesora opravdu není velký. 1 Plat plat NNIS1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 2 profesora profesor NNMS2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 3 opravdu opravdu Db------------- _ _ 4 Adv _ _ 4 není být VB-S---3P-NAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 velký velký AAIS1----1A---- _ _ 4 Pnom _ _ 6 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-25 # text = U docentů a asistentů je to ještě horší. 1 U u RR--2---------- _ _ 5 AuxP _ _ 2 docentů docent NNMP2-----A---- _ _ 3 Adv _ _ 3 a a J^------------- _ _ 1 Coord _ _ 4 asistentů asistent NNMP2-----A---- _ _ 3 Adv _ _ 5 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 6 to ten PDNS1---------- _ _ 5 Sb _ _ 7 ještě ještě Db------------- _ _ 8 AuxZ _ _ 8 horší horší AANS1----2A---- _ _ 5 Pnom _ _ 9 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-26 # text = Přitom státní rozpočet nám neposkytnul prostředky na rozvoj a tudíž ani na zlepšení mezd. 1 Přitom přitom Db------------- _ _ 5 Adv _ _ 2 státní státní AAIS1----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 rozpočet rozpočet NNIS1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 4 nám my PP-P3--1------- _ _ 5 Obj _ _ 5 neposkytnul poskytnout VpYS----R-NAP-- _ _ 0 Pred _ _ 6 prostředky prostředek NNIP4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 7 na na RR--4---------- _ _ 9 AuxP _ _ 8 rozvoj rozvoj NNIS4-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 9 a a J^------------- _ _ 6 Coord _ _ 10 tudíž tudíž J^------------- _ _ 9 AuxY _ _ 11 ani ani J^------------- _ _ 13 AuxZ _ _ 12 na na RR--4---------- _ _ 9 AuxP _ _ 13 zlepšení zlepšení NNNS4-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 14 mezd mzda NNFP2-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 15 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-27 # text = Dobré odborníky lze na škole udržet jedině tím, že jim je umožněna spolupráce s hospodářskou praxí. 1 Dobré dobrý AAMP4----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 odborníky odborník NNMP4-----A---- _ _ 6 Obj _ _ 3 lze lze VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 na na RR--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 5 škole škola NNFS6-----A---- _ _ 4 Adv _ _ 6 udržet udržet Vf--------A-P-- _ _ 3 Sb _ _ 7 jedině jedině Db------------- _ _ 8 AuxZ _ _ 8 tím ten PDZS7---------- _ _ 6 Adv _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 10 AuxX _ _ 10 že že J,------------- _ _ 8 AuxC _ _ 11 jim on PEXP3--3------- _ _ 13 Obj _ _ 12 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 10 Atr _ _ 13 umožněna umožnit VsQW----X-APP-- _ _ 12 Pnom _ _ 14 spolupráce spolupráce NNFS1-----A---- _ _ 12 Sb _ _ 15 s s RR--7---------- _ _ 14 AuxP _ _ 16 hospodářskou hospodářský AAFS7----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 praxí praxe NNFS7-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 18 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-28 # text = Není to však nejlepší řešení. 1 Není být VB-S---3P-NAI-- _ _ 3 Pred _ _ 2 to ten PDNS1---------- _ _ 1 Sb _ _ 3 však však J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 4 nejlepší lepší AANS1----3A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 řešení řešení NNNS1-----A---- _ _ 1 Pnom _ _ 6 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-29 # text = Vysokoškolský učitel by se měl převážně věnovat svému povolání a ne si mimoškolními aktivitami přivydělávat. 1 Vysokoškolský vysokoškolský AAMS1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 učitel učitel NNMS1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 3 by být Vc----------I-- _ _ 5 AuxV _ _ 4 se se P7--4---------- _ _ 7 AuxT _ _ 5 měl mít VpYS----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 6 převážně převážně Dg-------1A---- _ _ 7 Adv _ _ 7 věnovat věnovat Vf--------A-I-- _ _ 10 Obj _ _ 8 svému svůj P8ZS3---------- _ _ 9 Atr _ _ 9 povolání povolání NNNS3-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 10 a a J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 11 ne ne TT------------- _ _ 15 AuxZ _ _ 12 si se P7--3---------- _ _ 15 AuxT _ _ 13 mimoškolními mimoškolní AAFP7----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 aktivitami aktivita NNFP7-----A---- _ _ 15 Adv _ _ 15 přivydělávat přivydělávat Vf--------A-I-- _ _ 10 Obj _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-30 # text = * Před revolucí bývávaly součástí studia praxe. 1 * * Z:------------- _ _ 4 AuxG _ _ 2 Před před RR--7---------- _ _ 4 AuxP _ _ 3 revolucí revoluce NNFS7-----A---- _ _ 2 Adv _ _ 4 bývávaly bývávat VpTP----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 součástí součást NNFS7-----A---- _ _ 4 Pnom _ _ 6 studia studium NNNS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 praxe praxe NNFP1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 8 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-31 # text = Studenti si mohli vyzkoušet některé věci, získat rozhled. 1 Studenti student NNMP1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 2 si se P7--3---------- _ _ 4 Adv _ _ 3 mohli moci VpMP----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 vyzkoušet vyzkoušet Vf--------A-P-- _ _ 7 Obj _ _ 5 některé některý PZFP4---------- _ _ 6 Atr _ _ 6 věci věc NNFP4-----A---- _ _ 4 Obj _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 3 Coord _ _ 8 získat získat Vf--------A-P-- _ _ 7 Obj _ _ 9 rozhled rozhled NNIS4-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-32 # text = Praxe však byly zrušeny. 1 Praxe praxe NNFP1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 2 však však J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 3 byly být VpTP----R-AAI-- _ _ 4 AuxV _ _ 4 zrušeny zrušit VsTP----X-APP-- _ _ 2 Pred _ _ 5 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-33 # text = Spokojíte se s tím? 1 Spokojíte spokojit VB-P---2P-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 2 se se P7--4---------- _ _ 1 AuxT _ _ 3 s s RR--7---------- _ _ 1 AuxP _ _ 4 tím ten PDZS7---------- _ _ 3 Obj _ _ 5 ? ? Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-34 # text = Někdy byly praxe užitečné. 1 Někdy někdy Db------------- _ _ 2 Adv _ _ 2 byly být VpTP----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 praxe praxe NNFP1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 4 užitečné užitečný AAFP1----1A---- _ _ 2 Pnom _ _ 5 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-35 # text = Podle mých zkušeností se však mnohdy podniky praktikantům nevěnovaly. 1 Podle podle RR--2---------- _ _ 9 AuxP _ _ 2 mých můj PSXP2-S1------- _ _ 3 Atr _ _ 3 zkušeností zkušenost NNFP2-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 4 se se P7--4---------- _ _ 9 AuxT _ _ 5 však však J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 6 mnohdy mnohdy Db------------- _ _ 9 Adv _ _ 7 podniky podnik NNIP1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 8 praktikantům praktikant NNMP3-----A---- _ _ 9 Obj _ _ 9 nevěnovaly věnovat VpTP----R-NAI-- _ _ 5 Pred _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-36 # text = V dnešních studijních plánech praxe nejsou ze dvou důvodů. 1 V v RR--6---------- _ _ 6 AuxP _ _ 2 dnešních dnešní AAIP6----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 3 studijních studijní AAIP6----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 plánech plán NNIP6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 5 praxe praxe NNFP1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 6 nejsou být VB-P---3P-NAI-- _ _ 0 Pred _ _ 7 ze z RV--2---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 dvou dva`2 CnXP2---------- _ _ 9 Atr _ _ 9 důvodů důvod NNIP2-----A---- _ _ 7 Adv _ _ 10 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-37 # text = Jednak je studijní program nabitý, jednak podniky nemají čas se studentům věnovat. 1 Jednak jednak J^------------- _ _ 7 AuxY _ _ 2 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 7 Pred _ _ 3 studijní studijní AAIS1----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 program program NNIS1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 5 nabitý nabitý AAIS1----1A---- _ _ 2 Pnom _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 7 AuxX _ _ 7 jednak jednak J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 8 podniky podnik NNIP1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 9 nemají mít VB-P---3P-NAI-- _ _ 7 Pred _ _ 10 čas čas NNIS4-----A---- _ _ 9 Obj _ _ 11 se se P7--4---------- _ _ 13 AuxT _ _ 12 studentům student NNMP3-----A---- _ _ 13 Obj _ _ 13 věnovat věnovat Vf--------A-I-- _ _ 10 Atr _ _ 14 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-38 # text = Největší potíže vznikají s poskytováním údajů pro seminární a diplomové práce. 1 Největší velký AAFP1----3A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 potíže potíž NNFP1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 3 vznikají vznikat VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 s s RR--7---------- _ _ 3 AuxP _ _ 5 poskytováním poskytování NNNS7-----A---- _ _ 4 Adv _ _ 6 údajů údaj NNIP2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 7 pro pro RR--4---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 seminární seminární AAFP4----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 a a J^------------- _ _ 11 Coord _ _ 10 diplomové diplomový AAFP4----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 11 práce práce NNFP4-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 12 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-39 # text = Údaje jsou často považovány za firemní tajemství. 1 Údaje údaj NNIP1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 2 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 4 AuxV _ _ 3 často často Dg-------1A---- _ _ 4 Adv _ _ 4 považovány považovat VsTP----X-API-- _ _ 0 Pred _ _ 5 za za RR--4---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 firemní firemní AANS4----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 tajemství tajemství NNNS4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 8 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-40 # text = Situaci se snažíme řešit. 1 Situaci situace NNFS4-----A---- _ _ 4 Obj _ _ 2 se se P7--4---------- _ _ 3 AuxT _ _ 3 snažíme snažit VB-P---1P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 řešit řešit Vf--------A-I-- _ _ 3 Obj _ _ 5 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = cmpr9410_040:s-41 # text = S řadou podniků máme smlouvy o spolupráci obsahující i část péče o studenty, mnohé podniky poskytují studentům, svým budoucím zaměstnancům, podnikové stipendium, začínají přicházet s náměty na diplomové práce. 1 S s RR--7---------- _ _ 4 AuxP _ _ 2 řadou řada NNFS7-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 podniků podnik NNIP2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 máme mít VB-P---1P-AAI-- _ _ 14 Pred _ _ 5 smlouvy smlouva NNFP4-----A---- _ _ 4 Obj _ _ 6 o o RR--6---------- _ _ 5 AuxP _ _ 7 spolupráci spolupráce NNFS6-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 obsahující obsahující AGFP4-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 9 i i J^------------- _ _ 10 AuxZ _ _ 10 část část NNFS4-----A---- _ _ 8 Obj _ _ 11 péče péče NNFS2-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 12 o o RR--4---------- _ _ 11 AuxP _ _ 13 studenty student NNMP4-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 14 , , Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 15 mnohé mnohý AAIP1----1A---- _ _ 16 Atr _ _ 16 podniky podnik NNIP1-----A---- _ _ 26 Sb _ _ 17 poskytují poskytovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 26 Pred _ _ 18 studentům student NNMP3-----A---- _ _ 19 Obj _ _ 19 , , Z:------------- _ _ 17 Apos _ _ 20 svým svůj P8XP3---------- _ _ 22 Atr _ _ 21 budoucím budoucí AAMP3----1A---- _ _ 22 Atr _ _ 22 zaměstnancům zaměstnanec NNMP3-----A---- _ _ 19 Obj _ _ 23 , , Z:------------- _ _ 19 AuxX _ _ 24 podnikové podnikový AANS4----1A---- _ _ 25 Atr _ _ 25 stipendium stipendium NNNS4-----A---- _ _ 17 Obj _ _ 26 , , Z:------------- _ _ 14 Coord _ _ 27 začínají začínat VB-P---3P-AAI-- _ _ 26 Pred _ _ 28 přicházet přicházet Vf--------A-I-- _ _ 27 Obj _ _ 29 s s RR--7---------- _ _ 28 AuxP _ _ 30 náměty námět NNIP7-----A---- _ _ 29 Obj _ _ 31 na na RR--4---------- _ _ 30 AuxP _ _ 32 diplomové diplomový AAFP4----1A---- _ _ 33 Atr _ _ 33 práce práce NNFP4-----A---- _ _ 31 Atr _ _ 34 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _