# newdoc id = wsj0045.cz # sent_id = wsj0045.cz:s-1 # text = Už od dob psaní na břidlicové tabulky toužily děti školou povinné vědět: co je v testu? 1 Už už Db------------- _ _ 8 Adv _ _ 2 od od RR--2---------- _ _ 8 AuxP _ _ 3 dob doba NNFP2-----A---- _ _ 2 Adv _ _ 4 psaní psaní NNNS2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 na na RR--4---------- _ _ 4 AuxP _ _ 6 břidlicové břidlicový AAFP4----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 tabulky tabulka NNFP4-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 8 toužily toužit VpTP----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 9 děti dítě NNFP1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 10 školou škola NNFS7-----A---- _ _ 11 Adv _ _ 11 povinné povinný AAFP1----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 12 vědět vědět Vf--------A-I-- _ _ 11 Obj _ _ 13 : : Z:------------- _ _ 15 AuxG _ _ 14 co co PQ--1---------- _ _ 15 Sb _ _ 15 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 12 Obj _ _ 16 v v RR--6---------- _ _ 15 AuxP _ _ 17 testu test NNIS6-----A---- _ _ 16 Adv _ _ 18 ? ? Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-2 # text = V současnosti mohou studenti často najít odpověď v přípravných příručkách a v pracovních sešitech k testům, které jim učitelé rozdají několik týdnů před psaním standardizovaných vědomostních testů. 1 V v RR--6---------- _ _ 3 AuxP _ _ 2 současnosti současnost NNFS6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 mohou moci VB-P---3P-AAI-1 _ _ 11 Pred _ _ 4 studenti student NNMP1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 5 často často Dg-------1A---- _ _ 6 Adv _ _ 6 najít najít Vf--------A-P-- _ _ 3 Obj _ _ 7 odpověď odpověď NNFS4-----A---- _ _ 6 Obj _ _ 8 v v RR--6---------- _ _ 11 AuxP _ _ 9 přípravných přípravný AAFP6----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 příručkách příručka NNFP6-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 11 a a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 12 v v RR--6---------- _ _ 11 AuxP _ _ 13 pracovních pracovní AAIP6----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 sešitech sešit NNIP6-----A---- _ _ 12 Adv _ _ 15 k k RR--3---------- _ _ 11 AuxP _ _ 16 testům test NNIP3-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 17 , , Z:------------- _ _ 21 AuxX _ _ 18 které který P4YP4---------- _ _ 21 Sb _ _ 19 jim on PEXP3--3------- _ _ 21 Obj _ _ 20 učitelé učitel NNMP1-----A---- _ _ 21 Sb _ _ 21 rozdají rozdat VB-P---3P-AAI-- _ _ 16 Atr _ _ 22 několik několik Ca--4---------- _ _ 21 Obj _ _ 23 týdnů týden NNIP2-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 24 před před RR--7---------- _ _ 23 AuxP _ _ 25 psaním psaní NNNS7-----A---- _ _ 24 Atr _ _ 26 standardizovaných standardizovaný AAIP2----1A---- _ _ 28 Atr _ _ 27 vědomostních vědomostní AAIP2----1A---- _ _ 28 Atr _ _ 28 testů test NNIP2-----A---- _ _ 25 Atr _ _ 29 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-3 # text = Otázka pro žáky pátých ročníků v matematické části hojně používaného kalifornského testu vědomostí (CAT) zní: "Jaký je jiný název pro římskou číslici IX?" 1 Otázka otázka NNFS1-----A---- _ _ 17 Sb _ _ 2 pro pro RR--4---------- _ _ 1 AuxP _ _ 3 žáky žák NNMP4-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 pátých pátý CrMP2---------- _ _ 5 Atr _ _ 5 ročníků ročník NNIP2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 6 v v RR--6---------- _ _ 5 AuxP _ _ 7 matematické matematický AAFS6----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 části část NNFS6-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 9 hojně hojně Dg-------1A---- _ _ 10 Adv _ _ 10 používaného používaný AAIS2----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 11 kalifornského kalifornský AAIS2----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 testu test NNIS2-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 13 vědomostí vědomost NNFP2-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 14 ( ( Z:------------- _ _ 18 AuxG _ _ 15 CAT CAT BNXXX-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 16 ) ) Z:------------- _ _ 14 AuxG _ _ 17 zní znít VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 18 : : Z:------------- _ _ 21 AuxG _ _ 19 " " Z:------------- _ _ 21 AuxG _ _ 20 Jaký jaký P4YS1---------- _ _ 21 Sb _ _ 21 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 17 Obj _ _ 22 jiný jiný AAIS1----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 23 název název NNIS1-----A---- _ _ 21 Pnom _ _ 24 pro pro RR--4---------- _ _ 23 AuxP _ _ 25 římskou římský AAFS4----1A---- _ _ 26 Atr _ _ 26 číslici číslice NNFS4-----A---- _ _ 24 Atr _ _ 27 IX IX-3`9 C}------------- _ _ 26 Atr _ _ 28 ? ? Z:------------- _ _ 27 AuxG _ _ 29 " " Z:------------- _ _ 27 AuxG _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-4 # text = Dalším úkolem v testu je sečíst dvě sedminy a tři sedminy. 1 Dalším další AAIS7----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 úkolem úkol NNIS7-----A---- _ _ 5 Pnom _ _ 3 v v RR--6---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 testu test NNIS6-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 6 sečíst sečíst Vf--------A-P-- _ _ 5 Sb _ _ 7 dvě dva`2 CnHP4---------- _ _ 8 Atr _ _ 8 sedminy sedmina`7 NNFP4-----A---- _ _ 9 Obj _ _ 9 a a J^------------- _ _ 6 Coord _ _ 10 tři tři`3 Cl-P4---------- _ _ 11 Atr _ _ 11 sedminy sedmina`7 NNFP4-----A---- _ _ 9 Obj _ _ 12 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-5 # text = Stejné otázky obsahují i pracovní sešity z příručky přípravných testů s názvem Učební materiály, které školám po celé zemi prodává vydavatelství Macmillan/McGraw-Hill School Publishing Co. 1 Stejné stejný AAFP4----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 otázky otázka NNFP4-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 3 obsahují obsahovat VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 i i TT------------- _ _ 6 AuxZ _ _ 5 pracovní pracovní AAIP1----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 sešity sešit NNIP1-----A---- _ _ 3 Obj _ _ 7 z z RR--2---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 příručky příručka NNFS2-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 9 přípravných přípravný AAIP2----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 testů test NNIP2-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 11 s s RR--7---------- _ _ 10 AuxP _ _ 12 názvem název NNIS7-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 Učební učební AAIP1----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 materiály materiál NNIP1-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 15 , , Z:------------- _ _ 21 AuxX _ _ 16 které který P4YP4---------- _ _ 17 Atr _ _ 17 školám škola NNFP3-----A---- _ _ 21 Obj _ _ 18 po po RR--6---------- _ _ 21 AuxP _ _ 19 celé celý AAFS6----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 20 zemi země NNFS6-----A---- _ _ 18 Atr _ _ 21 prodává prodávat VB-S---3P-AAI-- _ _ 14 Atr _ _ 22 vydavatelství vydavatelství NNNS1-----A---- _ _ 23 Atr _ _ 23 Macmillan Macmillan F%------------- _ _ 24 ExD _ _ 24 / / Z:------------- _ _ 21 Coord _ _ 25 McGraw McGraw F%------------- _ _ 24 ExD _ _ 26 - - Z:------------- _ _ 25 AuxG _ _ 27 Hill Hill F%------------- _ _ 26 ExD _ _ 28 School School F%------------- _ _ 30 Atr _ _ 29 Publishing Publishing F%------------- _ _ 27 Atr _ _ 30 Co Co F%------------- _ _ 29 Atr _ _ 31 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-6 # text = I v mnoha dalších případech není mezi skutečným testem a Učebními materiály téměř žádný rozdíl. 1 I i TT------------- _ _ 5 AuxZ _ _ 2 v v RR--6---------- _ _ 6 AuxP _ _ 3 mnoha mnoho Ca--6---------- _ _ 5 Atr _ _ 4 dalších další AAIP6----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 případech případ NNIP6-----A---- _ _ 2 Adv _ _ 6 není být VB-S---3P-NAI-- _ _ 0 Pred _ _ 7 mezi mezi RR--7---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 skutečným skutečný AAIS7----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 testem test NNIS7-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 a a J^------------- _ _ 7 Coord _ _ 11 Učebními učební AAIP7----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 materiály materiál NNIP7-----A---- _ _ 10 Adv _ _ 13 téměř téměř Db------------- _ _ 15 AuxZ _ _ 14 žádný žádný PWYS1---------- _ _ 15 Atr _ _ 15 rozdíl rozdíl NNIS1-----A---- _ _ 6 Obj _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-7 # text = A co víc, testy i Učební materiály vydává stejná společnost, vydavatelství Macmillan/McGraw-Hill, což je společný podnik založený společnostmi McGraw-Hill Inc. a britskou Maxwell Communication Corp., mateřskou společností společnosti MacMillan. 1 A a J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 2 co co PQ--1---------- _ _ 4 ExD _ _ 3 víc více Dg-------2A---1 _ _ 1 ExD _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 6 AuxX _ _ 5 testy test NNIP4-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 6 i i J^------------- _ _ 9 Coord _ _ 7 Učební učební AAIP4----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 materiály materiál NNIP4-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 9 vydává vydávat VB-S---3P-AAI-- _ _ 1 Pred _ _ 10 stejná stejný AAFS1----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 společnost společnost NNFS1-----A---- _ _ 9 Obj _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 15 AuxX _ _ 13 vydavatelství vydavatelství NNNS1-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 Macmillan Macmillan F%------------- _ _ 15 ExD _ _ 15 / / Z:------------- _ _ 17 AuxG _ _ 16 McGraw McGraw F%------------- _ _ 17 ExD _ _ 17 - - Z:------------- _ _ 19 AuxG _ _ 18 Hill Hill F%------------- _ _ 17 Atr _ _ 19 , , Z:------------- _ _ 31 AuxX _ _ 20 což což PQ--1---------- _ _ 21 Sb _ _ 21 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 19 Pred _ _ 22 společný společný AAIS1----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 23 podnik podnik NNIS1-----A---- _ _ 21 Pnom _ _ 24 založený založený AAIS1----1A---- _ _ 23 Atr _ _ 25 společnostmi společnost NNFP7-----A---- _ _ 24 Adv _ _ 26 McGraw McGraw F%------------- _ _ 27 Atr _ _ 27 - - Z:------------- _ _ 21 Apos _ _ 28 Hill Hill F%------------- _ _ 27 Sb _ _ 29 Inc Inc F%------------- _ _ 28 Atr _ _ 30 . . Z:------------- _ _ 29 AuxG _ _ 31 a a J^------------- _ _ 9 Coord _ _ 32 britskou britský AAFS7----1A---- _ _ 33 Atr _ _ 33 Maxwell Maxwell F%------------- _ _ 31 Obj _ _ 34 Communication Communication F%------------- _ _ 35 Atr _ _ 35 Corp Corp F%------------- _ _ 33 Atr _ _ 36 . . Z:------------- _ _ 35 AuxG _ _ 37 , , Z:------------- _ _ 31 AuxX _ _ 38 mateřskou mateřský AAFS7----1A---- _ _ 39 Atr _ _ 39 společností společnost NNFS7-----A---- _ _ 37 Obj _ _ 40 společnosti společnost NNFS2-----A---- _ _ 39 Atr _ _ 41 MacMillan Macmillan NNMS1-----A---- _ _ 40 Atr _ _ 42 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-8 # text = Podle některých pedagogů a výzkumníků jsou těsné paralely mezi zadávanými testy a přípravnými testy běžné. 1 Podle podle RR--2---------- _ _ 6 AuxP _ _ 2 některých některý PZXP2---------- _ _ 3 Atr _ _ 3 pedagogů pedagog NNMP2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 a a J^------------- _ _ 1 Coord _ _ 5 výzkumníků výzkumník NNMP2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 6 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 7 těsné těsný AAFP1----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 8 paralely paralela NNFP1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 9 mezi mezi RR--7---------- _ _ 8 AuxP _ _ 10 zadávanými zadávaný AAIP7----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 testy test NNIP7-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 a a J^------------- _ _ 9 Coord _ _ 13 přípravnými přípravný AAIP7----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 testy test NNIP7-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 15 běžné běžný AAIP1----1A---- _ _ 8 Atr _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-9 # text = Vydávání příruček, softwaru a pracovních sešitů s přípravnými testy je kvetoucím odvětvím vydavatelského průmyslu. 1 Vydávání vydávání NNNS1-----A---- _ _ 11 Sb _ _ 2 příruček příručka NNFP2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 4 softwaru software NNIS2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 a a J^------------- _ _ 1 Coord _ _ 6 pracovních pracovní AAIP2----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 sešitů sešit NNIP2-----A---- _ _ 5 Atr _ _ 8 s s RR--7---------- _ _ 7 AuxP _ _ 9 přípravnými přípravný AAIP7----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 testy test NNIP7-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 11 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 12 kvetoucím kvetoucí AGNS7-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 odvětvím odvětví NNNS7-----A---- _ _ 11 Pnom _ _ 14 vydavatelského vydavatelský AAIS2----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 průmyslu průmysl NNIS2-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-10 # text = Některé cvičné publikace jsou však natolik podobné vlastním testům, že je kritikové označili za formu podvádění podporovaného školou. 1 Některé některý PZFP1---------- _ _ 3 Atr _ _ 2 cvičné cvičný AAFP1----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 publikace publikace NNFP1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 4 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 však však J^------------- _ _ 9 Coord _ _ 6 natolik natolik Db------------- _ _ 7 Adv _ _ 7 podobné podobný AAFP1----1A---- _ _ 4 Pnom _ _ 8 vlastním vlastní AAIP3----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 testům test NNIP3-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 11 AuxX _ _ 11 že že J,------------- _ _ 4 AuxC _ _ 12 je on PEXP4--3------- _ _ 14 Obj _ _ 13 kritikové kritik NNMP1-----A---1 _ _ 14 Sb _ _ 14 označili označit VpMP----R-AAP-- _ _ 11 Adv _ _ 15 za za RR--4---------- _ _ 14 AuxP _ _ 16 formu forma NNFS4-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 17 podvádění podvádění NNNS2-----A---- _ _ 16 Atr _ _ 18 podporovaného podporovaný AANS2----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 19 školou škola NNFS7-----A---- _ _ 18 Obj _ _ 20 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-11 # text = "Kdybych vzal (tyto přípravné příručky) s sebou do hodiny, stěží bych zdůvodnil před svými studenty a rodiči, že to nebylo podvádění," říká učitel John Kaminski z Traverse City v Michiganu, který studoval přípravu k testům. 1 " " Z:------------- _ _ 3 AuxG _ _ 2 Kdybych kdyby J,-----------c- _ _ 16 AuxC _ _ 3 vzal vzít VpYS----R-AAP-- _ _ 2 Adv _ _ 4 ( ( Z:------------- _ _ 7 AuxG _ _ 5 tyto tento PDFP4---------- _ _ 7 Atr _ _ 6 přípravné přípravný AAFP4----1A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 příručky příručka NNFP4-----A---- _ _ 16 Sb _ _ 8 ) ) Z:------------- _ _ 4 AuxG _ _ 9 s s RR--7---------- _ _ 3 AuxP _ _ 10 sebou se P6--7---------- _ _ 9 Adv _ _ 11 do do RR--2---------- _ _ 16 AuxP _ _ 12 hodiny hodina NNFS2-----A---- _ _ 11 Adv _ _ 13 , , Z:------------- _ _ 16 AuxX _ _ 14 stěží stěží Db------------- _ _ 16 Adv _ _ 15 bych být Vc----------Ic- _ _ 16 AuxV _ _ 16 zdůvodnil zdůvodnit VpYS----R-AAP-- _ _ 22 Pred _ _ 17 před před RR--7---------- _ _ 16 AuxP _ _ 18 svými svůj P8XP7---------- _ _ 20 Atr _ _ 19 studenty student NNMP7-----A---- _ _ 20 Adv _ _ 20 a a J^------------- _ _ 17 Coord _ _ 21 rodiči rodič NNMP7-----A---- _ _ 20 Atr _ _ 22 , , Z:------------- _ _ 23 AuxX _ _ 23 že že J,------------- _ _ 29 AuxC _ _ 24 to ten PDNS1---------- _ _ 25 Sb _ _ 25 nebylo být VpNS----R-NAI-- _ _ 23 Adv _ _ 26 podvádění podvádění NNNS1-----A---- _ _ 25 Pnom _ _ 27 , , Z:------------- _ _ 23 AuxX _ _ 28 " " Z:------------- _ _ 25 AuxG _ _ 29 říká říkat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 30 učitel učitel NNMS1-----A---- _ _ 32 Atr _ _ 31 John John NNMS1-----A---- _ _ 32 Atr _ _ 32 Kaminski Kaminski NNMS1-----A---- _ _ 29 Sb _ _ 33 z z RR--2---------- _ _ 32 AuxP _ _ 34 Traverse Traverse F%------------- _ _ 35 Atr _ _ 35 City City F%------------- _ _ 33 Atr _ _ 36 v v RR--6---------- _ _ 35 AuxP _ _ 37 Michiganu Michigan NNIS6-----A---- _ _ 36 Atr _ _ 38 , , Z:------------- _ _ 40 AuxX _ _ 39 který který P4YS1---------- _ _ 40 Sb _ _ 40 studoval studovat VpYS----R-AAI-- _ _ 35 Atr _ _ 41 přípravu příprava NNFS4-----A---- _ _ 40 Obj _ _ 42 k k RR--3---------- _ _ 41 AuxP _ _ 43 testům test NNIP3-----A---- _ _ 42 Atr _ _ 44 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-12 # text = On a další kritici tvrdí, že takováto pomoc studentům může znehodnotit účel standardizovaných testů, kterým je měřit pokrok v učení. 1 On on PEYS1--3------- _ _ 2 Sb _ _ 2 a a J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 3 další další AAMP1----1A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 kritici kritik NNMP1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 5 tvrdí tvrdit VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 7 AuxX _ _ 7 že že J,------------- _ _ 5 AuxC _ _ 8 takováto takovýto PDFS1---------- _ _ 9 Atr _ _ 9 pomoc pomoc NNFS1-----A---- _ _ 12 Obj _ _ 10 studentům student NNMP3-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 11 může moci VB-S---3P-AAI-- _ _ 7 Adv _ _ 12 znehodnotit znehodnotit Vf--------A-P-- _ _ 11 Obj _ _ 13 účel účel NNIS4-----A---- _ _ 12 Obj _ _ 14 standardizovaných standardizovaný AAIP2----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 testů test NNIP2-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 16 , , Z:------------- _ _ 18 AuxX _ _ 17 kterým který P4ZS7---------- _ _ 18 Pnom _ _ 18 je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 15 Atr _ _ 19 měřit měřit Vf--------A-I-- _ _ 18 Sb _ _ 20 pokrok pokrok NNIS4-----A---- _ _ 19 Obj _ _ 21 v v RR--6---------- _ _ 20 AuxP _ _ 22 učení učení NNNS6-----A---- _ _ 21 Atr _ _ 23 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-13 # text = "Je to jako kdyby se Francie rozhodla klást studentům specializujícím se na evropskou historii otázky pouze z francouzské historie, a kdyby každý z nich test úspěšně zvládl, říkala by, jak jsou jejich děti dobré v evropské historii," říká John Cannell z Albuquerque z Nového Mexika, psychiatr a zakladatel výzkumné organizace Přátelé vzdělávání, která se zabývá standardizovaným testováním. 1 " " Z:------------- _ _ 2 AuxG _ _ 2 Je být VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 to ten PDNS1---------- _ _ 2 Sb _ _ 4 jako jako J,------------- _ _ 2 AuxC _ _ 5 kdyby kdyby J,------------- _ _ 4 AuxC _ _ 6 se se P7--4---------- _ _ 8 AuxT _ _ 7 Francie Francie NNFS1-----A---- _ _ 8 Sb _ _ 8 rozhodla rozhodnout VpQW----R-AAP-1 _ _ 5 Adv _ _ 9 klást klást Vf--------A-I-- _ _ 8 Obj _ _ 10 studentům student NNMP3-----A---- _ _ 9 Obj _ _ 11 specializujícím specializující AGMP3-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 12 se se P7--4---------- _ _ 11 AuxT _ _ 13 na na RR--4---------- _ _ 11 AuxP _ _ 14 evropskou evropský AAFS4----1A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 historii historie NNFS4-----A---- _ _ 13 Obj _ _ 16 otázky otázka NNFP4-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 17 pouze pouze Db------------- _ _ 20 AuxZ _ _ 18 z z RR--2---------- _ _ 16 AuxP _ _ 19 francouzské francouzský AAFS2----1A---- _ _ 20 Atr _ _ 20 historie historie NNFS2-----A---- _ _ 18 Adv _ _ 21 , , Z:------------- _ _ 23 AuxX _ _ 22 a a J^------------- _ _ 8 Coord _ _ 23 kdyby kdyby J,------------- _ _ 31 AuxC _ _ 24 každý každý AAMS1----1A---- _ _ 22 ExD _ _ 25 z z RR--2---------- _ _ 24 AuxP _ _ 26 nich on PEXP2--3------- _ _ 25 Atr _ _ 27 test test NNIS4-----A---- _ _ 29 Sb _ _ 28 úspěšně úspěšně Dg-------1A---- _ _ 29 Adv _ _ 29 zvládl zvládnout VpYS----R-AAP-1 _ _ 23 Adv _ _ 30 , , Z:------------- _ _ 23 AuxX _ _ 31 říkala říkat VpQW----R-AAI-- _ _ 22 Pred _ _ 32 by být Vc----------I-- _ _ 31 AuxV _ _ 33 , , Z:------------- _ _ 35 AuxX _ _ 34 jak jak J,------------- _ _ 35 Adv _ _ 35 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 42 Pred _ _ 36 jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 37 Atr _ _ 37 děti dítě NNFP1-----A---- _ _ 38 Atr _ _ 38 dobré dobrý AAFP1----1A---- _ _ 35 Sb _ _ 39 v v RR--6---------- _ _ 35 AuxP _ _ 40 evropské evropský AAFS6----1A---- _ _ 41 Atr _ _ 41 historii historie NNFS6-----A---- _ _ 39 Atr _ _ 42 , , Z:------------- _ _ 22 AuxX _ _ 43 " " Z:------------- _ _ 31 AuxG _ _ 44 říká říkat VB-S---3P-AAI-- _ _ 42 Pred _ _ 45 John John NNMS1-----A---- _ _ 46 Atr _ _ 46 Cannell Cannell NNMS1-----A---- _ _ 44 Sb _ _ 47 z z RR--2---------- _ _ 46 AuxP _ _ 48 Albuquerque Albuquerque NNFXX-----A---- _ _ 47 Atr _ _ 49 z z RR--2---------- _ _ 48 AuxP _ _ 50 Nového nový AANS2----1A---- _ _ 51 Atr _ _ 51 Mexika Mexiko NNNS2-----A---- _ _ 49 Atr _ _ 52 , , Z:------------- _ _ 54 AuxX _ _ 53 psychiatr psychiatr NNMS1-----A---- _ _ 54 Sb _ _ 54 a a J^------------- _ _ 44 Coord _ _ 55 zakladatel zakladatel NNMS1-----A---- _ _ 54 Sb _ _ 56 výzkumné výzkumný AAFS2----1A---- _ _ 57 Atr _ _ 57 organizace organizace NNFS2-----A---- _ _ 55 Atr _ _ 58 Přátelé přítel NNMP1-----A---- _ _ 57 Atr _ _ 59 vzdělávání vzdělávání NNNS2-----A---- _ _ 58 Atr _ _ 60 , , Z:------------- _ _ 63 AuxX _ _ 61 která který P4FS1---------- _ _ 63 Sb _ _ 62 se se P7--4---------- _ _ 63 AuxT _ _ 63 zabývá zabývat VB-S---3P-AAI-- _ _ 59 Atr _ _ 64 standardizovaným standardizovaný AANS7----1A---- _ _ 65 Atr _ _ 65 testováním testování NNNS7-----A---- _ _ 63 Adv _ _ 66 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-14 # text = Standardizované vědomostní testy jsou zadávány asi 10milionkrát za rok studentům po celé zemi, všeobecně již od školky až po osmou třídu. 1 Standardizované standardizovaný AAIP1----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 2 vědomostní vědomostní AAIP1----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 testy test NNIP1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 4 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 zadávány zadávat VsTP----X-API-- _ _ 4 Pnom _ _ 6 asi asi TT------------- _ _ 7 AuxZ _ _ 7 10 10 C=------------- _ _ 5 Adv _ _ 8 milionkrát milionkrát`1000000_,s Cv------------- _ _ 7 ExD _ _ 9 za za RR--4---------- _ _ 5 AuxP _ _ 10 rok rok NNIS4-----A---- _ _ 9 Adv _ _ 11 studentům student NNMP3-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 12 po po RR--6---------- _ _ 11 AuxP _ _ 13 celé celý AAFS6----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 zemi země NNFS6-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 15 , , Z:------------- _ _ 9 AuxX _ _ 16 všeobecně všeobecně Dg-------1A---- _ _ 17 Adv _ _ 17 již již Db------------- _ _ 15 ExD _ _ 18 od od RR--2---------- _ _ 15 AuxP _ _ 19 školky školka NNFS2-----A---- _ _ 18 Adv _ _ 20 až až TT------------- _ _ 22 AuxZ _ _ 21 po po RR--4---------- _ _ 15 AuxP _ _ 22 osmou osmý CrFS4---------- _ _ 21 Adv _ _ 23 třídu třída NNFS4-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 24 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-15 # text = Nejrozšířenější z těchto testů jsou testy společnosti Macmillan/McGraw's, a to CAT a Všeobecný test základních znalostí (CTBS), dále Iowský test základních znalostí (ITBS) společnosti Houghton Mifflin Co., Metropolitní test vědomostí (MAT) společnosti Harcourt Brace Jovanovich Inc. a Stanfordský test vědomostí (SAT). 1 Nejrozšířenější rozšířený AAIP1----3A---- _ _ 5 Pnom _ _ 2 z z RR--2---------- _ _ 1 AuxP _ _ 3 těchto tento PDXP2---------- _ _ 4 Atr _ _ 4 testů test NNIP2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 5 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 6 testy test NNIP1-----A---- _ _ 5 Sb _ _ 7 společnosti společnost NNFS2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 Macmillan Macmillan F%------------- _ _ 9 Atr _ _ 9 / / Z:------------- _ _ 7 Coord _ _ 10 McGraw McGraw F%------------- _ _ 9 ExD _ _ 11 ' ' Z:------------- _ _ 12 AuxG _ _ 12 s s F%------------- _ _ 10 Atr _ _ 13 , , Z:------------- _ _ 17 AuxX _ _ 14 a a J^------------- _ _ 15 AuxY _ _ 15 to to TT------------- _ _ 16 Atr _ _ 16 CAT CAT BNXXX-----A---- _ _ 17 Obj _ _ 17 a a J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 18 Všeobecný všeobecný AAIS1----1A---- _ _ 19 Atr _ _ 19 test test NNIS1-----A---- _ _ 17 Sb _ _ 20 základních základní AAFP2----1A---- _ _ 21 Atr _ _ 21 znalostí znalost NNFP2-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 22 ( ( Z:------------- _ _ 17 Apos _ _ 23 CTBS CTBS BNXXX-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 24 ) ) Z:------------- _ _ 22 AuxG _ _ 25 , , Z:------------- _ _ 52 AuxX _ _ 26 dále dále Db------------- _ _ 27 Adv _ _ 27 Iowský iowský AAIS1----1A---- _ _ 28 Atr _ _ 28 test test NNIS1-----A---- _ _ 25 Sb _ _ 29 základních základní AAFP2----1A---- _ _ 30 Atr _ _ 30 znalostí znalost NNFP2-----A---- _ _ 31 Atr _ _ 31 ( ( Z:------------- _ _ 28 Apos _ _ 32 ITBS ITBS BNXXX-----A---- _ _ 31 Atr _ _ 33 ) ) Z:------------- _ _ 31 AuxG _ _ 34 společnosti společnost NNFS2-----A---- _ _ 31 Atr _ _ 35 Houghton Houghton F%------------- _ _ 37 Atr _ _ 36 Mifflin Mifflin F%------------- _ _ 37 Atr _ _ 37 Co Co F%------------- _ _ 34 Atr _ _ 38 . . Z:------------- _ _ 37 AuxG _ _ 39 , , Z:------------- _ _ 52 AuxX _ _ 40 Metropolitní metropolitní AAIS1----1A---- _ _ 41 Atr _ _ 41 test test NNIS1-----A---- _ _ 43 Sb _ _ 42 vědomostí vědomost NNFP2-----A---- _ _ 41 Atr _ _ 43 ( ( Z:------------- _ _ 52 AuxG _ _ 44 MAT MAT BNXXX-----A---- _ _ 52 Sb _ _ 45 ) ) Z:------------- _ _ 43 AuxG _ _ 46 společnosti společnost NNFS2-----A---- _ _ 44 Atr _ _ 47 Harcourt Harcourt F%------------- _ _ 50 Atr _ _ 48 Brace Brace F%------------- _ _ 50 Atr _ _ 49 Jovanovich Jovanovich F%------------- _ _ 50 Atr _ _ 50 Inc Inc F%------------- _ _ 46 Atr _ _ 51 . . Z:------------- _ _ 50 AuxG _ _ 52 a a J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 53 Stanfordský stanfordský AAIS1----1A---- _ _ 54 Atr _ _ 54 test test NNIS1-----A---- _ _ 52 Sb _ _ 55 vědomostí vědomost NNFP2-----A---- _ _ 56 Atr _ _ 56 ( ( Z:------------- _ _ 52 Apos _ _ 57 SAT SAT BNXXX-----A---- _ _ 56 Atr _ _ 58 ) ) Z:------------- _ _ 56 AuxG _ _ 59 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-16 # text = Výše tržeb z prodeje přípravných materiálů k testům nejsou známy, ale školy tyto materiály používají ve značné míře. 1 Výše výše NNFP1-----A---- _ _ 9 Sb _ _ 2 tržeb tržba NNFP2-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 3 z z RR--2---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 prodeje prodej NNIS2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 přípravných přípravný AAIP2----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 materiálů materiál NNIP2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 7 k k RR--3---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 testům test NNIP3-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 9 nejsou být VB-P---3P-NAI-- _ _ 0 Pred _ _ 10 známy známý ACTP------A---- _ _ 9 Pnom _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 12 AuxX _ _ 12 ale ale J^------------- _ _ 9 Coord _ _ 13 školy škola NNFP1-----A---- _ _ 16 Sb _ _ 14 tyto tento PDIP4---------- _ _ 15 Atr _ _ 15 materiály materiál NNIP4-----A---- _ _ 16 Obj _ _ 16 používají používat VB-P---3P-AAI-- _ _ 12 Pred _ _ 17 ve v RV--6---------- _ _ 16 AuxP _ _ 18 značné značný AAFS6----1A---- _ _ 19 Atr _ _ 19 míře míra NNFS6-----A---- _ _ 17 Adv _ _ 20 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-17 # text = Učitelé říkají, že v Arizoně, Kalifornii, na Floridě, v Louisianě, Marylandu, New Jersey, Jižní Karolíně a v Texasu jsou běžnými učebními pomůckami. 1 Učitelé učitel NNMP1-----A---- _ _ 2 Sb _ _ 2 říkají říkat VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 4 že že J,------------- _ _ 2 AuxC _ _ 5 v v RR--6---------- _ _ 23 AuxP _ _ 6 Arizoně Arizona NNFS6-----A---- _ _ 5 Adv _ _ 7 , , Z:------------- _ _ 20 AuxX _ _ 8 Kalifornii Kalifornie NNFS6-----A---- _ _ 7 Adv _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 23 AuxX _ _ 10 na na RR--6---------- _ _ 23 AuxP _ _ 11 Floridě Florida NNFS6-----A---- _ _ 10 Adv _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 23 AuxX _ _ 13 v v RR--6---------- _ _ 23 AuxP _ _ 14 Louisianě Louisiana NNFS6-----A---- _ _ 13 Adv _ _ 15 , , Z:------------- _ _ 20 AuxX _ _ 16 Marylandu Maryland NNIS6-----A---1 _ _ 20 Atr _ _ 17 , , Z:------------- _ _ 20 AuxX _ _ 18 New New F%------------- _ _ 19 Atr _ _ 19 Jersey Jersey F%------------- _ _ 20 Atr _ _ 20 , , Z:------------- _ _ 14 Coord _ _ 21 Jižní jižní AAFS6----1A---- _ _ 22 Atr _ _ 22 Karolíně Karolína NNFS6-----A---- _ _ 20 Atr _ _ 23 a a J^------------- _ _ 26 Coord _ _ 24 v v RR--6---------- _ _ 23 AuxP _ _ 25 Texasu Texas NNIS6-----A---- _ _ 24 Adv _ _ 26 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 4 Adv _ _ 27 běžnými běžný AAFP7----1A---- _ _ 29 Atr _ _ 28 učebními učební AAFP7----1A---- _ _ 29 Atr _ _ 29 pomůckami pomůcka NNFP7-----A---- _ _ 26 Pnom _ _ 30 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-18 # text = Společnost Macmillan/McGraw uvedla, že od uvedení přípravných příruček k testům Jak dosáhnout vysokého skóre na trh před deseti lety se jich prodalo "dobře přes 10 milionů výtisků", přičemž nejvíc se jich prodalo v uplynulých pěti letech. 1 Společnost společnost NNFS1-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 Macmillan Macmillan F%------------- _ _ 3 ExD _ _ 3 / / Z:------------- _ _ 0 Coord _ _ 4 McGraw McGraw F%------------- _ _ 3 Atr _ _ 5 uvedla uvést VpQW----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 7 AuxX _ _ 7 že že J,------------- _ _ 5 AuxC _ _ 8 od od RR--2---------- _ _ 15 AuxP _ _ 9 uvedení uvedení NNNS2-----A---- _ _ 8 ExD _ _ 10 přípravných přípravný AAFP2----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 příruček příručka NNFP2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 12 k k RR--3---------- _ _ 15 AuxP _ _ 13 testům test NNIP3-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 14 Jak jak Db------------- _ _ 15 Adv _ _ 15 dosáhnout dosáhnout Vf--------A-P-- _ _ 5 Obj _ _ 16 vysokého vysoký AANS2----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 skóre skóre NNNS2-----A---- _ _ 15 Obj _ _ 18 na na RR--4---------- _ _ 15 AuxP _ _ 19 trh trh NNIS4-----A---- _ _ 18 Adv _ _ 20 před před RR--7---------- _ _ 15 AuxP _ _ 21 deseti deset`10 Cl-P7---------- _ _ 22 Atr _ _ 22 lety léta NNNP7-----A---- _ _ 20 Atr _ _ 23 se se P7--4---------- _ _ 25 AuxR _ _ 24 jich on PEXP2--3------1 _ _ 25 Obj _ _ 25 prodalo prodat VpNS----R-AAP-- _ _ 17 Atr _ _ 26 " " Z:------------- _ _ 27 AuxG _ _ 27 dobře dobře Dg-------1A---- _ _ 25 Adv _ _ 28 přes přes RR--4---------- _ _ 25 AuxP _ _ 29 10 10 C=------------- _ _ 28 Adv _ _ 30 milionů milion`1000000 CzIP2---------- _ _ 29 Atr _ _ 31 výtisků výtisk NNIP2-----A---- _ _ 30 Atr _ _ 32 " " Z:------------- _ _ 31 AuxG _ _ 33 , , Z:------------- _ _ 34 AuxX _ _ 34 přičemž přičemž Db------------- _ _ 15 AuxC _ _ 35 nejvíc více Dg-------3A---1 _ _ 38 Adv _ _ 36 se se P7--4---------- _ _ 38 AuxR _ _ 37 jich on PEXP2--3------1 _ _ 42 Atr _ _ 38 prodalo prodat VpNS----R-AAP-- _ _ 34 Adv _ _ 39 v v RR--6---------- _ _ 38 AuxP _ _ 40 uplynulých uplynulý AANP6----1A---- _ _ 42 Atr _ _ 41 pěti pět-1`5 Cl-P6---------- _ _ 42 Atr _ _ 42 letech léta NNNP6-----A---- _ _ 39 Adv _ _ 43 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-19 # text = V uplynulých čtyřech letech bylo rovněž prodáno asi 20 000 souborů přípravných testů Učebních materiálů pro učitele. 1 V v RR--6---------- _ _ 7 AuxP _ _ 2 uplynulých uplynulý AANP6----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 3 čtyřech čtyři`4 Cl-P6---------- _ _ 4 Atr _ _ 4 letech léta NNNP6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 5 bylo být VpNS----R-AAI-- _ _ 7 AuxV _ _ 6 rovněž rovněž Db------------- _ _ 7 Adv _ _ 7 prodáno prodat VsNS----X-APP-- _ _ 0 Pred _ _ 8 asi asi TT------------- _ _ 9 AuxZ _ _ 9 20 000 20000 C=------------- _ _ 5 Sb _ _ 10 souborů soubor NNIP2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 11 přípravných přípravný AAIP2----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 testů test NNIP2-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 13 Učebních učební AAIP2----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 materiálů materiál NNIP2-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 15 pro pro RR--4---------- _ _ 14 AuxP _ _ 16 učitele učitel NNMP4-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 17 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-20 # text = Materiály z každého souboru se dostanou asi k 90 studentům. 1 Materiály materiál NNIP1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 2 z z RR--2---------- _ _ 1 AuxP _ _ 3 každého každý AAIS2----1A---- _ _ 4 Atr _ _ 4 souboru soubor NNIS2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 5 se se P7--4---------- _ _ 6 AuxT _ _ 6 dostanou dostat VB-P---3P-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 7 asi asi TT------------- _ _ 9 AuxZ _ _ 8 k k RR--3---------- _ _ 6 AuxP _ _ 9 90 90 C=------------- _ _ 10 Atr _ _ 10 studentům student NNMP3-----A---- _ _ 8 Adv _ _ 11 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-21 # text = Nejprodávanějšími přípravnými testy jsou příručky Jak dosáhnout vysokého skóre a Učební materiály. 1 Nejprodávanějšími prodávaný AAIP7----3A---- _ _ 3 Atr _ _ 2 přípravnými přípravný AAIP7----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 testy test NNIP7-----A---- _ _ 4 Pnom _ _ 4 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 5 příručky příručka NNFP1-----A---- _ _ 4 Sb _ _ 6 Jak jak Db------------- _ _ 7 Adv _ _ 7 dosáhnout dosáhnout Vf--------A-P-- _ _ 10 Pred _ _ 8 vysokého vysoký AANS2----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 skóre skóre NNNS2-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 a a J^------------- _ _ 4 Coord _ _ 11 Učební učební AAIP1----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 12 materiály materiál NNIP1-----A---- _ _ 10 Obj _ _ 13 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-22 # text = Michael Kean, vedoucí marketingového oddělení společnosti CTB Macmillan/McGraw, divize společnosti Macmillan/McGraw, která Učební materiály vydává, říká, že jejich cílem není zlepšit výsledky testů. 1 Michael Michael NNMS1-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 Kean Kean NNMS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 12 AuxX _ _ 4 vedoucí vedoucí NNMS1-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 5 marketingového marketingový AANS2----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 oddělení oddělení NNNS2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 7 společnosti společnost NNFS2-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 8 CTB CTB BNXXX-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 Macmillan Macmillan F%------------- _ _ 10 ExD _ _ 10 / / Z:------------- _ _ 12 AuxG _ _ 11 McGraw McGraw F%------------- _ _ 10 ExD _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 13 AuxX _ _ 13 divize divize NNFS2-----A---- _ _ 24 Sb _ _ 14 společnosti společnost NNFS2-----A---- _ _ 13 Atr _ _ 15 Macmillan Macmillan F%------------- _ _ 16 Atr _ _ 16 / / Z:------------- _ _ 14 Coord _ _ 17 McGraw McGraw F%------------- _ _ 16 ExD _ _ 18 , , Z:------------- _ _ 22 AuxX _ _ 19 která který P4FS1---------- _ _ 22 Sb _ _ 20 Učební učební AAIP4----1A---- _ _ 21 Atr _ _ 21 materiály materiál NNIP4-----A---- _ _ 22 Obj _ _ 22 vydává vydávat VB-S---3P-AAI-- _ _ 17 Atr _ _ 23 , , Z:------------- _ _ 22 AuxX _ _ 24 říká říkat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 25 , , Z:------------- _ _ 26 AuxX _ _ 26 že že J,------------- _ _ 24 AuxC _ _ 27 jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 28 Atr _ _ 28 cílem cíl NNIS7-----A---- _ _ 29 Pnom _ _ 29 není být VB-S---3P-NAI-- _ _ 26 Adv _ _ 30 zlepšit zlepšit Vf--------A-P-- _ _ 29 Obj _ _ 31 výsledky výsledek NNIP4-----A---- _ _ 30 Obj _ _ 32 testů test NNIP2-----A---- _ _ 31 Atr _ _ 33 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-23 # text = Dále prohlásil, že jejich materiály neobsahují přesně okopírované otázky. 1 Dále dále Db------------- _ _ 2 Adv _ _ 2 prohlásil prohlásit VpYS----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 4 AuxX _ _ 4 že že J,------------- _ _ 2 AuxC _ _ 5 jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 6 Atr _ _ 6 materiály materiál NNIP1-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 7 neobsahují obsahovat VB-P---3P-NAI-- _ _ 4 Adv _ _ 8 přesně přesně Dg-------1A---- _ _ 9 Adv _ _ 9 okopírované okopírovaný AAFP4----1A---- _ _ 10 Atr _ _ 10 otázky otázka NNFP4-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 11 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-24 # text = Při odkazu na otázky, které se shodovaly, uvedl, že to byla náhoda. 1 Při při RR--6---------- _ _ 10 AuxP _ _ 2 odkazu odkaz NNIS6-----A---1 _ _ 1 Adv _ _ 3 na na RR--4---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 otázky otázka NNFP4-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 8 AuxX _ _ 6 které který P4FP1---------- _ _ 8 Sb _ _ 7 se se P7--4---------- _ _ 8 AuxT _ _ 8 shodovaly shodovat VpTP----R-AAI-- _ _ 4 Atr _ _ 9 , , Z:------------- _ _ 8 AuxX _ _ 10 uvedl uvést VpYS----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 11 , , Z:------------- _ _ 12 AuxX _ _ 12 že že J,------------- _ _ 10 AuxC _ _ 13 to ten PDNS1---------- _ _ 14 Sb _ _ 14 byla být VpQW----R-AAI-- _ _ 12 Adv _ _ 15 náhoda náhoda NNFS1-----A---- _ _ 14 Pnom _ _ 16 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-25 # text = Učitel Kaminski a profesor pedagogiky na Michiganské státní univerzitě William Mehrens vyvodili z výzkumu provedeného minulý červen, že by se verze testů CAT z příruček Jak dosáhnout vysokého skóre a Učební materiály neměly kvůli podobnosti se skutečnými testy používat jako učební pomůcky ve třídě. 1 Učitel učitel NNMS1-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 2 Kaminski Kaminski NNMS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 3 a a J^------------- _ _ 12 Coord _ _ 4 profesor profesor NNMS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 5 pedagogiky pedagogika NNFS2-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 6 na na RR--6---------- _ _ 4 AuxP _ _ 7 Michiganské michiganský AAFS6----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 8 státní státní AAFS6----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 univerzitě univerzita NNFS6-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 10 William William NNMS1-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 Mehrens Mehrens NNMS1-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 12 vyvodili vyvodit VpMP----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 13 z z RR--2---------- _ _ 12 AuxP _ _ 14 výzkumu výzkum NNIS2-----A---- _ _ 13 Adv _ _ 15 provedeného provedený AAIS2----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 16 minulý minulý AAIS4----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 červen červen NNIS4-----A---- _ _ 12 Obj _ _ 18 , , Z:------------- _ _ 19 AuxX _ _ 19 že že J,------------- _ _ 12 AuxC _ _ 20 by být Vc----------I-- _ _ 34 AuxV _ _ 21 se se P7--4---------- _ _ 28 AuxT _ _ 22 verze verze NNFS1-----A---- _ _ 34 Sb _ _ 23 testů test NNIP2-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 24 CAT CAT BNXXX-----A---- _ _ 23 Atr _ _ 25 z z RR--2---------- _ _ 24 AuxP _ _ 26 příruček příručka NNFP2-----A---- _ _ 25 Atr _ _ 27 Jak jak Db------------- _ _ 28 Adv _ _ 28 dosáhnout dosáhnout Vf--------A-P-- _ _ 31 Pred _ _ 29 vysokého vysoký AANS2----1A---- _ _ 30 Atr _ _ 30 skóre skóre NNNS2-----A---- _ _ 31 Atr _ _ 31 a a J^------------- _ _ 17 Coord _ _ 32 Učební učební AAIP1----1A---- _ _ 33 Atr _ _ 33 materiály materiál NNIP1-----A---- _ _ 34 Obj _ _ 34 neměly mít VpTP----R-NAI-- _ _ 31 Pred _ _ 35 kvůli kvůli RR--3---------- _ _ 34 AuxP _ _ 36 podobnosti podobnost NNFS3-----A---- _ _ 35 Adv _ _ 37 se s RV--7---------- _ _ 36 AuxP _ _ 38 skutečnými skutečný AAIP7----1A---- _ _ 39 Atr _ _ 39 testy test NNIP7-----A---- _ _ 37 Atr _ _ 40 používat používat Vf--------A-I-- _ _ 39 Atr _ _ 41 jako jako J,------------- _ _ 43 AuxY _ _ 42 učební učební AAFP1----1A---- _ _ 43 Atr _ _ 43 pomůcky pomůcka NNFP1-----A---- _ _ 34 Sb _ _ 44 ve v RV--6---------- _ _ 43 AuxP _ _ 45 třídě třída NNFS6-----A---- _ _ 44 Atr _ _ 46 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-26 # text = Navrhli stupnici o 69 bodech - jeden bod za každou vědomost posuzovanou při testu CAT - aby ohodnotili podobnost přípravných testů s testem CAT pro páté třídy. 1 Navrhli navrhnout VpMP----R-AAP-1 _ _ 0 Pred _ _ 2 stupnici stupnice NNFS4-----A---- _ _ 1 Obj _ _ 3 o o RR--6---------- _ _ 2 AuxP _ _ 4 69 69 C=------------- _ _ 5 Atr _ _ 5 bodech bod NNIP6-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 6 - - Z:------------- _ _ 8 AuxG _ _ 7 jeden jeden`1 CnYS1---------- _ _ 8 Atr _ _ 8 bod bod NNIS1-----A---- _ _ 1 Obj _ _ 9 za za RR--4---------- _ _ 8 AuxP _ _ 10 každou každý AAFS4----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 11 vědomost vědomost NNFS4-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 12 posuzovanou posuzovaný AAFS4----1A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 při při RR--6---------- _ _ 12 AuxP _ _ 14 testu test NNIS6-----A---- _ _ 13 Adv _ _ 15 CAT CAT BNXXX-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 16 - - Z:------------- _ _ 17 AuxG _ _ 17 aby aby J,------------- _ _ 1 AuxC _ _ 18 ohodnotili ohodnotit VpMP----R-AAP-- _ _ 17 Adv _ _ 19 podobnost podobnost NNFS4-----A---- _ _ 18 Obj _ _ 20 přípravných přípravný AAIP2----1A---- _ _ 21 Atr _ _ 21 testů test NNIP2-----A---- _ _ 19 Atr _ _ 22 s s RR--7---------- _ _ 19 AuxP _ _ 23 testem test NNIS7-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 24 CAT CAT BNXXX-----A---- _ _ 23 Atr _ _ 25 pro pro RR--4---------- _ _ 23 AuxP _ _ 26 páté pátý CrFP4---------- _ _ 27 Atr _ _ 27 třídy třída NNFP4-----A---- _ _ 25 Atr _ _ 28 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-27 # text = Učitel Kaminski říká, že jelikož mnoho těchto vědomostí - například symetrie geometrických útvarů, metrické měření objemu nebo kruhové či sloupcové diagramy - tvoří jen malou část osnov pro páté ročníky, neměly by se otázky z přípravných testů příliš shodovat, pokud jejich pravým záměrem byly všeobecné instrukce nebo dokonce všeobecné seznámení s procesem testování. 1 Učitel učitel NNMS1-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 Kaminski Kaminski NNMS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 3 říká říkat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 4 , , Z:------------- _ _ 5 AuxX _ _ 5 že že J,------------- _ _ 3 AuxC _ _ 6 jelikož jelikož J,------------- _ _ 25 AuxC _ _ 7 mnoho mnoho Ca--1---------- _ _ 6 ExD _ _ 8 těchto tento PDXP2---------- _ _ 9 Atr _ _ 9 vědomostí vědomost NNFP2-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 10 - - Z:------------- _ _ 6 AuxG _ _ 11 například například TT------------- _ _ 12 Atr _ _ 12 symetrie symetrie NNFS1-----A---- _ _ 19 Sb _ _ 13 geometrických geometrický AAIP2----1A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 útvarů útvar NNIP2-----A---- _ _ 12 Atr _ _ 15 , , Z:------------- _ _ 19 AuxX _ _ 16 metrické metrický AANS1----1A---- _ _ 17 Atr _ _ 17 měření měření NNNS1-----A---- _ _ 19 Sb _ _ 18 objemu objem NNIS2-----A---- _ _ 17 Atr _ _ 19 nebo nebo J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 20 kruhové kruhový AAIP1----1A---- _ _ 21 Atr _ _ 21 či či J^------------- _ _ 23 Coord _ _ 22 sloupcové sloupcový AAIP1----1A---- _ _ 21 Atr _ _ 23 diagramy diagram NNIP1-----A---- _ _ 19 Sb _ _ 24 - - Z:------------- _ _ 34 AuxG _ _ 25 tvoří tvořit VB-P---3P-AAI-- _ _ 5 Adv _ _ 26 jen jen Db------------- _ _ 28 AuxZ _ _ 27 malou malý AAFS4----1A---- _ _ 28 Atr _ _ 28 část část NNFS4-----A---- _ _ 25 Obj _ _ 29 osnov osnova NNFP2-----A---- _ _ 28 Atr _ _ 30 pro pro RR--4---------- _ _ 29 AuxP _ _ 31 páté pátý CrIP4---------- _ _ 32 Atr _ _ 32 ročníky ročník NNIP4-----A---- _ _ 30 Atr _ _ 33 , , Z:------------- _ _ 25 AuxX _ _ 34 neměly mít VpTP----R-NAI-- _ _ 5 Adv _ _ 35 by být Vc----------I-- _ _ 34 AuxV _ _ 36 se se P7--4---------- _ _ 34 AuxT _ _ 37 otázky otázka NNFP1-----A---- _ _ 34 Sb _ _ 38 z z RR--2---------- _ _ 37 AuxP _ _ 39 přípravných přípravný AAIP2----1A---- _ _ 40 Atr _ _ 40 testů test NNIP2-----A---- _ _ 38 Atr _ _ 41 příliš příliš Db------------- _ _ 42 Adv _ _ 42 shodovat shodovat Vf--------A-I-- _ _ 51 Obj _ _ 43 , , Z:------------- _ _ 44 AuxX _ _ 44 pokud pokud J,------------- _ _ 34 AuxC _ _ 45 jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 47 Atr _ _ 46 pravým pravý AAIS7----1A---- _ _ 47 Atr _ _ 47 záměrem záměr NNIS7-----A---- _ _ 48 Pnom _ _ 48 byly být VpTP----R-AAI-- _ _ 44 Adv _ _ 49 všeobecné všeobecný AAFP1----1A---- _ _ 50 Atr _ _ 50 instrukce instrukce NNFP1-----A---- _ _ 51 Sb _ _ 51 nebo nebo J^------------- _ _ 48 Coord _ _ 52 dokonce dokonce Db------------- _ _ 54 AuxZ _ _ 53 všeobecné všeobecný AANS1----1A---- _ _ 54 Atr _ _ 54 seznámení seznámení NNNS1-----A---- _ _ 51 Sb _ _ 55 s s RR--7---------- _ _ 54 AuxP _ _ 56 procesem proces NNIS7-----A---- _ _ 55 Atr _ _ 57 testování testování NNNS2-----A---- _ _ 56 Atr _ _ 58 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-28 # text = Příručka Učební materiály se však shodovala v 66,5 z 69 případů. 1 Příručka příručka NNFS1-----A---- _ _ 6 Sb _ _ 2 Učební učební AAIP1----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 materiály materiál NNIP1-----A---- _ _ 1 Atr _ _ 4 se se P7--4---------- _ _ 6 AuxT _ _ 5 však však J^------------- _ _ 6 Adv _ _ 6 shodovala shodovat VpQW----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 7 v v RR--6---------- _ _ 6 AuxP _ _ 8 66,5 66.5 C=------------- _ _ 7 Adv _ _ 9 z z RR--2---------- _ _ 8 AuxP _ _ 10 69 69 C=------------- _ _ 11 Atr _ _ 11 případů případ NNIP2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 12 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-29 # text = Příručka Jak dosáhnout vysokého skóre se shodovala v 64,5 případu. 1 Příručka příručka NNFS1-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 2 Jak jak Db------------- _ _ 3 Adv _ _ 3 dosáhnout dosáhnout Vf--------A-P-- _ _ 1 Atr _ _ 4 vysokého vysoký AANS2----1A---- _ _ 5 Atr _ _ 5 skóre skóre NNNS2-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 6 se se P7--4---------- _ _ 7 AuxT _ _ 7 shodovala shodovat VpQW----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 8 v v RR--6---------- _ _ 7 AuxP _ _ 9 64,5 64.5 C=------------- _ _ 8 Adv _ _ 10 případu případ NNIS6-----A---1 _ _ 9 Atr _ _ 11 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-30 # text = V oddílech testu CAT, kde jsou testovány znalosti studentů o souhláskách složených ze dvou písmen, si autoři všimli, že příručka Jak dosáhnout vysokého skóre se soustředí na stejné hlásky jako test - na úkor jiných hlásek, které by žáci pátých tříd měli znát. 1 V v RR--6---------- _ _ 8 AuxP _ _ 2 oddílech oddíl NNIP6-----A---- _ _ 1 Adv _ _ 3 testu test NNIS2-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 4 CAT CAT BNXXX-----A---- _ _ 3 Atr _ _ 5 , , Z:------------- _ _ 8 AuxX _ _ 6 kde kde Db------------- _ _ 7 Adv _ _ 7 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 8 testovány testovat VsTP----X-API-- _ _ 7 Pnom _ _ 9 znalosti znalost NNFP1-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 10 studentů student NNMP2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 11 o o RR--6---------- _ _ 10 AuxP _ _ 12 souhláskách souhláska NNFP6-----A---- _ _ 11 Atr _ _ 13 složených složený AAFP6----1A---- _ _ 12 Atr _ _ 14 ze z RV--2---------- _ _ 13 AuxP _ _ 15 dvou dva`2 CnXP2---------- _ _ 16 Atr _ _ 16 písmen písmeno NNNP2-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 17 , , Z:------------- _ _ 20 AuxX _ _ 18 si se P7--3---------- _ _ 20 Adv _ _ 19 autoři autor NNMP1-----A---- _ _ 20 Sb _ _ 20 všimli všimnout VpMP----R-AAP-1 _ _ 16 Atr _ _ 21 , , Z:------------- _ _ 22 AuxX _ _ 22 že že J,------------- _ _ 20 AuxC _ _ 23 příručka příručka NNFS1-----A---- _ _ 29 Sb _ _ 24 Jak jak Db------------- _ _ 25 Adv _ _ 25 dosáhnout dosáhnout Vf--------A-P-- _ _ 23 Atr _ _ 26 vysokého vysoký AANS2----1A---- _ _ 27 Atr _ _ 27 skóre skóre NNNS2-----A---- _ _ 29 Sb _ _ 28 se se P7--4---------- _ _ 29 AuxT _ _ 29 soustředí soustředit VB-S---3P-AAP-- _ _ 22 Adv _ _ 30 na na RR--4---------- _ _ 29 AuxP _ _ 31 stejné stejný AAIP4----1A---- _ _ 32 Atr _ _ 32 hlásky hlásek NNIP4-----A---- _ _ 30 Obj _ _ 33 jako jako J,------------- _ _ 31 AuxC _ _ 34 test test NNIS1-----A---- _ _ 33 ExD _ _ 35 - - Z:------------- _ _ 36 AuxG _ _ 36 na na RR--4---------- _ _ 46 AuxP _ _ 37 úkor úkor NNIS4-----A---- _ _ 36 Adv _ _ 38 jiných jiný AAFP2----1A---- _ _ 39 Atr _ _ 39 hlásek hláska NNFP2-----A---- _ _ 37 Atr _ _ 40 , , Z:------------- _ _ 46 AuxX _ _ 41 které který P4FP4---------- _ _ 47 Obj _ _ 42 by být Vc----------I-- _ _ 46 AuxV _ _ 43 žáci žák NNMP1-----A---- _ _ 46 Sb _ _ 44 pátých pátý CrFP2---------- _ _ 45 Atr _ _ 45 tříd třída NNFP2-----A---- _ _ 43 Atr _ _ 46 měli mít VpMP----R-AAI-- _ _ 34 Atr _ _ 47 znát znát Vf--------A-I-- _ _ 46 Obj _ _ 48 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-31 # text = Příručka Učební materiály pro pátou třídu obsahuje nejméně 12 příkladů naprosto shodných nebo podobných otázek, jaké jsou v testech. 1 Příručka příručka NNFS1-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 2 Učební učební AAIP1----1A---- _ _ 3 Atr _ _ 3 materiály materiál NNIP1-----A---- _ _ 7 Obj _ _ 4 pro pro RR--4---------- _ _ 3 AuxP _ _ 5 pátou pátý CrFS4---------- _ _ 6 Atr _ _ 6 třídu třída NNFS4-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 7 obsahuje obsahovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 8 nejméně méně Dg-------3A---- _ _ 7 Adv _ _ 9 12 12 C=------------- _ _ 7 Obj _ _ 10 příkladů příklad NNIP2-----A---- _ _ 9 Atr _ _ 11 naprosto naprosto Db------------- _ _ 13 Adv _ _ 12 shodných shodný AAFP2----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 13 nebo nebo J^------------- _ _ 15 Coord _ _ 14 podobných podobný AAFP2----1A---- _ _ 13 Atr _ _ 15 otázek otázka NNFP2-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 16 , , Z:------------- _ _ 18 AuxX _ _ 17 jaké jaký P4FP1---------- _ _ 18 Sb _ _ 18 jsou být VB-P---3P-AAI-- _ _ 15 Atr _ _ 19 v v RR--6---------- _ _ 18 AuxP _ _ 20 testech test NNIP6-----A---- _ _ 19 Adv _ _ 21 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-32 # text = Rick Brownell, vydavatel příručky Jak dosáhnout vysokého skóre, říká, že pánové Kaminski a Mehrens neberou na vědomí "potřebu studentů seznámit se s testy a s jejich formátem". 1 Rick Rick NNMS1-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 Brownell Brownell NNMS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 3 , , Z:------------- _ _ 11 Apos _ _ 4 vydavatel vydavatel NNMS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 5 příručky příručka NNFS2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 6 Jak jak Db------------- _ _ 7 Adv _ _ 7 dosáhnout dosáhnout Vf--------A-P-- _ _ 5 Atr _ _ 8 vysokého vysoký AANS2----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 skóre skóre NNNS2-----A---- _ _ 7 ExD _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 7 AuxX _ _ 11 říká říkat VB-S---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 13 AuxX _ _ 13 že že J,------------- _ _ 11 AuxC _ _ 14 pánové pán NNMP1-----A---- _ _ 15 Atr _ _ 15 Kaminski Kaminski NNMS1-----A---- _ _ 16 Sb _ _ 16 a a J^------------- _ _ 18 Coord _ _ 17 Mehrens Mehrens NNMS1-----A---- _ _ 16 Sb _ _ 18 neberou brát VB-P---3P-NAI-- _ _ 13 Adv _ _ 19 na na RR--4---------- _ _ 18 AuxP _ _ 20 vědomí vědomí NNNS4-----A---- _ _ 19 Obj _ _ 21 " " Z:------------- _ _ 22 AuxG _ _ 22 potřebu potřeba NNFS4-----A---- _ _ 24 Obj _ _ 23 studentů student NNMP2-----A---- _ _ 22 Atr _ _ 24 seznámit seznámit Vf--------A-P-- _ _ 28 Atr _ _ 25 se se P7--4---------- _ _ 24 AuxT _ _ 26 s s RR--7---------- _ _ 28 AuxP _ _ 27 testy test NNIP7-----A---- _ _ 26 Obj _ _ 28 a a J^------------- _ _ 18 Coord _ _ 29 s s RR--7---------- _ _ 28 AuxP _ _ 30 jejich jeho P9XXXXP3------- _ _ 31 Atr _ _ 31 formátem formát NNIS7-----A---- _ _ 29 Obj _ _ 32 " " Z:------------- _ _ 28 AuxG _ _ 33 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-33 # text = Řekl, že autoři příručky Jak dosáhnout vysokého skóre se "pečlivě vyhýbají" tomu, aby se otázky přesně shodovaly, ale nepopřel podobnost některých otázek. 1 Řekl říci VpYS----R-AAP-- _ _ 0 Pred _ _ 2 , , Z:------------- _ _ 3 AuxX _ _ 3 že že J,------------- _ _ 1 AuxC _ _ 4 autoři autor NNMP1-----A---- _ _ 13 Sb _ _ 5 příručky příručka NNFS2-----A---- _ _ 4 Atr _ _ 6 Jak jak Db------------- _ _ 7 Adv _ _ 7 dosáhnout dosáhnout Vf--------A-P-- _ _ 5 Atr _ _ 8 vysokého vysoký AANS2----1A---- _ _ 9 Atr _ _ 9 skóre skóre NNNS2-----A---- _ _ 23 Sb _ _ 10 se se P7--4---------- _ _ 13 AuxT _ _ 11 " " Z:------------- _ _ 7 AuxG _ _ 12 pečlivě pečlivě Dg-------1A---- _ _ 13 Adv _ _ 13 vyhýbají vyhýbat VB-P---3P-AAI-- _ _ 3 Adv _ _ 14 " " Z:------------- _ _ 15 AuxG _ _ 15 tomu ten PDZS3---------- _ _ 13 Obj _ _ 16 , , Z:------------- _ _ 17 AuxX _ _ 17 aby aby J,------------- _ _ 15 AuxC _ _ 18 se se P7--4---------- _ _ 21 AuxT _ _ 19 otázky otázka NNFP1-----A---- _ _ 23 Sb _ _ 20 přesně přesně Dg-------1A---- _ _ 21 Adv _ _ 21 shodovaly shodovat VpTP----R-AAI-- _ _ 23 Pred _ _ 22 , , Z:------------- _ _ 23 AuxX _ _ 23 ale ale J^------------- _ _ 17 Coord _ _ 24 nepopřel popřít VpYS----R-NAP-- _ _ 23 Pred _ _ 25 podobnost podobnost NNFS4-----A---- _ _ 24 Obj _ _ 26 některých některý PZXP2---------- _ _ 27 Atr _ _ 27 otázek otázka NNFP2-----A---- _ _ 25 Atr _ _ 28 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-34 # text = Když příručka Jak dosáhnout vysokého skóre vyšla v roce 1979 poprvé, byla publikací nakladatelství Random House. 1 Když když J,------------- _ _ 13 AuxC _ _ 2 příručka příručka NNFS1-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 3 Jak jak Db------------- _ _ 4 Adv _ _ 4 dosáhnout dosáhnout Vf--------A-P-- _ _ 7 Obj _ _ 5 vysokého vysoký AANS2----1A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 skóre skóre NNNS2-----A---- _ _ 7 Sb _ _ 7 vyšla vyjít VpQW----R-AAP-- _ _ 1 Adv _ _ 8 v v RR--6---------- _ _ 7 AuxP _ _ 9 roce rok NNIS6-----A---1 _ _ 8 Adv _ _ 10 1979 1979 C=------------- _ _ 9 Atr _ _ 11 poprvé poprvé Db------------- _ _ 7 Adv _ _ 12 , , Z:------------- _ _ 1 AuxX _ _ 13 byla být VpQW----R-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 14 publikací publikace NNFS7-----A---- _ _ 13 Pnom _ _ 15 nakladatelství nakladatelství NNNS2-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 16 Random Random F%------------- _ _ 17 Atr _ _ 17 House House F%------------- _ _ 13 Sb _ _ 18 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-35 # text = Společnost McGraw-Hill byla pobouřena. 1 Společnost společnost NNFS1-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 McGraw McGraw F%------------- _ _ 3 Sb _ _ 3 - - Z:------------- _ _ 6 Apos _ _ 4 Hill Hill F%------------- _ _ 3 Atr _ _ 5 byla být VpQW----R-AAI-- _ _ 6 AuxV _ _ 6 pobouřena pobouřit VsQW----X-APP-- _ _ 0 Pred _ _ 7 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-36 # text = V roce 1985 radila společnost McGraw-Hill učitelům, že by se příručka Jak dosáhnout vysokého skóre neměla používat, protože představuje "obdobu" testů CAT a CTBS. 1 V v RR--6---------- _ _ 19 AuxP _ _ 2 roce rok NNIS6-----A---1 _ _ 1 Adv _ _ 3 1985 1985 C=------------- _ _ 2 Atr _ _ 4 radila radit VpQW----R-AAI-- _ _ 3 Atr _ _ 5 společnost společnost NNFS1-----A---- _ _ 6 Atr _ _ 6 McGraw McGraw F%------------- _ _ 7 Sb _ _ 7 - - Z:------------- _ _ 4 Coord _ _ 8 Hill Hill F%------------- _ _ 7 ExD _ _ 9 učitelům učitel NNMP3-----A---- _ _ 8 Atr _ _ 10 , , Z:------------- _ _ 11 AuxX _ _ 11 že že J,------------- _ _ 21 AuxC _ _ 12 by být Vc----------I-- _ _ 19 AuxV _ _ 13 se se P7--4---------- _ _ 16 AuxT _ _ 14 příručka příručka NNFS1-----A---- _ _ 16 Sb _ _ 15 Jak jak Db------------- _ _ 16 Adv _ _ 16 dosáhnout dosáhnout Vf--------A-P-- _ _ 19 Sb _ _ 17 vysokého vysoký AANS2----1A---- _ _ 18 Atr _ _ 18 skóre skóre NNNS2-----A---- _ _ 19 Sb _ _ 19 neměla mít VpQW----R-NAI-- _ _ 0 Pred _ _ 20 používat používat Vf--------A-I-- _ _ 19 Obj _ _ 21 , , Z:------------- _ _ 22 AuxX _ _ 22 protože protože J,------------- _ _ 20 AuxC _ _ 23 představuje představovat VB-S---3P-AAI-- _ _ 22 Adv _ _ 24 " " Z:------------- _ _ 25 AuxG _ _ 25 obdobu obdoba NNFS4-----A---- _ _ 29 Atr _ _ 26 " " Z:------------- _ _ 25 AuxG _ _ 27 testů test NNIP2-----A---- _ _ 23 Obj _ _ 28 CAT CAT BNXXX-----A---- _ _ 29 Atr _ _ 29 a a J^------------- _ _ 27 Coord _ _ 30 CTBS CTBS BNXXX-----A---- _ _ 29 Atr _ _ 31 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-37 # text = Ale v roce 1988 koupila společnost McGraw-Hill jednotku nakladatelství Random House, která vydává příručku Jak dosáhnout vysokého skóre a jež se později stala součástí společnosti Macmillan/McGraw. 1 Ale ale J^------------- _ _ 0 Coord _ _ 2 v v RR--6---------- _ _ 5 AuxP _ _ 3 roce rok NNIS6-----A---1 _ _ 2 Adv _ _ 4 1988 1988 C=------------- _ _ 3 Atr _ _ 5 koupila koupit VpQW----R-AAP-- _ _ 1 Pred _ _ 6 společnost společnost NNFS1-----A---- _ _ 7 Atr _ _ 7 McGraw McGraw F%------------- _ _ 8 Sb _ _ 8 - - Z:------------- _ _ 5 Apos _ _ 9 Hill Hill F%------------- _ _ 8 Atr _ _ 10 jednotku jednotka NNFS4-----A---- _ _ 5 Obj _ _ 11 nakladatelství nakladatelství NNNS2-----A---- _ _ 10 Atr _ _ 12 Random Random F%------------- _ _ 13 Atr _ _ 13 House House F%------------- _ _ 11 Atr _ _ 14 , , Z:------------- _ _ 22 AuxX _ _ 15 která který P4FS1---------- _ _ 16 Sb _ _ 16 vydává vydávat VB-S---3P-AAI-- _ _ 22 Atr _ _ 17 příručku příručka NNFS4-----A---- _ _ 16 Obj _ _ 18 Jak jak Db------------- _ _ 19 Adv _ _ 19 dosáhnout dosáhnout Vf--------A-P-- _ _ 22 Atr _ _ 20 vysokého vysoký AANS2----1A---- _ _ 21 Atr _ _ 21 skóre skóre NNNS2-----A---- _ _ 19 Obj _ _ 22 a a J^------------- _ _ 8 Coord _ _ 23 jež jenž P4FS1---------- _ _ 26 Sb _ _ 24 se se P7--4---------- _ _ 26 AuxT _ _ 25 později pozdě Dg-------2A---- _ _ 26 Adv _ _ 26 stala stát VpQW----R-AAP-- _ _ 22 Pred _ _ 27 součástí součást NNFS7-----A---- _ _ 26 Obj _ _ 28 společnosti společnost NNFS2-----A---- _ _ 27 Atr _ _ 29 Macmillan Macmillan F%------------- _ _ 30 Atr _ _ 30 / / Z:------------- _ _ 28 Coord _ _ 31 McGraw McGraw F%------------- _ _ 30 ExD _ _ 32 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _ # sent_id = wsj0045.cz:s-38 # text = Pánové Brownell a Kean říkají, že si nejsou vědomi žádných snah vydavatelství McGraw-Hill změnit či zastavit vydávání příručky Jak dosáhnout vysokého skóre. 1 Pánové pán NNMP1-----A---- _ _ 2 Atr _ _ 2 Brownell Brownell NNMS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 3 a a J^------------- _ _ 5 Coord _ _ 4 Kean Kean NNMS1-----A---- _ _ 3 Sb _ _ 5 říkají říkat VB-P---3P-AAI-- _ _ 0 Pred _ _ 6 , , Z:------------- _ _ 7 AuxX _ _ 7 že že J,------------- _ _ 5 AuxC _ _ 8 si se P7--3---------- _ _ 10 AuxT _ _ 9 nejsou být VB-P---3P-NAI-- _ _ 7 Adv _ _ 10 vědomi vědomý ACMP------A---- _ _ 9 Pnom _ _ 11 žádných žádný PWXP2---------- _ _ 12 Atr _ _ 12 snah snaha NNFP2-----A---- _ _ 10 Obj _ _ 13 vydavatelství vydavatelství NNNS2-----A---- _ _ 14 Atr _ _ 14 McGraw McGraw F%------------- _ _ 15 Atr _ _ 15 - - Z:------------- _ _ 12 Apos _ _ 16 Hill Hill F%------------- _ _ 15 Atr _ _ 17 změnit změnit Vf--------A-P-- _ _ 18 Obj _ _ 18 či či J^------------- _ _ 9 Coord _ _ 19 zastavit zastavit Vf--------A-P-- _ _ 18 Obj _ _ 20 vydávání vydávání NNNS4-----A---- _ _ 19 Obj _ _ 21 příručky příručka NNFS2-----A---- _ _ 20 Atr _ _ 22 Jak jak Db------------- _ _ 23 Adv _ _ 23 dosáhnout dosáhnout Vf--------A-P-- _ _ 21 Atr _ _ 24 vysokého vysoký AANS2----1A---- _ _ 25 Atr _ _ 25 skóre skóre NNNS2-----A---- _ _ 23 ExD _ _ 26 . . Z:------------- _ _ 0 AuxK _ _